Krzysiek_3miasto 04.04.2006 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 wystarczy 24kW...u mnie sie sprawdza ze hej (ogrzewanie grzejnikami)...a zbiornik CWU mam 120 l...ilosc CWU zalezy od tego ile osob z wody cieplej na raz korzysta a nie ile ma sie lazienek...mam 5 lazienek...330m2 powierzchni i wystarcza mi 24kW i 120 litrow zbiornik oczywiscie z cyrkulacja (na takiej powierzchni ujecia cieplej wody sa naprawde dalego od pieca i bez cyrkulacji CWU sobie nie wyobrazam zycia)...rano na raz max uzywa cieplej wody 3 osoby do toalety porannej...kapiele i prysznice z reguly wieczorem choc zdarza sie i rano ...bez problemu...zime tez przezyle, a byla sroga, a temeperature w pomieszczeniach mialem jaka chcialem...mysle ze 21 kW tez by wystarczyl ale zdarzaja sie sytuacje gdy trzeba szybko grzac wode a to sie wtedy przydaje ze tych kW jest wiecej...jednym slowem...na taki dom polecam max 24kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzesiek13 04.04.2006 16:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 Jeśli chcesz mieć 24 kW to zwiększ pojemność zasobnika i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
71kkk 04.04.2006 21:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 chcem miec 24 kw, bo okazyjnie kupuje piec - wolf tgk topline 24kw kondensat stojacy, to ile ma miec zasobnik zeby bylo cieplo w raczki i nozki? [/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sarin7 04.04.2006 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 Aby dobrać optymalną wielkośc zasobnika cwu, musisz okreslic ilośc osób i potrzeby osób zamieszkujących gospodarstwo, średnio przyjmujes sie zuzycie wody : a) korzystanie z umywalki ok. 5/litrów jednorazowob) zmywanie w zlewie około 10=15 litrów cykl (pomin w przypadku zmywaarek)c) korzystanie z prysznica około 40-50 litrów / cykld) napełnienie średniej wielkości wanny około 170 litrów Jezeli 2 osoby jednoczesnie chciały by skorzystać z wanny to uważżam iż bojler 300 litrowy to minimum , jakie musisz posiadac, i duzej sprawności piec by w krótkim czasie potrafiłby tą wode zagrzac. Pierwszą mysla jaka mi sie nasuneła to taka jaką dał CI Kolega z forum 1950, kolektroy słoneczne , w Twoim przypadku to moze sie okazac dobrym rozwiązaniem. Moze spróbuj oddzielnie dobrać piec kondensat dla ogrzewania domu, a oddzielny do wpomagania cwu, Jest duzo wariantów do przedstawienia, a obecnie czym ogrzewasz i jakim rozwiązniem przygotowywyujesz cwu? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sarin7 04.04.2006 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 chcem miec 24 kw, bo okazyjnie kupuje piec - wolf tgk topline 24kw kondensat stojacy, to ile ma miec zasobnik zeby bylo cieplo w raczki i nozki? [/img] To że okazyjnie idzie kupic to nie znaczy że to dobre rozwiązanie , i nie kieruj sie ceną w tym przypadku bo to inwestycja na lata, a dobrze rozwiązanie pod kątem optymalnego dobrze dobranego pieca i cwu , przyniesie duze oszczedności w przyszłosci Ps. Ja tanio moge kupic bojler 70 litrowy, ale nie skorzystam z okazji , bo lubie się kąpać w wannie wypelnionej 200 litrami ciepłej wody. Pozdrawiam jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ankot 05.04.2006 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2006 Ja ogrzewam kotłem 25kW - retortowy Żębiec ( po tuningu ) - dom o powierzchni 330 - 340m2 ( sciany w kl. 0,34 - dach 25cm wełny). łazienek ......4 ( w tym 3 wanny + pryśnic) - kocioł czasami jest za duży ........... ( moc minimalna podawana przez prod. 8kW - jest w tym momencie za duża ) - obecnie grzeje również szwagra za sciana z takim samym domkiem w "odbiciu lustrzanym" - cuzamen do kupy circa 680m2.....) . Przez cały sezon kocioł pracuje na minimalnych nastawach - temp. 45*C , podajnik - przerwa 60s ( mniej się nie da). Przyznaje się "bez bicia" ,ze grzejniki mam przeliczone na temp. 50*C czyli do normalnego kotła przewymiarowane ( kiedyś miałem zamiar zainstalowac pompe ciepła ale "kaski" brakło ). Kocioł ten bez problemu w najwyższe mrozy "pociagnie" i drugi dom ....... wiem bo experymentowałem. Wniosek 1 : - kocioł mam przewymiarowany - optymalny byłby 14 - 16 kW..... Wniosek 2 : - podstawa dla kosztów eksploatacji domu jest prawidłowe ocieplenie ( wykonane bezbłędnie - zgodnie ze sztuką) Czyli ocieplenie scian fundamentowych + izolowana opaska wokół domu , likwidacja wszelkich mostków cieplnych przy tarasach , balkonach , schodach zewnetrznych, dobre powiazanie izolacji dachu z izolacją ścian na poddaszu, Wniosek 3: - prawidłowa i zoptymalizowana wentylacja ( najlepiej mechaniczna z rekuperacją) . Wentylacje mechaniczna nalezy zaplanowac juz na etapie kopania fundamentów....... : - rozmieszczenie rur nawiewnych i wywiewnych , usytuowanie centrali went. , czerpni i wyrzutni powietrza - bardzo wskazane jest równiez wykonanie gruntowego wymiennika cieopła - najlepiej i najtaniej jako złoza kamiennego usytuowanego w swietle fundamentów - o ile pozwoli nam na to poziom wód gruntowych ( da nam to zimą darmowe wstepne podgrzanie powietrza zasysanego - a latem klimatyzacje za free......... nie wspominajac o oczyszczeniu powietrza.) Zimą sam GWC da nam oszczędność na paliwie jakieś 25% , a centrala z rekuperatorem dalsze 30% (w praktyce) - bo teoretycznie znacznie wiecej................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laspalmas 05.04.2006 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2006 nie chce być wścipski, ale co żona robi pod prysznicedm przez 30 minut sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 05.04.2006 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2006 Ja ogrzewam kotłem 25kW - retortowy Żębiec ( po tuningu ) - dom o powierzchni 330 - 340m2 ( sciany w kl. 0,34 - dach 25cm wełny). łazienek ......4 ( w tym 3 wanny + pryśnic) - kocioł czasami jest za duży ........... ( moc minimalna podawana przez prod. 8kW - jest w tym momencie za duża ) - obecnie grzeje również szwagra za sciana z takim samym domkiem w "odbiciu lustrzanym" - cuzamen do kupy circa 680m2.....) . Przez cały sezon kocioł pracuje na minimalnych nastawach - temp. 45*C , podajnik - przerwa 60s ( mniej się nie da). Przyznaje się "bez bicia" ,ze grzejniki mam przeliczone na temp. 50*C czyli do normalnego kotła przewymiarowane ( kiedyś miałem zamiar zainstalowac pompe ciepła ale "kaski" brakło ). Kocioł ten bez problemu w najwyższe mrozy "pociagnie" i drugi dom ....... wiem bo experymentowałem. Wniosek 1 : - kocioł mam przewymiarowany - optymalny byłby 14 - 16 kW..... Wniosek 2 : - podstawa dla kosztów eksploatacji domu jest prawidłowe ocieplenie ( wykonane bezbłędnie - zgodnie ze sztuką) Czyli ocieplenie scian fundamentowych + izolowana opaska wokół domu , likwidacja wszelkich mostków cieplnych przy tarasach , balkonach , schodach zewnetrznych, dobre powiazanie izolacji dachu z izolacją ścian na poddaszu, Wniosek 3: - prawidłowa i zoptymalizowana wentylacja ( najlepiej mechaniczna z rekuperacją) . Wentylacje mechaniczna nalezy zaplanowac juz na etapie kopania fundamentów....... : - rozmieszczenie rur nawiewnych i wywiewnych , usytuowanie centrali went. , czerpni i wyrzutni powietrza - bardzo wskazane jest równiez wykonanie gruntowego wymiennika cieopła - najlepiej i najtaniej jako złoza kamiennego usytuowanego w swietle fundamentów - o ile pozwoli nam na to poziom wód gruntowych ( da nam to zimą darmowe wstepne podgrzanie powietrza zasysanego - a latem klimatyzacje za free......... nie wspominajac o oczyszczeniu powietrza.) Zimą sam GWC da nam oszczędność na paliwie jakieś 25% , a centrala z rekuperatorem dalsze 30% (w praktyce) - bo teoretycznie znacznie wiecej................. to fajne macie te chałpy, zapotrzebowanie na ciepło maksymalnie 35 W na m2 o mało co domy pasywne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NOTO 05.04.2006 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2006 łał, 30 kw- i zasobnik 300l- super. dzieki , i niesmiale pytanie- czy kociol 24 kw i zasobnik 200l nie wystarczy . kociol kondensacyjny. - bo tak mi tu doradza gosciu od kotlow????? Kocioł kondensacyjny ... pomysł dobry ale tylko wtedy gdy będziesz miał olbrzymi zasobnik. Nie możesz za bardzo nagrzewać wody. Aby jej starczyło do kąpieli zastosuj zasobnik o pojemności 1,5-2 kąpieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
71kkk 05.04.2006 22:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2006 nie chce być wścipski, ale co żona robi pod prysznicedm przez 30 minut sama hahahano kurcze nie wiem, wstydze sie zapytac???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
71kkk 05.04.2006 22:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2006 łał, 30 kw- i zasobnik 300l- super. dzieki , i niesmiale pytanie- czy kociol 24 kw i zasobnik 200l nie wystarczy . kociol kondensacyjny. - bo tak mi tu doradza gosciu od kotlow????? Kocioł kondensacyjny ... pomysł dobry ale tylko wtedy gdy będziesz miał olbrzymi zasobnik. Nie możesz za bardzo nagrzewać wody. Aby jej starczyło do kąpieli zastosuj zasobnik o pojemności 1,5-2 kąpieli. no dotarlo do mnie ze wody cieplej na raz to wystarczy na kapiel jedną, kolejna osoba bedzie sobie czekac , jesli zastosuje zasobnik 200l , dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ankot 06.04.2006 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2006 "1950" - nie pasywny...(choć bardzo bym chciał) . Pisaałem : "kocioł po tuningu" - czyli z dodatkowym wymiennikiem z uwagi na przegrzewanie komina. Po "zabiegu" zwiekszyła mu sie sprawność - na ile to nie wiem. Wg projektu domu zapotrzebowanie wyliczone było na 10,33kW ( bez grzania piwnicy) - dobrano kocioł 12kW - na podstwie norm obowiazujacych z 91r.... Budynek został w stosunku do PT znacznie bardziej doizolowany ( dach zamiast 15 - 25 cm wełny) sciany w klasie 0,34 a nie 0,51 + izolacja scian fundamentowych. Mieszkamy w nim od 9 lat wprowadzajac się do niewykonczonej 'surowizny" . Mam rozeznanie jak sie zmieniał komfort cieplny i zapotrzebowanie energetyczne w kolejnych sezonach ( i w miarę postepu wykonczeń). W tym sezonie spalę jakieś 6900kg groszku + 400l oleju przepracowanego ( dodatek do wegla w ilosci ok 3,5 - 4 % - 5l/1 zasobnik ) . Wartosc opałowa paliwa tak naprawde nieznana ale przyjmujac 5kWh/kg wegla + 9kWh/l oleju otrzymujemy 34500kWh z wegla + 3600kwh z oleju = 38100 kWh/195 dni=195,38 kWh - jako srednioroczne dobowe zapotrzebowanie energetyczne mojego domu . W przeliczeniu na powierzchnię daje to 195,38 kWh / 340m2 / 24h = 0,0239 kW/m2 = 23,94W/1m2 ...... ta wyliczanka napewno obarczona jest błędem bo tak naprawde nie znamy rzeczywistej wartosci opałowej i sprawnosci kotła . Liczba dni "opałowych" 195 - grzeje od 15 października - i będzie pewnie do konca kwietnia - czyli 6,5 miesiaca. Bład obliczeniowy moze siegnąć kilkunastu procent - ale i tak wyniki bedą rewelacyjne. Chciałem zauwazyc ,że w poprzednim sezonie grzewczym spaliłem 9 t groszku ale nie dodawałem oleju przepracowanego - ten dziwny dodatek spowodował istotne zmniejszenie zapotrzebowania na wegiel i nie bardzo wynika to z jego wartości opałowej . Zauwazyłem ,ze przy mrozach rzedu -15*C nie było widac dymu z komina ani pary wodnej charakterystycznej dla spalania oleju opałowego lub gazu........( dosłownie nic - jakby sie nie paliło - smrodu wokół domu tez nie było ) Wniosek : Olej sie dokładnie dopala a para wodna ze spalaenia go przereagowała najprawdopodobniej z weglem tworzac "gaz wodny" ( podobnie jak w koksowni) - który sie spalił . Ciekawe zjawisko - moze ktoś kto sie na tym zna mógłby wyrazic swoja opinię - bo byc moze się mylę. Odniose sie jeszcze do spalania olejów przepracowanych : na rynku sa dostepne palniki multiolejowe przystosowane do spalania olejów odpadowych - niestety drogie 8 - 9 tys. Pozeba do nich jeszcze znacznie wiecej prądu( do podgrzewaczy) i spręzonego powietrza. Olej przepracowany mozna zdobyć juz za 20gr. z litr lub nawet za free....... problem jest tylko z przepisami - pomimo ,że palniki maja atesty to trzeba jeszcze miec zezwolenie na uzytkowanie tego ustrojstwa oraz pozysk oleju (jako odpadu niebezpiecznego) . Sporo na temat spalania oleju jest w jednym temacie na forum "elektroda". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NOTO 13.04.2006 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2006 A ja prawie dobry lekko przepracowany olej półsyntetyczny za darmo w Norauto zostawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.