Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

chodzi mi o to ,ze dokładnie naciełam się na nich. na początku jedna dobra cena a później hulaj dusza piekła nie ma . Ale denerwuje mnie ,że naobiecywali programy lojalnościowe i wiele innych dodatkowych udogodnień a po prawie zakończonych zakupach wszystko jest niedograne. poprostu pytam czy jeszcze ktoś się na nich przejechał
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/55080-psb-program-lojalno%C5%9Bciowy/#findComment-1204494
Udostępnij na innych stronach

Pracuję w składzie PSB jako handlowiec.

Jest to sieć niezależnych hurtowni, które są jedynie grupą zakupową, dzięki czemu łatwiej im istnieć na rynku, który jak wiecie jest bardzo wymagający.

Niemniej jednak każdy skład PSB ma swoje szefostwo, swoich handlowców i swoją politykę, podejście do Klienta. Nie powinno się oceniać całej Grupy przez pryzmat jednego-dwóch składów.

Dżempel - przykro mi, że nacięłaś się w którymś ze Składów, ale piszesz głównie o cenach i niedograniu. Jestem pewien, że ceny dało by się wynegcjować, skorygować, zwłaszcza, gdybyś wykazała, że w okolicy ten sam materiał ( lub odpowiedni zamiennik) jest w niższej cenie. A niedogranie często nie wynika z niczyjej złej woli, tylko z np. natłoku pracy. Ty masz swoją budowę, która jest dla Ciebie najważniejsza i jedyna, co zrozumiałe i tak ma być.

A handlowiec, który cię obsługuje, żeby być opłacalnym dla firmy, musi mieć tych budów kilkadziesiąt, kilku wykonawców do zaopatrzenia i setki spraw do dogrania.

Zauważcie proszę, co się dzieje w tym sezonie - jest ruch w branży jak w ulu. Wielu producentów nie nadąża z produkcją, brakuje wykonawców (eksport fachowców to nasz hit na całą Europę), a długa zima powodowała gwałtowny start wielu inwestycji i straszny pęd, bo nie wiadomo, jak będzie z pogodą na jesień.

 

A wracając do tematu - nawet nie miałem nawet czasu zapoznać się dokładnie z "nowym" programem lojalnościowym PSB. Ja nie wymagam od Klientów żadnych deklaracji. I staram się dla Klientów wypracować jak najlepsze ceny. Jeśli wiem, że nie dam rady przeskoczyć jakiegoś tematu, to mówię to Inwestorowi, żebyśmy obaj ( oboje ) nie tracili czasu na boksowanie się o kilka złotych. Dzięki temu mam tych Klientów dużo.

 

Mam nadzieję, że udało mi się odczernić trochę kolegów po fachu, choć wcale nie musimy się znać - w całej Polsce jest 369 składów PSB oraz 17 sklepów" MRÓWKA"( http://www.psb.com.pl), dzięki czmu możemy konkurować z molochami typu Castorama, Leroy Merlin itp., które wcale nie są tanie. A na już na pewno najbliższa Castorama i Leroy w porównaniu do mojej firmy. HA!

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/55080-psb-program-lojalno%C5%9Bciowy/#findComment-1204884
Udostępnij na innych stronach

Jest w Olsztynie pewna duża firma, która należy do PSB. Nie wiem czy na działalność tej firmy ma wpływ przynależność do powyższych.

W każdym bądź razie gdy do nich przyszedłem obiecywali mi Ytong po 6 zł. Po odebraniu pierwszej partii, otrzymałem fakturę na 6,8 zł. Tłumaczyli to tym, że Xella podniosła ceny. Pomyślałem trudno, budujemy dalej. Później zaczęły się problemy z dostawami materiałów, opóźnienia itd.

Dzisiaj zaskoczyli mnie jednak znów. Zabrakło mi do skończenia murowania 30 szt. bloczków Ytong. Zadzwoniłem i spytałem czy mają i mogę przyjechać swoim samochodem? Niestety otrzymałem odpowiedź, że muszę kupić całą paletę, czyli 48 szt. Jednym słowem mam wyrzucić 125 zł, bo te dodatkowe 18 szt. do niczego mi się nie przydadzą i będę przerzucał je z jednego miejsca w drugie, aż do całkowitego ich zniszczenia.

Oczywiście w innej firmie bez problemu kupiłem owe 30 szt. Patrzę teraz na wizytówkę tej drugiej firmy i nie ma tam wzmianki o przynależności do PSB.

Ale czy to ma związek?[/url]

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/55080-psb-program-lojalno%C5%9Bciowy/#findComment-1204895
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę związku.

Nawet nie bardzo jest taka możliwość. Grupa dba o to, żeby nie było dwóch składów blisko siebie.

 

Olsztyńskie PSB pozwoliło sobie na grube przegięie w stosunku do Ciebie.

U mnie oferta złożona Klientowi jest wiążąca przez cały czas jej trwania ( wszystkie oferty składamy z terminem ważności, na piśmie, ze względu właśnie na wahania cen - jeśli się tego nie śledzi na bieżąco, to się traci ). Tłumaczenie, że Xella, czy ktoś inny podniósł ceny jest wysoce nie na miejscu. Mówimy tu oczywiście o ofercie na piśmie.

A kupowanie pełnopaletowych ilości jest dla mnie jakimś nieporozumieniem. Widocznie tam u nich jest niemrawa konkurencja. Ja mam taką, że niedopuszczalne jest zrobienie jakiegokolwiek wała Klientowi. Bo przestanie się zaopatrywać u mnie, pójdzie do innej hurtowni i nie ważne czy jest ona w PSB. A misteczko nie jest duże i fama bardzo pomaga albo przeszkadza mi w pracy.

 

Na marginesie - Grupa daje nam szyld/logo/markę. Łatwo jest identyfikować przegięcia, niedociągnięcia z tym własnie szyldem. Żadko się zdarza, żeby Iwestorzy narzekali na firmę "Kogucik- import-export-drobne kradzieże" z którejś z miejscowości, a przecież takie rzeczy się zdarzają i to z mojej perspektywy ( niewątpliwie skrzywionej ) częściej. Ale Forumowicze w całej Polsce nie znają f-my "Kogucik". Znają logo PSB oraz molochy. I na nich psy wieszają - zasłużenie czy nie. Do osądzenia przez czytających powyższe wypociny :wink:

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/55080-psb-program-lojalno%C5%9Bciowy/#findComment-1204955
Udostępnij na innych stronach

"Programy lojalnościowe" stosują nawet składy nie będące w zadnej grupie. Są to niepisane zwyczaje - jeśli z ilości i rożnorodności zakupionego towaru wynika zapotrzebowanie materiałowe na cały dom, to sprzedawca szczególnie dba o takiego klienta. Jeśli nie może opuścić ceny, to stosuje inne zachęty - przycięcie na wymiar, dowiezienie małej ilości, przyjmowanie zwrotów, lewe faktury (dla tych najbardziej zaufanych).
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/55080-psb-program-lojalno%C5%9Bciowy/#findComment-1205050
Udostępnij na innych stronach

Krótkie przemyślenia co do cen...

W sprzedaży detalicznej materiałow budowlanych najbardziej cenotwórczym składnikiem jest koszt zakupu towaru przez skład. Marże detaliczne są tak spłaszczone i tak niskie, że niewielkie zejście z ceny godzi wprost w opłacalność biznesu. Koszt zakupu powinien być jak najniższy - jak to osiągnąć?

1)kupować ze skontem - prawie wszyscy producenci stosują obniżkę ceny za szybkie dokonanie płatności.

2)wielu producentów stosuje rożne ceny w zależności od wielkości odbioru - jest całkiem szeroka gama produktów, które kupimy taniej od dystrybutora niz od producenta. róznica ta potrafi sięgnąć trzech punktów rabatowych, tj. ok. 5%.

3)brać dostawy całosamochodowe - pewna część producentów stosuje dodatkowe rabaty za taką wielkość jednorazowego odbioru.

Tak postępujący sprzedawca będzie miał najniższe ceny zakupu i będzie też mógł tanio sprzedawać.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/55080-psb-program-lojalno%C5%9Bciowy/#findComment-1205101
Udostępnij na innych stronach

Jest w Olsztynie pewna duża firma, która należy do PSB. Nie wiem czy na działalność tej firmy ma wpływ przynależność do powyższych.

 

[ciach]

 

Oczywiście w innej firmie bez problemu kupiłem owe 30 szt. Patrzę teraz na wizytówkę tej drugiej firmy i nie ma tam wzmianki o przynależności do PSB.

Ale czy to ma związek?[/url]

 

Co to za firma?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/55080-psb-program-lojalno%C5%9Bciowy/#findComment-1205359
Udostępnij na innych stronach

Jakoś grupa PSB nie przekonuje mnie. Łączenie się w pod jeden szyld powinno mieć to, że klient końcowy może liczyć na większe rabaty, a przynajmiej na stabilność cen a nie gotowanie inwestora bo jak kupił partię materiału to "musi" u nas kupić resztę.

To mi się nie podoba a PSB zaczyna się czuć jak monopolista. To bardzo niebezpieczne praktyki i jak widać z tego wątku nie zjednują sobie tym ludzi.

Ja też nie mam pozytywnych doświadczeń z PSB.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/55080-psb-program-lojalno%C5%9Bciowy/#findComment-1205365
Udostępnij na innych stronach

Grupa dba by złąpać klienta. Potem też dba, ale o to by nim dobrze zakręcić. Kiedyś przymierzałem się do kilku skłądów PSB. Jak piekne oni roztaczali wizje, tylko, że im człowiek się bardziej zagłebiał tym więcej było niejasności.

Oczywiście, że zdarzają się osoby zadowolone więc i pewnie dobre skłądy też się zdarzają, ale ogólnie spotykałem się przez ostatnie dwa lata z przewagą opinii negatywnych. Może trzeba by zrobić jakiś ranking składów PSB?

Ogólnie myślę, że ryzyko wpadki jest takie samo jak gdzie indziej, ale przez to stawia to grupę w gorszym świetle. Skoro może kupować taniej od zwykłych hurtowni to powinna traktowac klienta lepiej. No i do tego te reklamy i zapewnienia.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/55080-psb-program-lojalno%C5%9Bciowy/#findComment-1205402
Udostępnij na innych stronach

Moja odczucia po rozmowie telefonicznej z osobą ze składu PSB też są negatywne.Osoba z którą rozmawiałam niekompetentna,nie znająca podstawowych cen materiałow,cały czas pytająca kolegów o cenę.Zadnej ceny nie potrafila podać sama :-? A ceny też bez rewelacji,często wyższe niż w okolicznych hurtowniach :cry:
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/55080-psb-program-lojalno%C5%9Bciowy/#findComment-1205602
Udostępnij na innych stronach

* * * Jestem pewien, że ceny dało by się wynegcjować, skorygować, zwłaszcza, gdybyś wykazała, że w okolicy ten sam materiał ( lub odpowiedni zamiennik) jest w niższej cenie. * * *

 

pokar rozumiem że macie takš politykę i nie masz na to wpływu ale ja osobiœcie wolę handlowca, którzy od razu mi proponuje dobrš cenę bez koniecznoœci "wykazywania". Z tego powodu że mi to oszczędza czas którego mam niewiele.

 

jest i pozytywnie - tylko u Was dostałem od ręki podstawki typu "T"

pod słupki drewniane, na czym wysiadła nawet Platforma o drobnicy nie wspominajšc

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/55080-psb-program-lojalno%C5%9Bciowy/#findComment-1205653
Udostępnij na innych stronach

Ja z miałaem taką przygodę z Firmą z Tarnowa należącą do PSB. Zamówiłem u nich materiłąy (BK 400) wraz z klejem oczywiście. Pierwszą część zapłaciłem i przywieźli na budowę oprócz kleju który miał być dowieziony z drugą partią aby nie stał u mnie na zewnątrz. No i jak przywieźli drugą partię to się okazało że ważność kleju upływa za 3 dni :)) heh Trochę przepychanek ale mają w przyszłyym tygodniu mają przywieźć nowy klej. Co do cen to druga partia kosztowała tak jak było umowione pomimo tego że producent podniosl ceny (Klobuszowa)
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/55080-psb-program-lojalno%C5%9Bciowy/#findComment-1205677
Udostępnij na innych stronach

wspomniane były wcześniej Castorama I OBI jako konkurencja PSB

Właśnie w oBi kupiłem partię gresu.... i cena była x....

zmieniłem troszkę plany i chciałem dokupic tegoż materiału. i cóz się okazuje na tym towarze duża wywieszka "PROMOCJA" i cena

x + 2.90...

no zatrzęsło mna... ale, że było już przedf zamknięciem marketu machnąłem ręka..... ale po kilku dniach promocja zniknęła i cena wróciła do poprzedniej ceny x

Wszedzie dobrze gdzie nas nie ma....

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/55080-psb-program-lojalno%C5%9Bciowy/#findComment-1205791
Udostępnij na innych stronach

A ja kupuję w PSB prawie wszystkie materiały na budowę. Żadnej lojalki nie podpisywałam i jak do tej pory były dwa poślizgi z dostawą, które mi trochę krwi napsuły, ale poza tym super.

Dzwonię do handlowca ustalamy cenę i termin dostawy, materiał przyjeżdża na plac, a ja w dogodnym terminie jadę po fakturę. Sposób zapłaty też sobie wybieram (przelew, karta)

Co do cen to w okolicznych skadach cena np. za dany towar jest ceną netto, a w PSB przy takiej samej cenie dostanę fakturę. Czyli realnie taniej ! Aha i beton towarowy duużo taniej zamawiałam przez PSB.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/55080-psb-program-lojalno%C5%9Bciowy/#findComment-1205855
Udostępnij na innych stronach

Budowałem przez PSB. Pierwsza oferta świetna (na 12000) taka na podpuchę. Następne bardzo przeciętne.

Na próbę negocjacji o jakiś tańszy towar (identyczny jak w Castoramie) odp. "my nie jesteśmy Castorama".

Ogólne wrażenie bardzo średnie.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/55080-psb-program-lojalno%C5%9Bciowy/#findComment-1206343
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...