Andrzej Wilhelmi 10.10.2018 20:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2018 Jedna z ostatnich moich realizacji. Podejmę się wykonania ciekawego dachu, chętnie karpiówka. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vip. 15.10.2018 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2018 Obrobienie komina wymaga trochę czasu i cierpliwości. Jak weźmiesz ołów o grubości 0,8 mm nie będzie żadnych problemów. Daje się uciągnąć. Pozdrawiam. Witam Andrzeju. Odświeżam temat obróbek ołowiem. Mam do obrobienia połączenie dachówek ze ścianą oraz z podbitką. Czy przy takiej dachówce jak na zdjęciu koniecznie muszę mieć taśmę ołowianą 0.8 mm? Jest trochę problem z zakupem bo ok. tygodnia muszę na nią czekać. Taśmy 0.5 mm są dostępne od ręki (Corotop). Czy może nie robić tego ołowiem bo ściana ma 10 m i trochę czasochłonne to będzie. Druga sprawa to nie mam koncepcji jak obrobić połączenie dachówek, podbitki i krokwi. Bardzo Cię proszę o jakąś sugestię. Usytuowanie domu jest takie że deszcz tam nie zacina i śniegu nie nawiewa. Minęło prawie pięć lat jak zrobiłem swoje dwa dachy przy Twojej pomocy. Mają się bardzo dobrze i o jakichkolwiek przeciekach nie było mowy. Szkoda że straciłem wszystkie zdjęcia tego co pod dachówką. Pozdrawiam Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 15.10.2018 21:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2018 To są trudne do obrobienia przejścia szczególnie właśnie przy nadbitce. Moim zdaniem taśmy ołowianej o grubości 0,5 mm się nie uciągnie. IVT ma ołów grubości 0.8 mm no w ostateczności 0,6 mm. Roben ma dobrą taśmę do obróbek. Nadbitka i krokwie z dachówkami wyłącznie taśmą. Górne brzegi taśmy należy zamknąć specjalną listewką drewnianą mocowaną drobnymi wkrętami o odpowiedniej długości (takiej żeby nie przebić nadbitki) . Uszczelnioną bezbarwnym uszczelniaczem dekarskim. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 13.11.2018 01:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 (edytowane) Rysunek przedstawia rozwiązanie teoretyczne praktycznie niewykonalne. Ja wykonując krycie takim materiałem sam dorabiam obróbki (zdjęcie w załączeniu). Nie wiem czy będzie dość czytelne. Nie mam zbliżeń. Zaklepanie rąbka pod oknem jest możliwe dla miękkich materiałów (miedź, tytan-cynk czy aluminium). Sprężysty "klik" uniemożliwia takie estetyczne wykonanie. Tu stosuje się formę takiego parapetu. Przy braku doświadczenia może być problem szczególnie przy wykonaniu górnego fragmentu obróbki. W załączeniu zdjęcie obrazujące górny fragment obróbki komina. Tak samo powinno być przy oknie. Pozdrawiam. Edytowane 13 Listopada 2018 przez Andrzej Wilhelmi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 25.11.2018 12:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 Ostatnie moje realizacje. Mam jeszcze wolne terminy w 2019. Zapraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 25.11.2018 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2018 Witam Panie Andrzeju.Zwracam się z prośbą o wstawienie zdjęć obróbek wiatrownic na kolejnych paru etapach wykonania z Pana realizacji pokryć dachówkami ceramicznymi. Dokładnie proszę o zdjęcia pokazujące kształt/profil gięcia obróbek blacharskich i sposób ich mocowanie do krokwi czy stelaża do niej zamocowanego. Pozdrawiam Tomraider. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 02.12.2018 12:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2018 Jedna z moich realizacji. Dach pokryty stuletnią dachówką. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 29.12.2018 23:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2018 Odwiedzającym ten wątek życzę w nadchodzącym Nowym Roku 2019 wszelkiej pomyślności oraz trafnych decyzji i satysfakcji z tych decyzji. Pozdrawiam noworocznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miko112 20.01.2019 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 Witam Panie Andrzeju, mam do Pana pytanie gdyż mam pewien dylemat odnośnie mojego dachu i sama nie wiem co już zrobić. Odziedziczyłam stary dom wszystko w nim jest do wymiany włącznie z dachem. Dach w stanie obecnym ma ok. 320m2, są to 2 dachy dwuspadowe połączone ze sobą. Konstrukcja jest stara ma ok 60,50 lat wydaje się że jest solidna, podobno jest tylko parę krokwi do wymiany, ale ostatecznie okazałoby się ile po rozebraniu dachu. Nie ma niestety wieńca, a aktualnie dach pokrywa stara dachówka betonowa. Konstrukcja dachu tworzy małe pomieszczenia ze skosami, które są mało użyteczne. Wzięłam dekarza do wyceny, zaproponował zmianę konstrukcji dachu, aby pozbyć się tych mało użytecznych skosów. Wycenił wymianę dachu na 47tys. W tej cenie zawierała się robocizna, zapewnienie całego materiału na dach -dachówka creaton titania, drzewo, orrynnowanie, wymurowanie jednej ze ścian od nowa ze względu na jej zły stan, wyburzenie i wymurowanie od połowy 3 kominów. Jednak obawiam się trochę zmiany konstrukcji bez projektu. Po tej wycenie zaczęliśmy się z mężem zastanawiać czy by nie wyburzyć jednego piętra, w stanie obecnym dom ma ok. 280m2, a parter w zupełności by nam wystarczył. Przy parterowym domu można by było zrobić dach płaski który miał by ok. 150m2. Jednak mam dylemat czy będzie to faktycznie oszczędność i czy wyjdzie to taniej. Przyznaję że zakres prac remontowych jaki nas czeka wymusza na nas konieczność liczenia się z każdym groszem. Co Pan uważa czy warto by było zmienić taki dach dwuspadowy na dach płaski, czy warto się w ogóle nad tym zastanawiać w kwestii oszczędności? Aktualnie wiem, że 3 kominów nie będę potrzebować i wystarczy wyremontować 1. W załączeniu aktualne zdjęcie dachu. Pozdrawiam Kasia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 20.01.2019 20:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 Temat jest bardzo poważny. Pierwsze kroki należy kierować nie do wykonawcy a do projektanta. Stan więźby musi ocenić kompetentna osoba. W przypadku gdy trzeba wymienić część więźby może okazać się to nieopłacalne i lepiej będzie wymienić całość. Projektant sprawdzi na co pozwalają miejscowe warunki zabudowy i w oparciu o nie oraz Państwa sugestie przedstawi najekonomiczniejsze rozwiązanie. Wówczas przyjdzie czas na rozmowę z wybranym wykonawcą.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miko112 20.01.2019 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 Dziękuję za odpowiedź, jestem już umówiona z projektantem, zmiana konstrukcji bez projektu to dla mnie zbyt duże ryzyko. Mam nadzieję że podpowie rozsądne rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alvin98 21.01.2019 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 (edytowane) WitamPanie Andrzeju czy mógł by Pan doradzić mi jaka papę zastosować na pełne deskowanie które będzie odrazy przykryte dachówką. Czy mógł by Pan polecić jakieś konkretne papy lub producenta. Czy papa W400 będzie dobra czy lepiej wybrać papę SBS np. Icopal V/PET lub coś jeszcze innego. Czy musi być to papa wierzchniego krycia czy papa podkładowa tez będzie w takim przypadku dobra. Czy lepiej zamiast papy na tekturze wybrać papę na welonie szklanym lub włóknach poliestrowych. W tym temacie jestem laikiem, liczę na Pana pomoc jako osoby z dużym doświadczeniem. Z góry dziękuje za pomoc.Pozdrawiam Edytowane 21 Stycznia 2019 przez alvin98 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 22.01.2019 02:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2019 Już wielokrotnie o tym pisałem. Papa termozgrzewalna, podkładowa, na welonie poliestrowym, modyfikowana sbs grubość minimum 3 mm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alvin98 24.01.2019 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2019 WitamDziękuję za odpowiedź. Panie Andrzeju jeszcze jedno pytanie, czy dobrze myślę odnośnie kolejności warstw w pokryciu dachowym ze szczeliną wentylacyjną pod deskowaniem patrzac od spodu pokrycia: krokiew, folia wiatroszczelna lub membrana dachowa, kontrlata 2,5 cm, desowanie, papa, kontrlata 2,5 cm, łata, dachówka. Ocieplenie ściany dociągnięte do foli wiatroszczelnej, deskowanie na kalenicy otwarte na 5 cm na stronę. Czy tak ma to być wykonane żeby było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 25.01.2019 22:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 Tak. Bardzo dobra kolejność warstw. Tak naprawdę ta wiatroizolacja nie jest potrzebna, choć oczywiście jak najbardziej może być. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maikyl 27.01.2019 01:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2019 Panie Andrzeju, Mam w projekcie dwuspadowy prosty dach wielkości 280 mkw, kąt 30 stopni. Prawie połowę (130mkw) dachu stanową okapy. Tam gdzie będą pomieszczenia na krokwie idzie: deska sosnowa 21 mm, folia paroizolacyjna, płyta BauderPIR plus 20 cm, łaty, kontrłaty i dachówka cementowa brass Tagelit. Czy na okapy zamiast płyty PIR mogę dać zwykły twardy styropian i przykryć go papą samoprzylepną??? To obniżyło by koszty materiałów o 15 tys zł. Jest coś takiego jak styropapa ale wolę większe kawałki papy z rolki przykleić... Jestem na etapie robienia kosztorysu materiałów. Zastanawiałem się jeszcze nad blachą na rąbek zamiast dachówki ale to chyba droższa sprawa , trudniejsza do ułożenia, chyba trochę głośniejsza w przypadku opadów i mniej izoluje od słońca... dzięki z góry za pomoc, pewnie było już o tym pisane tu pisane ale nie znalazłem buszując na wyrywki ani za pomocą googla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 27.01.2019 12:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2019 Wystarczy jak płyta PIR zostanie wysunięta za obrys ściany zewnętrznej o grubość warstwy izolacji cieplnej. Powinna się z nią licować. Dalej na wyrównanie można zastosować cokolwiek np. nakręcić kawałki krokwi wysokości równej grubości płyty PIR lub inaczej to rozwiązać. Przy takiej izolacji głośność blachy nie ma znaczenia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maikyl 28.01.2019 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Dziękuje serdecznie za odpowiedź, Z PIRem dokładnie tak planowałem. Wysunąć 25 cm za obrys ścian. Duża zaletą blachy z mojego punktu widzenia jest mniejszy ciężar niż dachówek. Czy pod blachę można zastosować również łaty i kontrłaty czy też lepiej jest zrobić inną konstrukcję? czy od strony ogrodu warto robić płotki śniegowe? Dach wystaje ponad metr za obrys izolacji pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 28.01.2019 21:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 Lekkość pokrycia nie jest zaletą. W przypadku rąbka typu "klik" zdecydowanie łaty w rozstawie co 20 cm. W tym konkretnym przypadku łaty i kontrłaty o takim samym przekroju 6x4 cm. Natomiast odnośnie barier śniegowych to zależy co będzie wokół domu. Jak taras i nasadzenia w obrębie okapu to tak, natomiast jak będzie trawa to nie ma takiej potrzeby. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maikyl 02.02.2019 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 Panie Andrzeju, jeszcze jedno pytanie dotyczące szerokości krokwi i przykręcania do nich kontrłat. W tym momencie krokwie mają przekrój 8x20, na to będzie deska (nadbitka) która będzie już gotowym wykończonym sufitem. Nie planuje żadnych KG lub tapet. Cały czas mam obawy, że jak będą przykręcane śrubami ciesielskimi kontrłaty przez płytę 20 cm to śruba wejdzie w skraj krokwi i ją rozłupie lub nawet obok krokwi i zniszczy nadbitkę. Czy takie przypadki się zdarzają czy to tylko wymysł mojej chorej wyobraźni? czy nie warto dać krokwi szerszych tzn 10 cm aby łatwiej w nie trafić ??? Krokwie będą trzymać wymiar bo to będzie drewno BSH więc można wymierzyć środek co do centymetra. Moje obawy biorą się z tego, że kiedyś robiłem wiatę na samochód i jak przykręcałem blachę do belek to zdarzyło mi się, że wkręt przeszedł obok. Belki miały 6 metrów długości i jakaś musiała być zwichrowana a ja kręciłem od sznurka... teraz wymiary powinny być idealne ale wkręt będzie miał prawie 40 cm długości a gra toczy się o większą stawkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.