Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

ale jaja

i co jeszcze powiedzą?

ze trzecia szyba radioaktywna może? ze sama z siebie świeci?

policz jakie są dopłaty u Jezierskiego - do CT70 masz do końca lutego 29 za 1mkw

dla Si82 ciągle 1 zeta za 1mkw

jak profil do d...y to i O-2 juz wykonać nie można a przy P-2 (tyle samo szkła co w trzyszybowce) okno samo sie rozwali

policz i przemyśl czy warto obniżyć o ponad 0,3 współczynnika k na oknach czy tez nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 948
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

No widzisz ile radości sprawia Ci konkurencja? :lol:

 

A tak na serio, czy ciężar okna wpływa na jego funkcjonalność?

Ty jesteś ekspertem, a ja tylko szukam odpowiedzi na dręczące mnie pytania...

 

Swoją drogą, czy faktycznie inne firmy podejmowały się produkcji okien z trzema szybami i wycofały się z tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...czy faktycznie inne firmy podejmowały się produkcji okien z trzema szybami i wycofały się z tego?
w wielu wypadkach niemozliwym jest zamontowanie pakietu trzyszybowego - bo nie sztuja jest zbudowac szybe zespolona z trzech szyb - sztuka jest zachowac takie dystanse miedzy szybami by osiagnac k=0,7 i tu pojawia sie inna kwestia - jakie profile to wogole umozliwiaja

odpowiedajac na podstawie najlepiej znanego mi Schuco - w Cavie jest to mozliwe ale jzu w Rondo czy Premium nie

i tu jak sadze jest odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam do tego co napisał Jareko, że w wielu profilach można i owszem złożyć wkład 3-szybowy ale osiągnie on najwyżej współczynnik 0,8W/m2K więc poprawa w stosunku do szyby 1,0 jest niewielka a koszt znaczny.

Najlepsze spotykane obecnie wkłady 3 szybowe osiągają współczynnik U=0,6W/m2K. Wprawdzie jeden z producentów okien drewnianych deklaruje, że ma szyby U=0,5W/m2K ale nie bardzo wiem jak to robi przy konstrukcji pakietu 4x12x4x12x4 :o

 

Jeszcze jedno! Faktycznie niektórzy oferowali wkłady 3 szybowe i się z tego wycofali. Ale była to epoka przed wprowadzeniem szkła termofloat i tamte pakiety miały znacznie gorsze parametry niż standardowe obecnie szkło u=1,0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Poczytałem i wiem juz troche wiecej :oops:

 

Z tego co wyczytałem (a nie znalazłem takiego rozwiązania u nikogo na forum) to powinno się wraz z nawietrznikami nawiewnymi higrosterowalnymi stosowac kratki wentylacyjne wyciągowe równiez higrosterowalne.

 

 

Kolejna rzecz, to z 3 głównych rodzajów nawietrzników (higrosterowalne, pocisnieniowe i zwykłe) najlepiej wybrac podcisnieniowe - Tak?

 

 

Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam do tego co napisał Jareko, że w wielu profilach można i owszem złożyć wkład 3-szybowy ale osiągnie on najwyżej współczynnik 0,8W/m2K więc poprawa w stosunku do szyby 1,0 jest niewielka a koszt znaczny.

Najlepsze spotykane obecnie wkłady 3 szybowe osiągają współczynnik U=0,6W/m2K. Wprawdzie jeden z producentów okien drewnianych deklaruje, że ma szyby U=0,5W/m2K ale nie bardzo wiem jak to robi przy konstrukcji pakietu 4x12x4x12x4 :o

 

Jeszcze jedno! Faktycznie niektórzy oferowali wkłady 3 szybowe i się z tego wycofali. Ale była to epoka przed wprowadzeniem szkła termofloat i tamte pakiety miały znacznie gorsze parametry niż standardowe obecnie szkło u=1,0.

Oj, i ja się muszę dorzucić :

te 0,5 jest z kryptonem. Niecały miesiąc temu przedstawiciel Glaspolu potwierdził, że mają badania nawet na zestaw 0,4.

 

Szybę 0,5 (4x18x4x18x4) wprowadził w tym roku też jeden producent na profilach Veka, ale już rysunkiem się tak nie chwalił, bo okazuje się że listwa przyszybowa ma tam tylko 6 mm szerokości. Czego się nie robi by mieć trzyszybówkę ;-)

A stare trójszybówki robiła np. Sokółka, tylko że to było 3x3mm na wąskich ramkach. Wtedy okno zamiast dwuszybowego U 2,98 miało U 2,3 i było czymś więcej. Ale to czasy sprzed 2000r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, i ja się muszę dorzucić :

te 0,5 jest z kryptonem. Niecały miesiąc temu przedstawiciel Glaspolu potwierdził, że mają badania nawet na zestaw 0,4.

Wydaje mi się, że oni są już chyba gotowi do wprowadzenia tego zestawu do oferty. Ochrzcili ją jako Climatop One. A patrząc na badania, to trawają już one co najmniej od kwietnia 2008. 4-12-4-12-4 i komory wypełnione w iluś tam % (90?) kryptonem. Ale dopóki zespół sz. będzie bezkonkurencyjny, dopóty "One" na pewno będzie miał też i cenę odekwatną do nazwy... very expensive.

Szybę 0,5 (4x18x4x18x4) wprowadził w tym roku też jeden producent na profilach Veka, ale już rysunkiem się tak nie chwalił, bo okazuje się że listwa przyszybowa ma tam tylko 6 mm szerokości. Czego się nie robi by mieć trzyszybówkę ;-)

Vetrex - zgadłem i wraz oknami na profilu alphaline90+ chyba rozdają ich praktycznie za friko?, i tu jest moje pytanie wynikające z ciekawości - możesz bardziej rozwinąć drugą cześć pierwszego zdania? Taki kolos może mieć/ma negatywny wpływ na profil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vetrex - zgadłem i wraz oknami na profilu alphaline90+ chyba rozdają ich praktycznie za friko?, i tu jest moje pytanie wynikające z ciekawości - możesz bardziej rozwinąć drugą cześć pierwszego zdania? Taki kolos może mieć/ma negatywny wpływ na profil?

Mysle ze wiedziałes, a nie zgadłes. Nie rozwinę - jedynie nie jestem przekonany. Mam wrazenie, ze ta listwa jest na tyle cienka i nieproporcjonalna, ze np. przy probie wypchniecia szyby ustąpi naporowi nawet średniej siły. Po prostu nie będę tego promował dopóki nie nabiorę przekonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiedziałem o tym, aczkolwiek nie miałem pewności czy jeszcze ktoś nie wpadł na taki pomysł. Stąd też napisałem to, co napisałem - po prostu zbyt dosłownie potraktowałeś to zdanie. Swoją drogą - nikt bana na google nie ma, a dobór odpowiednich słów kluczowych to gw. sukcesu - a więc i laik, o ile tylko chce, to moze się dokształcić. Ale już koniec tłumaczeń. Co do samego przekonania na temat wstawiania takiego zespołu, to widzę, że ogólnie - mamy "podobne" zdanie... każdy z nas ma na razie delikatne obawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Słuchajcie jak to jest z tym montażem okien ? Wszędzie czytałem i Jareko też się o tym rozpisywał, że w przypadku okien drewnianych (u mnie sosna) najpierw wylewki i tynki a potem montaż. Tak też powiedzieli mi u Urzędowskiego i u Gebauera. Podjąłem już pewne przygotowania do zadeskowania okien na czas układania instalacji (co by nie ukradli), a dzisiaj rozmawiałem z przedstawicielem firmy Goran i powiedział mi, że nie uzależniają gwarancji na okna od kolejności prac tynkarskich (powiedział nawet, że już montowali okna przed tynkami i wylewkami i nic się nie działo). I trochę się pogubiłem bo rozumiem, że drzewo to taki materiał, który lubi chłonąc wilgoć, - Jareko to fajnie opisywał, a ja mam mieć duże okna, przesuwki, mechanizm precyzyjny, i chcę aby mi się przesuwały bez większego oporu i nie uległy uszkodzeniu już na starcie.

 

Napiszcie czy możliwe jest aby Goran miał jakąś technologie produkcji drewnianych okien, że można je montować przed wylewkami ? Nie chcę być świętszy od papieża (tutaj przedstawiciela Goran) ale te okna będą mnie dużo kosztować i wolę je montować zgodnie reżimem technologicznym, i nie ryzykować ich uszkodzenia. Czy słuchać sprzedawcy czy lepiej poczekać z montażem na tynki i wylewki ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg aktualnych instrukcji i "badaczy" montażu nawet okna z PCW powinno się montować po tynkach.

A to daltego że tynkarze to dużo brudu którego nie da sie uniknąć bez bardzo dokładnego osłonięcia okien. A i tak ktoś je otworzy, bo będzie mu duszno.

Ale wracając do drewna:

- tynki dają zbyt dużo wilgoci.

To że przedstawiciel Gorana tak Ci powiedział jeszcze nic nie znaczy. Poproś go o pokazanie tego w książce gwarancyjnej lub zapytaj w Goranie, najlepiej w serwisie.

Nie ma technologii w normlanej produkcji, by zabezpieczyć się przed wodą.

 

Ja też montowałem kilka razy okna przed tynkami - klient nasz pan.

I tak:

wczoraj regulowałem okna z meranti - montaż 16 miesięcy temu, budowa oddana teraz - (prawie) wszystko było super.

Ale miesiąc temu zgłaszałem wadę - pęknięta szyba. Serwis uświadomił mi, że wystarczy 2-3 mm przesunięcie drewna, naprężenie powstałe z nadmiaru wody i może sie zdarzyć że szyba nie wytrzyma. W tym przypadku nowa szyba to koszt blisko tysiąca złotych...

Jeśli możesz - poczekaj. Dla własnego dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Fin za odpowiedź, poczekam. Zabicie dechami taniej wyjdzie ew. wymiana okien.

Wiesz, nie to żebym ja komuś zarzucał złą wolę i chęć wyciągnięcia zamówienia za wszelką cenę, ale.. zawsze to jakieś ryzyko.

A takiego zapisu może i nie ma w karcie gwarancyjnej danego producenta, ale.. jest w ogólnych normach i w razie problemów może zostać przywołany. Papiery nie są potrzebne w normalnym zyciu, ale w razie problemów sa niezbędne.

 

Aha, i dzięki Jareko że nas tu nie pogonił ze swojego "tematu" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj Fin - spokojnie :)

Kiedyś taki sobie watek założyłem by niejako hurtem na konkrety odpowiadać i tak zostało :)

A ze już wypowiadałem się na temat tego kiedy wstawiać okna drewniane to po kiego mam się powtarzać? Wszystko jest dobrze jak jest dobrze - tylko zawsze później zaczynają się schody :lol:

Niestety jestem praktyk a nie teoretyk ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie - że podsumuję wypowiedzi Jareko i Finlandii. Nie chcę wnikać w motywy, ale ponieważ są to okna drewniane, postanowiłem zadeskować otwory, założyć alarm, zrobić instalacje i wylewki i dopiero wtedy wstawić okna. Nie będę ryzykował nawet jeśli ktoś mi to chce sprzedać 'na siłę' i zapewnia, że nic się nie stanie. Dla mnie to będzie kolosalny wydatek - nie stać mnie na takie eksperymenty. Pozdrawiam i dzięki za te i wczesniejsze porady, które mam nadzieję udało mi się wszystkie przeczytać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
Słuchajcie jak jest z tym montażem okien. Mam problem - okna PCV. Pan od okien kazał podmurować wszystkie otwory o 1500 mm. Murarze i kierownik twierdzą, że podmurowanie może nastąpić już po wstawieniu okien. Podobnie okno tarasowe. Będziemy mieli dość wysoką podłogę. Coś koło 22 - 23 cm. Pan od okien mówił o podmurowaniu otworu na 0,5 pustaka. Co robić, żeby było dobrze. Wiem, że nie tylko ważne są dobre okna, ale też istotny jest ich montaż. Jaka winna być kolejność - pomurowanie i wstawianie, czy odwrotnie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie i teoretycznie jest lepiej podmurować wcześniej. Brak podmurowania sprawia, ze okien nie ma jak przymocować na dolnej części ościeznicy (zwykle i tak mało która ekpia to robi :( ) Nie mówiąc juz o prawidlowym uszczelnieniu.

Wczoraj regulowałem duże okno balkonowe - wstawiony bez wylewek, więc "wisiał" w powietrzu. Został później podmurowany i teoretycznie "złapany" pianką - w praktyce cały dół ruszał się o ok 1cm !

Wg teorii montażu "wina" jest po mojej stronie, bo przy wstawianiu powinienem był go tak zamocować, żeby nie było szansy go ruszyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...