Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam,

 

Panie Andrzeju - już wymieniliśmy kilka uwag odnośnie mojego dachu - ku aktualizacji tylko dodam, że pracujemy nad stropem nad parterem, zalewanie w ciągu zapewne 1-1,5 tygodnia, potem chwilowy przestój i jedziemy dalej ze ścianami piętra i poddasza - więc czas wybrać dostawcę i wykonawcę konstrukcji dachu (i jednocześnie podłogi poddasza) oraz kogoś kto to potem poprawnie pokryje.

 

Jakkolwiek tutaj pytam o ocenę planów wykonania izolacji i pokrycia jakie zaprojektował mi architekt i konstruktor budynku.

Przeczytałem sporo z tego wątku, sporo z materiałów producentów blach i dachówek i mam teraz mały mętlik w głowie - czy aby na pewno mam dobrze zaprojektowane warstwy ocieplenia ścian vs dach dla pokrycia blachą (zgodnie z projektem).

 

Materiał z jakiego chcemy wykonać pokrycie to nadal rozważania między dachówką ceramiczną Creaton Domino mat Grafit Angoba - a ukłonem w stronę jednak architekta czyli - zgodnie z projektem blacha na rąbek stojący ale nie RHEIZINK który by nas puścił z torbami, ale pośrednie rozwiązanie, zatem blacha na klik, i tutaj kierujemy się chyba w kierunku Ruuki lub Plannja. Odrzucamy innych producentów przez wzgląd na braki w asortymencie, grubość a raczej cienkość blachy, krótką gwarancję na materiał, opinie potwierdzone zdjęciami na tym forum - ale nie tylko.

 

UWAGA - dach jest obliczony na dachówkę ceramiczną z pełnym deskowaniem pod spodem i papą termozgrzewalną - bo nie mogliśmy się ostatecznie zdecydować co nam będzie bardziej odpowiadać.

 

I od razu pierwsze pytanie - czy skoro Plannja jest częścią Ruuki to jest to to samo produktowo? bo każda z firm wystawia swoją ofertę?!

 

Kilka słów o dachu, czyli przekrój konstrukcji, rzut konstrukcji i przekrój architektury ze szczegółem ocieplenia jaki mam w projekcie:

 

http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/dach/przekr_konstr_opis.png

 

http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/dach/przekroj_arch.png

 

http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/dach/szczegol1.png

 

http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/dach/opis_przekr.png

 

UWAGA - proszę zignorować blachę na elewacji, nie będzie jej (chyba) ze względu na koszty.

 

I kilka pytań:

 

1. czy jest to poprawne?

2. czy można to zrobić bez pełnego deskowania i papy jak zaleca RUUKI i PLANNJA (czyli gęstsze kontrłaty + membrana) - wg producenta poprawi to wentylację dachu - tylko jak jest wtedy z wałkowaną przez Pana, Panie Andrzeju, wilgotnością i punktem rosy w izolacji.

3. czy wysokości wieńca (góra wieńca na poziomie dołu krokwi) jest poprawna dla dobrego ocieplenia tak zaprojektowanej konstrukcji?

 

Edit: jak zwykle dałem długi post - więc w moim dzienniku wrzucam rzuty elewacji, a na jego początku są wizualizacje - dom nie ma okapu i ma "chowane" rynny w warstwie ocieplenia/obróbki - nie wystają poza obrys ścian.

Edytowane przez Mysław
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1. Nie jest.

ad. 2. Można montując łaty w odstępie max. 20 cm. Można również zastosować izolację nakrokwiową.

ad. 3. Jest OK. co widać na rysunki.

Źle jest zaprojektowany okap i rynna. Przy takim rozwiązaniu bardzo prawdopodobne przecieki w warstwę izolacji ściany. Nie ma możliwości odprowadzenia wody z krycia wstępnego. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1. Nie jest.

ad. 2. Można montując łaty w odstępie max. 20 cm. Można również zastosować izolację nakrokwiową.

ad. 3. Jest OK. co widać na rysunki.

Źle jest zaprojektowany okap i rynna. Przy takim rozwiązaniu bardzo prawdopodobne przecieki w warstwę izolacji ściany. Nie ma możliwości odprowadzenia wody z krycia wstępnego. Pozdrawiam.

 

Witam,

 

Bardzo dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź.

 

Ad.1. Rozumiem, że źle jest to co Pan opisał na końcu - czyli rynna i okap - zakładam, że można to wykonać poprawnie na etapie wykonywania tych elementów?

Ad.2. OK, co do nakrokwiowej, podniesie mi to dach i będzie wymagało dodatkowej (wyższej) obróbki na bokach - przynajmniej z tego co widzę w tym wątku i z Pana przykładowych zdjęć. Dlatego chyba pozostanę przy obecnym scenariuszu. Czy styropian (bo nie wełna) powinien zachować dystans (i jak duży) od membrany krycia wstępnego?

Ad.3. OK.

 

Rozumiem, czyli rynna powinna być niżej, tak aby z krycia wstępnego woda spływała do rynny, na to odpowiednio z zachowaniem szczeliny dla skroplin listwa i okap, i dopiero na to blacha dachu - zakończona gdzieś na 1/3 szerokości rynny - czy głębiej?

 

Spróbuję to sobie rozrysować i zapytać ponownie.

 

Jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okap należy wykonać inaczej, tak aby skropliny spływały do rynny. Nie oznacza to konieczności opuszczenia rynny wymaga natomiast zmiany wykonania okapu. Styropian tak jak każda inna izolacja termiczna powinien być odsunięty od folii o minimum 1 cm, gdyż folia powinna być montowana z lekkim zwisem około 0,5 cm. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju, to w sumie wpadło mi do głowy jeszcze jedno pytanie, odnośnie samej więźby...

 

Mam kilka ofert i propozycji na jej wykonanie i chciałbym poznać Pana opinię - jako eksperta w tej dziedzinie, co lepiej wybrać:

 

1. Ekipę, która wg projektu, na budowie, najczęściej z mokrego drewna "impregnowanego" z bliższej lub dalszej "swojej" wytwórni, vel "tartaku" wykona więźbę tradycyjnie, na miejscu i da 5 lat gwarancji? Minusem ma być obawa o poprawne wykonanie i o sprawdzoną ekipę.

Druga obawa to przez niektórych z wykonawców więźb lub dostawców materiału, materiał nazywany "gąbką"... nie chcę tego oceniać bo nie jestem specjalistą w drewnie, choć jestem po kierunku politechnicznym, ale czy na prawdę mamy takiej słabej jakości drewno w naszych tartakach? Tym bardziej się obawiam po ostatnich doświadczeniach - zamówiłem kantówki 10x10 do szalowania w ilości 2m3, po leżakowaniu na palecie, kilkunastu dni na dworze, w deszczu i wilgoci (okryte z wierzchu), niektóre zaczęły się skręcać jak spiralki lub wyginać :mad:

 

2. Oddzielnego dostawcę drewna, który wykona projekt na podstawie mojego projektu i wykona prefabrykację drewna sosnowego, świerkowego, jodłowego zależnie na jakie elementy, a nawet świerkowego klejonego jeżeli tylko zechcę, z wykorzystaniem maszyn CNC + inną ekipę która to potem zmontuje? Rzadko takie firmy mają swoich montażystów - wolą robić i dostarczać niż montować.

 

3. Dostawcę i wykonawcę, który dostarczy drewno klejone (drogie ale cytując "nie gąbkę, tylko klejone świerkowe ze Szwecji i Niemiec") a potem to zmontuje i da na to "25 lat gwarancji", przy cenie znacznie wyższej niż lata gwarancji... że o cenie montażu nie wspomnę, bo kosztuje więcej niż ekipy chcą za pokrycie takiego dachu...

 

Fakt który przemawia za klejonym i nie oszczędzaniem oraz długą gwarancją, to to, że konstrukcja dachu jest u mnie jednocześnie sufitem piętra / podłogą poddasza i sufitem poddasza. Ale czy na pewno warto aż tyle inwestować, czy to nie będzie przeinwestowanie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okap należy wykonać inaczej, tak aby skropliny spływały do rynny. Nie oznacza to konieczności opuszczenia rynny wymaga natomiast zmiany wykonania okapu. Styropian tak jak każda inna izolacja termiczna powinien być odsunięty od folii o minimum 1 cm, gdyż folia powinna być montowana z lekkim zwisem około 0,5 cm. Pozdrawiam.

 

Ok, rozumiem, bardzo dziękuję za wyjaśnienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Forumowiczów i Ekspertów :)

Mam niebanalny problem z dachem. Otóż jest gdzies w wykonaniu błąd skutkujący tym , że "wieje" świeżym powietrzem z kontaktów. Im mocniej na dworze wieje , tym szybciej wywiewa nam cieplo z pokoju na poddaszu. Czy są firmy , ktore bez demontażu sporej części dachu są w stanie zdiagnozować obszar z wadliwą izolacją i dokonać naprawy ? A też obawiam sie pseudo fachowców , co więcej zniszczą niż naprawią pod pretekstem poszukiwania tych wad. Ktoś coś jest w stanie doradzić ? Pozdrawiam Krzysiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz za co mnie przepraszać. Ja przeczuwałem, że tak jest bo to jedyna możliwość powstania tego zjawiska. "Huhrak" w przypadku gdy jest wykonane tak jak pokazuje przekrój może wystąpić podwiewanie. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Panie Andrzeju , zatem skąd wieje , i jak temu zaradzić ?

pozdrawiam

Krzysztof.

 

Najpierw przepraszam Pana Andrzeja, ze mu w jego watku zasmiecam.

Zastanawiam sie jak oni polaczyli paroizolacje skosu z sufitem . . .

Plytowanie tez nienajlepiej swiadczy o monterach.

To samo odrywanie papieru z plyt . . .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...