ghost34 06.03.2008 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 hmm może napiszę tak :Wszystko co warstwowe lepiej przepuszcza ciepło od litych elementów. Teraz tak po pierwsze trzeba myśleć czy to ma byc powiedzmy na 5 lat (wtedy kupuj baltic-wood czy barlinka czy kahrsa) ułóż na zasadzie posadzki pływającej najwyżej wyrzucisz nie uszkadzając sobie wylewki. Dlaczego tak piszę ano dlatego ,że te deski warstwowe mają warswty użytkowej około 3,5mm do max 4mm finishparkiet (lamparkiet ) czy też np. parat-dos(Dąbex) są to tez deszczułki warstwowe ale warswty odnawialnej użytkowej mają 6mm to już się da cyklinować około 4 razy (średnio 10-15 lat co daje około 40-60lat żywotności posadzki). Wszystko jak napisałem zależy czy chcesz posadzkę na lata czy na jakiś krótszy okres. Odnawiałem już kahrsa, barlinka i baltica i szczerze odradzam są w cenie parkietu warstwowego, a o niebo gorsze..i mniej trwałe. Jedną mają zaletę -są łatwe w demontażu ....i mają świetną reklamę...tyle Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Heath 07.03.2008 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Hmm, okres 40 - 60 lat zdecydowanie mnie nie interesuje uważam wręcz, że bardziej sie opłaca kupić nowe, lub ułożyć na to miejsce parkiet niż cyklinować i lakierować panele. dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nitubaga 13.03.2008 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2008 Witam z tego co wyczytałam na innych wątkach to z paneli drewnianych Khars jest najlepszy. Grubość warstwy właściwej deski to 6,5 mm, dla porównania barlinek ma 3,5. Byłam w Warszawie na Bartyckiej pomacałam obie te deski i potwierdzam....Tylko, że Khars kosztuje..... Cena ich desek zaczyna się od 200 zł/m2.... w tej cenie to już można zakupić parkiet, wziąć parkieciarza i położyć parkiet co najmniej 15 mm grubości przy parkiecie egzotycznym lub 22 mm przy krajowym (pomijam promocje).. po domowej dyskusji postanowiliśmy w salonie dać parkiet bo tam będziemy najwięcej chodzić, a w sypialniach, gdzie na nogach będą miękkie bamboszki i nie będzie szurania krzesłami - dać jakąś deskę... jak ktoś ma już tak ipomysł w praktyce - niech się podzieli doświadczeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 15.03.2008 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 Bardzo często właśnie moi klienci tak robia na salony kupuja coś bardzo reprezentatywnego a na pokoje gdzie goście nie bywają bądź bywają z rzadka kupuja jakieś panele drewniane nie słyszałem aby ktoś narzekał, ja osobiście polecałbym zamiast panela mozaike np. dębową kosztuje w zależności od klasy 40-50 zł za metr i też nie do zdarcia no chyba że się komuś nie podobają małe elementy...w porównaniu z jakimś baltic-woodem czy barlinkiem wyjdzie na to samo z klejami robocizna i lakierami....jest cieplejsze naturalniejsze zdrowsze i jak najbardziej do odnowienia 3-4 krotnie.więc na lekko licząc na 60 lat..Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrtini 16.03.2008 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Przeczytałem calutki wątek i tylko raz pojawiło się w nim drewno CUMARU.Znalazłem w Castoramie gotowe polakierowane deski - 19x57 odcinki 300 i 2100. Super do ułożenia podłogi "okrętowej". Piękny brązowy kolor. Poszperałem w necie i pojawiają się opinie że CUMARU to przede wszystkim drewno na zewnątrz. Podobno w sezonie grzewczym są z nim jakieś problemy (opinia DLH) Czy to prawda? Ktoś ma CUMARU jako podłogę w domu? Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 16.03.2008 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 hmm ułożyłem cumaru jakieś 180 metrów pod Łodzią (nad zalewem sulejowskim) w domku letniskowym nic sie z tym nie dzieje...większych doświadczen nie posiadam...wstawki w parkiet dębowy też robiłem z cumaru ...na logikę biorąc jeśli na zewnątrz sie nadaje to musi byc stabilne tazke nie widzę żadnych przeciwskazań do użycia w środku...posłużę sie danymi z natur parkiet drewno stabilne i twarde.... jest tam opis drewna w pdf-ie zapoznać się proszę..http://www.naturparquet.com/pdf/cumaru.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrtini 16.03.2008 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Do ghost34 Dziękuje za odpowiedź. Myślę, że zaryzykujemy. Te deski są po 146/m2 i są po prostu inne - dość wąskie 57mm (więcej szpar bedzie ) i super kolorek. Moja ładniejsza połowa teraz już nie odpuści..... Nasz parkieciarz też nie widział przeciwskazań, ale to moja pierwsza współpraca z tym panem więc będąc przezornym pytam jeszcze na forum. Dla zainteresowanych: Widziałem też promocję (do końca marca) w Leroy'u na deski lakierowane Merbau. Cena 119/m2. I gdybym tego Cumaru nie zobaczył to pewno byłby Merbau (takie też będzie obłożenie schodów). Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
levior 24.03.2008 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2008 czesc,planuje polozyc deske podłogowa 3 warstwowa Kahrs Dąb Verona 2-strip lakier owymiarach 2423 x 200 x 15 -> jaka chemie polecacie do tej konkretnej podlogi /klej i grunt/? dzieki za pomoc, pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 25.03.2008 14:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 Zwróć się do konkretnego sprzedawcy w Warszawie...marki znanych firm bym polecał...LOBA-Wakol, Uzin, Ica, VER-MEISTER. Maximus, Kerakool,....Artelit. Ten kto sprzeda ci chemie da ci też grunt pod klej czy to na ogrzeanie podłogowe??Jeśli tak to klej dwuskładnikiem...Najtańszy będzie klej z ica bądź ver-mestera i osiągami tak samo dobry jak cała reszta.Na priv wyślę ci namiary na firmę ...która tymże handluje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
levior 25.03.2008 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 dziekuje za odpowiedz i namiary.deska NIE bedzie na ogrzewaniu podlogowym. pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasienka128 28.03.2008 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2008 Ja najbardziej polecam finish parkiet, mozna go cyklinować a nie tylko polerować taj jak wszystkie 3-warstwówki, a jest produktem gotowym dzięki temu oszczędziłam dużo czasu. Mam go w domu już jakiś okres i jestem zadowolona dodatkowo zakupiłam go w bardzo atrakcyjnej cenie w pewnym sklepie internetowym. Wszędzie gdzie byłam był droższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leli1 11.04.2008 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2008 prośba do znawców....i nie tylko. Drewno jatoba, dechy od 60 cm do 150 cm, wygląda pięknie, ale niestety jest pewien ZONK! W kilka dni po zakończeniu prac pojawiło sie takie cudo jak poniżej. Moje przemyślenie są takie, że popękało spoiwo łączące dechy. W tym akurat miejscu od początku była b. duża szczelina, zwracałam parkieciarzowi uwagę, ale stwierdził, że jak sie zrobi to nic nie będzie widać. No niestety nie wyszło. Facet zarzeka się, że wszystko zrobił jak należy i nie wie skąd to pęknięcie, twierdzi że budynek pracuje i dlatego. Ale jesli tak, to czemu nie pękło na całej linii, tylko w tym miejscu, gdzie była duża szczelina?! Takich miejsc jest sztuk 2 na długości jedna około 1.5 metra, drugie troche mniejsze. Pod deski położony był silniejszy podkład przeciwwilgociowy (taki co to niby jest dobry przy wilgotnosci do 9%), u nas w trakcie kładzenia było 4 %. Dodatkowo zastosowane spoiwo (nie wiem jak sie to fachowo nazywa) zdecydowanie różni sie kolorystycznie od desek. Facet twierdzi, że deski ściemnieją i będzie ok. Dołączę też zdjęcie z położenia listwę podłogowych, wg. mnie też coś nie bardzo. Mam ochotę powiedzieć aby zerwał co jest i kładł nowe. Proszę nie patrzeć na kropki z farby bo roboty w toku Liczę na waszą pomoc, bo temat naprawy parkietu wisi w powietrzu. Parkieciarz szuka winnych, a ja chce aby jak najszybciej to naprawił bo jestem bez mebli w salonie <!--url{0}-->[/img]</p><p> </p><p> <img src=[/img] <!--url{2}-->[/img]</p><p> </p><p> <img src=' alt='a>'> Dzieki za pomoc!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 12.04.2008 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 Odnośnie tych szczelin nich weźmie akrylowy wypełniacz pod kolor i wypełni można się jeszcze pobawić woskiem na ciepło( takim stolarskim jest wiele kolorów..) ...co sie tyczy zaś listw napisałaś o tym w innym topicu i ci napisałem..i jeszcze jedno jakiż to odcinacz wilgoci ma odciąć 9% wilgotność posadzki??Chętnie poznam nazwę pomijając już sens odcinania 9% wilgotności przecie pójdzie w ściany i zagrzybi ...wiem u ciebie było 4% i jest ok ale nazwa mnie nurtuje...zapytaj czymże ci to zrobił..Teoria i praktyka mowi aby nie odcinać wiecej niż 5% wilg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leli1 14.04.2008 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2008 wiesz, laikowi mozna wiele wcisnąć, a ja w dobrej wierze sie zgodze, bo przeciez chce mieć ładną podłoge Dodatkowo słono nas za to skasował! Nie omieszkam zapytać co to za cudo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 14.04.2008 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2008 wiesz, laikowi mozna wiele wcisnąć, a ja w dobrej wierze sie zgodze, bo przeciez chce mieć ładną podłoge Dodatkowo słono nas za to skasował! Nie omieszkam zapytać co to za cudo Podłoże nawet świeżo wylane nie ma wilgoci dochodzącej do 9% a więc nie potrzebne są takie blokady przeciw wilgoci. Facet mówi o 4%. Czym mierzył i czy widzieliście jak to robił i wynik pomiaru. Kiedy była robiona wylewka. Jaka jest gruba. Czy po wylaniu i wstępnym utwardzeniu 5-7 dni została zawalona materiałami budowlanymi, czy była równa. Jaki rodzaj blokady zastosował i ile razy nakładał czy posypał suchym czystym piaskiem kwarcowym. To jest ważne żeby spróbować ocenić stan waszej podłogi zanim wjadą meble!!! Po montażu listew (jest takich miejsc więcej?) widać, że pracował bardzo niedokładnie i niezgodnie ze sztuką obowiazującą w parkieciarstwie. Końcówka listwy połączona w rogu zewnętrznym i bardzo krótka. Powinna być łączona w rogach wewnętrznych w miejscach mniej widocznych i w odcinkaćh co najmniej 30 centymetrów. Listwa sterczy nad podłogą a szczelinai wypełniona została kitem akrylowym i do tego wytworzył się z akrylu menisk wklęsły co świadczy o kilkumilimetrowej szczelinie. Listwy o takiej grubości powinny być mocowane na śruby oksydowane brązowe 3,5mm x 55mm lub 4,0mm x 60mm a na pewno nie klejone. Przy tej grubości zmiany klimatu w pomieszczeniu między zimą a latem spowodują wypaczanie się listew i odpadanie od ścian. Szczelina pod listwą wzięła się albo z nierównej listwy albo z nierównego podłoża. Szczelina w podłodze no cóż może była ona dość szeroka albo na tyle szeroka, że kit którym ją wypełnił zapadł się po lakierowaniu (jaki był lakier podkładowy i nawierzchniowy) jezeli użył do tego celu pyłu ze szlifu papierem 60 lub czegoś innego. Cała podłoga powinna być wyszpachlowana pyłem z tego drewna po szlifowaniu 100 lub 120. Gość użył zwyklego kitu akrylowego (mahoń lub orzech) ewentualnie kitu z pudełka w co wątpię. Obawiam się- patrząc na zdjęcia,- że facet nie zna metody wypełniania takich niedoróbek kitami stolarskimi miekkimi czy twardymi na ciepło. Już nie mówię o szelaku. W tym przypadku nalezy go zmusić do wykonania tej naprawy nawet jezeli konieczny byłby rzeczoznawca. Przy takim czymś wystarczy rzecoznawca z Izby Handlowej są tani i też potrafą ocenić taką lipę. Listwę ze zdjęcia powinien wymienić a resztę przykręcić jeżeli pod listwami jest regips to jest już za późno. Potrzeba więcej detali aby Ci pomóc. Jak podajesz już mu zapłaciliście czy wszystko? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leli1 15.04.2008 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 hmmm . Wilgotność mierzył podczas naszej nieobecnosci i tylko nam przekazał jaki był wynik, zasugerował zastosowanie drozszego podkładu aby uniknąc kłopotów w przyszłości. Wylewki zrobione we wrzesniu 2007, podloga kładziona w lutym 2008. Po wylewkach nie kładziono zadnych materialow bud. Nie wiem jaki material stosowal, ale na pewno nie posypał piaskiem kwarcowym. Takich miejsc z listwą krótka jest jeszcze kilka, bo w sumie parkietu mamy w 3/4 powierzchni domu. Kazdy róg jest nierówny, nie przylegają do siebie tylko 2-3 milimietry są przesuniete i do tego są postrzępione. dzien po przyklejeniu listwy do jednej, krótkiej sciany, listwa odpadła sama z siebie, oczywiście z kawałkiem ściany. Mam jeszcze zastrzezenia ze wszystki łączenia listwe wykonane są przodem do głownego wejscia do salonu, przez co bardziej je widac plus połaczenie z tym machoniowym kitem daje fatalny efekt. Wystarczy ze byłyby skierowane w druga stronę to juz byłoby lepiej. Jest zapłacone 3/4 kwoty, reszta po zrobieniu całości. Po tym co piszecie mam twarde podstawy, aby im nie zapłacic, dopóki nie będę zadowolona z efektu. Dzis spotkanie, o ile dojdzie do skutku bo facet nas wyraznie unika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
acca5 15.04.2008 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 A co fachowiec od podłóg sadzi o parkiecie z bambusa- bardzo mi sie podoba, znalazłam 3 rodzaje układu włókien takiego parkietu- na sztorc, sprasowane i poziome włókna, który z nich jest najwytrzymalszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 15.04.2008 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 Ja nie polecam parkietu z trawy ale niechaj pan jarekkur sie wypowie ma wlk wiedze ja ułożyłem jakies 500m w całości wyglada sztucznawo...nie jak z drewna a jak laminat...ze stabilnościa też nie za bardzo.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz123 16.04.2008 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2008 bardzo ciekawe , podnoszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Natalia Stanko 16.04.2008 16:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2008 Ghost34 - mam do ciebie pytanie. Jeszcze do niedawna byłam przekonana, że surowa deska merbau, pokryta kilkakrotnie dobrym lakierem będzie bardziej wytrzymała od wykończonej deski firmy Ipowood. Jednak polecony parkieciarz twierdzi, ze nie jest do końca tak. Lakier ponoć nie nadaje twardości - ino połysk. Co sadzisz? Zależy mi żeby podłoga była odporna na ścieranie - dom w piaszczystej okolicy Natalia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.