amber 29.04.2009 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 Jak napisałeś przepływ od 0,17 do 2,19 np. przy zamontowaniu dyszy nr.2 przy ciśnieniu ok. 2,5 bara wydajność na jednym zraszaczu będzie 0,41 m3/h raz 3 daje nam 1,23 m3/h zostaje Ci jeszcze 0,57 m3/h na zraszacz statyczny możesz to zrobić tak że na rurze PE 25 dajesz trójnik o przelocie 25x16x25 rura 16 poprzez kolanko podłączona jest do zraszacza Odnośnie kolejnej kwestii czy dobrze napisałeś 15m 2 bo taką powierzchnięzałatwi jeden zraszacz statyczny góra dwa Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczuro 29.04.2009 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 ..czy dobrze napisałeś 15m 2 tak cale 15 m2 a tak przy okazji to juz sie chyba pogubilem w tym wszystkim - chyba za duzo czytam i co to jest dysza nr 2 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek R 29.04.2009 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 Tak ciśnieniomierz zamontowałem za pompą spróbuję dołożyć jeszcze 6 szt. zraszaczy statycznych i zobaczę czy spadnie ciśnienie Z tego co dowiedziałem się z Grundfosa to moja pompa ma wydajność 7m3 co przy zraszaczach z dyszą nr.3 daje możliwość zamontowania na jednej linii 8 szt. Pozdrawiam jak masz duże ciśnienie to się możesz tylko cieszyć wyjdzie mnie sekcji = mniej wydasz kasy ale doradziłbym aby w jednej sekcji nie łączyć statycznych z rotacyjnymi bo jest inny wydatek wody i np. jak będziesz miał jeden rotacyjny ustawiony na 180 stopni a drugi statyczny to pod tym statycznym masz kałużę a przed rotacyjnym akurat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczuro 29.04.2009 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 jak będziesz miał jeden rotacyjny ustawiony na 180 stopni a drugi statyczny to pod tym statycznym masz kałużę a przed rotacyjnym akurat a mozna laczycz zraszacze rotacyjne z wynurzalna glowica deszczujaca ? acha i jeszcze jedna kwestia czy do wyliczen stosowac cisnienie statyczne czy robocze ? bo u mnie statyczne jest wlasnie ok 2,8 - 3 bar a robocze wg tabelki ze strony huntera wychodzi 2 bary - przeplyw wody mam na poziomie 1,8 m3/h lub jak ktow woli 30l/1 min? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amber 29.04.2009 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 Do zraszaczy Rain Bird dołączona jest choinka z kompletem dysz ponumerowanych ale również można kupić zraszacz z zamontowaną dyszą i wtedy komplet dysz można dokupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertrrr 08.05.2009 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 No udało sie odpalić pierwszą sekcję . Pompa Grundfos SQ 7-55 zamontowane 4 zraszacze RAIN BIRD 5004 z dyszami 3 i jeden statyczny, rury główne za radą Wojtka R 32 podłączenie do zraszaczy 25 pompa utrzymuje 5,5 at. Planuję podłączyć do tej sekcji jeszcze kilka zraszaczy statycznych pozdrawiam Witam Mam podobną sytuację, a że się na tym za bardzo nie znam stąd moje pytania. 1. Znalazłem charakterystykę Pana pompy - czy można wiedzieć z jakiej głębokości pompuje - lubi inaczej jakie jest ciśnienie za pompą bez żadnych zraszaczy z zamkniętym wyjściem i jaka wydajność bez zraszaczy z całkowicie otwartym wyjściem? Pozwoli mi to oszacować ciśnienie i wydajność mojej pompy. 2. Czy dodając kolejne zraszacze spada ciśnienie? W sklepie ostrzegali mnie by nie przekraczać ciśnienia znamionowego zraszaczy bo to skraca ich żywotność. Więc albo będę musiał dokupić reduktor ciśnienia albo dołożyć więcej zraszaczy. 3. Czy nie jest zbyt duża różnica w opadzie wody pomiędzy statycznym a obrotowym zraszaczem by umieszczać je w jednej sekcji? Tak twierdzą wszystkie poradniki na ten temat. pozdrawiam Robert R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amber 09.05.2009 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2009 Witam 1) Pompa pompuje wodę z głębokości ok 20 m. Niestety nie mogę podać jakie ciśnienie wytwarza pompa bo manometr kończy mi się na 6 atm. a wskazówka mocno leci poza skalę .Próbę wydajności pompy przy użyciu wiaderka całkowicie odpuściłem była niewykonalna wyrywało wiaderko i wytwarzał się potężny wir2) Jeszcze nie podłączyłem wszystkich zraszaczy do tej linii ,zamówiłem kształtki i cierpliwie czekam . Jeżeli chodzi o ciśnienie na zraszaczach to podczas pracy zmniejsza się ciśnienie statyczne i jeżeli przekracza dopuszczalne to nieznacznie ,w przypadku zraszaczy statycznych jest trochę inna sprawa tutaj zwiększenie ciśniania ponad zalecane spowoduje że zraszacz zamiast zraszać będzie wytwarzał mgiełkę , można temu zaradzić stosując odpowiednie dysze lub zraszacze z regulacją ciśnienia.3) różnica jest duża i dobrze jest zrobić osobną linię dla zraszaczy statycznych .Dla porównania opad dla zraszacza statycznego 40 mm/h dla zraszacza obrotowego w zależności od dyszy np. 9 mm/h . Ja jestem zmuszony podpiąć zraszacze statyczne i obrotowe do jednej linii bo statycznych będę miał raptem 6 szt. a to za mało aby robić osobną linię ale mam sam piach i o kałużach mogę zapomnieć Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skom27 12.05.2009 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 Witam Szanownych Forumowiczów, przybieram się do wykonania "zrób to sam" nawodnienia. Jestem na etapie poszukiwania materiałów typu rury PE, złączki, obejmy siodłowe itp. Znalazłem w przyzwoitej cenie rury "PE 100, SDR 17,0 PN 10" i "PE 80, SDR 13,6, PN 10", natomiast firmy sprzedające akcesoria do nawodnień posiadają w swojej ofercie rury SDR 17,0 PE 4 (oczywiście 50-80% drożej aniżeli te które wymieniłem powyżej . Stąd pytanie, czy rury które znalazłem, nadają się do zainstalowania jako rury do nawodnień ze spryskiwaczami rotacyjnymi, oraz czy jako łączniki do tych rur można stosować złącza wciskane (oczywiście z obejmami stalowymi) czy też złącza PE (kilkukrotnie droższe niż wciskane). Pozdrawiam i oczekuję na wskazówki i porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MARTiiii 12.05.2009 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 To, to samo. Złączki też takie same. Tylko po co ci takie rozmiary. Ja stosuje 20-25mm. Za metr 25mm place 2zł w ogrodniczym, rura do ziemna. Te zaciskane moga tego nie zacisnac chyba ze kupisz idealnie dopasowane do tych rur. One sa sztywne wiec i metalowe zaciski slabo obie z tym radza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panda 12.05.2009 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 Popatrz tutaj: http://www.droimpex.com.pl/cennik.htmCałą instalację robiłem na ich towarze (fi 32), no ale u mnie pół hekatara do podlania. Złączki są wciskane, bez stalowych obejm, bardzo dobrze wykonane. Ze zraszaczy polecam Hunter PGP.Za co ich mogę pochwalić? Mieszkam między Warszawą a Krakowem (ich siedziby) to całą przyczepkę rur (krążki po 100 metrów) przywieźli gratis. Bez proszenia też 10% rabatu - niby niewiele ale miły gest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skom27 13.05.2009 04:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2009 Dziękuję @ MARTiiii: planuję rurę 25mm (te dziwne cyferki w moim pierwszym poście nie zawierają średnicy ) @ panda: znam ceny droimpex-u, znalazłem rurę za 1,17 zl/mb więc o 40 gr taniej, co przy ilościach idących w setki metrów robi sporą różnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Heniek 13.05.2009 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2009 Panda. To miałeś szczęście. Ja napisałem do nich list z małym pytankiem w tamtym tygodniu i do dzisiaj nie mam odpowiedzi. Odpuściłem ich sobie i na razie kupiłem mikrozraszacze Gardeny. Reszty (wynurzalne, elektrozawory itp) poszukam gdzieś w okolicy.Skom27 Jako główną rurę lepiej dać 32mm. Mniejsze straty na przepływie. No chyba, że chodzi o odcinki kilku metrów. Ostatnio rurę niebieską 25 kupiłem w Castoramie po 1,38 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panda 14.05.2009 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 planuję rurę 25mm Lepiej tak jak radzi Heniek, dołóż kilka groszy i weź 32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panda 14.05.2009 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 Panda. To miałeś szczęście. Ja napisałem do nich list z małym pytankiem w tamtym tygodniu i do dzisiaj nie mam odpowiedzi. Spróbuj jeszcze raz albo zadzwoń, i cenowo i jakościowo towar mają dobry. Zaczął się sezon i tam teraz młyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 15.05.2009 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 Pozwólcie się podepne z nieco innym pytanie jeżeli chodzi o nawadnianie ogrodu. Jak macie rozwiązane sterowanie poszczególnymi sekcjami podlewania. Ja mam u siebie w kotłowni tam gdzie będzie zasilanie wodą wyprowadzoną rurkę fi 32 do ogrodu. W kotłowni w okolicy tej rurki podciągnięte są przewody elektryczne pod ewentualne elektrozawory ale wg to jakiś nonsens bo przecież nie da się sterować głównym zasilaniem ogrodu tylko elektrozawory powinny być na odejściu każdej sekcji. Jak macie zaplanowane to u siebie. Jest może w necie jakiś poradnik gdzie szybko można coś doczytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Heniek 15.05.2009 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 Spróbuj jeszcze raz albo zadzwoń, i cenowo i jakościowo towar mają dobry. Zaczął się sezon i tam teraz młyn. Dzięki, ale nie. Życie mnie nauczyło żeby omijać tych, którzy od początku olewają, nie dotrzymują terminów. Później wychodzą z tego same kłopoty. Wolę zapłacić parę groszy więcej i rozmawiać z kimś solidnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Heniek 15.05.2009 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 odaroJa u siebie wkopałem wzdłuż rury wodnej rurę 100 taką jak drenarska, tylko bez dziurek (kiedyś taką kupiłem, nie pamiętam gdzie). W środku jest gruby sznur z tworzywa. W tamtym roku przez jeden odcinek przeciągałem YKY 3x2,5 plus nowy sznur. Poszło gładko. Myślę, że powinienem bez problemu rozprowadzić sterowanie. Wszystkie odcinki zakończyłem studzienkami takimi po 20 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rav 15.05.2009 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 Pozwólcie się podepne z nieco innym pytanie jeżeli chodzi o nawadnianie ogrodu. Jak macie rozwiązane sterowanie poszczególnymi sekcjami podlewania. Ja mam u siebie w kotłowni tam gdzie będzie zasilanie wodą wyprowadzoną rurkę fi 32 do ogrodu. W kotłowni w okolicy tej rurki podciągnięte są przewody elektryczne pod ewentualne elektrozawory ale wg to jakiś nonsens bo przecież nie da się sterować głównym zasilaniem ogrodu tylko elektrozawory powinny być na odejściu każdej sekcji. Jak macie zaplanowane to u siebie. Jest może w necie jakiś poradnik gdzie szybko można coś doczytać Przeważnie robi to się w ten sposób, że główna rura zasilająca wychodzi do ogrodu i wchodzi do rozdzielni (zakopanej pod ziemią). Rozdzielnia oczywiście w zależności od potrzeb z odpowiednią ilością wyjść. W rozdzielni umieszczasz elektrozawory. Do rozdzielni oprócz rury zasilającej z wodą musisz doprowadzić przewody sterujące elektrozaworami od miejsca gdzie będziesz miał sterownik/programator. Co do szczegółów to polecam wejść na stronę interesującego Cię producenta i ściągnąć sobie PDFy z opisami i instrukcjami projektowania i montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 15.05.2009 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 Pozwólcie się podepne z nieco innym pytanie jeżeli chodzi o nawadnianie ogrodu. Jak macie rozwiązane sterowanie poszczególnymi sekcjami podlewania. Ja mam u siebie w kotłowni tam gdzie będzie zasilanie wodą wyprowadzoną rurkę fi 32 do ogrodu. W kotłowni w okolicy tej rurki podciągnięte są przewody elektryczne pod ewentualne elektrozawory ale wg to jakiś nonsens bo przecież nie da się sterować głównym zasilaniem ogrodu tylko elektrozawory powinny być na odejściu każdej sekcji. Jak macie zaplanowane to u siebie. Jest może w necie jakiś poradnik gdzie szybko można coś doczytać Przeważnie robi to się w ten sposób, że główna rura zasilająca wychodzi do ogrodu i wchodzi do rozdzielni (zakopanej pod ziemią). Rozdzielnia oczywiście w zależności od potrzeb z odpowiednią ilością wyjść. W rozdzielni umieszczasz elektrozawory. Do rozdzielni oprócz rury zasilającej z wodą musisz doprowadzić przewody sterujące elektrozaworami od miejsca gdzie będziesz miał sterownik/programator. Co do szczegółów to polecam wejść na stronę interesującego Cię producenta i ściągnąć sobie PDFy z opisami i instrukcjami projektowania i montażu. To jeszcze mam szansę naprawić błąd dopóki nie pójdą wylewki na razie mam tylko chudziak. Sterowanie chciałem zrobić na sterowniku PLC Siemens Logo. Obecnie mam tak że rura fi 32 wychodzi z kotłowni i kończy się 10m dalej już w ogrodzie w studzience wykopanej z 2 kręgów betonowych czy w tej studzience mogę zamontować elektrozawory na poszczególne sekcje podlewania. Ta studzienka pierwotnie powstała po to żeby do niej wejść i na zimę spuścić wodę z instalacji nawadniającej. Teraz jeszcze mogę podciągnąć kabel z rozdzielni do tej studzienki. Tylko ile żyłowy jak np. będą powiedzmy 4 sekcje ale to tak strzelam z sufitu to będą 4 elektrozawory to jaki kabel będzie potrzebny? Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 15.05.2009 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 Jak macie rozwiązane sterowanie poszczególnymi sekcjami podlewania. Ja mam u siebie w kotłowni tam gdzie będzie zasilanie wodą wyprowadzoną rurkę fi 32 do ogrodu. W kotłowni w okolicy tej rurki podciągnięte są pr Co do szczegółów to polecam wejść na stronę interesującego Cię producenta i ściągnąć sobie PDFy z opisami i instrukcjami projektowania i montażu. Rav jakiego producenta polecasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.