jace0172 29.01.2013 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Witam wszystkich jestem nowy i jestem w trakcie czytania wątku trochę tego jest,mam 600m3 do wymiany chętnie przyłączył bym się do zakupu wentyli czy jest to możliwe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
diabelski 30.01.2013 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 Oczywiście że można się dopisać, lecz tobie nie wystarczą 190-tki tylko minimum 220-stki na tak dużą wymianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jace0172 30.01.2013 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 Witam tak myślałem o 220-stkach jeżeli nie stanowi to problemu to jestem chętny muszę szybko czytac żeby byc na bieżąco w temacie dopiero co wyszłem z buforów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andry 30.01.2013 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 Kulca, ... to włącz w szereg najprostszą czasówkę + termostat + przekaźnik odwracający te dwa sygnały zwierające na rozwarty. Ty tego nie odczujesz, a problemu zamarzania nie będzie. Myślę, że to ciekawe i dość proste rozwiązanie. Kawiarz, mógłbyś podać przykładowe elementy do zmontowania takiego układu? Tak łopatologicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kawiarz 31.01.2013 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Andry, Czasówka to moze byc cos takiego : http://allegro.pl/aut-wl-wyl-zegar-sterujacy-oswietleniem-ogrodu-pcm-i2980482470.htmlTermostat - dowolne ustrojstwo które będzie dawało styk zwierny jeśli temp spadnie poniżej ok -2CPrzekaźnik dowolny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PawełKarpl 31.01.2013 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Witam panowie jakich używacie sterowników do swoich reku ? Ja kupiłem taki http://insbud.org/PL/produkt-1327861939872401152/IB-Tron-3100FAN-BL-230V---Programowalny-sterownik,-regulator-wydajnosci-wentylacji-(rekuperacji),-z-podswietleniem,-3-biegowy,-zasilanie-230V-AC.html. Nowa rewizja niestety nie jest ze złączem RJ45 a jakimś nietypowym i w zasadzie dwa moduły muszą być zamontowane razem w puszce. Może w przyszłym tygodniu zrobię rozruch reku (aktualnie składam obudowę z resztek budowlanych w postaci łat, kontrłat, płyt OSB, styro). Planuje do każdego biegu wpiąć potencjometr aby móc ustawić wymagany przepływ - zobaczymy jak się to sprawdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 31.01.2013 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 U mnie sprawność wymiennika cały czas oscyluje pomiędzy 85-90%, także fajnie. Sterownik tez uważam za trafiony zakup, po ustawieniu funkcji czasowego rozmrażania problem oblodzenia zniknął (teraz już nie ma mrozów, ale jak były fajnie to działało).Z technicznych rad: w jakimś wątku ktoś pisał że ma wylot z reku w garażu, że mu to ogrzewa ten garaż. Ja mam garaż w bryle, ocieplony, na podłodze z racji ogrzewania podłogowego jest również izolacja (ogrzewanie wyłączone). Normalnie miałem około 10 stopni przy temp do 0 na dworze, spadało do 5 przy mrozach. Jak przerabiałem system wentylacji zrobiłem wyrzutnie w garażu. Temperatura przy mrozach była około 6-7 w garażu, ale wilgotność nie do przejścia, woda lała się po szybie okiennej, wogóle po wejściu do garażu strasznie wilgocią było czuć, podejrzewam że narzędzia i urządzenia które tam mam szybko by zaczęły korodować. Wyrzutnie mam już w ścianie garażu na zewnątrz, uważam że ten pomysł jest nie wart realizacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietras83 01.02.2013 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Czy w waszych reku powietrze przechodzące przez bypass idzie przez filtry? Kulca w tej nowej obudowie jak masz zrobione bo na zdjęciu nie widać bypassu?Kombinuje żeby dać 2 filtr odzielnie dla bypasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietras83 01.02.2013 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Projektuje obudowę ale nie mogę znaleźć info jak powinny być przykręcone wentyle.Wydaje mi się że lepiej będzie jak będą zasysać powietrze z wymiennika, czyli przykręcone za wymiennikiem patrząc na kierunek przepływu powietrza a tłoczące w rurę. Wentylator tłoczący powietrze na wymiennik może powodować że tylko część wymiennika będzie brać udział w wymianie powietrza. Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr_Mabram 01.02.2013 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Dobrze kombinujesz kolego Niech wentyl ciągnie powietrze przez wymiennik. Wydaje mi się że w ten sposób powietrze w wymienniku będzie przepływało bardziej równomiernie. Większość chyba tak ma zrobione co ja zresztą też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietras83 01.02.2013 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Zauważyłem to zjawisko jak kulca dał zdjęcie zamarzniętego wymiennika - był zamarznięty najbardziej w środkowej części. Czyli większa struga powietrza przepływała przez środek wymiennika. Wymiennik ma spore okno a wentylator dmucha w środek tego okna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 01.02.2013 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 (edytowane) Zamarznięcie na zdjęciu było, gdy wentyle ciągły powietrze przez wymiennik. Zamarzało od spodu równomiernie do góry, z małym wyłomem w środku. Teraz mam tak, że świeże powietrze jest pchane w wymiennik wentylem, a zużyte wyciągane. Zamarzało przed ustawieniem procedury defrostu tak samo, więc wydaje mi się że większego znaczenia czy pchamy czy ciągniemy nie ma.Wentyl dmucha po obwodzie, ciągnie właśnie do środka (z inletu).Co do bypassu, narazie nie mam, a zrobię go tak, że w przedniej klapie rewizyjnej wytnę dwa otwory po przekątnej, w to dwa kolanka i szczelna przepustnica. Otwory tak zrobię by filtr który mam w skrzynce wymiennika był przed nim. Edytowane 1 Lutego 2013 przez kulca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietras83 03.02.2013 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Aktualizacja grupy wentylatorowej Lista chętnych i modele: pietras83-K3G190RC05-03diabelski-K3G190RC05-03zioleks-K3G190RC05-03jace0172- K3G220RC05-03 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
diabelski 03.02.2013 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Ja się jeszcze zastanawiam czy nie zmienić wentla na R1G 225-AF07-52.Jest na 24V, i bardzo dobrze centrala by pracowała na jednym panelu solarnym 230W. Nawet w pochmurny dzień panel wystarczyłby do zasilenia wentli na 1/3 mocy non stop, w nocy oczywiście aku lub przerwa na sterowniku. Panele teraz są coraz tańsze, więc gra jest warta świeczki, myślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietras83 03.02.2013 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Ja się jeszcze zastanawiam czy nie zmienić wentla na R1G 225-AF07-52. Jest na 24V, i bardzo dobrze centrala by pracowała na jednym panelu solarnym 230W. Nawet w pochmurny dzień panel wystarczyłby do zasilenia wentli na 1/3 mocy non stop, w nocy oczywiście aku lub przerwa na sterowniku. Panele teraz są coraz tańsze, więc gra jest warta świeczki, myślę. Pomysł warty rozważenia. Znalazłeś jakiś zestaw z aku i kontrolerem ładowania? Jaki koszt takiego zestawiku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietras83 03.02.2013 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 (edytowane) Ciekawe ile taki wentylator, przypuszczam że musi być sporo tańszy bez tego komutatora elektronicznego. Jak by się udało zamknąć w 1500zł zestaw panel, regulator, aku a wentyle byłyby tańsze powiedzmy po 300 zł/szt. To można naprawdę pomyśleć. Edytowane 3 Lutego 2013 przez pietras83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 03.02.2013 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Ciekawe ile taki wentylator, przypuszczam że musi być sporo tańszy bez tego komutatora elektronicznego. Jak by się udało zamknąć w 1500zł zestaw z akumulatorem i panelem a wentyle byłyby tańsze powiedzmy po 300 zł/szt. To można naprawdę pomyśleć. nawet byle jaka centrala pobiera za ok. 400zł prądu rocznie... powiedzmy że ten zestaw zaspokoi połowę potrzeb rocznych... gdzie tu jakiś sens w tym rozwiązaniu ...? robić aby robić...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietras83 03.02.2013 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Jest jeszcze jeden problem. Jak ożenić sterownik który kupiłeś z napięciem 24v. Cały regulator jest na 230v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietras83 03.02.2013 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Tak sobie myślę jeszcze o sposobie podłączenia okapu. Analizowałem wersje 1. wywiew w kuchni przez okap, 2. wywiew obok okapu a okap nie podłączony Obydwie mają wady tj. 1 opcja, za słaba moc wyciągu (normalny okap ciągnie około 400m3), za skomplikowana regulacja (dla żony) za każdym razem musiałaby zmieniać na sterowniku moc wywiewu. 2. opcja, trochę obawiam się chwilowego zaparowania, osadzania się czegoś na meblach itp. Myślę że podłącze okap normalnie do wywiewu a ewentualne ryzyko powstania cofki rozwiąże przepustnicą zwrotną która zamknie się gdyby zaczęło nawiewać do łazienek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 03.02.2013 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 (edytowane) Tak sobie myślę jeszcze o sposobie podłączenia okapu. Analizowałem wersje 1. wywiew w kuchni przez okap, 2. wywiew obok okapu a okap nie podłączony Obydwie mają wady tj. 1 opcja, za słaba moc wyciągu (normalny okap ciągnie około 400m3), za skomplikowana regulacja (dla żony) za każdym razem musiałaby zmieniać na sterowniku moc wywiewu. 2. opcja, trochę obawiam się chwilowego zaparowania, osadzania się czegoś na meblach itp. Myślę że podłącze okap normalnie do wywiewu a ewentualne ryzyko powstania cofki rozwiąże przepustnicą zwrotną która zamknie się gdyby zaczęło nawiewać do łazienek. ja mam 2 opcję, paruje tylko w momencie mocnego gotowania na drodze z kuchenki do okapu, okap mam nie podłączony, wywiewa poprzez filtr węglowy na sufit, a niedaleko jest wyciąg http://images.tinypic.pl/i/00285/75ypc8mr7yx7.jpg Edytowane 3 Lutego 2013 przez kulca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.