Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jest wykonana wcinka w komin uszczelniona jakąś masą. To czy jest to estetyczne czy nie to sprawa drugorzędna. Połączenie powinno być szczelne i wygląda, że jest. Komin jest wykonany z cegły klinkierowej na "cofniętą" fugę. Na kominie nie widzę czapy. Z jakiej cegły jest wykonany komin? Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Panie Andrzeju, dzięki za odpowiedź. Komin systemowy z wkładem ceramicznym, Góra obłożona cegłą klinkierową "dziurawką". Rozmawiałem z dekarzami, którzy montowali to i twierdzą, że silikon trefny i wszedł w reakcję i niby nie klei jak potrzeba. Podobno jak dekarze już uszczelniali to mówili, że może być problem. Mówią, że reklamowali silikon ( tylko co to da w moim przypadku) . Dekarz myśli aby posmarować to jeszcze jakimś silikonem brązowym. Mam przy okazji pytanie o czapę: czy nie wystarczy taka jak jest z cegły? Może przy okazji wizyty dekarzy umówić się i dorobić szerszą z blachy? Może bardziej wciąć się w komin ( coś ala wydra ) - znalazłem to na necie. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - czy nie jest za nisko ta obróbka komina? Myślałem jeszcze o jakiejś taśmie do uszczelniania pod tą opaskę. Ma Pan może jakieś sugestie ? Co ciekawe woda kapie przy kominach bardziej jak była sama papa na dachu. Aż boję się zobaczyć co tam jest pod spodem i nie chcę strzelać, ale pewnie papa nie jest wywinięta i przyklejona do komina. Myśli Pan, że dekarze poradzą sobie z poprawką bo widzę u mich w rozmowie mniejszy entuzjazm jak przed robotą? Przy okazji pytanie czy może Wy zajmujecie się takimi przypadkami i jesteście w stanie to wyleczyć :) ? Wolałbym zlecić to komuś kto ma pojęcie.Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem może być w cegle. Cegła dziurawka nie nadaje się na obmurowanie komina a do tego ta cofnięta fuga. Najprawdopodobniej przeciek to wina cegły. konieczne będzie zafugowanie spoin dobrą fugą do klinkieru. Może się okazać, że konieczne będzie zaimpregnowanie tej fugi. Blaszana czapa na kominie w tym przypadku jest obowiązkowa. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję raz jeszcze za odpowiedź. Za Pana namową zlecę wykonanie tej czapy z blachy. Zastanawiam się jeszcze nad tym przeciekiem i myślę o tych fugach, tylko że woda leci nie do środka komina a po jego zewnętrznej ścianie, i dostaje się miedzy podstawę komina a deskowanie, to chyba nieszczelność fug wyeliminuję. Załączam zdjęcie jednego z kominów od środka.

Tak teraz myślę, że z tą czapą może być dobry pomył ponieważ ograniczy spływanie wody bezpośrednio po ścianach komina ( oczywiście jak dekarz ją dobrze wyprofiluje ). Czy na takiej czapie robi się rynienki aby woda spływała w określonym kierunku?

Czy taką czapę można dużo wysunąć poza krawędź komina?

Dzięki za info. Pozdrawiam!WP_20161203_003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego zdjęcia nie można określić jak spływa woda. Ono pokazuje gdzie wypływa. Należy sprawdzić czy zewnętrzna powierzchnia cegieł nad półką jest sucha czy mokra. Czapa wystaje po 2,5~3 cm poza obrys komina. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad półkami zewnętrzna powierzchnia sucha:(

Czy brak czapy kominowej może być powodem?

Wykonawca mówi, że na górze jest po 1 cm betonu i w zasadzie to dekarz powinien obrobić to blachą aby woda nie ciekła bezpośrednio po kominie.

Jeszcze prośbę i pytanie mam do Pana: jak patrzę na te kominy to wygląda, że głęboka fuga jest nad kratką wentylacyjną . Czy tamtędy może dostawać się woda do środka?WP_20161123_015.jpg

Tak myślę o tej czapie aby wystawała z każdej strony po jakieś 5 cm....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonawca nie ma pojęcia o obudowie kominów a do tego nie zna obowiązujących norm. Skoro nad półką cegły są suche to woda dostaje kanalikami wewnątrz cegieł. Dekarz nic więcej nie może zrobić. Napisałem w wątku co należy zrobić. Powtórzę tu jeszcze raz: w związku z niewłaściwym doborem cegieł murarz powinien na swój koszt dokładnie zafugować cały komin dobrą fugą do klinkieru. Dekarz może za odpowiednią opłatą wykonać i zamontować blaszaną czapę na kominie. Czapa ma wystawać na każdą stronę po 2,5~3 cm. Więcej będzie nie ładnie. Bok czapy powinien mieć szerokość 5~6 cm i powinien mieć podgięty kapinos.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybudowałem dwa identyczne domy w pokryciem blachy na rąbek stojący. Jest to pokrycie dedykowane i sugerowane przez architekta i projektanta tego domu. Efekt jest taki że w domu nie da się mieszkać. Podczas niewielkiego wiatru blacha potężnie hałasuje. I nie jest to hałas tylko praktycznie odgłosy rodem z drugiej wojny światowej. Po konsultacji z dekarzem stwierdził, że jest to naturalne zachowanie blachy na rąbek i nic z tym nie można zrobić. Dzwonię do producenta blachy mówi że to jest naturalne i jest to dołączone w instrukcji blachy. Okazuje się że nie jestem pierwszy który ma z tym problem. Skargi na wadliwe zachowanie się blachy wnoszą kolejni inwestorzy.

Producent blachy przenosi odpowiedzialność na projektanta, który "nie powinien wykorzystywać tego typu pokrycia przy użytkowym poddaszu lub powinien w projekcie zlecić specjalne wygłuszenie pod panele.

Sugeruję, że panele powyżej 30cm nie powinny być stosowane na budynkach mieszkalnych ponieważ powodują falowanie i hałas.

Proszę mi powiedzieć gdzie jest taka informacja w projekcie? Na koniec sugeruje, że pod blachę na rąbek powinny być pełne deskowanie wówczas nie ma takiej możliwości dostania się powietrza pod blachę i nie będzie efektu falowania. Słucham w takim razie waszej opinii. Kto z was zastosował to pokrycie dachowe i czy nie ma z nim problemu. Generalnie blacha na rąbek albo nadaje się na budynki przemysłowe albo tak jak wspomniał technik producenta nie powinna być stosowana szersza niż 30cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blacha na rąbek zawsze dzwoniła i dzwoni nadal, dlatego zaczęto ją zaginać.

Metal zmienia swoją objętość przy różnicy temperatury dlatego nie można zamontować płaskiego metalu w taki sposób, aby był naprężony przy każdej temperaturze.

Blacha faluje, sprężynuje, czy jak to kto zwie i przy dzwoni jak puszka po piwie czy coli, dodatkowo uderzając o łaty, co akurat można w jakimś stopniu wyciszyć przez zastosowanie gąbki wygłuszającej, tzn coś na wzór opaski dylatacyjnej stosowanej przy wylewkach.

Deskowanie w tym przypadku niewiele zmieni, gdyż pod blachą powinien być przepływ powietrza.

patrz na zdj paski "wygłuszające"

aaaaaa.jpg

 

valdiiaga

Okucie wpuszczone i zaklejone do komina a blachy zawinięte na połać są przykręcone do blachodachówki? Czy mnie oczy mylą? Dach pracuje i będzie wyrywał ten sylikon a Ty będziesz miał przeciek co kilka lat bez względu na głębokość fugi oraz rodzaj cegły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Kto z was zastosował to pokrycie dachowe i czy nie ma z nim problemu...

Nie ma z tym pokryciem większych problemów ale jest kilka kwestii wartych omówienia.

"Klik" jest trochę tandetną imitacją blachy do krycia na rąbek. Blacha do krycia na rąbek ma inna strukturę, jest materiałem miękkim, bardziej plastycznym stąd i cichszym. Natomiast "klik" z racji zatrzaskowego zamka jest materiałem sprężystym do tego zupełnie inaczej mocowanym. Panele do krycia na rąbek są mocowane specjalnymi hawtrami umożliwiającymi wzdłużne przesuwanie się blachy. W "kliku" mocowanie jest bezpośrednie w szlicowych otworach. Tu bardzo istotne jest odpowiednie umiejscowienie wkręta mocującego i dokręcenie go z odpowiednim naprężeniem. Kolejna sprawa to odpowiedni montaż samego panela. Ja montuję je z naprężeniem poprzecznym, czyli nie swobodnie a naciągam likwidując luz. Daje to na szerokości 10~12m od 6 do nawet 10 cm. Kolejna sprawa to podłoże i tu dwie możliwości. Jedna to pełne deskowanie i folia z oplotem tzw. "makaron" czyli tak jak w tradycyjnym rąbku. Druga to montaż na łatach lub ażurowym deskowaniu. Sugerowany rozstaw łat to 20 cm, maksymalnie 25 cm. Tak jak napisał Jarek łaty można wygłuszyć paskami gąbki najlepiej na całej długości. Kolejna sprawa to montaż tego pokrycia jest dedykowany na ocieplenie nakrokwiowe. Tu wytłumienie jest dość skuteczne. Następna rzecz to poprawnie wykonana wentylacja połaci umożliwiająca "chłodzenie" pokrycia. Amator tego rodzaju pokryć musi mieć jednak świadomość, że blacha może falować bo to normalna jej natura. Jasno z tego wynika, że jeżeli koszt montażu "klika" będzie podobny do kosztu montażu blachodachówki to problemów możemy być pewni. W załączeniu kilka zdjęć z moich realizacji "klikiem" na izolacji nakrokwiowej.

P1040326.jpg

P1040312.jpg

P1040330.jpg

P1050407.jpg

P1050406.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

valdiiaga

Okucie wpuszczone i zaklejone do komina a blachy zawinięte na połać są przykręcone do blachodachówki? Czy mnie oczy mylą? Dach pracuje i będzie wyrywał ten sylikon a Ty będziesz miał przeciek co kilka lat bez względu na głębokość fugi oraz rodzaj cegły.

 

Dziękuję za cenną uwagę. Czy p.Andrzej może to potwierdzić? Jak patrzę po większości dachów to tak montują ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasady montażu wszelkich obróbek w tym komina też są następujące: zawsze dwie! Jedna mocowana do pokrycia dachowego i druga nachodząca na nią mocowana do komina, ściany itp. Tak wykonana obróbka jest odporna na skutki pracy więźby i przy poprawnym montażu gwarantuje 100% szczelności. Natomiast wykonanie obróbki z jednego kawałka może w perspektywie czasu spowodować oderwanie tej obróbki od ściany lub od pokrycia co może skutkować przeciekiem. W Twoim przypadku bardzo solidnie wykonana obróbka ale niestety z jednego kawałka. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panie Andrzeju, ma Pan rację, ale akurat w moim przypadku obróbka nie jest z jednego kawałka ( są przód tył i dwa boki )

Podsumowując jak tylko się ociepli to:

- dekarze mają coś czarować z uszczelniaczem, który w/g ich się nie przyjął ( mówią, że wydłubią stary i zastosują jakiś brązowy ? )

- zrobię czapę z blachy wystającą nieco dokoła komina i z kampinosem dokładnie jak Pan radzi.

Jeśli to nie przyniesie efektu , wtedy:

- zafuguję komin na lico z cegłami

A jak wszystko da w łeb to zabuduję kominy blachą ( wcześniej wieszając za przyrodzenie gościa, który murował mi kominy )

 

ps: teraz żałuję, że nie trafiłem wcześniej na Pana, dziękuję za cenne rady i wskazówki, pozdrawiam!

Edytowane przez valdiiaga
opis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, że obróbka komina składa się z czterech elementów ale powinny to być podwójne elementy czyli cztery mocowane do dachu i cztery mocowane do komina. W załączeniu zdjęcie z jednej z moich realizacji obrazujące ta zasadę. Pozdrawiam.

P1010445.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, że obróbka komina składa się z czterech elementów ale powinny to być podwójne elementy czyli cztery mocowane do dachu i cztery mocowane do komina. W załączeniu zdjęcie z jednej z moich realizacji obrazujące ta zasadę. Pozdrawiam.

 

Panie Andrzeju, z czego te czapy kominowe? To Wasza robota?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, że obróbka komina składa się z czterech elementów ale powinny to być podwójne elementy czyli cztery mocowane do dachu i cztery mocowane do komina. W załączeniu zdjęcie z jednej z moich realizacji obrazujące ta zasadę. Pozdrawiam.

Panie Andrzeju ta obróbka komina i czapkja przydala by sie w innym kolorze - czarny mat bylby efektywniejszy :-) :-)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem Twoją sugestię skoro wszystkie rynny i obróbki są miedziane. Jest to najlepszy materiał i do tego dachu idealnie pasuje. Natomiast nigdy nie dyskutuję z inwestorami o kolorach bo to rzecz gustu i sugestie projektanta. ja co najwyżej mogę wypowiedzieć swoje zdanie. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkiego dobrego po Świętach.

Wracając do moich zacieków dziś mogę śmiało stwierdzić, że przeciekają kominy :( Obróbka poprawiona, czapy zrobione.

Poprosiłem człowieka, który zna się na temacie lepiej niż ja i w trakcie deszczu pokazał mi jak woda przy podstawie wychodzi fugami.

Co najgorsze fachowiec potwierdza, że nawet po fugowaniu komin z dziurawki i tak będzie z czasem zaciekał.

Ekspert zaproponował aby kominy : rozebrać, bądź otynkować, albo szczelnie czapa.jpgobrobić blachą.

Panie Andrzeju czy Wasza firma ( widzę, że daleko nie macie do mnie ) zajmuje się obróbką całych kominów blachą?

Czy jest szansa aby zamówić u Was taką usługę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...