Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mamy dwa konta w mBanku. Dotychczas nie mieliśmy żadnych zastrzeżeń co do ich usług. Bank też nie miał powodu być niezadowolonym z nas jako klientów. Co miesiąc na konto wpływała pewna sumka, co miesiąc trochę zostawało i zasoby rosły pomalutku. Nie robiliśmy debetów, nie mieliśmy zadnych specjalnych życzeń, nie zawracaliśmy im niczym głowy, byliśmy wzorowymi klientami, z których mieli czysty zysk.

Do czasu. Podpadliśmy niedawno. Otóż śmieliśmy wziąć kredyt na budowę w innym banku. "Nasz" mBank dowiedział się o tym, gdy bank udzielający kredytu zażyczył sobie opinii na nasz temat od banku prowadzącego nasze konto.

Oczywiście zwróciliśmy się o to do mBanku najpierw drogą elektroniczną. Otrzymaliśmy odpowiedź, że takie sprawy należy załatwiać telefonicznie, więc mąż wykonał odpowiedni telefon i dowiedział się, że opinia zostanie wystawiona po 6 dniach roboczych i kosztować będzie 20 zł.

Po upływie tego czasu (a nawet kilku dni więcej) mąż zadzwonił ponownie i dowiedział się, że nikt nic nie wie! W banku nie ma śladu po naszym zamówieniu opinii, bo ... była ona zamawiana telefonicznie! (Przypominam, że inaczej nie chcieli tego zamówienia przyjąć). To jest tym ciekawsze, że wszystkie rozmowy są nagrywane!

Pani rozmawiająca z mężem nie wiedziała, dlaczego opinia nie została przygotowana. Poinformowała go tylko, że powinna zostać przygotowana w ciągu 6 dni, a następnie wysłana listem poleconym. Przed wysłaniem jej, bank potrąci z naszego konta należne 20 zł. Sprawdziła od razu, że ta kwota nie została potrącona.

W odpowiedzi na nasz list (e-mail) napisano, że rzeczywiście taka opinia powinna być wystawiona w ciągu 6 dni roboczych (do dnia 20.04.) i natychmiast po tym terminie wysłana. Oznacza to, że list polecony wysłany przez wzorowy bank wędruje do nas już ponad tydzień. Ciekawe tylko, że cztery dni temu pani rozmawiająca przez telefon twierdziła, że niczego nie wysłano.

Od tego czasu prowadzimy ożywioną korespondencję z mBankiem drogą elektroniczną. Czasami odpowiadają nam na reklamacje, a czasami piszą, że na reklamacje wysłane drogą elektroniczną nie odpowiedzą. Od czego to zależy? Nie wiadomo. Właśnie przed chwilą przeczytalismy kolejny list z informacją, że, jeżeli chcemy coś reklamować, to mamy zadzwonić. :evil:

Szkoda, że musimy zmienić bank, bo do tej pory byliśmy zadowoleni, ale po tych przebojach już nie możemy korzystać z ich usług.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam konto w mBanku i mniej wiecej podobne doświadczenia - jeśli nie musze się kontaktowac telefonicznie lub emailowo to jest ok. Nota bene kiedys pani - podobno z mBanku - zadzwoniła na moją komórkę twierdząc, że ma dla mnie super ofertę, ale musi sprawdzić czy ja to ja i kazała podawac pesel, adres itp. Brawo za ochronę danych osobowych :evil:

 

Ale samo konto bardzo sobie chwalę ;)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1153302
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy - bankowość elektroniczna istnieje dopiero od kilku lat i do błędów ludzkich, typowych w każdym banku, dochodzą jeszcze te sprzętowe - osobiście wysłałbym skargę listem poleconym z potwierdzeniem odbioru z podaniem waszych dotychczasowych problemów - może chodzi o jedną panienkę co jej mąż nie lubi a może o wtyczkę co się "wypła" ze ściany ;-)
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1153692
Udostępnij na innych stronach

A propos mBanku pisano już wiele, proponuję poczytać jak traktują klientów i jakich pseudo-profesjonalistów zatrudniają przy obsłudze kredytów hipotecznych. Pierwszy dobry ruch to fakt, że zrezygnowaliście z brania kredytu u nich, ja dołożyłem do tego kolejny - przeniosłem się z kontem do normalnego banku, gdzie klienta traktują poważnie.

 

Polecam lekturę http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=60614&highlight=

 

pozdrowienia,

H.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1153888
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma różne doświadczenia - ja np. wbrew temu co inni pisali, najbardziej zraziłem się do Kredyt Banku (ZERO elastyczności, odtąd do tąd, zapomnij o negocjacji warunków) tudzież BPH (pani słabo zorientowana w tym, czym handluje).

Kredytu nie wzięliśmy w Banku M przede wszystkim dlatego, że nie dawali gwarancji niezmienności marży banku oraz że mechanizm bilansowania nie działą przy kredytach walutowych - ale ogólnie obsługa była raczej niezła.

Jeśli chodzi o konto osobiste to ja mam PKO BP a żona mBank i wydaje mi się, że ten mBank jest bardziej sensowny, ale nie ma tylu bankomatów :-?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1153901
Udostępnij na innych stronach

Bank to ludzie, a Ci wiadomo, mają szefów, rozporządzenia i wytyczne.

mBank jest fany to bieżącej działalności (prąd, woda, gaz, TV) i karty kredytowe i płatnicze. No może jeszcze kredyt odnawialny w eKoncie.

Jednak poważniejsze kredyty radzę jednak osobiście załatwiać.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1154020
Udostępnij na innych stronach

W takiej sytuacji widać koryści z posiadania konta w bankach które mają swoje "fizyczne" oddziały.

Właściwie to każdy bank umożliwia dokonywania przelewów elektronicznie. Jeśli chcesz to korzystasz z tego gdyz jest to super wygodne. Jeśli zaś masz do załatwienia sprawę mniej typową niż przelew to udajesz się do najbliższego oddziału i tam załatwiasz tę sprawę z urzednikiem bankowym który posiada prawdziwe a nie wirtualne nazwisko. W tym odziale uzyskasz też potwierdzenie na kopii złożonego pisma.

 

A tak swoją droga to M-bank wcale nie posiada rewelacyjnych warunków obsługi konta. Są tańsze banki.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1154059
Udostępnij na innych stronach

 

A tak swoją droga to M-bank wcale nie posiada rewelacyjnych warunków obsługi konta. Są tańsze banki.

Ja osobiście nie znam tańszych banków od m-banku, jeśli takowe są to chciałbym wiedzieć które :lol:

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1154297
Udostępnij na innych stronach

Fakt, trudno mi sobie wyobrazic bank, który prowadzi konto taniej niż za 0 zł miesięcznie. No chyba, że za darmo i z lepszym oprocentowaniem?

Po kolejnym (przyznaję bez wstydu - niezbyt miłym) e-mailu od nas mBank odpowiedział ludzkim głosem co następuje: opinia została opracowana i wysłana "listem zwykłym", więc prędzej czy później do nas dotrze.

Pozostaje nam tylko czekać cierpliwie. Ciekawa jestem tylko, jaka będzie data nadania listu na stemplu pocztowym, o czym nie omieszkam poinformować.

A swoją drogą zaczynamy szukać innego banku (niestety, bo bardzo nie lubię się uczyć nowych PINów i innych takich).

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1154525
Udostępnij na innych stronach

Agduś, teraz PIN juz można wybrać sobie.

Tak jest np. w mBanku :)

Acha, z fajnych rzeczy w mBanku jest także eMakler.

A Ty sądzisz, że teraz mamy coś dla eMaklera???

Domyślam się, że to propozycja zainwestowania?

Muszą parę lat poczekać, bo na razie inwestujemy w dom.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1154544
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą otworzyłam jeszcze dwa kolejne listy od mBanku. O ile pierwszy był suchą informacją, że opinia została wysłana, a my mamy siedziec cicho, nie narzekać i czekać, o tyle dwie następne zaczynały się od przeprosin. Ciekawe, że każda była napisana przez inną panią, tak, jakby żadna nie wiedziała, że ktoś już odpowiadał. Pierwszy raz w całej tej historii ktoś nas za coś przeprosił, zamiast opierniczać, że się czepiamy i to w dodatku w niewłaściwej formie.

Jeżeli jeszcze ten list wreszcie przyjdzie, to ja się jeszcze może zastanowię...

A swoją drogą, to niezły tam mają ... porzędek, jeżeli na tę samą skargę odpowiadają jednocześnie trzy osoby. Co się dziwić, że na inną nie odpowie nikt?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1154623
Udostępnij na innych stronach

Do czasu. Podpadliśmy niedawno. Otóż śmieliśmy wziąć kredyt na budowę w innym banku. "Nasz" mBank dowiedział się o tym, gdy bank udzielający kredytu zażyczył sobie opinii na nasz temat od banku prowadzącego nasze konto.

W PKO BP mogłem złożyć opinię z mBanku, lub dostarczyć trzymiesięczny wydruk operacji. Ponieważ nie miałem nic specjalnego do ukrycia to wydrukowałem z www zestawienie operacji i zaniosłem do PKO. (tak samo zrobiłem z kontem w pekao24)

 

Pozdr. zlu

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1154829
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem chyba szczęście bo mBank wystawił mi opinię natychmiast po zamówieniu telefonicznym. Nie obrazili się. Może lubią się z moim drugim bankiem [DeutscheBank]?

Tak na poważnie to w trakcie mojego korzystania z produktów mBanku [konto osobiste i konta firmowe], a korzystam z nich od samego powstania tego banku, nie miałem z nimi żadnych problemów.

Co do ich oferty kredytowej nie mogę się wypowiadać bo nie korzystam.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1154872
Udostępnij na innych stronach

 

A tak swoją droga to M-bank wcale nie posiada rewelacyjnych warunków obsługi konta. Są tańsze banki.

Ja osobiście nie znam tańszych banków od m-banku, jeśli takowe są to chciałbym wiedzieć które :lol:

 

A są takie.....

Np. Lukasbank. W czym tańszy?

Już odpowiadam. Tańszy jest w opłacie za przelewy. Opłata za przelew przy posiadaniu konta o nazwie e-Konto Pro wynosi 0 zł i to bez względu na ilość przelewów. W m-banku wynosi on o ile się nie mylę 50 gr a przy przelewach do US i ZUS przelewy są droższe.

Bez opłat otrzymujesz także miesięczny wyciąg drogą pocztową (niekiedy jest on potrzebny dla uprawdopodobnienia wydruku z komputera).

By posiadać e-Konto Pro koniecznym jest posiadanie na koncie kwoty co najmniej 5000 zł. Może to być także lokata.

Wiem, że jest to pewne utrudnienie. Niemniej sądzę, że osoby budujące takie środki posiadają.

 

I przede wszystkim możliwość załatwienia "nietypowej" sprawy w dowolnym oddziale banku poprzez kontakt nie z wirtualną ale z konkretną osobą.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1158356
Udostępnij na innych stronach

mam konto e-Pro i zapewniam ze nigdy nie bylo na nim 5 tys. zł.......

 

Nie jest wymagane saldo 5tys...tylko przy saldzie 5tys oplata za konto wynosi 1zl (przy saldzie nizszym chyba 7zl) jezeli jeszcze ma sie stałe wpływy na konto bank obdarowuje nas 1 złotoweczko i wtedy koszt posiadania konta jest rowny 0zł...i nie płaci sie za przelewy wykonywane przez internet.

Lukas ma rowniez bardzo przyzwoite oprocentowanie konta..ale i tak polecam fundusze inwestycyjne..tu mozna nawet niezła kase zarobic..

Ale ja jako klient lukasu nigdy nie nazekalem ale ostatnio podpadli mi bo chcac kredyt na budowe nie mogłem go uzyskac mimo ze mam u nich konto kilka lat i moga sprawdzic cała historie konta ale oni chca zaswiadczenia o dochodach oprocz hipoteki(ale to zaden problem z hipoteka)..ja mam problem z przedstawieniem takiego zasewiadczenia o dochodach poniewaz mam tylko kilka umow o dzieło z kilkoma firmami..a to niestety nie jest brane pod uwage.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1158651
Udostępnij na innych stronach

 

Oczywiście zwróciliśmy się o to do mBanku najpierw drogą elektroniczną. Otrzymaliśmy odpowiedź, że takie sprawy należy załatwiać telefonicznie, więc mąż wykonał odpowiedni telefon i dowiedział się, że opinia zostanie wystawiona po 6 dniach roboczych i kosztować będzie 20 zł.

Po upływie tego czasu (a nawet kilku dni więcej) mąż zadzwonił ponownie i dowiedział się, że nikt nic nie wie! W banku nie ma śladu po naszym zamówieniu opinii, bo ... była ona zamawiana telefonicznie!

 

 

 

hehe, ciekawe, miałem identyczną sytuację, przez to wzięcie kredytu opóźniło mi się o 2 tygodnie

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1158659
Udostępnij na innych stronach

A mnie załatwiłą przy takiej okazji poczta. Zaświadczenie z banku (Inteligo) szło sobie dwa tygodnie. Na kopercie był stempel pocztowy... więc wiadomo że to nie oni sknocili robotę, tylko poczta polska.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/52926-uwaga-na-quotzazdrosnequot-banki-nasze-kontakty-z-mbank/#findComment-1158675
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...