DeeM 03.03.2008 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2008 Czyli komora z filtrem u Ciebie jest mniejsza o połowę (40cmx40cmx20cm), filtr będzie wtedy mniejszy ale coś za coś, ok.Jakim mazidłem uszczelniać to ustrojstwo żeby nie wytruć rodziny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 03.03.2008 14:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2008 Są kleje Den Braven.Ja stosuję metal-kamień.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 04.03.2008 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2008 Zastanawiam się nad charakterystyką tych wentylatorów papsta: http://www.ebmpapst.com/images/public/content/dynamic/poductdataimg_C7E5C9C537E5DB33_x251_y251.jpg Czy dobrze rozumiem, że jeżeli opory mojej instalacji to przykładowo 200Pa i chciałbym osiągnąć wymianę 150m3/h to nic z tego?Z charakterystyki wynika, że aby pokonać taki opór to wentylator musi dmuchać około 300m3/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 04.03.2008 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2008 Konkretny opór występuje tylko w konkretnych warunkach. Zmniejszysz wydajność to zmniejszy ci się opór. Wentylatory możesz tak ustawić aby dmuchały od 0 do maksymalnej wydajności. Wykres pokazuje tylko jakieś przykładowe harakterystyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 04.03.2008 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2008 Konkretny opór występuje tylko w konkretnych warunkach. O ja ...! Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fileminion 05.03.2008 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2008 Witam wszystkich i mam taką prośbę - czy możecie opisać swoje wymienniki ciepła do rekuperatorów, tzn. te samodzielnie wykonane. Kto z jakich materiałów zrobił, jakie wymiary, ile warstw, jakie przyjął założenia teoretyczne itp. No i jaki jest efekt... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
basiabrz 06.03.2008 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 Czy moge prosic o pomoc, jak ulozyc kanaly prostokątne na stropie pod wylewka?? Mam strop tradycyjny (wylewany), kanały bylyby o wysokosci 6cm. W projekcie jest przewidziany styropian 6cm i wylewka 7cm. Jezeli kladlabym kanaly poziome na stropie, to musialabym zrezygnowac ze styropianu w miejscu przebiegania kanalu i wowczas kanal bylby tylko ocieplony po bokach, a z gory i z dolu stykalby sie bezposrednio z betonem. Czy takie rowiazanie jest mozliwe?? I co powoduje nieocieplenie kanalu, czy wplywa to na hasal, skraplanie itp?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzechk 07.03.2008 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Czy moge prosic o pomoc, jak ulozyc kanaly prostokątne na stropie pod wylewka?? Mam strop tradycyjny (wylewany), kanały bylyby o wysokosci 6cm. W projekcie jest przewidziany styropian 6cm i wylewka 7cm. Jezeli kladlabym kanaly poziome na stropie, to musialabym zrezygnowac ze styropianu w miejscu przebiegania kanalu i wowczas kanal bylby tylko ocieplony po bokach, a z gory i z dolu stykalby sie bezposrednio z betonem. Czy takie rowiazanie jest mozliwe?? I co powoduje nieocieplenie kanalu, czy wplywa to na hasal, skraplanie itp?? Połóż styropian w dwóch warstwach po 3 cm. Na pierwszej warstwie połóż kanały, obłóż drugą warstą styropianu i zalej betonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 07.03.2008 12:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Witaj Brak zadania domowego!Wpadłeś w koniec wątku. Warto zacząć od początku, bo znakomita większość problemów była bogato dyskutowana i nie wiem ile razy jeszcze dyskutanci wytrzymają powtarzanie tych samych wniosków. Jest tak: Bryła domu (jak masz zamiar w nim mieszkać i utrzymywać znośne warunki) ma temperaturę bardzo bliską tej, jaką ma powietrze wewnątrz. Napędem wszelkich przemian termicznych, wykraplania, ruchu grawitacyjnego itp jest różnica temperatur, a tu jej NIE MA!To jest powód, dla którego wcale nie trzeba izolować tych kanałów. Powinny być takie, żeby MECHANICZNIE spełniały potrzeby podpierania podłogi. Styrop[ian spełnia - więc te kanały też i to z naddatkiem. Otulone, zalane, betonem (podłogowego czy zwykłej wylewki) wcale nie będą brzęczeć, bo będą usztywnione. Zresztą - polecam system "Pruszyński i syn" o grubości 5cm. Zupełnie się mieszczą w styropianie podłogi piętra i dają dowolność kierunku prowadzenia. Koszt dla ludzi (bo to plastik).Kanały o zwiększonym przekroju uzyskuję łącząc równolegle dwa lub więcej identycznych kanałów o mniejszym przekroju. Mechanicznie jest sztywne z odpowiednim zapasem. Byle tylko złączek nie rozpiąć przy zalewaniu. Polecam ich taśmowanie taśmą do wentylacji. Robota nawet dość przyjemna i mało kłopotliwa. Pozdrawiam Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ortolin 08.03.2008 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 Zresztą - polecam system "Pruszyński i syn" o grubości 5cm. Tylko gdzie toto kupic? Google wyrzuca zero trafien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 08.03.2008 20:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 Zobacz ofertę "Platformy".Tam są na półkach.Było to tu gdzieś podawane jako www.Znajdę to powtórzę.Dobre, bo po około 6zł/mb netto, a to dobra cena.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fileminion 11.03.2008 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2008 Pytanie odnośnie budowy wymiennika ciepła do reku (mam na myśli wymiennik przeciwprądowy).Czy możecie mi doradzić jak podzielić 20 m2 blachy aluminiowej 0,3 mm grubości, arkusze 100 x 200 cm? Czy paski 100 x 40 cm, czy może 100 x 25 cm, a może krótsze tzn. 50 cm długości? Jak szerokie dać szczeliny?A może 20 m2 to za dużo lub za mało, albo lepsza byłaby inna grubość blachy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.03.2008 19:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2008 Im cieńsza tym lżejsza... Im cieńsza tym droższa, ale jej mniej, więc taniej jest... 100 na (200/6) czyli 100 na 33 (reszta na cięcie).. Ja bym to tak zrobił... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fileminion 11.03.2008 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2008 Cenowo to jestem mile zaskoczony. pytałem w KBH Akord ( mają sklep internetowy) i dla blachy z czystego aluminium 0,3 mm wychodzi brutto 15 zł / m2. Dla 20 m2 wyjdzie 300 złotych, mogą też pociąc maszynowo choć o cenę cięcia nie pytałem. Rzekłbym więc taniocha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.03.2008 06:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2008 Ma jednak i wady!Mosiądz się lutuje. Z alu jest mały kłopot. Nie lubi się lutować!Umie, ale bardzo nie lubi! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fileminion 12.03.2008 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2008 Dam przekładki z jakiegoś plastiku ( pcv spienione? ) i pokleję. A jakie szczeliny być doradzał 3 - 6 mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.03.2008 07:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2008 Sam zdecyduj, ale...Powierzchnia rury głównej powinna być nieco mniejsza od sumy powierzchni otwartych szczelin pomiędzy blachami!Chodzi o opory. Powietrze kiepsko się grzeje. Dlatego im mniejsze odległości pomiędzy płytami - tym lepiej. Wtedy rośnie ilość warstw. Rośnie nadmiar powierzchni i skuteczność kosztem masy i nakładów. W mojej konstrukcji jest około 3 do 3,5mm. Szczelina wynika z zastosowanych przekładek. Zobacz co się da zdobyć i zadecyduj. 4mm też dobry kompromis.Powodzenia!Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fileminion 12.03.2008 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2008 W pierwszym poście na tej stronie Okto64 pisał, że na przekładki dał spienione PVC. Jeśli chodzi o grubość to można wybrać dowolną w ofercie tuplex, albo na allegro ( nieco drożej ale można mniejszą ilość kupić ).Okto64 czy mógłbyś napisać czy to pvc dobrze się spisuje i czym kleiłeś. Czy to jest sztywne czy miękkie? Bo w rękach tego nie miałem dotychczas...Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
okto64 14.03.2008 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2008 Ja kleiłem tylko na wylotach , wzdłuż boków całość jest sciągnięta śrubami m3 z drutu miedzianego, otwory powiercone przez szablon co 10 cm i w przekładkach i w blachach.Użyłem kleju dekarskiego do blach i rynien (powlekanych).To nie jest klej bitumiczny, jest jasnoszary i rozpuszcza się w benzynie.Obiecałem opomiarować układ , ale zabrakło solidnego mrozu i czasu.Od momentu uruchomienia mam zainstalowany tylko termometr min. max. Minimalne wskazanie to 13 st.Tylko licho wie kiedy i przy jakich temp. i wydajnościach.Układ działa i daje odczuwalną poprawę atmosfery domowej nawet przy 1/5mocy nominalnej wentylatorów(100w) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek_St 14.03.2008 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2008 Czy za blachą mosiężną vs aluminium przemawia tylko możliwość spawania czy jeszcze jakieś inne względy. Bo różnica w cenie jest powalająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.