vip. 30.11.2013 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Rozumiem, że jest to jakaś prowizorka? Nie widzę taśmy kalenicowej, nie widzę też klamerki gąsiora. Trudno mi odpowiedzieć dlaczego ten gąsior nie dolega i jest tak odchylony. Pozdrawiam. Gąsiory tylko położyłem na łacie żeby zrobić zdjęcie. Podczas ustalania odległości ostatniej łaty i wysokości łaty kalenicowej, zauważyłem właśnie to że gąsiory nie dolegają do siebie i nie jest to wyjątek bo wszystkie które mam tak mają. Mam teraz dylemat co z tym zrobić. Czy wchodzi w grę jakieś uszczelnienie, np taśmą rozprężną i czy jest to w ogóle dobry pomysł? A może podszlifować nieco gąsiora żeby go obniżyć z jednej strony. Obawiam się że reklamacja nic nie da a ja chciałbym skończyć dach przed zimą. Prosiłbym o jakąś poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jimminen 01.12.2013 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Dzień dobry Panie Andrzeju Nie ukrywam, że całą wiedzę o dachu zdobyłem dzięki Panu i kolegom (Mistrz Jan i DACxxxAZ) forum. Penie gdyby nie sytuacja i terminy zleciłbym dach penie Panu... ale no budowa to trochę na "wariackich papierach" idzie... zwłaszcza pierwszego domu... Ale do rzeczy - otóż za Pana radami mam deskowanie (calówki ) na to papa podkładowa polimer SBS 4 mm - w aktualnych temperaturach praktycznie jedyna do użycia. Mam też nadbitkę na którą nabiłem osb dla wyrównania poziomu z deskami. z okapem wymyśliłem sobie tak:po pierwsze deska klonowa no w moim przypadku będą to dwie deski 3 cm i 2,4 cm z jednej strony sfazuję krawędź i węźszą dam krótszą na to pasek blachy ocynk bity do deskowania z jednej strony a z drugiej do ww desek (zrobi się taki łagodny "wjazd" na deski dla papy przy czym i tak dobrany by nadal był spadkiem w stosunku do poziomu.na tak przygotowaną bekę daję pas podrynnowy wywinięty na dole w stronę budynku i lekko zachodzący na pierwszą deskę deskowania.Tam gdzie są krokwie nacinam blachę i odcinam zbędny pasek.Na to idą haki nakrokwiowe, a w celu niwelacji ich mocowania pomiędzy nimi sklejka 4 mm na to pas nadrynnowy papa i wróblówka z kratką wentylacyjną. Teraz pytanie czy koncepcja ok pas podrynnowy pasuje mi bić papiakami (ocynk), blachę "wjazdową" także, a pas nadrynnowy farmerami?Aha jeszcze z Pańskiego doświadczenia czy wróblówka siądzie do końca, pod ciężarem dachówki bo nie wiem czy liczyć ją do wysokości belki. I druga sprawa wybrałem dachówki betonowe Barassa Tegalit jakim wiertłem nawiercać je wiem że bez udaru ale zwykła widia czy może wiertło do szkła?Spinki tak co trzecia dawać (dach 30 stopni dom osłonięty zabudową)?. Co do zgrzewania papy do komina czymś smaruje Pan komin przed grzaniem. A jakbym zdecydował się na lepik to taki z rozpuszczalnikami czy bezrozpuszczalnikowy.? (oba ponoć się nadają do bitumitów z tym że te z rozpuszczalnikiem lekko rozpuszczają papę... Pytanie jeszcze o kalenicę jak koniec papy wywinę do góry to przyblokuję szczelinę miedzy papą a pasem folii wysokoparoprzepuszczalnej nabitej na kontry. tak z po 35 cm. Czy nie lepiej papę wywinąć na ostatnią deskę deskowania? Pozdrawiam Tomasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 01.12.2013 19:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Wszystkie obróbki w niewidocznych miejscach montujemy papiakami czyli pas nadrynnowy też. Te papiaki zostaną zasłonięte papą. Są speccjalne wiertła do bezudarowego wiercenia i będzie potrzebna wiertrka wolnobrotowa. Mocujemy wszystkie dachówki przy okapie, kalenicy i skrajne oraz przy oknach i kominach. Na polaci ja mocuję co trzeci rząd poziomo. Są specjalne grunty do gruntowania ścian i stropów. W kalenicy papę tnę równo z deskami a folię montuję z zakladem 20 cm na stronę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzy00 02.12.2013 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Ja jakoś tych kontrłat nie widzę. Być może ona biegnie pod kryciem wstępnym? Pozdrawiam. Nie tyle pod kryciem wstępnym a pod koszem alu, który już jest ułożony i dlatego tej kontrłaty nie widać.Jest to podobnie jak u kol "ivika" z tym że te pionowe kontrłaty nie dochodzą tak jak tu do kontrłaty po skosie wzdłuż kosza. Nie mam przy sobie zdjęcia mojego kosza i "pożyczyłem" wycinek innego zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 02.12.2013 23:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 No właśnie tak zamontowana kontrłata blokuje wypływ skroplin. Bardzo realna możliwość przecieków. Kontrłaty z połaci dochodzą do tej skośnej na styk. Widać jak wszystko się blokuje. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzy00 03.12.2013 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 (edytowane) Panie Andrzeju tak jak pisałem wcześniej to nie moje zdjęcie, ja już zamontowałem blachy koszowe i niestety nie mogę tego już udowodnić, że kontrłaty przybijane w pionie (na krokwiach) nie dochodzą do kontrłaty, która biegnie w koszu jest tam 5 do 10 cm luzu, a dodatkowo ta kontrłata "koszowa" jest uszczelniona do papy lepikiem - tak jak pan wcześniej pisał "małą kielenką" . Po tym zabiegu i uszczelnieniu w koszach przestała być mokra krokiew koszowa. Dziękuję za czujność i porady. To zdjęcie pokazuje jak nie powinno się montować kontrłat. Edytowane 3 Grudnia 2013 przez jerzy00 literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ivika 04.12.2013 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Witam serdecznie Panie Andrzeju Mam nową firmę dekarską. Swoje prace rozpoczęli od demontażu obróbki okapów, w koszach zostały nacięte skośne kontrłaty, miejsca przecieków zasmarowane masą bitumiczno-żywiczną Alsan Flashing firmy Soprema. Bardzo proszę o ocenę dotychczasowych prac: 1) Okapy (deskę czołową i podbitkę chciałabym mieć białe - osb, styropian, tynk). Dekarze pod rynną założyli blachę 3-4cm z kapinosem. Taka sama blacha jest w kukułkach pod dachówkami wiatrowymi 2) Komin - proszę o ocenę obróbki. Blacha u dołu komina została zrobiona jeszcze przez poprzedniego dekarza i teraz tak zostawiona. Nie podoba mi się głównie z prawej strony komina, chyba przez to, że widać klamry dachówki. Czy dociąć mały kawałek dachówki i to zasłonić? Czy ta blacha musi być tak widoczna, a z boków dłuższa niż frontu. Czy skrócić te boki z blachy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ivika 04.12.2013 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 (edytowane) 3) Zakończenie kalenicy (gąsiora) zdj 1 - na zdjęciu wydaje mi się, że jedna dachówka nie wchodzi pod to zakończenie. 4) Proszę również o ocenę gąsiorów. O ile gąsiory po prawej stronie dachu (zdj 2 i 3) dotykają z obu stron taśmy kalenicowej i dachówek, to gąsiory po lewej stronie dachu (zdj. 4 i 5) mi się nie podobają - dużo odstaje od dachówek i odkleja się taśma. Dekarze mówią, że tego lewego nie ma za bardzo jak poprawić, gdyż kilka gąsiorów dotyka dachówki (może 2-3) i żeby zachować linię, to inne nie stykają się z dachówką. 5) Czy jest jakiś sposób, żeby taśma kalenicowa się nie odklejała? Są teraz nieciekawe warunki na zewnątrz. Edytowane 4 Grudnia 2013 przez ivika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ivika 04.12.2013 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Pokażę jeszcze zdjęcie, jak nacięte zostały skośne kontrłaty w koszach (poprawki nowego dekarza) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 05.12.2013 21:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Trudno mi na podstawie tych zdjęć dokonać oceny. Takie wykonanie kosza to nie moja bajka ale skoro nie cieknie to OK. Ze zdjęć widać że każdy komin jest inaczej pokryty płytką. Boczne obróbki blacharskie komina powinny być skrócone tak aby równały się z przednią. Tak dla estetyki taśma karbowana wychodząca pod obróbkami powinna być na całej ich szerokości. Taśma na początku naroża niewłaściwie uformowana. W przypadku gdy trzy grzbiety dachówek unoszą gąsiory można w tych trzch miejscach gąsiory poszlifować co umożliwi obniżenie pozostałch. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ivika 05.12.2013 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Oba kominy są pokryte płytką w ten sam sposób - w koronkę. Ostatnie zdjęcie dot. kosza zostało wykonane pierwszego dnia, gdy weszła nowa ekipa dekarska (kominy później zostały rozebrane, a struktonit zamiast ukośnie, został położony w koronkę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 06.12.2013 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Mocujemy wszystkie dachówki przy okapie, kalenicy i skrajne oraz przy oknach i kominach. Na polaci ja mocuję co trzeci rząd poziomo. Są specjalne grunty do gruntowania ścian i stropów. W kalenicy papę tnę równo z deskami a folię montuję z zakladem 20 cm na stronę. Pozdrawiam. 1. Czy dużym błędem będzie jeśli montuję na płaci co trzeci rząd ale z przesunięciem o jeden na kolejnym rzędzie. Czyli w szachownicę? 2. Czy dachówki skrajne boczne (wiatrówki szczytowe) mocować wszystkie oprócz spinki wkrętem do łaty przewiercając każdą? (mi wydaje się, że będzie bezpieczniej) 3. Czy pierwszy rząd dachówek równoległy do kalenicy który będzie pod gąsiorami mocować u góry jeszcze dodatkowo oprócz spinek każda też wkrętami do łaty czy nie ma takiej potrzeby? (one będą i tak przyciśnięte przez przykręcony do łaty kalenicowej gąsior) 4. Czy ostatni rząd dachówek w linii okapu( który leży na wróblówce) przykręcać dodatkowo ? Czy wystarczy jak każda następna nachodząca na nie dachówka jest przymocowana spinką? Te okapowe nie mam za bardzo jak zaspinkować bo pod wróblówkę na łatę jest wyłożona blacha pasa nadrynnowego i nie za bardzo jest tam jak zapiąć za łatę tą spinkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 07.12.2013 09:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 ad. 1. Jest to poprawne mocowanie.ad. 2. Ja nie używam spinek wszyytkie mocowania wykonuję wkrętami. Dachówki skrajne radzę przykręcić.ad. 3. Wystarczą spinki.ad. 4. Pierwszy rząd radzę przykręcić.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 10.12.2013 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Jaki wymiar uszczelki puchnącej najlepiej zastosować?Znaczy szerokość i wysokość po rozprężeniu ?Wiem, ze dobiera się do dachówki więc podajęparametry:Zapotrzebowanie dachówek [szt. /m² ] od 9 ,0Długość krycia [cm] ok . 39 , 2 - 41 ,4Średnia długość krycia [cm] ok . 40 , 3Szerokość krycia [cm ] ok . 26, 9Wymiary [ cm] 47, 7 x 31 ,0Ciężar [kg /szt.] ok . 4 ,0Ciężar [kg /m² ] od 36, 0Ilość [ szt./ paleta ] 210Ilość [ szt./paczka ] 5Minimalny zalecany kątnachylenia połaci dachowej [°] 15 **przy zastosowaniu membrany dachowej U mnie jest 42st na papie, kontrłata 2.5, łata gr4cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 11.12.2013 00:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Wszystko co podałeś nie ma żadnego znaczenia dla doboru uszczelki. Jedyna istotna rzecz to wysokość "fali"! Niska fala to wysokość uszczelki 4 cm wysoka fala to to wysokość uszczelki 5 cm. Zawsze można zastosować tą wyższą. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vip. 11.12.2013 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Andrzeju, jaką konkretnie polecasz taśmę ołowianą do obróbki komina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 11.12.2013 20:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 "bleiCOLOR SK" firmy IVT grubość 0,6 lub 0,8 mm w zależności do jakiego pokrycia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vip. 13.12.2013 23:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Pokrycie mam z dachówki ceramicznej o średniej wysokości fali.Zastanawia mnie jeszcze to, że taśma jest mocowana klejem do komina i do pokrycia to czy nie będzie problemu jej pękania w miejscach zagięć? Mam dom drewniany więc ruchy konstrukcji względem komina będą większe jak przy murowanym. Może lepiej zastosować twardą dwuczęściową obróbkę? Dziękuję Andrzeju za wszystkie bardzo pomocne rady, dzięki którym udało mi się uniknąć wielu błędów przy samodzielnym wykonaniu pokrycia, pozostał mi jeszcze tylko dylemat jak i czym obrobić komin. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 14.12.2013 20:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Obrobienie komina wymaga trochę czasu i cierpliwości. Jak weźmiesz ołów o grubości 0,8 mm nie będzie żadnych problemów. Daje się uciągnąć. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SORIA 18.12.2013 23:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 Panie Andrzeju jaki materiał na kalenice Pan poleca taśmę kalenicową, czy wywietrznik ze szczotką kalenicową?Jakie wymiary powinny wynosić laty i kontrłaty na dachu o kacie nachylenia 35 stopni i długości połaci 7,05 m i 6,05 m, dach będzie kryty dachówką ceramiczną Roben Monza? Z góry dziękuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.