Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Oczywiście jest taka szansa. Ten komin można obłożyć płytka włóknocementową, okleić styropianem i otynkować lub nakleić płytki imitujące cegły albo okuć blachą. Szczegóły możemy omówić drogą e-mail. W załączeniu zdjęcia z moich realizacji obrazujące różne elewacje kominów. Pozdrawiam.

P1030656.jpg

P1050156.jpg

P1010374.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • 1 month później...
Nie. Bardzo sporadycznie kryję blachodachówką. Tu sprawa wyglądała tak: dzieci inwestorki, której wykonywałem dach kupiły dom. Po pewnym czasie wystąpiły przecieki przy kominie i na ścianie wynikające z kilku błędów wykonawczych. Nie chciałem robić tej naprawy ale na usilną prośbę mojej inwestorki dokonałem poprawek i rozbudowy komina wraz z pokryciem go płytką włóknocementową. Problemy ustały. Z tego co wiem dom został sprzedany. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witam Panie Andrzeju :)

Mogę prosić o poradę? Przede mną remont dachu na którym znajduje się obecnie dachówka oraz deskowanie na zakładkę. Zmieniając dachówkę zrywać deski robione na zakładkę (stan dobry) i położyć nowe i na to papa, czy zostawić deski i nabić tylko nowe łaty. Poddasze mam użytkowe, jeszcze nie ocieplone (ocieplenie w niedalekiej przyszłości)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałaś jest bardzo dobrze! Żadnej folii paroprzepuszczalnej nad wełną nie potrzeba. Pozdrawiam.

 

Witam,

Panie Andrzeju w poście #118 odradza Pan stosowanie folii (wysoko) paroprzepuszczalnej nad wełna pod pełnym deskowaniem z papą.

Czy mogę zapytać dlaczego? Nie ukrywam, że jest to pewien dodatkowy wydatek, ale czy naprawdę ta folia nie jest tego warta?

Trochę się teraz zastanawiam, bo tak miałem zamiar robić (w skrócie):

 

1. Na krokwie nabić folię wysoko paroprzepuszczalną lub wiatroizolację (coś, co nie wpuści wody do wełny a wypuści i parę)

2. Nabić kontrłaty 30mm

3. Na to deskowanie - deski 25mm

4. Na deski papa podkładowa

5. Na papę gont

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas o tym piszę i tak radzę. Oczywiście taką folię można w tym miejscu zastosować tylko po co? Skąd weźmie się woda pod papą i gontem? Pozdrawiam.

 

Może wykraplać się przy szybkich zmianach temperatur poszycia?

Np. gdy dach się porządnie nagrzeje i nastąpi gwałtowne ochłodzenie (burza, deszcz, grad) ??

To co się wykropli będzie skapywać w watę.

Być może niczym to nie skutkuje.

Widział Pan na pewno wiele rozbieranych dachów i wie jak wygląda to

w środku. Ja nie.

 

Sam Pan zresztą pisał (staram się czytać wątek od początku, ale przebrnąłem przez 1/3)

żeby nie przebijać gwoździami poszycia, bo będzie się z nich kapać.

 

Widziałem w którymś poradniku tak wykonane poszycie dachu.

Wolę się upewnić - nawet jeśli piszę dyrdymały i wychodzę na ignoranta - dlatego pytam w tym miejscu.

 

Dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można zakładać, że wentylacja połaci będzie źle wykonana bo przyjmując takie założenie wszystko w Twoim domu może być źle wykonane. Kondensacja pary wodnej następuje w warstwie izolacji cieplnej (w wełnie) i są to normalne cykle. Przy poprawnie wykonanej wentylacji oraz poprawnie zamontowanej paroizolacji nic złego się nie stanie. Pozdrawiam. Edytowane przez Andrzej Wilhelmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju. Zaczynam coraz intensywniej myśleć o płytach OSB zamiast desek.

Czy na dach o kącie 45st wystarczy płyta OSB 18mm czy koniecznie 22mm?

Pokryciem docelowym ma być gont.

Rozstaw krokwi co 88cm, co 91cm, kilka co 100cm.

 

Czy wystarczy OSB3, czy potrzebna OSB4?

Może MFP?

 

Czy na etapie przykręcania płyt trzeba je zabezpieczać przed deszczem?

Pozdrawiam

 

PS

Znalazłem w instrukcji Krono sugerowaną grubość przy rozstawie 1000; 18mm.

Mój dekarz powiedział, że strach po tym chodzić...

 

Tych łączników H, stosuje się 4 na płytę?

Czy jeśli połączenia płyt wypadają niekorzystnie, np w 3/4 odległości pomiędzy krokwiami, wystarczy skręcić pod spodem deskę czy łączenia wykonuje się w inny sposób?

Pozdrawiam

 

PS2

W innej instrukcji zalecają 22mm.

Zwariować można.

Edytowane przez mrTomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju jeszcze trzy pytania:

1. Długość mojej krokwi 6,4m

Obliczyłem, że wyjdzie mi 5 płyt OSB i zostanie mi do kalenicy jakieś 14cm a ma zostać 5cm.

Co z tym począć? Ostatni pas płyt OSB dawać pionowo i docinać na wymiar?

(To jednak byłby za duży odpad. Chyba prościej zamówić kilka desek 18mm i 10cm szerokie i dać przy kalenicy pas z desek?)

 

2. Przyglądałem się wywietrznikom okapowym.

Znalazłem takie 1m ale i rolowane 6m. Może Pan polecić jakiś sprawdzony rodzaj wywietrznika?

 

3.Czy obróbkę komina lepiej wykonać z blachy czy z papy?

Pozdrawiam.

Edytowane przez mrTomo
dopisałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te kwestie należy rozstrzygnąć z wykonawcą bo to wykonawca zrobi tak jak uważa za stosowne. Minimalna grubość płyty to 18 mm ale lepsza będzie 22 mm i nie chodzi tu o wytrzymałość płyty ale o mocowanie gontu. OSB 3 wystarczy. Płyty są woskowane niezabezpieczone pozostają tylko krawędzie. Stosując podkład systemowy zalecany przez producenta gontu unika się problemu pęcznienia płyt przy krawędziach. Po 2 łączniki "H" w każde pole pomiędzy krokwiami. Lepiej tą deskę grubości zastosowanej płyty OSB zastosować przy okapie bo będzie podparta deską okapową. Chyba chodzi o wywietrznik kalenicowy taki jaki zasugeruję Twój dekarz. Obróbka komina oczywiście blachą. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to mi chodziło.

Co do krawędzi tych płyt OSB, dopóki są na placu, na jednej kupie, można by je czymś zaimpregnować.

To chwila roboty, przelecieć jakimś drewnochronem ??

 

 

Jeszcze jedno, mam dylemat jak rozwiązać system rynnowy.

Czy przy budynku w literę L , w miejscu gdzie schodzą się dachy (kosz)

 

Jestem w stanie uchwycić to jedną rurą spadkową i czy lepiej dać haki do deski czołowej czy do okapowej (do krokwi?)?

Dach ma 45st.

 

d1.jpg

 

W miejscu gdzie kosz znajdują się schody do budynku.

Jak zrobić to dobrze, żeby nie chlapało nie przelewał rynny w narożniku)

Pozdrawiam i dziękuję za cenne uwagi i cierpliwość (piszę tutaj, bo rzadko zagląda Pan na drugie forum :D)

Edytowane przez mrTomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...