Andrzej Wilhelmi 16.04.2009 22:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 Do przejścia rurek w karpiówce stosowałem dachówki wentylacyjne. Nie przerywałbym izolacji rurek! Latem temperatura czynnika może dochodzić do 300*C. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 17.04.2009 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2009 http://www.monier.pl/fileadmin/bu-files/pl/do_pobrania/ruppceramika/D_2.pdfMam na spróbowanie taki komplet dachówek ze strony 9. Tylko ,że taka rurka z izolacją ma średnicę ok. 6 cm i boję się czy nie za bardzo podniesie nam górną dachówe z kompletu ( oczywiście 2 pozostałe trzeba będzie sporo nadciąć). Może rzeczywiscie w miejscu przejścia ścisnąc izolację jakimś paskiem aluminium?No i oczywiscie nie uzyskamy w takim wypadku szczelności w obrębie dachówek bocznych , a jedyna ochrone przed deszcze będzie stanowiła dachówka górna. CZy takmoże być?pozdrawiam i dziękujęP.S.moi hydralicy twierdzili,że rurka miedziana będzie miała najwyżej 100 stopni,stąd pomysł na jej ściągnięcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 19.04.2009 20:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 Ja nie miałem z tym żadnych problemów. Po prostu trzeba to zrobić i ma być dobrze. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 20.04.2009 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2009 Znowu klops.Bardzo prosze o ocene układu dachówek w "koszu" nie podobają mi sie te esy -floresy. Mój dekarz twiedzi ,że tak musi być , bo trzeba było jakoś "wyrobić "to wole oczko - wstawiając dachówki chyba 3/4. Tylko dlaczego te dachówki 3 /4 sa rozmieszczone w tak różnych miejscach - bez ładu i składu. Dla mnie niszczy to znacznie efekt estetyczny wolego oczka. CZy to można poprawić? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/13163588422f2e81.html pozdrawiam i liczę na wsparcie jak zwykle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 20.04.2009 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2009 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/7ec50e32e6beaec5.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/bfc29e7ac0309c7a.htmlJeszcze podgląd z drugiej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 20.04.2009 16:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2009 Nie wygląda to najgorzej. Z takiego zdjęcia, przy zakurzonej dachówce trudno wypowiedzieć się o przebiegu linii. Generalnie od strony krycia wygląda OK. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciej40 21.04.2009 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2009 witam serdecznie zauważyłem ten wątek jest super i ja mam pytanie jakie blachy pod kosz są najlepsze mój dekarz upiera się przy tytan cynk, z tym że wybrałem dachówkę ruupceramika sirius 13 miedź, a kosz tytan cynk jest jasny będzie mocno widoczny. podejrzewam że dekarzowi chodzi o cięcie w koszu.Będzie mu trudniej ale może ma rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciej40 21.04.2009 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2009 i jeszcze jedno co myślicie o tej membranie Corotop Power Aluminium? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 22.04.2009 19:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2009 Dekarz nie może się upierać a tylko sugerować. Taki kosz w przypadku zastosowania blachy nie pasywowanej będzie łaciaty w odcieniach szarości. Nie wiem jakie są obróbki (pasy podrynnowe, nadrynnowe itp.). Wszystko powinno stanowić sensowną całość. Można wykonać kosz z blachy miedzianej (będzie w podobnej cenie) albo z malowanej blachy aluminiowej. Na temat folii nie wypowiadam się bo nie jestem zwolennikiem tego materiału choć na życzenie inwestora też stosuję (praktycznie wyłącznie Tyvek firmy DePont. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciej40 24.04.2009 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2009 Właśnie mam pytanie jak dobrzewykonać kosz mam więźbe gotową krokiew koszowa specjalnie wyprofilowana (wycięta) czy układam na niej bezpośrednio folie czy też nabijam wzdłuż kontrłaty lub deskę a na tym folię pogubiłem się , mój dekarz mówi że są dwa sposoby jeden to kontrłaty bite do koszowej wzdłuż pod nimi folia łaty dobite nie do końca (w powietrzu) niby sposób stosowany u naszych zachodnich sąsiadów. ale poczasie kontrłaty się opuszczają pod ciężarem dachówki, więc sposób niepewny. drugi sposób to kontrłaty bite do koszowej na sztywno z jakąś przerwą , ale nie kumam z jaką, a pod nimi folia. Czarna magia czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak powinien wyglądać dobrze zrobiony kosz,z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 25.04.2009 13:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2009 Do krokwi koszowej absolutnie nic nie mocujemy! Są różne rozwiązania kosza. Podstawowy rodzaj kosza to niezależny szal folii wyłożony w koszu a na niego nachodzą poziome szale z połaci. Kontrłaty bite na krokwiach kończą się 10 cm od linii kosza a ostatni gwóźdź, którym są przybijane minimum 15 cm od linii kosza. Po obu stronach kosza montuję skośnie (równolegle do linii) łaty. Dalej już normalnie poziomo montowane łaty docinane skośnie do tych łat i z nimi łączone (krętami). To jest bezpiecznie wykonany kosz, daje podparcie blasze koszowej na całej długości i gwarantuje praktycznie 100% szczelności. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 26.04.2009 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 Witam Panie Andrzeju.Napisał Pan: PostWysłany: Sro, 25 Marzec 2009 17:13 Temat postu:"ewadora" na 'wolich oczkach" powinni zerwać kontrłaty oraz tą papę i położyć nową na własny koszt. Inaczej niczego się nie nauczą. Przed ostatecznym rozliczeniem koniecznie zarządaj pisemnej gwarancji." Mam prośbę ,czy może mi Pan podpowiedzieć , gdzie mogę znaleźć przepisy , może jakieś poradniki, gdzie pisze,że przy kryciu wolego oczka istnieje obowiązek zgrzewania papy. Moi dekarze mimo wielokrotnych próśb papy nie zgrzali , a teraz twierdzą,że jest to praca dodatkowa,za którą im powinnam dodatkowo zapłacić. Jako pracę dodatkowo płatną wyszczególniają również wykonanie wentylacji na dachu to znaczy - pozostawienie wyciętej kalenicy na dwie strony oraz wykonanie otworów w desce i papie , w górze w każdym polu między dwiema krokwiami na połaciach "trójkątnych , a następnie pokrycie tego dodatkowym szalem folii paroprzepuszczalnej. -czy to jest uczciwe podejście?z góry dziękuję za radępozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciej40 27.04.2009 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2009 Dziś kolejny dzień i kolejny problem podejrzewam że jest to próba podwyższenia stawki ale dziś dekarz stwierdził że trzeba poziomować dach a właściwie połać i co ciekawe zejdzie mu na to cały tydzień pyta mnie czy chce wypoziomowany, czy też zostawiam tak jak jest ? głupie pytanie chyba każdy chce mieć prosty dach, ja bynajmniej też. aha co ciekawe mówi mi że widział w niemczech takie specjalne plastikowe podkładki potrzebne mu do złapania poziomów,szukam tego cholerstwa już 3 godz. ale nic nie mogę znaleźć są jakieś klocki dystansowe ale to do blachodachówki. dekarz mówi że muszą być plastikowe o różnej grubości i róznych kolorach. Panie Andrzeju chciałbym panu serdecznie podziękować za radę w kładzeniu folii w koszu.dekarz wziął sobie moje uwagi do serca i stara się robić wg pana opisu. ciekawe jak mu wyjdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 28.04.2009 18:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 Wychodzi kolejny raz sprawa etyki dekarza. W przypadku gdy występują duże rozbieżności więźbę powinien poprawić cieśla ale o tych niedokładnościach powinien poinformować dekarz przed przystąpieniem do krycia folią! A nie po fakcie! Skoro to wyprowadzenie ma mu zabrać aż tydzień to dach jest totalnie sknocowy. Zastanawia tylko jak to możliwe, że Twój dekarz tego wcześniej nie widział?! Wygląda na to, że chce Ci doliczyć za montaż łat. Drobne niedokładności niweluje się przy kryciu dachu i nie powinno to generować dodatkowych kosztów. Niedokładności poniżej 4 mm należy pominąć (nawet przy kryciu karpiówką). Do takich niwelacji nie stosuje się żadnych kolorowych podkładek plastikowych (od ustawiania okien). Najlepszym rozwiązaniem jest sklejka wodoodporna grubości 4 mm pocięta na paski szerokości 4 cm. Koszt pociętego arkusza sklejki to niecałe 100,- (koszt inwestora). Problemy z wyprowadzeniem płaszczyzny dachu i wykonaniem okapu mają z reguły tani wykonawcy. Nie byłoby problemu gdyby dach był w jednych rękach. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 28.04.2009 18:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 "ewadora" otworzenie kalenicy to dodatkowa praca i dodatkowa zapłata. Nie ma przepisów nakazujących zgrzanie papy na "wolim oczku" jest to w interesie dekarza! Bo to on daje gwarancję na szczelność dachu! "Wole oczko" jest formą nieszczelną! Przeciek na krycie wstępne pewny na 100%. Może to skutkować kapilarnym podciąganiem wody tym bardziej, że tworząca "wolego oczka" jest uniesiona w stosunku do połaci dachu o 12* a więc zgrzanie połączeń wydaje się konieczne (oczywiście nie dla Twoich dekarzy bo jak widać nie mają elementarnej wiedzy w tym zakresie). To nie ty powinnaś ich namawiać do poprawnego wykonania a kierownik budowy stosownym wpisem do dziennika budowy. Wykonanie pracy nie zgodnie z zaleceniami kierownika skutkuje nie odebraniem tych robót a co zatem idzie brak wypłaty. Musisz koniecznie zażądać od dekarza pisemnej gwarancji przed ostatecznym rozliczeniem oraz faktury na wykonane roboty. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciej40 28.04.2009 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 Witam i pozdrawiam prześlę fotki z produkcji kosza ciekawe czy o to chodzi, panie Andrzeju więźba nie została aż tak skonocona budowała ją ekipa z gotowych elementów nie kładą dachówki, więźbę stawiali 2 dni.http://images48.fotosik.pl/114/8fb132b092c1155bm.jpghttp://images48.fotosik.pl/114/a40b5ab22f42813dm.jpghttp://images39.fotosik.pl/110/3739c582b1632772m.jpghttp://images50.fotosik.pl/114/747f7cee40bf9d9fm.jpghttp://images46.fotosik.pl/114/1dcfbadc53b9cae5m.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
remonter 29.04.2009 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 Panie Andrzeju, liczę, że i moje problemy Pan rozwikła, choć są zgoła odmienne. Zaczynamy remont dachu. Mamy - mam nadzieję - solidną ekipę, ale wielość wersji opinii dotyczących prawidłowego pokrycia i rodzaju warstw pokrycia, która pojawiła się, gdy przystapiliśmy do zakupów matariałów wzbudziła nasze obawy. W rezultacie nie wiemy nawet co kupić.Chodzi o to, że dachu nie możemy ocieplić od wewnątrz, mamy bowiem otwartą przestrzeń nad salonem i wykończenie, którego nie chcemy niszczyć. Postanowiliśmy ocieplić dach od zewnatrz. Właśnie zdejmowane jest stare pokrycie (dach był odeskowany i pokryty blachą). Odsłonięte zostaną krokwie - 16x8, postanowiliśmy je nadbijać, aby położyć wełnę 20cm.Ale po kolei:Najpierw folię paroprzepuszczalną - ale jaką? czy z tzw. ekranem czy zwykłą? i czy wywijać ją na krokwie, czy docinać i przybijać do krokwi? Potem wełnę - lepiej uni-matę czy super-matę (czy rzeczywiście będzie efekt tego, że wydamy sporo więcej). Czy wełna 20cm wystarczy? I czy lepiej 20cm, czy 15+5?? Chcemy deskować i kłaść papę. Nasz dekarz twierdzi, że ok będzie na zakład, ale może upierać się przy termozgrzewalnej? No i czy pod deski membranę? Myśleliśmy, że tak, ale są też opinie, że nie, po prostu 2cm przestrzeni. A jeśli membranę to jaką?Dodam, że zdecydowaliśmy się na pokrycie tzw. blachodachówką z posypką, w panelach.Spotykamy się ze sprzecznymi opiniami i nie wiemy co robić, a dach wielki, remont strasznie drogi i boimy się, żeby nie popełnić błędu...Niecierpliwie czekam na odpowiedź. Nie zdawaliśmy sobie sprawy, że pojawi się tyle wątpliwości.Gorąco proszę o pośpiech, bo fachowcy na dachu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 29.04.2009 20:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 ...Najpierw folię paroprzepuszczalną - ale jaką? czy z tzw. ekranem czy zwykłą?... Folię paroizolacyjną!!! Powinna mieć współczynnik Sd minimum 80 (może być trudność z otrzymaniem) może być zwykła. Należy wywinąć ją na krokwie i dopiero je nadbić. Robiąc taki remont warto się pokusić o wełnę grubości 25 cm (rodzaj wełny obojętny oraz jej grubości obojętne). Nadbitka powinna mieć wysokość 12 cm. W miejsce deskowania rozważyłbym montaż płyty OSB grubość 12 mm. Papa podkładowa termozgrzewalna mocowana tylko w górnym rzędzie i kontrłatami. Nie ma potrzeby montażu folii wysoko paroprzepuszczalnej pod płytą OSB. W przypadku gdyby jednak takie rozwiązanie było zastosowane to należy to wykonać tak: nadbitka 9 cm i folia wysoko paroprzepuszczalna bezpośrednio na wełnę dalej kontrłata grubości 3 cm na nią deski lub płyta OSB i papa. Kalenicę należy otworzyć po 4~5 cm na stronę i zapewnić wlot powietrza przy okapie (te uwagi dotyczą obu rozwiązań). Blachodachówkę panelową montować na mijankę (z przesunięciem). Radziłbym remont ubezpieczyć i upewnić się czy wykonawca posiada stosowne ubezpieczenia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 29.04.2009 20:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 "maciej40" więźba wygląda bardzo przyzwoicie (ocena na podstawie zdjęć). Wygląda na to, że dekarz chce trochę Cię naciągnąć. Folia w koszu źle zamontowana. Powinna być wyłożona pół na pół i dodatkowy szal pomiędzy koszem a narożem (jakiekolwiek oszczędności są tu niewskazane) wywinięty na naroże czyli prawa połać kryta w pierwszej kolejności. Jak jest mocowany poziomy szal folii? Czy aby nie jest mocowany zszywkami do krokwi koszowej? Czy szal folii wyłożony w koszu nie jest mocowany zszywkami do krokwi koszowej. Co z okapem? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mercik 30.04.2009 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2009 W miejsce deskowania rozważyłbym montaż płyty OSB grubość 12 mm. Papa podkładowa termozgrzewalna mocowana tylko w górnym rzędzie i kontrłatami A czym mocować papę do osb - papiakami? Nie zrobią dziur na wylot? Czy w miejscu zakładu papy należy ją zgrzać, czy można zostawić tylko zakładkę (zakładając że pokrycie docelowe jest od razu robione)? A jak wykonać obróbkę okna dachowego przy wstępnym kryciu papą? Bo z tego co widzę systemowe kołnierze są przystosowane do łączenia z folią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.