Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Rekuperator "tymi ręcami" robiony


adam_mk

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Gościu01- wspominałeś wyżej że chciałbyś skierować wylot z reku na wlot do PC. A może by tak zrobić jakiś GWC dodatkowo do pompy powietrznej :). Zapewne musiałby być on sporo większy niż do reku pytanie tylko ile?

 

Tak to prawda,

można z GWC, aczkolwiek z niego dostaniesz średnio 4-14C i to przy duuużym GWC, to dobry wynik, ale na zewnątrz może być +16 i więcej a wówczas tracisz na COP. Chyba, że komplikujesz układ kolejnymi przepustnicami.

Ponadto GWC musiałoby być spore+odpowiednie przekroje rur - tam pędzi 800-1000m3/h powietrza = koszty. Jak się to ma do opłacalności całego układu.

Lepiej byłoby zrobić nagrzewnicę z glikolem i kilka pętelek pod ziemią, ale wówczas zaczyna opłacać się powoli PCi glikolowa.

Ponadto nie bardzo mam miejsce na działce. Co prawda sporo, ale każde GWC, bądź wymiennik to jakieś ograniczenie ( rośliny, drzewa, podjazd itd. ), koszty itp.

 

U mnie jest to jak pisałem "uner construction", aczkolwiek jeśli zrobię to układ najprostszy z możliwych.

Bezobsługowy, bezawaryjny.

Jakiś czas temu kombinowałem z super wymyślnymi układami, ale to nie ma sensu.

Będzie tak że te ciepłe powietrze z reku wspomoże nawiew do PCi, a jeśli temp. T

10-15 dni w roku. Mnie satysfakcjonuje.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kominek będzie w obudowie ( jak u każdego, kto ma kominek )

ponieważ mam miejsce i tak zaprojektowałem salon, że na jednej ze ścian ( tam gdzie będzie kominek ) zbuduję taką trówymiarową kratownicę od podłogi do sufitu na 1,5x cegłą kamionkową o dużej pojemności cieplnej ( akumulator ciepła ). Ten układ będzie grzał i stabilizował jeszcze długo po wygaśnięciu kominka.

Całość będzie zabudowana jak cała obudowa kominka.

W okolicy kominka umieszczę czujnik temperatury podłączony do PLC, który to będzie sterował m.in. wentylami i przepustnicami.

W tej przestrzeni zamkniętej po przekątnej w suficie będzie wyciąg, a kratka nawiewna pod kominkiem na dole.

Nie muszę pisać, że kominek będzie z wkładem i dopływem powietrza do komory spalania z zewnątrz.

 

Wyciąg będzie prowadził do reku, oczywiście do wywiewu z przepustnicą otwieraną jeśli temp. w przestrzeni okołokominkowej wzrośnie do ustalonej

( do sprawdzenia ta optymalna temperatura doświadczalnie ). Przepustnica będzie w tym celu, aby przepływ powietrza w domu był w kierunku łazienek i kuchni, a tylko w czasie palenia w kominku w miarę stabilny - to znaczy nie odwrotny w stronę salonu. Tutaj trzeba dobrać przepływy z lekkim zapasem przepływów jednak w stronę łazienek.

Policzyłem przekroje, temperatury i wychodzi, że ok. 10mb dodatkowej rury, trójnik i przepustnica da mi zyski, a przede wszystkim zrównoważenie temperatur w domu, opłacalne i warte pochylenia się nad tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też w zabudowie kominka wsadziłem cegły szamotowe, tyle że na ścianach okalających wkład zrobiłem taką kratownicę, a nie boisz się że gorące powietrze znad kominka uszkodzi wymiennik i silniki?

 

... nie nie boję się,

pisałem, że policzyłem.

Powietrze z przestrzeni kominka będzie max 70C - tam będzie ciągły przepływ właśnie przez ten wyciąg. Zazwyczaj pewnie nawet sporo poniżej 50C, przepływ ponad 50m3/h przez ten wyciąg.

Wyciąg z przestrzeni kominka będzie dostarczał na reku ok. 30% całego wyciąganego powietrza z domu, które będzie miało przecież ok. 21C.

Z proporcji wychodzi ok. 36C. Nawet jeśli na reku poszloby 50C, co nie jest możliwe, gdyż w przestrzeni musiałoby być ponad 100C, a to nie będzie okolica komina, tylko 2,5 m dalej z przewiewem.

No ale nawet jeśli...

to nie ma wpływu na wymiennik, a wentylator będzie za nim, czyli zdąży wymienić się z tym powietrzem z GWC o temp. ok. 8C i na wentyle popłynie ok. 21-25C, co jest normalną temp. pracy tych EBM-ów.

 

Do pokoi popłynie 24-28C, zamiast 18C.

( liczby podaję z pamięci, ale dla dociekliwych mogę sprawdzić - teraz już późno ).

 

Dodatkowo zostaje na wywiewie fajna temperatura dla PCi, nieprawdaż?

:-)

... a w kominku lubimy palić!

Edytowane przez gosciu01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadałem sobie jeszcze raz pytanie, czy warto samodzielnie zbudować reku?

Może mój czas jest cenniejszy i nie będę angażował się skoro na rynku jest już tyle urządzeń?

 

Założenie konstrukcji mojego rekuperatora to stały przepływ 170-200m3/h.

Sprawność jaka wychodzi z programu Klingenburga nieco ponad 87%

Spręż dyspozycyjny do 180-200Pa konstrukcji.

Pobór prądu przez wentylatory ( reku+ instalacja dla 170-200m3/h ) ok. 30W

Ponadto możliwość pracy chwilowej z co najmniej 500m3/h do przewietrzania.

 

Sprawdziłem 4 rekuperatory oferowane na rynku w cenach brutto: 2550zł, 4500zł, 7500zł, 6750zł

Dane producentów.

Sprawności kolejno: 79, 80, 82, 88% ( choć zdarzały się informacje o 95% sprawności, co należy włożyć między bajki )

Pobór prądu ( dla wydajności ok. 200 m3/h ): 60, 120, 123, 188W.

 

Koszty zakupu plus 10-letniej eksploatacji uwzględniając sprawności i koszty energii dla wentylatorów.

Moja konstrukcja łącznie 7086 zł.

Kolejne konstrukcje: 9440zł, 10411zł, 14178zł, 14292zł

Przy czym najtańszy z nich nie miał bypassu, czyli trzeba doliczyć kilka stówek .

W mojej konstrukcji dwie przepustnice automatyczne, bez sterownika gdyż będę miał PLC.

W pozostałych konstrukcjach proste sterowniki „0,1,2,3” z opcją bardziej zaawansowanych.

Koszt podzespołów mojej konstrukcji ok. 4500-5000 zł.

 

Podsumowanie.

Tylko jeden z producentów oferował wentyle stałoprądowe, ale bardziej prądożerne, nie bez powodu – opory wymiennika. W pozostałych, wentylatory o sporym poborze prądu niezależnie od wydajności.

W jednym przypadku sprawność wymiennika jest prawdopodobnie baaardzo zawyżona ( możliwa, ale chwilowo w specyficznych warunkach wymiany ).

Jeden z tych rekuperatorów jest w stanie podawać nieco ponad 600m3/h

Jeden z nich ma automatyczny bypass.

Dwa z nich mają zabezpieczenie przeciwzamrożeniowe wymiennika na zasadzie pomiaru ciśnienia.

( notabene ciekawe i proste w realizacji rozwiązanie ).

 

Nie podaję nazw rekuperatorów i producentów z wiadomych przyczyn.

 

Innych rekuperatorów o podobnych parametrach i takich cenach nie znalazłem ( ale i usilnie nie poszukiwałem ) .

Znalazłem bardzo zbliżony parametrami ( nieco lepsza sprawność, co może być prawdą, większe opory i większe zużycie energii ) za cenę zakupu prawie 11 tys. Zł. ( + koszty eksploatacji ) i z tego powodu dalej go nie brałem do porównań.

 

Wnioski.

Jednak zbuduję ten swój rekuperator i nawet gdyby podzespoły kosztowały 7500 zł, gdy zrównałby się kosztami z kolejnym w wycenie, to i tak nadal parametrami przewyższa go. A jeśli ustrojstwo popracuje 15 lat to tylko zyskam. Pozostaje tylko dopracować konstrukcję. Skłaniam się do obudowy z płyty warstwowej typu: PVC-XPS-PVC, bądź ALU-XPS-ALU.

under construction...

 

Umocniłem się w przekonaniu, że zrobię to. Kto dołączy?

W grupie raźniej!

Edytowane przez gosciu01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy chyba czeka na ten właściwy moment ;). Ja siedzę dziś cały wieczór i myślę nad by-passem. Chcę zrobić coś w obudowie , patrze jak inni producenci sobie z tym radzą ale nic sensownego nie przyszło mi jeszcze do głowy. Opieram się na wykorzystaniu tylko jednej przepustnicy. W krzyżowcu chyba łatwiej zrobić by-pass. Na obudowę to ja myślę, że równiez użyje jedna z płyt "kanapkowych" :). Swojego czasu wysłałem zapytanie do jednej z firm robiących takie płyty i o to co dostałem:

 

Metr kwadratowy płyty PCV z rdzeniem z poliuretanu 24mm kosztuje:

okładzina 1,0 - 52 pln netto

okładzina 1,3 - 55 pln netto

okładzina 1,5 - 58 pln netto

okładzina 2,0 - 62 pln netto

Dostępne formaty: 100x200 150x300 200x300

Istnieje możliwość realizacji zamówienia na płyty o niestandardowych grubościach np. 12mm 28mm 30mm 32mm 44mmm. Za formatowanie płyt nie pobieramy dodatkowych opłat.

Dostawa

Dostawa gratis przy zamówieniu na kwotę przewyższającą wartość 300 pln.

firma Al-Land

Może komuś się przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za informacje, z pewnością będą przydatne, to taniej niż ja znalazłem :-)

 

Obecnie rozpatruję tę płytę 24mm. Niestety nie wiem czy wystarczy PVC 1mm, czy trzeba więcej?

Ponadto najlepiej byłoby połączyć to takim kątownikiem w kształcie dwóch liter "U" przyłożonych do siebie pod kątem 90st.

Znalazłem takie o szerokości 10mm, ale nie wiem gdzie kupić 25mm?

Co do płyt, rozrysowałem moją obudowę i najmniej strat wychodzi przy tej 150x300.

 

Materiał wydaje się być dobry, łatwy do ewentualnego czyszczenia, całkowicie wilgocio-odporny.

Wydaje się bezpieczny dla zdrowia. Pytanie o trwałość mechaniczną, ale raz postawiony powinien trwać wieki.

Rozszerzalności termicznej i pracy w tym zakresie tam raczej nie będzie ( mały gradient jak na taki materiał ).

Pytanie jak utrzyma wentylatory będące w ciągłym ruchu ( wibracje ). Trzeba by pomyśleć o jakichś wspornikach z aluminium/blachy ocynkowanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem 4 rekuperatory oferowane na rynku w cenach brutto: 2550zł, 4500zł, 7500zł, 6750zł

Czesc. Czy moge prosic o to "zestawienie" na priva? Niestety raczej nie dam rady sam nic zbudowac (czytam watek,ale niewiele rozumiem:(... moze gdyby byly jakies foty z realizacji....). wiec chcialbym poczytac takie porownanie wykonane przez mistrza. z gory dziekuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Czy moge prosic o to "zestawienie" na priva? Niestety raczej nie dam rady sam nic zbudowac (czytam watek,ale niewiele rozumiem:(... moze gdyby byly jakies foty z realizacji....). wiec chcialbym poczytac takie porownanie wykonane przez mistrza. z gory dziekuje i pozdrawiam.

 

Nie ma sprawy, wyślij mi tylko maila do siebie.

Zestawienie wyślę w excelu, ale bez nazw produktów i firm.

Proszę o wyrozumiałość, nie chcę się wdawać w jakieś co najmniej pyskówki.

Będziesz mógł łatwo znaleźć sobie rekuperatory o zbliżonych parametrach na Allegro, Ceneo czy tp.

i wstawić ich dane do arkusza na podstawie tych przesłanych.

 

Jeśli porównanie ma mieć sens trzeba szukać takie:

ok. 450-600m3/h

spręż 150-200 Pa

sprawność 80-90%

zużycie prądu....

cena ..........

Do tego trzeba uważać na to co mają dodatkowo ( bądź nie mają )

presostaty, bypass, powierzchnia filtrów, ocieplenie obudowy, fi wlotów i wylotów, rodzaj sterownika,

 

 

P.S.

Zapomniałem powyżej dodać, że kalkulacje prowadziłem dla całkowitego zapotrzebowania domu na ogrzewanie 9000 kWh

i strat na wentylację ( przed rekuperacją ) - 40%.

Edytowane przez gosciu01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kanały wentylacyjne juz rozłożone. Zastosowałem metodę na skrzynkach rozdzielczych. Po dwie skrzynki dla nawiewu i to samo wywiew, po jednej na pietro i parter. Płyty założone a instalacja niesprawdzona jeszcze :( sporo ryzykuję ale mam nadzieję że będzie dobrze. Wyszło mi ok. 100Pa dla całej instalacji do tego doliczyć wymiennik drugie 100 - 110Pa, filtry i nagrzewnica i już mamy 250 bardzo łatwo. Z wykresu widzę że te wentyle przy 250Pa wydadzą 500m3/h czyli dokładnie moją kubaturę. Czyli poszło na styk :) Ciekawe jak będzie w praktyce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po raz pierwszy wszystkich sympatykow Adama Slodowego...Sledze dosc dokaldnie caly watek od poczatku ale dopiero dzis zdecydowalem sie na wykonanie kompletu wentylacji jak narazie slabo rozbudowanego we wlasnym zakresie i z miejsca dziekuje za konstruktywne slowa krytyki. Rozprowadzenie juz wykonalalem (oczywiscie popelnilem wiele bledow) tych swiadomych (ryzyko0 i tych o ktorych nie wiem ale licze ze szanowni forumowicze wypowiedza sie.

Puki co krotki opis:

 

Dom 15m/10 z pietrem o kolankowej 1.4m i poddaszem nieuzytecznych. W nim 2 oddzielne mieszkania jedno okolo 140m2 a drugie okolo60m2.

1etap . Orurowanie pomieszczen , montaz anemostatow,montaz wentyli ,wyjscie wentylacja na zewnatrz.-wykonane.

(rury od wentyli to 4metrowa komora ze styropianu 4cm dzielona na pol (otwory prostokatne)i szczelnie polaczona klejem ) z tej komory odejscia kolejno fi200 ,fi 160,fi 100 do pomieszczen. W sumie 14 nawiewnych i 8 wywiewnych.

2 etap Malzenstwo wentyli z elektronika i z regulatorem obrotow ( wentylatory od slomczewski 1350m3/h x2szt) regulator falownik...Sterownik elektroniczny opisywany pare watkow wczesniej jako nieciekawy (dla mnie super).-wykonane

3.etap Montaz wymiennika Siwicki lub klingenburga ale tu sie wacham,wyprowadzenie do GWC (40m rura fi200 w ziemi) -do wykonania 2 najblizsze 2 miesiace.

4. etap Obudowanie golych wentylatorow (wyciszenie),montaz by-pas.

 

Rozwijajac sprawe glosnosci pracy odpowiem od razu malkontentom i fascynatom ciszy . Stoja gole na poddaszu nad supialnia rodzicow- (ludzie bardzo czujni i bez wad uszu) Podczas okresu spanie (20% mocy) glosnosc na pozimie sciszonego tv plazmowego 50cali tj 24dB.

Funkcja przewietrzanie 100% mocy Slychac jak filtr w akwarium (wraz ze swiszczacymi anemostatami) Ale ja bym nie spal w nocy.

Dla moich potrzeb git.

 

Pozostaje nie rozstrzygnieta wciaz sprawa reku a wlasciwie wyminika.Doczytalem sie ze wyminik p Siwicki ma duze opory ale ogladajac wykonanie tegoz i innych ciska mi sie na mysl sprawa faktycznych oporow. Czy rzeczywiscie sa az takie roznice??? Patrza na przekroje,dlugosci,wielkosci porownywalnych wyminikow odnosze wrazenie czy aby nie jest to chłyt marketingowy.

Czy jest ktos na forum kto ma doswiadzczenie z porownania empirycznego wyminikow?

W nastpny poscie postaram sie o zdjecia moich wypocin i licze na konstruktywne uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kanały wentylacyjne juz rozłożone. Zastosowałem metodę na skrzynkach rozdzielczych. Po dwie skrzynki dla nawiewu i to samo wywiew, po jednej na pietro i parter. Płyty założone a instalacja niesprawdzona jeszcze :( sporo ryzykuję ale mam nadzieję że będzie dobrze. Wyszło mi ok. 100Pa dla całej instalacji do tego doliczyć wymiennik drugie 100 - 110Pa, filtry i nagrzewnica i już mamy 250 bardzo łatwo. Z wykresu widzę że te wentyle przy 250Pa wydadzą 500m3/h czyli dokładnie moją kubaturę. Czyli poszło na styk :) Ciekawe jak będzie w praktyce.

 

U mnie policzyłem całą instalację ( rekuperator + kanały z czerpnią i anemosatami )

 

1. Ciągła praca w sezonie grzewczym -170-180 m3/h = 55-60Pa - 2x15W

 

2. Ciągła praca letnia ( bypass ) - 380-400 m3/h = 130-150Pa - 2x40W

 

3. Przewietrzanie krótkotrwałe ( z wymiennikiem ) - 500 m3/h - 300-320 Pa - 2x100W

 

Przy czym GWC z maxa bądź żwirowe, rury doprowadzające fi250.

Za Reku krotki odcinek rury fi200 i rozprowadzenia fi 125, fi100.

Dużą zmienną jest opór samego filtra EU3, stąd planuję dużą jego powierzchnię w zakresie 0,2-0,3 m2. Jeszcze nie wiem dokładnie ile wyjdzie ale nie mniej i nie Więcej niż podałem. Tyle wychodzi z konstrukcji obudowy i możliwego miejsca na niego. W bardzo dobrych rekuperatorach ta powierzchnia nie przekracza 0,15m2. Większa powierzchnia filtra to mniejsze opory i rzadsza jego wymiana.

Można także na presostacie ustawić nieco niższą wartość sygnalizacji zabrudzenia. Koszty będą takie same, bo albo częściej wymieniamy filtr, albo więcej płacimy za prąd wentylatorów.

 

 

Mr_Mabram nie widzę u Ciebie ( nie wspomniałeś ) oporów czerpni.

Nagrzewnica wodna, czy elektryczna. Ta pierwsza będzie stawiać nieco większe opory.

Te wenyle potrafią więcej niż 250Pa. poradzą sobie z 300Pa dla 500 m3/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AsFireblade,

Witamy :-)

 

Te wymienniki Siwickiego, o których piszesz mają niewątpliwą zaletę.

Są tanie.

Przeczytaj mój post parę wypowiedzi wyżej o trzech grupach rozwiązań.

Jeśli celujesz w niewielką stalą wymianę, bez przewietrzania i bapassu, a Twój dom nie jest w grupie pasywnych,

to może być to całkiem dobre rozwiązanie. Mało zapłacisz na początku ( inwestycja ).

Więcej później podczas eksploatacji --> sprawność + koszty prądu dla wentyli, gdyż tam te na 13W sobie mogą nie radzić i trzeba dać np. R3G175

Przy czym zastrzegam, że to tylko domniemanie, nie policzone.

 

P.S.

Nie mam doświadczeń praktycznych, ale wkrótce zdobędę :-)

Naczytałem się w tym ( i nie tylko ) temacie i mało kto chce ze mną już dyskutować :-) :-) :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak instalacja sama od reku do miejsca w którym anemostat (pomieszczenie) to 48Pa + anemostat 30Pa + rury od reku do czerpni (wyrzutni) 17Pa+ czerpnia(wyrzutnia) 20Pa + wymiennik 110Pa+ filtr to jakieś 30Pa chyba + nagrzewnica wodna (glikolowe GWC) z regóły coś koło 20Pa jak patrzałem =275Pa tyle dokładnie wychodzi u mnie.

Ale będę się jeszcze starał zmniejszyć ta róznica jak dokoncze wszystko.

Edytowane przez Mr_Mabram
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dobry wynik :-)

widziałem w wątku obok , że pokazywałeś swoją instalację, niestety dzisiaj nie pooglądam obrazków, zrobię to po niedzieli.

( jestem w strefie baaaardzo wolnego internetu ).

Filtr przy dużej powierzchni możesz liczyć tak 15-25pa na początku jego życia.

Na końcu może być 200Pa i więcej, jak zapomnisz wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam prosty, stary PLC, niestety tylko wyjścia cyfrowe

chciałem właśnie coś w oparciu o czujnik SHT11 zrobić, na atmedze, jakby ktoś miał jakieś doświadczenia w programowaniu to będę wdzięczny za pomoc

 

Właśnie tak widzę sterowanie rekuperatora swojego (którego jeszcze nie mam, bo dopiero na wiosne zaczynam budowe pomieszczenia dla niego ;) ).

Na górze (strych) centrala, przy niej prosty sterownik na uC, który mi załatwia sterowanie wiatraków (pwm), opomiarowanie itd.. Zaimplementuje mu modbusa, by łatwo go zintegrować+ max dla rs485. Ograniczę się więc do puszczenia na strych zasilania plus skrętka.

Temperaturę łatwo zmierzymy choćby dallasami po 1w. Ten sht11 mierzy wilgotnośc względną plus temperaturę, choć jest dość kosztowny ciągle. Gdzie byś mierzył wilgotność? Na powietrzu wyciąganym ? Czy myślisz o sterowniku na dole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak widzę sterowanie rekuperatora swojego (którego jeszcze nie mam, bo dopiero na wiosne zaczynam budowe pomieszczenia dla niego ;) ).

Na górze (strych) centrala, przy niej prosty sterownik na uC, który mi załatwia sterowanie wiatraków (pwm), opomiarowanie itd.. Zaimplementuje mu modbusa, by łatwo go zintegrować+ max dla rs485. Ograniczę się więc do puszczenia na strych zasilania plus skrętka.

Temperaturę łatwo zmierzymy choćby dallasami po 1w. Ten sht11 mierzy wilgotnośc względną plus temperaturę, choć jest dość kosztowny ciągle. Gdzie byś mierzył wilgotność? Na powietrzu wyciąganym ? Czy myślisz o sterowniku na dole?

 

ja myślałem zrobić serce z prockiem przy centrali wentylacyjnej, a w salonie dać na ścianie wyświetlacz wraz z przyciskami do ustawień, oraz w nim czujnik temp/wilgotności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślałem zrobić serce z prockiem przy centrali wentylacyjnej, a w salonie dać na ścianie wyświetlacz wraz z przyciskami do ustawień, oraz w nim czujnik temp/wilgotności

 

Do zrobienia, ale z praktyki wiem, że amatorsko ciężko jest zrobić coś estetycznego (w/w wyświetlacz z manipulatorem), dlatego ten modbus, a u mnie i tak będzie jakieś nibyPLC.

W Twoim przypadku widziałbym 2szt.uC ten przy centrali, plus drugi przy manipulatorze (guziki, sht11, i jakiś wyświetlacz alfanumeryczny lub może coś na ks108? ) Najprościej to sprzęgnąć jednak rs485, tyle ze robiąc takie hermetyczne rozwiązanie nie trzeba rozmyślać nad protokołem, można coś prostego swojego słać.

 

btw. widziałem sample bascoma do sht11, pewnie w C teżby coś się znalazło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z informacją na priva dopisuję kolegę tmk767

 

 

Powtarzam i uzupełniam wpis:

Grupa VIP.

Termin zakupów ok. czerwiec 2011r..

No to mamy stan:

 

gosciu01....................GS35/450...........................R3G220 - 2szt.

henry22......................GS25/350...........................R3G220 - 4szt.

marko222.......................................... ...................R3G220 - 2 szt.

grzeniu666.................GS45/350...........................R3G220 - 2szt.

mg81...........................GS45/350...........................R3G220 - 2szt.

teco.............................GS45/350...........................R3G220 - 2szt.

galdysz........................................... .......................R3G220 - 2 szt.

Mr_Mabram................GS35/450............................................... .....

kulca............................GS45/350............................................... .....

PawełKarpl..................GS25/350...........................R3G175 - 2 szt.

Admirał.......................................... .......................R3G225 - 2 szt.

tmk767.......................................... .......................R3G220 - 2 szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...