Blazko 10.06.2006 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2006 Sprawa, którą opiszę jest nazbyt długa i zawiła. W wielkim skrócie dotyczy reklamacji dwóch podgrzewaczy ciepłej wody użytkowej zamontowanych u klienta. Zbiorniki, które były wykonane z wysokiej jakości stali, skorodowały po 7 miesiącach użytkowania, choć producent gwarantował niezawodność i długowieczność produktu. Dystrybutor podtrzymuje stanowisko, że wina leży w niedopatrzeniu firmy sprzedającej. Zlecona przez firmę niezależna ekspertyza na WYŻSZEJ UCZELNI TECHNICZNEJ wykazała jednoznacznie, iż produkt posiadał wadę. Wadliwe okazały się połączenia spawane wykonane w niewłaściwej technologii. Stanowisko dystrybutora jest jednak niezmienne i nie uznaje on zobowiązań gwarancyjnych w stosunku do podgrzewaczy. Powołuje się on na bardzo wysoką zawartość chlorków w wodzie użytkowej. Chlor zawarty w wodzie wszedł w reakcje w zbiornikiem na wodę i spowodował rozszczelnienie. W efekcie zbiorniki przeciekają. Stanowisko dystrybutora Ogólne warunki dostawyWłaściwości i normyNasze dostawy i inne świadczenia odpowiadają polskim przepisom i Polskiej NormieW przypadku, gdy przeznaczenie zamówionego u nas towaru odbiega od zalecanego przez nas typowego przeznaczenia przedmiotu zamówienia, zamawiający zobowiązany jest do odpowiednio wczesnego powiadomienia nas o tym fakcie.RękojmiaOkres rękojmi wynosi 12 miesięcy licząc od dnia pierwszego uruchomienia.Przepływowo-pojemnościowy Podgrzewacz wodyOpis produktu/ zaczerpnięte z oryginalnych materiałów dystrybutoraPodgrzewacz c.w.u. ze stali szlachetnej (1.4401)Płaszcz grzewczy ze stali Izolacja cieplna na podgrzewaczu c.w.u. z wełny mineralnej 50 mm, na stronie czołowej z twardej pianki poliuretanowej, obudowa z podstawą – wełna mineralna 50 mm, obudowa z blachy stalowejCennik / zaczerpnięte z oryginalnych materiałów dystrybutoraPodgrzewacz wody Wysokowydajny Podgrzewacz c.w.u ze stali szlachetnej z płaszczem ze staliWykonanie Ciśnienie pracy podgrzewacza 6 bar, Woda grzewcza 5 bar, Dla wody pitnej maksymalna zawartość chloru do 30 mg/l (te zostały zamontowane)/ dystrybutor argumentuje, że powinny być zainstalowane inne podgrzewacze tw. Specjalne odporne na działanie agresywnej wodu.Podgrzewacz wody specjalne wykonanieCiśnienie pracy podgrzewacza 6 bar, woda grzewcza 5 bar. Dla wody pitnej maksymalna zawartość chloru do 100mg/l/ okazuje się, że ten Podgrzewacz także nie poradziłby sobie z wodą, która była dostępna w miejscu inwestycji. Oto wyniki badań wody w miejscu inwestycji przeprowadzone o okresie działania urządzenia. Zawartość chlorków w wodzie użytkowej w miejscu zainstalowania podgrzewaczy : 100-120 mg/dm3 Tak więc Stanowisko firmy instalacyjnej w oparciu o Polskie NormyUstawa Nr 2003 (Polska Norma)Wymagania fizykochemiczne, jakim powinna odpowiadać woda przeznaczona do spożycia przez ludzi ------ --------------------------------------------------------------chlorki 250 mg Czy z Polskich Norm wynika, iż produkt nadaje się do obrotu na polskim rynku gdzie woda ma dopuszczalną wartość znacznie wyższą niż zaleca dystrybutor dla swoich urządzeń? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/55565-reklamacja-podgrzewaczy-cwu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 10.06.2006 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2006 Witam, i tak:1. Producent nie ponosi odpowiedzialności za to, że produkt był użytkowany niezgodnie z przeznaczeniem - określonym przez producenta ( a w tym przypadku taka sytuacja zaistniała)2. W Polsce nie wszędzie woda jest chlorowana (częściej jest fluoryzowana lub ozonowana). Nie wszędzie też (zależy to od stopnia "zanieczyszczenia pierwotnego" uzdatnianej wody) występują tak duże stężenia chlorków.3. O tym, czy dany produkt spełnia uwarunkowania lokalne powinien decytować sprzedawca, który (teoretycznie) powinien mieć w ty zakresie wiedzę.4. W tym przypadku mogą mieć zastosowanie przepisy Ustawy Konsumenckiej o "nienależyte wykonanie umowy", które niestety obciążają instalatora, który był jednocześnie sprzedawcą - jeśli był. W przypadku tylko sprzedaży obowiązuje zasada z pkt. 1 - chba że kupujący udowodni, że został wprowadzony w błąd przez sprzedawcę, ale jest to bardo trudne z uwagi na "instrukcję" ogrzewacza. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/55565-reklamacja-podgrzewaczy-cwu/#findComment-1219982 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ADAMOS48 10.06.2006 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2006 Markowe towary nie zasłaniają sie gwaranją dystrybutorem ,ponieważ zawsze i wszędzie umowa gwaracyjna obowiązuje producenta lub importera ,chyba ,że umowa gwaracyjna jest scedowana na dystrybutora ,ale to należy do rzadkości.Umowy natomiast na prawie wszystkie produkty jest tak zformułowana ,że inwestor w starciu z producentem nigdy nie ma racji i wina leży zawsze po jego stronie. Są natomiast firmy ,które treśc gwarancjii zawsze respektują na korzyść inwestora poza drastycznymi przypadkami złego podłączenia lub użytkowania np. rozmrożenie itp.W tym konkretnym przypadku nie ma szans dościa do konsensusu i inwestor będzie poszkodowany. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/55565-reklamacja-podgrzewaczy-cwu/#findComment-1220227 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Blazko 12.06.2006 09:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2006 Witam!Jako komentaż do postów dodam jeszcze kilka informacji. Doboru podgrzewaczy wody dokonał sam dystrybutor. Zasobniki na wodę były wykonane z wysokogatunkowej stali nierdzewnej (1.4401) (można by w nich przechowywać solankę). W warunkach handlowych dystrybutor nie wspomniał o konieczności wykonania badań wody przez zainstalowaniem urządzeń. Co ciekawe, gdy zwróciliśmy się z uznaniem reklamacji dystrybutor od razu powołał się na agresywną wodę jako "sprawczynię" uszkodzenia. Czy to zaniedbanie czy celowe działanie??? Podobna sytuacja do tej miała miejsce w naszym regionie. Pół roku temu inna firma instalacyjna dokonała zakupu i montażu podgrzewacza tej samej renomowanej zachodniej firmy w tzw. wydaniu specjalnym tzn. na dopuszczalną zawartość chlorków do 120 mg/l. Po 6-miesięcznym okresie eksploatacyjnym zgłosiła reklamację jednego z zasobników. W tym przypadku została ona uznana. Ciekawe jest to, że w jednym przypadku uznaje się reklamację a w innym już nie. Z czego wynika ta wybiórczość?? Jak zareagowałaby firma-matka na wieść o tym?? Sprawa nie jest błaha ze względu cenę podgrzewaczy ( kilkadziesiąt tysięcy złotych ). Jeśli reklamacja nie zostanie uznana kosztami zostanie obciążona firma instalacyjna. Ze względu na rodzaj sprawy i jej zawiłość z pewnością nadaje się ona do programu Janusza Weissa "Dzwonię do Pani, Pana w bardzo nietypowej sprawie". Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/55565-reklamacja-podgrzewaczy-cwu/#findComment-1221647 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.