calista 23.04.2006 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2006 Mam kilka pytań, będę wdzięczna za udzielone odpowiedzi (ja w tej materii jestem troszkę "zielona" ). Sprawa wygląda tak: odzidziczyłam po dziadkach działkę z domem przedwojennym (parterowym z nieużytkowym poddaszem), wymagającym sporego remontu. Oczywiście brak pozwoleń, projektów itp. I tu moje pytania: 1. czy gdybym chciała położyć nowy dach (obecny ledwo sie trzyma) i wymienić stropy, ale zachowując ten sam kształ to muszę uzuskać jakieś pozwolenia? gdzie powinnam to zgłośić? a co jeśli chciałabym podnieść dach i zrobić poddasze użytkowe? 2. Dom nie posiada fundamentów, jest małe pomieszczenie piwniczne, czy wykopanie większej piwnicy też wymaga jakiegoś zgłoszenia? 3. czy gdybym chciała zrobić przybudówkę (do 20 m2), tak aby dom miał kształt literki "L" muszę mieć pozwolenie itp.? Jeśli tak to czy można to w jakiś sposób ominąć? 4. Czy budowa garażu na tej działce też wymaga pozwolenia czy tylko zgłoszenia? garaż murowany do 25 m2. Działka budowlana, brak planu zagospodarowania przestrzennego. To tak ogólnie Proszę o pomoc i z góry dziękuje. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yogi66 23.04.2006 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2006 Ad. 1 i 2 - Taki zakres prac wymaga przedłożenia projektu w celu uzyskania pozwolenia.Ponadto konieczna wydaje się być ekspertyza stanu technicznego budynku. Ad. 3 - Musisz mieć pozwolenie na rozbudowę budynku. Ad. 4 - Budowa garażu wymaga pozwolenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania