Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

system szkieletowy


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 115
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Gość Gosc123

Do Anonimowego,

 

może w końcu doczekamy się jakichś konkretów? Na razie tylko "bla, bla" piszesz... Ogólnikami nikogo nie przekonasz i domu z nich nie zbudujesz.

 

Ale właściwie... może się już nie przemęczaj... przynajmniej trochę energii elektrycznej zaoszczędzisz. Bo wiesz, nikogo tu już chyba Twoje wypowiedzi nie interesują. Żegnam (może być - ozięble).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

M@M podaj nazwę tej firmy. Ja jestesm zdecydownay na konstrukcję szkieletową a wykonawcy jeszcze nie wybrałem.

 

Mam pytanie związane z wykończeniem. W moim domy wszystkie ściany wewnętrzne mają być działowe (więźba będzie się opierać na zewnętrznych) a więźba ma być prefabrykowana. Niektórzy producenci więźby tewierdzą, że można bezpośrednio do niej przykręcać płyty k-g. Jeśli tak, to czy dobry jest pomysł pokrycia CAŁEGO sufitu płytami k-g zanim powstaną ścianki działowe ?

Czy lepiej najpierw ścianki działowe a potem "rzeźbić" sufity... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do MACO

Moim zdaniem lepiej jest najpierw dać ścianki działowe - bo musisz je przymocować do konstrukcji dachu - mocowanie do płyt nie jest dobrym rozwiązaniem a w przypadku oparcia się o taką sciankę możesz ją po prostu przewrócić. Aaaaa i pamiętaj o ważnej rzeczy - przed mocowaniem ścianek działowych ułóż nad ściankami paroizolację żeby zapewnić szczelność paroizolacji nad całym stropem. Ja tego nie zrobiłem :sad: i teraz mam trochę kłopotu.

Pozdrawiam

PEDROS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka zapadla. Na 90% startujemy z budową 15.05 - wszystko zależy od tego czy na czas zalatwię kredyt, ale jestem dobrej myśli. Buduję plytę Legalett ( wykonawca Legalettu, ale mój kierownik budowy). Umowę na budowę domku szkieletowego podpisalem z firmą Unibud i jak wszystko dobrze pójdzie domek stanie do końca czerwca.Ma to być domek w pewnym sensie modelowy na naszym terenie, więc liczę na staranne wykonawstwo z ich strony. Potem roboty wykończeniowe ale już we wlasnym zakresie. Domek ma być parterowy z poddaszem nieużytkowym o powierzchni użytkowej 174 mkw ( w tym 33 mkw podwójny garaż). Ścianami konstrukcyjnymi w projekcie są tylko ściany zewnętrzne i ta rozdzielająca garaż. Poza tym mam jedną dużą przestrzeń do dowolnego zagospodarowania. Zaplanowalem duży salon z otwartą kuchnią i jadalnią oraz kominkiem ( prawie 60 mkw, 2 pokoje dla dzieciaków, sypialnię, pokój do pracy i 2 lazienki. Co do wykończenia sufitu w projekcie mam ulożenie plyt gipsowych na latach, poniewać wiązary są rozlożone co 90 cm, (a plytę przykręca się co 60 ). Osobiście będę ją przykręcal na profilach stalowych, co w większym stopniu ma zapobiegać pękaniu spoin. Tak więc najpierw postawię ścianki dzialowe ( profile stalowe + GK ) a dopiero potem sufity. Zastanawiam się nad zastosowaniem plyt Fermacell na ściany zewnętrzne - są dużo bardziej odporne na odksztalcenia ale niestety znacznie droższe od zwyklych plyt GK. Bardzo chętnie podzielę się z wszystkimi swoimi doświadczeniami z budowy, mam nadzieję, że dobrymi, ale nie będę też ukrywal swoich uwag. Jeżeli firmy wykonawcze wykonają robotę fachowo i terminowo to z pewnością ich pochwalę. Jeżeli coś spartaczą, to mają u mnie przegrane, bo mam nadzieję, że z Waszą pomocą ( przyszlych inwestorów ) wystawię im taką laurkę, że dlugo będą szukać kolejnych jeleni. Buduję w Szczecinie.

Serdecznie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

M@M Świetnie,

Trzymam kciuki za budowę. Sam będę robił bardzo podobnie: legalett i szkielet tylko, że parterowy.

 

PEDROS,

ja chcę ocieplić ekofiberem, który nie wymaga paroizolacji. Chcę jaknajmniej sztuczności więc zzadowolony jestem z tego ekofiberu i braku konieczności stosowania paroizolacji.

Też myślałem o fermacellu ale nie jestem przekaonany co do jakości oferowanej przez nią za taką cenę. A może fermacell rzeczywiście nie pęka - czy ma ktoś doświadczenia użytkowe ?

 

Myślałem, żeby ściankę sziałową mocować do więźby a w miejscu gdzie ścianka przebiega równolegle do więźby i wypada w przestrzeni między wiązarami dać wzmocnienie poprzeczne i do niego umocować ściankę działową.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do montażu płyt g/k - zdecydowanie najpierw montuje się płyty na sufitach na dopiero potem na ściankach; płyty pionowe mają podtrzymywać poziome. Zmniejsza to możliwość powstawanie spękań.

I jeszcze jedno - jeżeli montujecie wiązary na budynku parterowym, to proponuję zwrócić uwagę na:

- po pierwsze - na oczepach ścian, przed montażem wiązarów, założyć paski opóźniacza pary (paroizolacji), które natępnie należy połączyć z paroizolacją sufitów. Takie rozwiązanie zapewni ciągłość paroizolacji na całej powierzchni sufitu.

Przy okazji - takie same rozwiązania należy stosować w miejscu połączenia ścianek działowych ze ścianami zewnętrznymi. Szczególnie radzę zwrócić uwagę na to przy domach prefabrykowanych.

- po drugie - pasy dolne wiązarów, szczególnie w środkowej części budynku, przymocować za pomocą kątowników metalowych do oczepów ścianek działowych, co ograniczy możliwość spękań (w okresie zimowym) na styku ściana - sufit; w okresie zimy pasy dolne wiązarów wykazują tendencje podnoszenia się, co jest spowodowane kurczeniem się drewna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do Pana Wojciecha Nitki dotyczące komina. W projekcie mam komin do kominka prefabrykowany Shiedla. Znalazlem jednak inne, bardzo wg. mnie ciekawe i znacznie tańsze rozwiązanie a mianowicie dwuwarstwowy izolowany komin ze stali nierdzewnej http://www.poujoulat.fr/polska/sommaire.htm

Firma twierdzi, ze tego typu komin zdecydowanie nadaje się do budownictwa szkieletowego.

Chcialbym poznać Pana opinię na ten temat. I jeszcze jedno, jak wykonać obróbkę paroizolacyjną wokól takiego komina ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Wojciechu,

jak zwykle dziękujemy za rady !

 

Czy jeśli zastosuję ekofiber (przy którym nie trzeba montować paroizolacji) zarówno na ocieplenie w ścianach jak i na poddaszu nieużytkowym to rozumiem, że Pana rada się nie stosuje ? :smile:

 

Conajmniej jeden producent wiązarów do więźby twierdzi, że przy drewnie suszonym komorowo, łączonym płytkami kolaczastymi można montować płyty k-g bezpośrednio do pasa dolnego wiązarów. Inny producent zaleca wykonanie stelażu metalowego.

Co Pan poleca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tę:

"I jeszcze jedno - jeżeli montujecie wiązary na budynku parterowym, to proponuję zwrócić uwagę na:

- po pierwsze - na oczepach ścian, przed montażem wiązarów, założyć paski opóźniacza pary (paroizolacji), które natępnie należy połączyć z paroizolacją sufitów. Takie rozwiązanie zapewni ciągłość paroizolacji na całej powierzchni sufitu. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zapewnisz prawidłową wentylację poddasza (nawiew pod okapem, wywiew w kalenicy, i to w każdym polu połaci) możesz nie stosować opóźniacza pary (paroizolacji).

Pamiętaj jednak - ten sam materiał prod. niemieckiej - Thermacel, według aprobaty ITB, winien być stosowany z paroizolacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo zainteresowal mnie temat Ekofibru, tylko mam pewne wątpliwości co do wypelnienia ścian. Na kilku stronach znalazlem co prawda , że robi się to metodą na mokro, ale jednocześnie piszą tam , że to rzadko stosowana metoda więc obawiam się czy w przypadku ścian można liczyć na rzetelne wykonawstwo. Maco , czy orientowaleś się co do ceny za wykonanie takiej izolacji i jak to się ma w porówaniu do welny mineralnej ? U siebie mam zamiar zainstalować wentylację mechaniczną, więc informacja o braku konieczności paroizolacji i oddychaniu ścian w przypadku Ekofibru nie bardzo mnie przekonuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni wdmuchują ekofiber w ściany. Jak już masz płyty k-g położone to oni wiercą ileś tam otworów i w jeden wkładają wąż, którym wdmuchują ekofiber i patrzą kiedy zacznie wylatywać drugim. Według przedstawiciela warszawskiego firmy http://www.ekofiber.com.pl dają 100% gwarancji, że materiał dojdzie wszędzie i wypełni wszystkie luki (czego się nie da osiągnąć wełną). Powiedziano mi też, że cena jest średnio o 20% wyższa od wełny. W zależności od gęstości (którą można kontrolowac w procesie wsmuchiwania) wychodzi 150-260zł za m3 z robocizną.

Na innym wątku pojawił się inny podobny materiał:

http://www.wior.w.pl

 

Ja też będę miał wnetyalcję mechaniczną ale jakoś chcę uniknąć wszelkich sztuczności. A taka folia to przecież "plastik". Dlatego jeśli będę kładł ekofiber to bez paroizolacji.

 

[ Ta wiadomość była edytowana przez: Maco dnia 2003-04-28 20:54 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt Termexu:

- stropy i stropodachy (na sucho) - ok. 140 zł/m3 plus VAT

- ściany (spray) - 170 zł/m3 plus VAT

- ściany (na sucho) - ok. 210 zł/m3 plus VAT,

- połacie dachowe o spadku ok. 40 stopni (na sucho) - 170zł/m3 plus VAT,

według cennika firmy WIÓR.

Cena obejmuje: materiał, transport, obsługę przez autoryzowane firmy oraz 10 lat gwarancji na materiał i robociznę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...