Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Sporadycznie wykonuję pokrycia dachów blachą dachówkową wielkoformatową. A jeżeli już to wyłącznie firmy renomowane. Wyrobów tej firmy nie miałem przyjemności montować. Przy zakupie należy zwrócić uwagę na grubość i pochodzenie rdzenia, rodzaj powłok, dostępność akcesoriów i warunki oraz długość gwarancji. Na stronie firmy nie znalazłem żadnej informacji dotyczącej długości gwarancji na wyrób finalny!? Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • Odpowiedzi 2,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Panie Andrzeju interesuje mnie koszt wykonania więźby i dachu w tym projekcie:

http://www.archipelag.pl/projekty-domow/sandra/?TypeCategory=4

 

Czy realizował już Pan dachy z falą archipelagu? Co Pan o nich sądzi.

Zależy nam na tym aby realizując ten projekt zachować drewnianie kolumny i drewnianą osłonę orynnowania, oraz fale bo to serce tego projektu. Jednak oglądając realizacje to różnie się udawało i stąd moje pytanie czy zrobi go Pan tak ładnie jak na projekcie ??

Dodam iż chcemy poszerzyć ścianę garażową o 0,5 metra bo garaż jest zbyt mały.

 

Jaki by Pan polecił najbardziej ekonomiczny (najlepszy stosunek ceny do jakości) materiał na ten dach? Podoba nam się papa bitumiczna i dachówki takie cieniowane. Oczywiście najładniejszy jest łupek ale chyba zbyt drogi.

 

Drugim pytaniem jest wymiana eternitu na stodole i oborze. Tam nie ma żadnego deskowania tylko są belki i od razu eternit :D . Co by Pan polecił i jak wyglądają koszty wymiany eternitu z metra i wykonania orrynowania.

 

Acha słyszałem że są jakieś dotacje na wymianę eternitu, moża Pan wie coś na ten temat?

 

Pozdrawiam

Zdanek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze robię kosztorys na podstawie projektu. Znam projekty tej firmy. Perfekcyjne wykonanie wymaga pełnego deskowania dachu i papy. Rynny metalowe najlepiej miedziane lub tytancyk zależnie od kolorystyki dachu. Co do materiałów pokryciowych to najlepiej nadają się gont bitumiczny (łuska), dachówka karpiówka (łuska lub segmentowa) oczywiście łupek lub jego imitacja płytka włóknocementowa (np. Struktonit) oraz strzecha i wór osikowy ewentualnie gont drewniany. Dachówki zakładkowe moim zdaniem się nie nadają choć takie realizacje są (w moim odczuciu są to dachy umęczone).

Odnośnie informacji o częściowym finansowaniu utylizacji eternitu to takie informacje można uzyskać w każdej gminie. Koszt demontażu to 20,-~25,- za 1 m2 + koszty transportu i jednorazowa opłat za składowanie zależna od ciężaru. Moim zdaniem dobrym materiałem byłaby Eurofala Izopolu Trzemeszno. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Za ok.miesiąc cieśle będą mi robić więźbę i deskowanie z papą ,a dachówki będą za ok. rok lub dwa i w związku z tym mam kilka pytań:

1. jaką papę najlepiej-zwykłą, czy termozgrzewalną i zgrzewać ?

2.czy papiaki czymś doszczelniać?

3.papę lepiej poziomo ,czy pionowo?

4.jakiej grubości papę?

Pytam tutaj, bo każdy mi mówi co innego i sam już nie wiem.

Pewnie gdzieś są odpowiedzi na te pytania , ale nie potrafię ich znaleźć.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie papę wierzchniego krycia termozgrzewalną. Połączenia zgrzewać. Papiaki z podkładkami papowymi ocynkowane można zasmarować lepikiem na zimno. Papa grubości minimum 3 mm montowana poziomo. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki za odpowiedź.

Tak właśnie chciałem zrobić,ale cieśle (z różnych firm) mówili, że to tylko wyrzucanie pieniędzy,bo wystarczy zwykła papa na papiaki i pionowo: "...wszędzie tak robimy i nic się nie dzieje,nic nie cieknie , a termozgrzewalną kładzie ten co ma za dużo pieniędzy...".

Teraz już jestem utwierdzony w słuszności swojego przekonania i tego się będę trzymał.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieśle mogą różne rzeczy opowiadać bo nie odpowiadają za szczelność dachu tylko za jego konstrukcję! Warto sprawdzić jak wygląda zwykła papa po dwóch latach. Przed docelowym kryciem konieczne byłoby położenia kolejnej warstwy. Jedna warstwa zwykłej papy nie jest żadnym pokryciem (nie daje gwarancji szczelności). W przeszłości robiono to tak: pierwsza warstwa mocowana papiakami do podłoża a druga lepiona na lepik. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

Mam nadzieję,że nie zamęczam nadmiernie swoimi pytaniami :) ,więc proszę o odpowiedź na następne:

1.Jaką papę : Izolmat Plan PYE V100 S4,5 SS http://www.izolmat.com.pl/ofp/gl_1.php# ,czy może jakąś inną -tańszą? Ta na ok.310 m2 niestety będzie trochę kosztowała.

2.Mocowanie papiakami tylko na zakładach (tak gdzieś wyczytałem)?

3.Czy przed kładzeniem dachówek (Braas lub Euronit na dachu dwuspadowym 40*)będzie konieczna następna warstwa papy?

Dziękuję za cierpliwość.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dach będzie oczekiwał na docelowe krycie około dwóch lat więc żeby nie trzeba było kłaść kolej warstwy papy nie może być ona najtańsza. Przy tak długim oczekiwaniu na krycie docelowe mocowanie tylko pod zakładem może być niewystarczające. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panie Andrzeju,

budujemy domek jednorodzinny w okolicach Bydgoszczy.

Dach dwuspadowy o nachyleniu 37st., o powierzchni 280 m.kw. Planujemy kryć dachówką ceramiczną Bogen Innovo 12. Czy jest Pan zainteresowany wykonaniem kompletnego dachu (więźba, dachówka, okna dachowe, orynnowanie) w terminie do końca października br.? Jeśli tak, prześlę mailem projekt do wyceny.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na dachówki od środka domu (przez szparę na łączeniach folli dachowej) w słoneczny dzień widoczne są gdzieniegdzie rozświetlone (czyli zewnętrzne) części dachówki albo wręcz promienie słoneczne (w każdym razie coś rozświetlonego). Czy to objaw w granicach normy, czy nieprawidłowość. Dachówka ceramiczna zakładkowa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , być może już do znudzenia ale mam pytanko jeśli zakupiłam już wełnę 18cm a krokwie też 18cm a dach ma być :

-dachówka, łaty, kontrłaty

-membrana Strotex 3000g/m2/24h

-deskowanie

-wełna skalna rockwool toprock 18cm

-łaty poziomo i w to wełna 10 cm

TO jak rozwiązać problem szczeliny miedzy wełna a deskowaniem ? ewentulanie zostawić szczelinę 2-3cm a do krokwi odstające stelarze i wtedy te 3 cm wystającej poza krokwie wełny schować w stelarzach ?

Czy może połozyć tę membranę przed deskami na wełnę -wtedy nie trzeba szczeliny na to deski a wtedy deski przesuszane będą tą szczeliną powstałą miedzy deskami a dachówką -ale to chyba nie dobry pomysł !

Panie Andrzeju proszę o wsparcie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłam pomysł i nie trzeba będzie stosować tej drugiej szczeliny miedzy wełną a deskami !! CO WY NA TO ????

Deskowanie bez szczeliny wentylacyjnej

Często membrany dachowe są układane na deskowaniu w sytuacji, gdy dach na okres przejściowy jest pokrywany tylko papą. Przed zamontowaniem zasadniczego pokrycia papa jest zdejmowana, a na jej miejsce układana jest membrana. Takie rozwiązanie umożliwia zamontowanie ocieplenia dachu na styk z deskowaniem i w konsekwencji zapewnia jego trwałość i dobrą termoizolacyjność (membrana działa osuszająco). Stosując takie rozwiązanie należy jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach. Membrany układane na deskowaniu muszą mieć odpowiednio gruby film funkcyjny lub jego dodatkową osłonę (włóknina). Producenci na ogół informują o tym, czy określona membrana może być stosowana na deskowaniu.

Deskowanie, które będzie się stykało z termoizolacją, powinno być wykonane z desek nie szerszych niż 11 cm, a szpary między deskami nie powinny być zbyt małe. W przypadku, kiedy deski są szersze i zbite na styk, należy poszerzyć szpary między deskami lub nawiercić otwory.

Czy wtedy takie szc zeliny miedzy deskami na 0,5 cm wystarczą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań. Szczelinę można uzyskać przez nabicie od spodu na krokwie łaty o grubości 3 cm. Folia nie jest żadnym osuszaczem! Ona umożliwia tylko wydostanie się gazu (pary wodnej) ale tylko w określonych warunkach! Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na dachówki od środka domu (przez szparę na łączeniach folli dachowej) w słoneczny dzień widoczne są gdzieniegdzie rozświetlone (czyli zewnętrzne) części dachówki albo wręcz promienie słoneczne (w każdym razie coś rozświetlonego). Czy to objaw w granicach normy, czy nieprawidłowość. Dachówka ceramiczna zakładkowa.

Pozdrawiam

 

Z tego opisu trudno wywnioskować czy popełnione zostały błędy przy kryciu dachu. Dachówki z reguły są nieszczelne i dlatego mają zamki. Odbite promienie słoneczne mogą się przedostawać tylko sporadycznie! Inaczej z tej folii nic nie zostanie! Poddasze powinno być też zakryte! Najlepsze folie mają odporność na UV 4 miesiące! Dotyczy to obu stron folii! Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z innej beczki .

Mam dach dwu spadowy (pd.30 st. pn.18 st.)

Od zachodu stoi wyższy dom (1-2m) 3m odstęp.

Mój mur ogniowy prawie 30 cm. wys. (jestem w granicy)od zach.

Pełne deskowanie zrobione z desek nowych , impregnowanych zanurzeniowo

szer max.13 cm. krokwie świerk. 8/16 co 75-85

Kupiłem na podkład papę termozgrzewalną na włóknie szklanym "bitumat"

1.Czy mogę tą pape położyć prostopadle do okapu ?(mniej odpadów :lol: )

2.Docelowo pozostaje mi do wyboru chyba tylko gont- te 18 st. :-? )

wobec tego czy jeśli płożę tą pape we wrześniu to do czerwca 09 może się pofałdować ?

3 . Ktoś mi już na forum sugerował dachówkę cementową :o

Proszę o radę ?

Narazie na deskowaniu jest ( od 20.11.07) nabita listwami folia 0,2 i wszystko ładnie schnie :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panie Andrzeju

 

W projekcie jest dach czterospadowy o kącie 35 stopni bez ścianki kolankowej. My chcemy podnieść dach murując ściankę kolankową na wysokość 2 pustaków tj. o 44 cm / zgoda projektanta /,ale ma być zachowana proporcja bryły domu.Podobnież trzeba powiększyć długość

płatew i jętek ? Jak tak to o ile cm i co ?

Proszę pana o w miarę szybką wypowiedż / zamówienie drzewa /

 

Pozdrawiam " Gołąb "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b]WItam,[/b]

Panie Andrzeju

Mam, prośbę o pomoc, poradę. Remontuję dach starego domu. Mam robiony dach w następujący sposób:

- dachówka

- łaty/kontrłaty

- papa

- deskowanie

- krokwie.

I teraz moje pytanie:

Będę ocieplał wełną - oczywiście zgodnie ze sztuka bedę miał szczelinę wentylacyjną. Szczelina ma ta umożliwić przepływ powietrza i tu dochodzimy do meritum: jeżeli nie mam podbitki a zamiast tego wystający gzyms (stary dom) bardzo szczelny dochodzący do desek czy muszę w tym gzymsie zrobić kratki wentylacyjne tak aby do tej docelowo zaizolowanej powierzchni - szczeliny pomiędzy deskowaniem a wełną dochodziło powietrze z zewnątrz. Czy może wystarczy naturalny obieg powietrza bez tego nawiewu (np. różnica temperatur pod dachem dół góra). Robiąc takie szczeliny - kratki dla tej przestrzeni obawiam się, że zimne powietrze może się skraplać i wydaje mi się, że naturalny obiek powietrza powinien być wystarczający

Będę wdzięczny za Pana opinię,

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...