Andrzej Wilhelmi 22.06.2008 21:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2008 Sporadycznie wykonuję pokrycia dachów blachą dachówkową wielkoformatową. A jeżeli już to wyłącznie firmy renomowane. Wyrobów tej firmy nie miałem przyjemności montować. Przy zakupie należy zwrócić uwagę na grubość i pochodzenie rdzenia, rodzaj powłok, dostępność akcesoriów i warunki oraz długość gwarancji. Na stronie firmy nie znalazłem żadnej informacji dotyczącej długości gwarancji na wyrób finalny!? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdanek 03.07.2008 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2008 Panie Andrzeju interesuje mnie koszt wykonania więźby i dachu w tym projekcie: http://www.archipelag.pl/projekty-domow/sandra/?TypeCategory=4 Czy realizował już Pan dachy z falą archipelagu? Co Pan o nich sądzi. Zależy nam na tym aby realizując ten projekt zachować drewnianie kolumny i drewnianą osłonę orynnowania, oraz fale bo to serce tego projektu. Jednak oglądając realizacje to różnie się udawało i stąd moje pytanie czy zrobi go Pan tak ładnie jak na projekcie ?? Dodam iż chcemy poszerzyć ścianę garażową o 0,5 metra bo garaż jest zbyt mały. Jaki by Pan polecił najbardziej ekonomiczny (najlepszy stosunek ceny do jakości) materiał na ten dach? Podoba nam się papa bitumiczna i dachówki takie cieniowane. Oczywiście najładniejszy jest łupek ale chyba zbyt drogi. Drugim pytaniem jest wymiana eternitu na stodole i oborze. Tam nie ma żadnego deskowania tylko są belki i od razu eternit . Co by Pan polecił i jak wyglądają koszty wymiany eternitu z metra i wykonania orrynowania. Acha słyszałem że są jakieś dotacje na wymianę eternitu, moża Pan wie coś na ten temat? Pozdrawiam Zdanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 05.07.2008 17:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2008 Zawsze robię kosztorys na podstawie projektu. Znam projekty tej firmy. Perfekcyjne wykonanie wymaga pełnego deskowania dachu i papy. Rynny metalowe najlepiej miedziane lub tytancyk zależnie od kolorystyki dachu. Co do materiałów pokryciowych to najlepiej nadają się gont bitumiczny (łuska), dachówka karpiówka (łuska lub segmentowa) oczywiście łupek lub jego imitacja płytka włóknocementowa (np. Struktonit) oraz strzecha i wór osikowy ewentualnie gont drewniany. Dachówki zakładkowe moim zdaniem się nie nadają choć takie realizacje są (w moim odczuciu są to dachy umęczone).Odnośnie informacji o częściowym finansowaniu utylizacji eternitu to takie informacje można uzyskać w każdej gminie. Koszt demontażu to 20,-~25,- za 1 m2 + koszty transportu i jednorazowa opłat za składowanie zależna od ciężaru. Moim zdaniem dobrym materiałem byłaby Eurofala Izopolu Trzemeszno. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ninjacorps 09.07.2008 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2008 Panie Andrzeju - wysyłam zapytanie namaila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MaWi 10.07.2008 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2008 Witam! Za ok.miesiąc cieśle będą mi robić więźbę i deskowanie z papą ,a dachówki będą za ok. rok lub dwa i w związku z tym mam kilka pytań:1. jaką papę najlepiej-zwykłą, czy termozgrzewalną i zgrzewać ?2.czy papiaki czymś doszczelniać?3.papę lepiej poziomo ,czy pionowo?4.jakiej grubości papę?Pytam tutaj, bo każdy mi mówi co innego i sam już nie wiem.Pewnie gdzieś są odpowiedzi na te pytania , ale nie potrafię ich znaleźć.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 11.07.2008 22:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2008 Zdecydowanie papę wierzchniego krycia termozgrzewalną. Połączenia zgrzewać. Papiaki z podkładkami papowymi ocynkowane można zasmarować lepikiem na zimno. Papa grubości minimum 3 mm montowana poziomo. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MaWi 12.07.2008 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2008 Serdeczne dzięki za odpowiedź.Tak właśnie chciałem zrobić,ale cieśle (z różnych firm) mówili, że to tylko wyrzucanie pieniędzy,bo wystarczy zwykła papa na papiaki i pionowo: "...wszędzie tak robimy i nic się nie dzieje,nic nie cieknie , a termozgrzewalną kładzie ten co ma za dużo pieniędzy...".Teraz już jestem utwierdzony w słuszności swojego przekonania i tego się będę trzymał. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 13.07.2008 09:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2008 Cieśle mogą różne rzeczy opowiadać bo nie odpowiadają za szczelność dachu tylko za jego konstrukcję! Warto sprawdzić jak wygląda zwykła papa po dwóch latach. Przed docelowym kryciem konieczne byłoby położenia kolejnej warstwy. Jedna warstwa zwykłej papy nie jest żadnym pokryciem (nie daje gwarancji szczelności). W przeszłości robiono to tak: pierwsza warstwa mocowana papiakami do podłoża a druga lepiona na lepik. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MaWi 14.07.2008 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2008 Witam ponownie! Mam nadzieję,że nie zamęczam nadmiernie swoimi pytaniami ,więc proszę o odpowiedź na następne: 1.Jaką papę : Izolmat Plan PYE V100 S4,5 SS http://www.izolmat.com.pl/ofp/gl_1.php# ,czy może jakąś inną -tańszą? Ta na ok.310 m2 niestety będzie trochę kosztowała. 2.Mocowanie papiakami tylko na zakładach (tak gdzieś wyczytałem)? 3.Czy przed kładzeniem dachówek (Braas lub Euronit na dachu dwuspadowym 40*)będzie konieczna następna warstwa papy? Dziękuję za cierpliwość. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 19.07.2008 00:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2008 Dach będzie oczekiwał na docelowe krycie około dwóch lat więc żeby nie trzeba było kłaść kolej warstwy papy nie może być ona najtańsza. Przy tak długim oczekiwaniu na krycie docelowe mocowanie tylko pod zakładem może być niewystarczające. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
paweł2008 20.07.2008 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2008 Witam Panie Andrzeju,budujemy domek jednorodzinny w okolicach Bydgoszczy.Dach dwuspadowy o nachyleniu 37st., o powierzchni 280 m.kw. Planujemy kryć dachówką ceramiczną Bogen Innovo 12. Czy jest Pan zainteresowany wykonaniem kompletnego dachu (więźba, dachówka, okna dachowe, orynnowanie) w terminie do końca października br.? Jeśli tak, prześlę mailem projekt do wyceny.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MaWi 21.07.2008 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2008 Jeszcze raz dzięki za cierpliwość i wyjaśnienia.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wmpol 23.07.2008 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Patrząc na dachówki od środka domu (przez szparę na łączeniach folli dachowej) w słoneczny dzień widoczne są gdzieniegdzie rozświetlone (czyli zewnętrzne) części dachówki albo wręcz promienie słoneczne (w każdym razie coś rozświetlonego). Czy to objaw w granicach normy, czy nieprawidłowość. Dachówka ceramiczna zakładkowa.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joannaj75 24.07.2008 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Witam , być może już do znudzenia ale mam pytanko jeśli zakupiłam już wełnę 18cm a krokwie też 18cm a dach ma być : -dachówka, łaty, kontrłaty -membrana Strotex 3000g/m2/24h-deskowanie -wełna skalna rockwool toprock 18cm-łaty poziomo i w to wełna 10 cm TO jak rozwiązać problem szczeliny miedzy wełna a deskowaniem ? ewentulanie zostawić szczelinę 2-3cm a do krokwi odstające stelarze i wtedy te 3 cm wystającej poza krokwie wełny schować w stelarzach ? Czy może połozyć tę membranę przed deskami na wełnę -wtedy nie trzeba szczeliny na to deski a wtedy deski przesuszane będą tą szczeliną powstałą miedzy deskami a dachówką -ale to chyba nie dobry pomysł !Panie Andrzeju proszę o wsparcie .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joannaj75 24.07.2008 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Chyba znalazłam pomysł i nie trzeba będzie stosować tej drugiej szczeliny miedzy wełną a deskami !! CO WY NA TO ???? Deskowanie bez szczeliny wentylacyjnejCzęsto membrany dachowe są układane na deskowaniu w sytuacji, gdy dach na okres przejściowy jest pokrywany tylko papą. Przed zamontowaniem zasadniczego pokrycia papa jest zdejmowana, a na jej miejsce układana jest membrana. Takie rozwiązanie umożliwia zamontowanie ocieplenia dachu na styk z deskowaniem i w konsekwencji zapewnia jego trwałość i dobrą termoizolacyjność (membrana działa osuszająco). Stosując takie rozwiązanie należy jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach. Membrany układane na deskowaniu muszą mieć odpowiednio gruby film funkcyjny lub jego dodatkową osłonę (włóknina). Producenci na ogół informują o tym, czy określona membrana może być stosowana na deskowaniu.Deskowanie, które będzie się stykało z termoizolacją, powinno być wykonane z desek nie szerszych niż 11 cm, a szpary między deskami nie powinny być zbyt małe. W przypadku, kiedy deski są szersze i zbite na styk, należy poszerzyć szpary między deskami lub nawiercić otwory.Czy wtedy takie szc zeliny miedzy deskami na 0,5 cm wystarczą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 25.07.2008 22:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 Nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań. Szczelinę można uzyskać przez nabicie od spodu na krokwie łaty o grubości 3 cm. Folia nie jest żadnym osuszaczem! Ona umożliwia tylko wydostanie się gazu (pary wodnej) ale tylko w określonych warunkach! Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 25.07.2008 22:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 Patrząc na dachówki od środka domu (przez szparę na łączeniach folli dachowej) w słoneczny dzień widoczne są gdzieniegdzie rozświetlone (czyli zewnętrzne) części dachówki albo wręcz promienie słoneczne (w każdym razie coś rozświetlonego). Czy to objaw w granicach normy, czy nieprawidłowość. Dachówka ceramiczna zakładkowa. Pozdrawiam Z tego opisu trudno wywnioskować czy popełnione zostały błędy przy kryciu dachu. Dachówki z reguły są nieszczelne i dlatego mają zamki. Odbite promienie słoneczne mogą się przedostawać tylko sporadycznie! Inaczej z tej folii nic nie zostanie! Poddasze powinno być też zakryte! Najlepsze folie mają odporność na UV 4 miesiące! Dotyczy to obu stron folii! Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r-32 26.07.2008 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2008 Ja z innej beczki . Mam dach dwu spadowy (pd.30 st. pn.18 st.) Od zachodu stoi wyższy dom (1-2m) 3m odstęp. Mój mur ogniowy prawie 30 cm. wys. (jestem w granicy)od zach. Pełne deskowanie zrobione z desek nowych , impregnowanych zanurzeniowo szer max.13 cm. krokwie świerk. 8/16 co 75-85 Kupiłem na podkład papę termozgrzewalną na włóknie szklanym "bitumat" 1.Czy mogę tą pape położyć prostopadle do okapu ?(mniej odpadów ) 2.Docelowo pozostaje mi do wyboru chyba tylko gont- te 18 st. ) wobec tego czy jeśli płożę tą pape we wrześniu to do czerwca 09 może się pofałdować ? 3 . Ktoś mi już na forum sugerował dachówkę cementową Proszę o radę ? Narazie na deskowaniu jest ( od 20.11.07) nabita listwami folia 0,2 i wszystko ładnie schnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gołąb 27.07.2008 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2008 Witam Panie Andrzeju W projekcie jest dach czterospadowy o kącie 35 stopni bez ścianki kolankowej. My chcemy podnieść dach murując ściankę kolankową na wysokość 2 pustaków tj. o 44 cm / zgoda projektanta /,ale ma być zachowana proporcja bryły domu.Podobnież trzeba powiększyć długośćpłatew i jętek ? Jak tak to o ile cm i co ? Proszę pana o w miarę szybką wypowiedż / zamówienie drzewa / Pozdrawiam " Gołąb " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piterek 27.07.2008 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2008 b]WItam,[/b]Panie AndrzejuMam, prośbę o pomoc, poradę. Remontuję dach starego domu. Mam robiony dach w następujący sposób:- dachówka- łaty/kontrłaty- papa- deskowanie- krokwie.I teraz moje pytanie:Będę ocieplał wełną - oczywiście zgodnie ze sztuka bedę miał szczelinę wentylacyjną. Szczelina ma ta umożliwić przepływ powietrza i tu dochodzimy do meritum: jeżeli nie mam podbitki a zamiast tego wystający gzyms (stary dom) bardzo szczelny dochodzący do desek czy muszę w tym gzymsie zrobić kratki wentylacyjne tak aby do tej docelowo zaizolowanej powierzchni - szczeliny pomiędzy deskowaniem a wełną dochodziło powietrze z zewnątrz. Czy może wystarczy naturalny obieg powietrza bez tego nawiewu (np. różnica temperatur pod dachem dół góra). Robiąc takie szczeliny - kratki dla tej przestrzeni obawiam się, że zimne powietrze może się skraplać i wydaje mi się, że naturalny obiek powietrza powinien być wystarczającyBędę wdzięczny za Pana opinię,Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.