kulca 22.02.2011 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 i pisałeś o wykorzystaniu ciepła z kominka, skąd dokładnie chcesz pobierać to ciepło, z czopucha? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 22.02.2011 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 Gościu01- wspominałeś wyżej że chciałbyś skierować wylot z reku na wlot do PC. A może by tak zrobić jakiś GWC dodatkowo do pompy powietrznej . Zapewne musiałby być on sporo większy niż do reku pytanie tylko ile? Tak to prawda, można z GWC, aczkolwiek z niego dostaniesz średnio 4-14C i to przy duuużym GWC, to dobry wynik, ale na zewnątrz może być +16 i więcej a wówczas tracisz na COP. Chyba, że komplikujesz układ kolejnymi przepustnicami. Ponadto GWC musiałoby być spore+odpowiednie przekroje rur - tam pędzi 800-1000m3/h powietrza = koszty. Jak się to ma do opłacalności całego układu. Lepiej byłoby zrobić nagrzewnicę z glikolem i kilka pętelek pod ziemią, ale wówczas zaczyna opłacać się powoli PCi glikolowa. Ponadto nie bardzo mam miejsce na działce. Co prawda sporo, ale każde GWC, bądź wymiennik to jakieś ograniczenie ( rośliny, drzewa, podjazd itd. ), koszty itp. U mnie jest to jak pisałem "uner construction", aczkolwiek jeśli zrobię to układ najprostszy z możliwych. Bezobsługowy, bezawaryjny. Jakiś czas temu kombinowałem z super wymyślnymi układami, ale to nie ma sensu. Będzie tak że te ciepłe powietrze z reku wspomoże nawiew do PCi, a jeśli temp. T 10-15 dni w roku. Mnie satysfakcjonuje. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 22.02.2011 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 U mnie kominek będzie w obudowie ( jak u każdego, kto ma kominek )ponieważ mam miejsce i tak zaprojektowałem salon, że na jednej ze ścian ( tam gdzie będzie kominek ) zbuduję taką trówymiarową kratownicę od podłogi do sufitu na 1,5x cegłą kamionkową o dużej pojemności cieplnej ( akumulator ciepła ). Ten układ będzie grzał i stabilizował jeszcze długo po wygaśnięciu kominka.Całość będzie zabudowana jak cała obudowa kominka.W okolicy kominka umieszczę czujnik temperatury podłączony do PLC, który to będzie sterował m.in. wentylami i przepustnicami. W tej przestrzeni zamkniętej po przekątnej w suficie będzie wyciąg, a kratka nawiewna pod kominkiem na dole.Nie muszę pisać, że kominek będzie z wkładem i dopływem powietrza do komory spalania z zewnątrz. Wyciąg będzie prowadził do reku, oczywiście do wywiewu z przepustnicą otwieraną jeśli temp. w przestrzeni okołokominkowej wzrośnie do ustalonej( do sprawdzenia ta optymalna temperatura doświadczalnie ). Przepustnica będzie w tym celu, aby przepływ powietrza w domu był w kierunku łazienek i kuchni, a tylko w czasie palenia w kominku w miarę stabilny - to znaczy nie odwrotny w stronę salonu. Tutaj trzeba dobrać przepływy z lekkim zapasem przepływów jednak w stronę łazienek.Policzyłem przekroje, temperatury i wychodzi, że ok. 10mb dodatkowej rury, trójnik i przepustnica da mi zyski, a przede wszystkim zrównoważenie temperatur w domu, opłacalne i warte pochylenia się nad tematem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 22.02.2011 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 też w zabudowie kominka wsadziłem cegły szamotowe, tyle że na ścianach okalających wkład zrobiłem taką kratownicę, a nie boisz się że gorące powietrze znad kominka uszkodzi wymiennik i silniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 22.02.2011 22:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 (edytowane) też w zabudowie kominka wsadziłem cegły szamotowe, tyle że na ścianach okalających wkład zrobiłem taką kratownicę, a nie boisz się że gorące powietrze znad kominka uszkodzi wymiennik i silniki? ... nie nie boję się, pisałem, że policzyłem. Powietrze z przestrzeni kominka będzie max 70C - tam będzie ciągły przepływ właśnie przez ten wyciąg. Zazwyczaj pewnie nawet sporo poniżej 50C, przepływ ponad 50m3/h przez ten wyciąg. Wyciąg z przestrzeni kominka będzie dostarczał na reku ok. 30% całego wyciąganego powietrza z domu, które będzie miało przecież ok. 21C. Z proporcji wychodzi ok. 36C. Nawet jeśli na reku poszloby 50C, co nie jest możliwe, gdyż w przestrzeni musiałoby być ponad 100C, a to nie będzie okolica komina, tylko 2,5 m dalej z przewiewem. No ale nawet jeśli... to nie ma wpływu na wymiennik, a wentylator będzie za nim, czyli zdąży wymienić się z tym powietrzem z GWC o temp. ok. 8C i na wentyle popłynie ok. 21-25C, co jest normalną temp. pracy tych EBM-ów. Do pokoi popłynie 24-28C, zamiast 18C. ( liczby podaję z pamięci, ale dla dociekliwych mogę sprawdzić - teraz już późno ). Dodatkowo zostaje na wywiewie fajna temperatura dla PCi, nieprawdaż? ... a w kominku lubimy palić! Edytowane 22 Lutego 2011 przez gosciu01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 25.02.2011 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 (edytowane) Zadałem sobie jeszcze raz pytanie, czy warto samodzielnie zbudować reku?Może mój czas jest cenniejszy i nie będę angażował się skoro na rynku jest już tyle urządzeń? Założenie konstrukcji mojego rekuperatora to stały przepływ 170-200m3/h.Sprawność jaka wychodzi z programu Klingenburga nieco ponad 87%Spręż dyspozycyjny do 180-200Pa konstrukcji.Pobór prądu przez wentylatory ( reku+ instalacja dla 170-200m3/h ) ok. 30W Ponadto możliwość pracy chwilowej z co najmniej 500m3/h do przewietrzania. Sprawdziłem 4 rekuperatory oferowane na rynku w cenach brutto: 2550zł, 4500zł, 7500zł, 6750złDane producentów.Sprawności kolejno: 79, 80, 82, 88% ( choć zdarzały się informacje o 95% sprawności, co należy włożyć między bajki )Pobór prądu ( dla wydajności ok. 200 m3/h ): 60, 120, 123, 188W. Koszty zakupu plus 10-letniej eksploatacji uwzględniając sprawności i koszty energii dla wentylatorów.Moja konstrukcja łącznie 7086 zł.Kolejne konstrukcje: 9440zł, 10411zł, 14178zł, 14292zł Przy czym najtańszy z nich nie miał bypassu, czyli trzeba doliczyć kilka stówek .W mojej konstrukcji dwie przepustnice automatyczne, bez sterownika gdyż będę miał PLC.W pozostałych konstrukcjach proste sterowniki „0,1,2,3” z opcją bardziej zaawansowanych.Koszt podzespołów mojej konstrukcji ok. 4500-5000 zł. Podsumowanie.Tylko jeden z producentów oferował wentyle stałoprądowe, ale bardziej prądożerne, nie bez powodu – opory wymiennika. W pozostałych, wentylatory o sporym poborze prądu niezależnie od wydajności.W jednym przypadku sprawność wymiennika jest prawdopodobnie baaardzo zawyżona ( możliwa, ale chwilowo w specyficznych warunkach wymiany ).Jeden z tych rekuperatorów jest w stanie podawać nieco ponad 600m3/hJeden z nich ma automatyczny bypass.Dwa z nich mają zabezpieczenie przeciwzamrożeniowe wymiennika na zasadzie pomiaru ciśnienia.( notabene ciekawe i proste w realizacji rozwiązanie ). Nie podaję nazw rekuperatorów i producentów z wiadomych przyczyn. Innych rekuperatorów o podobnych parametrach i takich cenach nie znalazłem ( ale i usilnie nie poszukiwałem ) .Znalazłem bardzo zbliżony parametrami ( nieco lepsza sprawność, co może być prawdą, większe opory i większe zużycie energii ) za cenę zakupu prawie 11 tys. Zł. ( + koszty eksploatacji ) i z tego powodu dalej go nie brałem do porównań. Wnioski.Jednak zbuduję ten swój rekuperator i nawet gdyby podzespoły kosztowały 7500 zł, gdy zrównałby się kosztami z kolejnym w wycenie, to i tak nadal parametrami przewyższa go. A jeśli ustrojstwo popracuje 15 lat to tylko zyskam. Pozostaje tylko dopracować konstrukcję. Skłaniam się do obudowy z płyty warstwowej typu: PVC-XPS-PVC, bądź ALU-XPS-ALU. under construction... Umocniłem się w przekonaniu, że zrobię to. Kto dołączy?W grupie raźniej! Edytowane 25 Lutego 2011 przez gosciu01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr_Mabram 25.02.2011 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Każdy chyba czeka na ten właściwy moment . Ja siedzę dziś cały wieczór i myślę nad by-passem. Chcę zrobić coś w obudowie , patrze jak inni producenci sobie z tym radzą ale nic sensownego nie przyszło mi jeszcze do głowy. Opieram się na wykorzystaniu tylko jednej przepustnicy. W krzyżowcu chyba łatwiej zrobić by-pass. Na obudowę to ja myślę, że równiez użyje jedna z płyt "kanapkowych" . Swojego czasu wysłałem zapytanie do jednej z firm robiących takie płyty i o to co dostałem: Metr kwadratowy płyty PCV z rdzeniem z poliuretanu 24mm kosztuje: okładzina 1,0 - 52 pln netto okładzina 1,3 - 55 pln netto okładzina 1,5 - 58 pln netto okładzina 2,0 - 62 pln netto Dostępne formaty: 100x200 150x300 200x300 Istnieje możliwość realizacji zamówienia na płyty o niestandardowych grubościach np. 12mm 28mm 30mm 32mm 44mmm. Za formatowanie płyt nie pobieramy dodatkowych opłat. Dostawa Dostawa gratis przy zamówieniu na kwotę przewyższającą wartość 300 pln. firma Al-Land Może komuś się przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 25.02.2011 23:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 dzięki za informacje, z pewnością będą przydatne, to taniej niż ja znalazłem Obecnie rozpatruję tę płytę 24mm. Niestety nie wiem czy wystarczy PVC 1mm, czy trzeba więcej? Ponadto najlepiej byłoby połączyć to takim kątownikiem w kształcie dwóch liter "U" przyłożonych do siebie pod kątem 90st. Znalazłem takie o szerokości 10mm, ale nie wiem gdzie kupić 25mm? Co do płyt, rozrysowałem moją obudowę i najmniej strat wychodzi przy tej 150x300. Materiał wydaje się być dobry, łatwy do ewentualnego czyszczenia, całkowicie wilgocio-odporny. Wydaje się bezpieczny dla zdrowia. Pytanie o trwałość mechaniczną, ale raz postawiony powinien trwać wieki. Rozszerzalności termicznej i pracy w tym zakresie tam raczej nie będzie ( mały gradient jak na taki materiał ). Pytanie jak utrzyma wentylatory będące w ciągłym ruchu ( wibracje ). Trzeba by pomyśleć o jakichś wspornikach z aluminium/blachy ocynkowanej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dpo 26.02.2011 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 Sprawdziłem 4 rekuperatory oferowane na rynku w cenach brutto: 2550zł, 4500zł, 7500zł, 6750zł Czesc. Czy moge prosic o to "zestawienie" na priva? Niestety raczej nie dam rady sam nic zbudowac (czytam watek,ale niewiele rozumiem:(... moze gdyby byly jakies foty z realizacji....). wiec chcialbym poczytac takie porownanie wykonane przez mistrza. z gory dziekuje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 26.02.2011 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 (edytowane) Czesc. Czy moge prosic o to "zestawienie" na priva? Niestety raczej nie dam rady sam nic zbudowac (czytam watek,ale niewiele rozumiem:(... moze gdyby byly jakies foty z realizacji....). wiec chcialbym poczytac takie porownanie wykonane przez mistrza. z gory dziekuje i pozdrawiam. Nie ma sprawy, wyślij mi tylko maila do siebie. Zestawienie wyślę w excelu, ale bez nazw produktów i firm. Proszę o wyrozumiałość, nie chcę się wdawać w jakieś co najmniej pyskówki. Będziesz mógł łatwo znaleźć sobie rekuperatory o zbliżonych parametrach na Allegro, Ceneo czy tp. i wstawić ich dane do arkusza na podstawie tych przesłanych. Jeśli porównanie ma mieć sens trzeba szukać takie: ok. 450-600m3/h spręż 150-200 Pa sprawność 80-90% zużycie prądu.... cena .......... Do tego trzeba uważać na to co mają dodatkowo ( bądź nie mają ) presostaty, bypass, powierzchnia filtrów, ocieplenie obudowy, fi wlotów i wylotów, rodzaj sterownika, P.S. Zapomniałem powyżej dodać, że kalkulacje prowadziłem dla całkowitego zapotrzebowania domu na ogrzewanie 9000 kWh i strat na wentylację ( przed rekuperacją ) - 40%. Edytowane 26 Lutego 2011 przez gosciu01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr_Mabram 26.02.2011 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 Ja mam kanały wentylacyjne juz rozłożone. Zastosowałem metodę na skrzynkach rozdzielczych. Po dwie skrzynki dla nawiewu i to samo wywiew, po jednej na pietro i parter. Płyty założone a instalacja niesprawdzona jeszcze sporo ryzykuję ale mam nadzieję że będzie dobrze. Wyszło mi ok. 100Pa dla całej instalacji do tego doliczyć wymiennik drugie 100 - 110Pa, filtry i nagrzewnica i już mamy 250 bardzo łatwo. Z wykresu widzę że te wentyle przy 250Pa wydadzą 500m3/h czyli dokładnie moją kubaturę. Czyli poszło na styk Ciekawe jak będzie w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AsFireblade 26.02.2011 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 Witam po raz pierwszy wszystkich sympatykow Adama Slodowego...Sledze dosc dokaldnie caly watek od poczatku ale dopiero dzis zdecydowalem sie na wykonanie kompletu wentylacji jak narazie slabo rozbudowanego we wlasnym zakresie i z miejsca dziekuje za konstruktywne slowa krytyki. Rozprowadzenie juz wykonalalem (oczywiscie popelnilem wiele bledow) tych swiadomych (ryzyko0 i tych o ktorych nie wiem ale licze ze szanowni forumowicze wypowiedza sie.Puki co krotki opis: Dom 15m/10 z pietrem o kolankowej 1.4m i poddaszem nieuzytecznych. W nim 2 oddzielne mieszkania jedno okolo 140m2 a drugie okolo60m2.1etap . Orurowanie pomieszczen , montaz anemostatow,montaz wentyli ,wyjscie wentylacja na zewnatrz.-wykonane.(rury od wentyli to 4metrowa komora ze styropianu 4cm dzielona na pol (otwory prostokatne)i szczelnie polaczona klejem ) z tej komory odejscia kolejno fi200 ,fi 160,fi 100 do pomieszczen. W sumie 14 nawiewnych i 8 wywiewnych.2 etap Malzenstwo wentyli z elektronika i z regulatorem obrotow ( wentylatory od slomczewski 1350m3/h x2szt) regulator falownik...Sterownik elektroniczny opisywany pare watkow wczesniej jako nieciekawy (dla mnie super).-wykonane3.etap Montaz wymiennika Siwicki lub klingenburga ale tu sie wacham,wyprowadzenie do GWC (40m rura fi200 w ziemi) -do wykonania 2 najblizsze 2 miesiace.4. etap Obudowanie golych wentylatorow (wyciszenie),montaz by-pas. Rozwijajac sprawe glosnosci pracy odpowiem od razu malkontentom i fascynatom ciszy . Stoja gole na poddaszu nad supialnia rodzicow- (ludzie bardzo czujni i bez wad uszu) Podczas okresu spanie (20% mocy) glosnosc na pozimie sciszonego tv plazmowego 50cali tj 24dB.Funkcja przewietrzanie 100% mocy Slychac jak filtr w akwarium (wraz ze swiszczacymi anemostatami) Ale ja bym nie spal w nocy.Dla moich potrzeb git. Pozostaje nie rozstrzygnieta wciaz sprawa reku a wlasciwie wyminika.Doczytalem sie ze wyminik p Siwicki ma duze opory ale ogladajac wykonanie tegoz i innych ciska mi sie na mysl sprawa faktycznych oporow. Czy rzeczywiscie sa az takie roznice??? Patrza na przekroje,dlugosci,wielkosci porownywalnych wyminikow odnosze wrazenie czy aby nie jest to chłyt marketingowy.Czy jest ktos na forum kto ma doswiadzczenie z porownania empirycznego wyminikow?W nastpny poscie postaram sie o zdjecia moich wypocin i licze na konstruktywne uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 26.02.2011 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 Ja mam kanały wentylacyjne juz rozłożone. Zastosowałem metodę na skrzynkach rozdzielczych. Po dwie skrzynki dla nawiewu i to samo wywiew, po jednej na pietro i parter. Płyty założone a instalacja niesprawdzona jeszcze sporo ryzykuję ale mam nadzieję że będzie dobrze. Wyszło mi ok. 100Pa dla całej instalacji do tego doliczyć wymiennik drugie 100 - 110Pa, filtry i nagrzewnica i już mamy 250 bardzo łatwo. Z wykresu widzę że te wentyle przy 250Pa wydadzą 500m3/h czyli dokładnie moją kubaturę. Czyli poszło na styk Ciekawe jak będzie w praktyce. U mnie policzyłem całą instalację ( rekuperator + kanały z czerpnią i anemosatami ) 1. Ciągła praca w sezonie grzewczym -170-180 m3/h = 55-60Pa - 2x15W 2. Ciągła praca letnia ( bypass ) - 380-400 m3/h = 130-150Pa - 2x40W 3. Przewietrzanie krótkotrwałe ( z wymiennikiem ) - 500 m3/h - 300-320 Pa - 2x100W Przy czym GWC z maxa bądź żwirowe, rury doprowadzające fi250. Za Reku krotki odcinek rury fi200 i rozprowadzenia fi 125, fi100. Dużą zmienną jest opór samego filtra EU3, stąd planuję dużą jego powierzchnię w zakresie 0,2-0,3 m2. Jeszcze nie wiem dokładnie ile wyjdzie ale nie mniej i nie Więcej niż podałem. Tyle wychodzi z konstrukcji obudowy i możliwego miejsca na niego. W bardzo dobrych rekuperatorach ta powierzchnia nie przekracza 0,15m2. Większa powierzchnia filtra to mniejsze opory i rzadsza jego wymiana. Można także na presostacie ustawić nieco niższą wartość sygnalizacji zabrudzenia. Koszty będą takie same, bo albo częściej wymieniamy filtr, albo więcej płacimy za prąd wentylatorów. Mr_Mabram nie widzę u Ciebie ( nie wspomniałeś ) oporów czerpni. Nagrzewnica wodna, czy elektryczna. Ta pierwsza będzie stawiać nieco większe opory. Te wenyle potrafią więcej niż 250Pa. poradzą sobie z 300Pa dla 500 m3/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 26.02.2011 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 AsFireblade, Witamy Te wymienniki Siwickiego, o których piszesz mają niewątpliwą zaletę. Są tanie. Przeczytaj mój post parę wypowiedzi wyżej o trzech grupach rozwiązań. Jeśli celujesz w niewielką stalą wymianę, bez przewietrzania i bapassu, a Twój dom nie jest w grupie pasywnych, to może być to całkiem dobre rozwiązanie. Mało zapłacisz na początku ( inwestycja ). Więcej później podczas eksploatacji --> sprawność + koszty prądu dla wentyli, gdyż tam te na 13W sobie mogą nie radzić i trzeba dać np. R3G175 Przy czym zastrzegam, że to tylko domniemanie, nie policzone. P.S. Nie mam doświadczeń praktycznych, ale wkrótce zdobędę Naczytałem się w tym ( i nie tylko ) temacie i mało kto chce ze mną już dyskutować :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr_Mabram 26.02.2011 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 (edytowane) A wiec tak instalacja sama od reku do miejsca w którym anemostat (pomieszczenie) to 48Pa + anemostat 30Pa + rury od reku do czerpni (wyrzutni) 17Pa+ czerpnia(wyrzutnia) 20Pa + wymiennik 110Pa+ filtr to jakieś 30Pa chyba + nagrzewnica wodna (glikolowe GWC) z regóły coś koło 20Pa jak patrzałem =275Pa tyle dokładnie wychodzi u mnie.Ale będę się jeszcze starał zmniejszyć ta róznica jak dokoncze wszystko. Edytowane 26 Lutego 2011 przez Mr_Mabram Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 26.02.2011 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 to dobry wynik widziałem w wątku obok , że pokazywałeś swoją instalację, niestety dzisiaj nie pooglądam obrazków, zrobię to po niedzieli. ( jestem w strefie baaaardzo wolnego internetu ). Filtr przy dużej powierzchni możesz liczyć tak 15-25pa na początku jego życia. Na końcu może być 200Pa i więcej, jak zapomnisz wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macek123 26.02.2011 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 ja mam prosty, stary PLC, niestety tylko wyjścia cyfrowe chciałem właśnie coś w oparciu o czujnik SHT11 zrobić, na atmedze, jakby ktoś miał jakieś doświadczenia w programowaniu to będę wdzięczny za pomoc Właśnie tak widzę sterowanie rekuperatora swojego (którego jeszcze nie mam, bo dopiero na wiosne zaczynam budowe pomieszczenia dla niego ). Na górze (strych) centrala, przy niej prosty sterownik na uC, który mi załatwia sterowanie wiatraków (pwm), opomiarowanie itd.. Zaimplementuje mu modbusa, by łatwo go zintegrować+ max dla rs485. Ograniczę się więc do puszczenia na strych zasilania plus skrętka. Temperaturę łatwo zmierzymy choćby dallasami po 1w. Ten sht11 mierzy wilgotnośc względną plus temperaturę, choć jest dość kosztowny ciągle. Gdzie byś mierzył wilgotność? Na powietrzu wyciąganym ? Czy myślisz o sterowniku na dole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 27.02.2011 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Właśnie tak widzę sterowanie rekuperatora swojego (którego jeszcze nie mam, bo dopiero na wiosne zaczynam budowe pomieszczenia dla niego ). Na górze (strych) centrala, przy niej prosty sterownik na uC, który mi załatwia sterowanie wiatraków (pwm), opomiarowanie itd.. Zaimplementuje mu modbusa, by łatwo go zintegrować+ max dla rs485. Ograniczę się więc do puszczenia na strych zasilania plus skrętka. Temperaturę łatwo zmierzymy choćby dallasami po 1w. Ten sht11 mierzy wilgotnośc względną plus temperaturę, choć jest dość kosztowny ciągle. Gdzie byś mierzył wilgotność? Na powietrzu wyciąganym ? Czy myślisz o sterowniku na dole? ja myślałem zrobić serce z prockiem przy centrali wentylacyjnej, a w salonie dać na ścianie wyświetlacz wraz z przyciskami do ustawień, oraz w nim czujnik temp/wilgotności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macek123 28.02.2011 15:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 ja myślałem zrobić serce z prockiem przy centrali wentylacyjnej, a w salonie dać na ścianie wyświetlacz wraz z przyciskami do ustawień, oraz w nim czujnik temp/wilgotności Do zrobienia, ale z praktyki wiem, że amatorsko ciężko jest zrobić coś estetycznego (w/w wyświetlacz z manipulatorem), dlatego ten modbus, a u mnie i tak będzie jakieś nibyPLC. W Twoim przypadku widziałbym 2szt.uC ten przy centrali, plus drugi przy manipulatorze (guziki, sht11, i jakiś wyświetlacz alfanumeryczny lub może coś na ks108? ) Najprościej to sprzęgnąć jednak rs485, tyle ze robiąc takie hermetyczne rozwiązanie nie trzeba rozmyślać nad protokołem, można coś prostego swojego słać. btw. widziałem sample bascoma do sht11, pewnie w C teżby coś się znalazło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 01.03.2011 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2011 W związku z informacją na priva dopisuję kolegę tmk767 Powtarzam i uzupełniam wpis:Grupa VIP.Termin zakupów ok. czerwiec 2011r..No to mamy stan: gosciu01....................GS35/450...........................R3G220 - 2szt.henry22......................GS25/350...........................R3G220 - 4szt. marko222.......................................... ...................R3G220 - 2 szt.grzeniu666.................GS45/350...........................R3G220 - 2szt.mg81...........................GS45/350...........................R3G220 - 2szt.teco.............................GS45/350...........................R3G220 - 2szt.galdysz........................................... .......................R3G220 - 2 szt.Mr_Mabram................GS35/450............................................... .....kulca............................GS45/350............................................... .....PawełKarpl..................GS25/350...........................R3G175 - 2 szt.Admirał.......................................... .......................R3G225 - 2 szt.tmk767.......................................... .......................R3G220 - 2 szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.