markoos 23.06.2011 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 Panie Andrzeju mam pytanie co do wróblówki.Otrzymałem taką ze podstawkami na dole http://www.dachyonline.pl/galerie/w/wroblowka-z-wentylacja-g_146.jpgZ tego co wyczytałem są to podstawki umożliwiajce montaż uchwytów do rynny. U mnie jednak rynny będa przymocowane do deski czołowej... czy w takim przypadku oderwać te plastikowe podkładki? czy wymienić na takie bez tych podkładekRóznica jest również w wysokości te co mam mają 3cm. Bez podkładek pewnie 2 - 2,5 cm Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 24.06.2011 19:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Stopek nie odrywamy! Umożliwiają one swobodny wypływ skroplin. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 24.06.2011 19:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Porobię po kilka dziur ... Całkowita powierzchnia tych dziur pomiędzy kolejnymi krokwiami powinna mieć co najmniej 200 cm2. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prezes413 25.06.2011 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 (edytowane) Panie Andrzeju czy kontrłaty 2x5 cm to jakaś wielka tragedia bo takie mam nabite? Myśle ,że to jest oczywiscie minimum bo mniejsze niż 2 cm to jest niedopuszczalne. Dach mam kopertowy Pozdrawiam Edytowane 25 Czerwca 2011 przez prezes413 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 26.06.2011 06:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 Nie jest to żadna tragedia ale radzę bezwzględnie zastosować dachówki wentylacyjne. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prezes413 26.06.2011 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 Powierzchnia dachu 235 metrów ile tych dachówek dać? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 27.06.2011 04:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 W każdym polu pomiędzy kontrłatami jedną. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prezes413 28.06.2011 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Czy papa asfaltowa PV/64 podkładowa będzie dobra na 8 miesięcy przed docelowym pokryciem dachówką ? Jest to papa firmy Matizol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 02.07.2011 11:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2011 Powinna wytrzymać. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prezes413 02.07.2011 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2011 (edytowane) Panie Andrzeju w kilku miejscach zauważyłem przecieki po deszczu , w jaki najlepszy sposób poprawić nieszczelności jakimś mazidłem posmarować ? na papę nabite są kontrłaty, łaty będą za rok w momencie kładzenia dachówki ,oraz w jaki najlepszy sposób stwierdzić na dachu miejsce nieszczelności przebić czymś od spodu ażeby zlokalizować na zewnątrz dachu? pozdrawiam Edytowane 2 Lipca 2011 przez prezes413 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 04.07.2011 00:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 Jak nie widać dziury to nie wiadomo. w którym miejscu cieknie. Radzę nie robić dodatkowych otworów tylko w okolicy przecieku uszczelnić kontrłaty lepikiem na zimno (taka masa do podklejania gontów bitumicznych - jest w tubach i w wiaderkach). Mogą wystąpić pęknięcia papy na desce i nie będą widoczne od spodu. Należy zatem dokładnie przepatrzeć dach. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prezes413 04.07.2011 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 (edytowane) A czy podczas upałów , niektóre nieszczelności się same nie uszczelnią jeśli to jest papa asfaltowa to powinna się trochę rozciągnąć ? Ocynkowane papiaki mam poprzybijane na całości dachu i tak myślę żeby je posmarować oraz uszczelnić kontrłaty tym Siplast Dach Szybka Izolacja SBS firmy ICOPAL lub Abizol KL DM Pozdrawiam Edytowane 5 Lipca 2011 przez prezes413 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 05.07.2011 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Witam serdecznie,Czy podbitka drewniana nabijana na krokwie powinna być wentylowana kratkami wentylacyjnymi?Mam dachówki wentylacyjne, folia wysokoparoprzepuszczalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krisgie 06.07.2011 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 Witam ponownie Folia WPP, kontrłata, łata, dachówka ceramiczna. 1) Jakimi wkrętami/gwoździami mocować obróbki aluminiowe a czym z blachy stalowej powlekanej? Miedzianymi? Stalowymi? Ocynkowanymi? 2) Myślałem o obróbkach aluminiowych w koszach i przy kominach a o zwykłej blasze powlekanej płaskiej do obróbek przyściennych, okapie itp... Czy to rozwiązanie jest akceptowalne czy pozbawione sensu? Nie chodzi mi o różnice w trwałości tych blach tylko o różnicy w materiale, czy mogą się stykać z sobą takie różne materiały i czy nie będzie korozji na ich styku? Chciałem po prostu trochę zaoszczędzić kupując na wszystkie obróbki oprócz kosza i kominów blachę stalową powlekaną. 3) Jakimi wkrętami (stalowymi, miedzianymi, ocynkowanymi?) przykręcać docinane dachówki (zarówno bezpośrednio do łaty jak i za pomocą drutu) w koszach i narożach w przypadku aluminiowych obróbek kosza? 4) W jednej z hurtowni powiedziano mi że w przypadku deski okapowej obitej blachą nie powinno się stosować uchwytów do rynny mocowanych do deski tylko haków nakrokwiowych. Czy spotkał się Pan z czymś takim bo w większość dachów które widzę mocowanie jest do deski okapowej. Być może był to jakiś skrót myślowy handlowca i nie można tego wykonywać w pewnych przypadkach (np blacha aluminiowa i uchwyty stalowe doczołowe itp...)? A może handlowiec chce mnie naciągnąć na haki nakrokwiowe? 5) Czy ma Pan jakieś zdjęcie pokazujące jak powinny być połączone rynny koszowe lukarny z sobą? Wiem że "szczelnie" ale nigdzie nie mogę znaleźć dobrego zdjęcia. Czy na zdjęciu z poniższego adresu jest to dobrze wykonane czy źle? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f15368a9f6384820.html 6) Czy połączenie rynien koszowych należy jeszcze dodatkowo uszczelnić czy wystarczy jak zakryje je taśma kalenicowa i gąsior wchodzący pod dachówkę na głównej połaci? 7) Czy obróbka przyścienna lukarny powinna nachodzić na pas nadrynnowy (opcja z deską klinową) czy pod pas nadrynnowy wprost do rynny? 8/ Czy rynna koszowa powinna nachodzić na pas nadrynnowy (opcja z deską klinową) czy wprost do rynny pod pasem nadrynnowym wprost do rynny? 9/ Czy w przypadku stosowania dachówek szczytowych skrajnych trzeba pod dachówki skrajne stosować obróbkę blacharską czy wystarczy sama folia wywinięta do góry i zamocowana do deski szczytowej? Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi Pozdrawiam: krisgie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sonya- 06.07.2011 23:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 Panie Andrzeju, poniżej w załączeniu przesyłam zdjęcia części dachu, które mnie dzisiaj zaniepokoiły. Pytanie jest czy to wszystko jest wykonane zgodnie ze sztuką? Na pierwszym zdjęciu chciałam ująć wielką ilość podkładek na łączeniach łat z kontrłatami, drugie przedstawia podkładkę w przybliżeniu. Nie wiem czy to jest normalna praktyka, bezpieczna dla dachu i dachówek w przyszłości czy może moja ekipa coś namieszała i teraz próbują wszystko wyprostować. Natomiast na trzecim zdjęciu starałam się ująć widok na krokwie w pomieszczeniu nad garażem. Wygląda to jakby coś się rozjechało i nie pasowało. Są tylko dwa takie miejsca na całym dachu i właśnie jeden z nich na zdjęciu. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ na konstrukcję? Czy te krokwie nie powinny łączyć się całą powierzchnią ze sobą? Będę wdzięczna za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 08.07.2011 21:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 Podkładanie pod łaty czyli wyprowadzenie płaszczyzny połaci to normalna i poprawna praktyka. W wielu przypadkach świadczy dobitnie o mizernej wiedzy i doświadczeniu cieśli. Natomiast podkładanie takich wiórów to zła praktyka. Ja stosuję cienką sklejkę wodoodporną a nawet papę. Co do ostatniego zdjęcia to na jego podstawie trudno mi się wypowiedzieć. Radzę zasięgnąć opinii kierownika budowy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 08.07.2011 22:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 "krysgie" na te pytania powinien odpowiedzieć Twój dekarz!ad.1. Blachę aluminiową można każdymi choć najlepsze są aluminiowe. Blachę powlekaną ocynkowanymi. Wkręty tzw. "farmery".ad.2. Aluminium jest materiałem neutralnym czyli takie rozwiązanie jest możliwe.ad.3. Ocynkowanymi, drut miedziany, cynkowany ogniowo lub nierdzewny. Kosza nie dziurawimy!ad.4. To dobrze, że tylko w jednej! Oczywiście można stosować haki doczołowe.ad.5. Nie rynny koszowe a blachy koszowe. Na załączonych zdjęciach jest poprawnie, do tego należy zastosować odpowiednie uszczelki ja stosuję rozprężne (puchnące).ad.6. Nie ma potrzeby.ad.7 i 8. Obie powinny nachodzić na pas nadrynnowy.ad.9. Trudno mi odpowiedzieć na podstawie takiego opisu ale generalnie nie ma potrzeby stosowania jakiejś dodatkowej obróbki.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 08.07.2011 22:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 Czy podbitka drewniana nabijana na krokwie powinna być wentylowana kratkami wentylacyjnymi? Nie powinna gdyż my nie wentylujemy podbitki tylko warstwę izolacji cieplnej! Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 08.07.2011 22:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 A czy podczas upałów , niektóre nieszczelności się same nie uszczelnią ... Same się nie uszczelnią! Gwoździe można przesmarować lepikiem na zimno, o którym pisałem wcześniej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prezes413 09.07.2011 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2011 Same się nie uszczelnią! Gwoździe można przesmarować lepikiem na zimno, o którym pisałem wcześniej. Pozdrawiam. Panie Andrzeju postanowiłem przesmarować cały dach dyspersyjną masą asfaltowo-kauczukowa Izohan Dysperbit mam nadzieje że to dobre rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.