philip12 01.04.2006 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2006 Witam, kilka dni temu zakupiłem Gips Szpachlowy Extra firmy Frans-Pol z myślą o wygładzeniu ścian. Ściany są otynkowane i pomalowane farbą emulsyjną [ nie pamiętam jaką]. Oto moje pytania: 1. Czy trzeba te ściany gruntować, jeżeli tak to czym? 2. Czy mogę położyć gips na farbe? 3. Jak umyć ściany? 4. Chce dać aluminiowe narożniki wokół okien, jak je zamocować i czy można je pokryć tym gipsem? Z góry dziekuje za odpowiedź, pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 01.04.2006 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2006 Gips Szpachlowy Extra firmy Frans-Pol lepsza jest gładź gipsowa ekstra, twardsza i bardziej biała ( u mnie gips szpachlowy poszedł jako podkładowa do wyrówniania scian i na to gładź) Czy trzeba te ściany gruntować, jeżeli tak to czym? grunt rozcieńczony 1:1 , Np ceresit CT 17 Czy mogę położyć gips na farbe? zelęzy od powłoki i jej przyczepności najlepiej farbe usunąć lub zeszczotkowac , możesz uzyc szlifierki oscylacyjnej i grubego papieu sciernego. Jak umyć ściany? czysta wodą przed gruntowaniem Chce dać aluminiowe narożniki wokół okien, jak je zamocować i czy można je pokryć tym gipsem? poziomuje lub pinuje i zatapia sie s gips tak aby kant narożnika wystawał. ( póżniej go zamalujesz farbą ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
philip12 01.04.2006 15:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2006 Dzięki za odpowiedź, mogłbyś jeszcze opisać jak nakładać ten gips oraz czym i jak szlifować [całe pomieszczenie a później szlifować wszystko?]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 01.04.2006 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2006 jak nie masz doświadczenia lepiej za to się nie bierz do tego trzeba mieć ręke i praktyke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kropi 01.04.2006 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2006 Ja mogę coś podpowiedzieć, bo praktykę zdobywałem na swoim a rękę jak się okazało mam lepszą niż fachowcy co u koleżanki robili w tym samym czasie Ale od początku. Osobiście używałem Gipsaru Atlasa, 5 lat temu naprawdę trudno było o coś lepszego. Np. Nida-Gips była do kitu, grudziłą się i kiepsko mieszała. Tego co piszesz to nie znam. Przed gipsowaniem przyjrzyj się ścianom, wszystkie rysy i pęknięcia zabezpiecz siatką (do kupienia w rolkach za pare złotych). Siatka musi bardzo dobrze przylegać, zwłaszcza w narożnikach, inaczej będzie odłazić a wygląda to potem wyjątkowo paskudnie. Ja mam cały sufit wysiatkowany, bo był w fatalnym stanie... i nic nie pęka po 5 latach! Jeśli chcesz poprowadzić jakies kable - zrób to przed kładzeniem gładzi, bo potem będziesz się wqr... 1. Mieszanie. Bierzesz wiaderko, napełniasz tak do połowy letnią wodą i dosypujesz gipsu, mieszać najlepiej wiertarką z nałożoną mieszalnicą (taki pręt z quasi-wiatraczkiem na końcu) do konsystencji rzadkiej kaszki ryżowej (z połyskującą powierzchnią, o luźnej, plastycznej strukturze, ale nie za luźnej bo wszystko pochlapiesz. Dobrze jest dosypać do gładzi garstkę kleju (nie pamiętam jaki konkretnie używałem, ale przypominał drobno zmielone trociny), wtedy mniej się pyli przy szlifowaniu. 2. Nakładanie. Pic polega na tym, żeby nałożyć zanim nie stężeje - zatem w miarę szybko. Będzie ci potrzebna paca, najlepiej nie za długa, tak z 30-40 cm na początek w zupełności wystarczy. Nie żałuj i kup pacę jak najlepszej jakości, z twardej nierdzewki. Jak juz masz tą pacę to w uzyskanej mazi zanurzasz np. szpachelkę, ta szpachelką nabierasz trochę gładzi i rozprowadzasz po pacy, Następnie pacą jednym ruchem (trzeba poćwiczyć) nakładasz nie za grubą warstwę. 3. Warstwy - dobrze aby były nie za grube, najlepiej ze 2-3 cienkie warstwy o jak najmniejszej liczbie gufrów. Im bardziej gładką gładź położysz, tym mniej będzie do szlifowania. A to jest najbardziej upierdliwy kawałek roboty. 4. Krawędzie. Tu jest najtrudniej, trzeba ładnie wyprofilować najlepiej małą szpachelką. Jeśli masz jakieś krawędzie zewnętrzne (jakieś słupki itd) to wzmacniasz je kątownikiem aluminiowym, są takie specjalne cienkie do tego celu. 5. Szlifowanie. Kup sobie kilka jednorazowych maseczek chirurgicznych, jakieś ubranie przeznacz na straty, przyda się także czepek. Okulary nie zdają egzaminu bo co chwilę nic nie widać - zwłaszcza przy suficie... Kup też siatkę do szlifowania (papier szybciej się zatyka i bardziej pyli) oraz specjalną packę na której rozepniesz siatkę. Szlifujesz powoli okrężnymi ruchami, do uzyskania całkowitej gładzi. W zasadzie jak zaczniesz szlifować to nie należy już potem wracać do nakładania gładzi, ale na początku pewnie ci się to nie uda... wedy pamiętaj o dokładnym umyciu ściany albo przetarciu kilkakrotnie wilgotną szmateczką, aby usunąć drobiny po szlifowaniu. Nie wolno "doszlifować się" do starej farby, będzie widać jak cholera. Jesli tak się stanie, kładziesz gładź na nowo. Sorry Po szlifowaniu dobrze jest jeszcze raz zagruntować, można użyć unigruntu albo rozcieńczonej farby emulsyjnej - gładź pije że hej. Pamiętaj, że jeśli teraz widać trochę to po malowaniu będzie bardzo widać. Jeśli czujesz pod paluchem, że jest nierówno - to znaczy że jest nierówno, wyjdzie dopiero np. przy gruntowaniu. Jeśli położysz następną warstwę zanim poprzednia zdąży wyschnąć - może odejść całkowicie albo oderwać się od podłoża, wtedy jak się popuka w to miejsce to jest taki fajny głuchy odgłos. Czasem lubi odlecieć w całości Jeśli ściana jest bardzo nierówna to można pod gips położyć np. warstwę tynku (ja nawet używałem wylewki samopoziomującej bo mi trochę zostało ) Po położeniu gładzi pomieszczenie powinno się dobrze wietrzyć, bo gips oddaje wilgoć w trakcie wiązania. Przygotuj się także na bolesne bąble na dłoni, rękawiczki niewiele tu pomogą ale warto spróbować. Ja wykończyłem w gładziach mieszkanko 57 m i jestem bardzo zadowolony, choc mogłem się bardziej postarać przy detalach... ale końcówka była ostra, momentami żałowałem, że nie pomalowałem po prostu na starą farbę i już . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
philip12 01.04.2006 19:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2006 Big THX za wyczerpujące porady Kropi, napewno się przydadzą. Mam nadzieje, że do roboty zabiore się jak najszybciej, pzdr. EDIT: Ma ktoś jakiś patent na odpadający tynk wokół rurek od ogrzewania centralnego? Strasznie mnie to irytuje, gdy niekiedy uderzy się w taką rurkę a tynk myk na podłoge, zdarzyło sie nawet tak ze odpadł sam z siebie[może od gorąca? ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 08.05.2006 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2006 są specjalne rozetki zakładane na rurki i dosuwane do ściany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yozka1 08.05.2006 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2006 Ja mogę coś podpowiedzieć, bo praktykę zdobywałem na swoim a rękę jak się okazało mam lepszą niż fachowcy co u koleżanki robili w tym samym czasie Ale od początku. Osobiście używałem Gipsaru Atlasa, 5 lat temu naprawdę trudno było o coś lepszego. Np. Nida-Gips była do kitu, grudziłą się i kiepsko mieszała. Tego co piszesz to nie znam. Przed gipsowaniem przyjrzyj się ścianom, wszystkie rysy i pęknięcia zabezpiecz siatką (do kupienia w rolkach za pare złotych). Siatka musi bardzo dobrze przylegać, zwłaszcza w narożnikach, inaczej będzie odłazić a wygląda to potem wyjątkowo paskudnie. Ja mam cały sufit wysiatkowany, bo był w fatalnym stanie... i nic nie pęka po 5 latach! Jeśli chcesz poprowadzić jakies kable - zrób to przed kładzeniem gładzi, bo potem będziesz się wqr... 1. Mieszanie. Bierzesz wiaderko, napełniasz tak do połowy letnią wodą i dosypujesz gipsu, mieszać najlepiej wiertarką z nałożoną mieszalnicą (taki pręt z quasi-wiatraczkiem na końcu) do konsystencji rzadkiej kaszki ryżowej (z połyskującą powierzchnią, o luźnej, plastycznej strukturze, ale nie za luźnej bo wszystko pochlapiesz. Dobrze jest dosypać do gładzi garstkę kleju (nie pamiętam jaki konkretnie używałem, ale przypominał drobno zmielone trociny), wtedy mniej się pyli przy szlifowaniu. 2. Nakładanie. Pic polega na tym, żeby nałożyć zanim nie stężeje - zatem w miarę szybko. Będzie ci potrzebna paca, najlepiej nie za długa, tak z 30-40 cm na początek w zupełności wystarczy. Nie żałuj i kup pacę jak najlepszej jakości, z twardej nierdzewki. Jak juz masz tą pacę to w uzyskanej mazi zanurzasz np. szpachelkę, ta szpachelką nabierasz trochę gładzi i rozprowadzasz po pacy, Następnie pacą jednym ruchem (trzeba poćwiczyć) nakładasz nie za grubą warstwę. 3. Warstwy - dobrze aby były nie za grube, najlepiej ze 2-3 cienkie warstwy o jak najmniejszej liczbie gufrów. Im bardziej gładką gładź położysz, tym mniej będzie do szlifowania. A to jest najbardziej upierdliwy kawałek roboty. 4. Krawędzie. Tu jest najtrudniej, trzeba ładnie wyprofilować najlepiej małą szpachelką. Jeśli masz jakieś krawędzie zewnętrzne (jakieś słupki itd) to wzmacniasz je kątownikiem aluminiowym, są takie specjalne cienkie do tego celu. 5. Szlifowanie. Kup sobie kilka jednorazowych maseczek chirurgicznych, jakieś ubranie przeznacz na straty, przyda się także czepek. Okulary nie zdają egzaminu bo co chwilę nic nie widać - zwłaszcza przy suficie... Kup też siatkę do szlifowania (papier szybciej się zatyka i bardziej pyli) oraz specjalną packę na której rozepniesz siatkę. Szlifujesz powoli okrężnymi ruchami, do uzyskania całkowitej gładzi. W zasadzie jak zaczniesz szlifować to nie należy już potem wracać do nakładania gładzi, ale na początku pewnie ci się to nie uda... wedy pamiętaj o dokładnym umyciu ściany albo przetarciu kilkakrotnie wilgotną szmateczką, aby usunąć drobiny po szlifowaniu. Nie wolno "doszlifować się" do starej farby, będzie widać jak cholera. Jesli tak się stanie, kładziesz gładź na nowo. Sorry Po szlifowaniu dobrze jest jeszcze raz zagruntować, można użyć unigruntu albo rozcieńczonej farby emulsyjnej - gładź pije że hej. Pamiętaj, że jeśli teraz widać trochę to po malowaniu będzie bardzo widać. Jeśli czujesz pod paluchem, że jest nierówno - to znaczy że jest nierówno, wyjdzie dopiero np. przy gruntowaniu. Jeśli położysz następną warstwę zanim poprzednia zdąży wyschnąć - może odejść całkowicie albo oderwać się od podłoża, wtedy jak się popuka w to miejsce to jest taki fajny głuchy odgłos. Czasem lubi odlecieć w całości Jeśli ściana jest bardzo nierówna to można pod gips położyć np. warstwę tynku (ja nawet używałem wylewki samopoziomującej bo mi trochę zostało ) Po położeniu gładzi pomieszczenie powinno się dobrze wietrzyć, bo gips oddaje wilgoć w trakcie wiązania. Przygotuj się także na bolesne bąble na dłoni, rękawiczki niewiele tu pomogą ale warto spróbować. Ja wykończyłem w gładziach mieszkanko 57 m i jestem bardzo zadowolony, choc mogłem się bardziej postarać przy detalach... ale końcówka była ostra, momentami żałowałem, że nie pomalowałem po prostu na starą farbę i już . ...dobry gips na naukę ale cudów nim się nieda się nim zrobić, zbyt mała przypepność, bardzo miękki co zapewne pomogło ci wyszlifować ścianę idealnie, przy gruntowaniu trzeba uważac żeby nie wytzreć dziur w ścianie pędzlem. Jego jedyną zaletą to chyba jest tylko to że jest tani i ma długi czas pracy. Nadaje się raczej do majsterkowania w domu a nie do szpachlowania dużych powierzchni. Najlepszy gips jaki do dziś spotkałem jest CE-78 dosyc drogi ale idealnie się go nakłada a obróbka heh papier 80ka reszta zależy od ręki Z tańszych wersji szpachla francuska, po rozmieszaniu ma lekko brązowy kolor, idealnie się nakłada, świetna przyczepność czy to GK czy też ściana tynkowana, w miare długi czas pracy. Dodam jeszcze, że po wsypaniu gipsu/gładzi do wiadra z wodą dobrze jest odczekać jakiś 3-5minut potem dopiero rozmieszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarzeb 09.05.2006 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2006 osobiscie polecam gips szpachlowy Dolina Nidy udany kompromis w twardosci uzyskanej gladzi, latwy w "robocie" pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ukashekk 10.05.2006 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2006 Jeżeli o ATLASA chodzi to faktycznie GIPSAR UNI to żadna rewelacja jeżeli chodzi o jakość. Może i biała gładź ale do docierania wystarczy WYBORCZA GIPSAR MAX to z kolei anty-GIPSAR UNI .Skubany jest taki twardy, że się remontów odechciewa. MEGARON GT-120 polecam. Mniej więcej w cenie MAXA ale pracuje się przyjemnie no i jakość rewelacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.