rpilski 12.05.2009 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 Panie Andrzeju. Nad garażem (rozpiętość w osiach 6,68m, dach o nachyleniu połaci 25 stopni) konstruktor zaprojektował mi więźbę z wiązarów dachowych. Na dachu ma być dachówka, na wiązarach ma być pełne deskowanie i papa.Konstruktor zaprojektował wiązary w rozstawie co 2m. Zacząłem się jednak zastanawiać, czy tak duży (jak mi się wydaje) rozstaw nie spowoduje jakichś komplikacji wykonawczych czy użytkowych. Zastanawiam się, czy deskowanie na rozpiętości 2m nię będzie się nadmiernie uginać i nie powstanie "fala" na dachu. Odnoszę wrażenie, że konstruktor, który projektował więźbę jest bardziej "specem od żelbetu" niż od "drewna". Oczywiście może to być jednak tylko moje mylne wrażenie. Jak Pan ocenia przyjęty rozstaw wiązarów - mam się spodziewać kłopotów, czy spać spokojnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 12.05.2009 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 Witam,Miałem montowaną blachodachówke w styczniu kiedy było zimno. Teraz widze iż obróbki blacharskie pod rynnami i na bokach szczytów fałdują się - blacha pod wpływem słońca sie rozszerza. Czy tak być powinno? Jak temu zapobiec i czy powinni to poprawić moi "fachofcy"Dzieki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 13.05.2009 21:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2009 ...Konstruktor zaprojektował wiązary w rozstawie co 2m... Tak się często dzieje gdy konstruktor (projektant) nie rozumie funkcji dachu. Oczywiście pod względem wytrzymałościowym a tym bardziej ekonomicznym jest wszystko OK. Pod względem estetycznym może fatalnie! Maksymalny rozstaw wiązarów (krokwi) nie powinien osiowo przekraczać 90 cm właśnie ze względu na uginanie się łat. W Twoim przypadku radziłbym zamontować pomiędzy wiązarami dodatkowe dwie kontrłaty dzieląc to pole na trzy równe części. Moim zdaniem kontrłaty powinny mieć wysokość 4 cm (np. 4x5 lub 4x6) a łaty powinny mieć przekrój 5x5 cm. Takie rozwiązanie powinno zapobiec uginaniu. Może wystąpić również problem z deską okapową. Powinna mieć grubość 4 cm i być mocowana do każdego wiązara dwoma gwoździami 125 mm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 13.05.2009 21:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2009 ...A jeśli mocowanie haków wypada/wypadnie na tle krokwi ? Generalnie przyjmuje się maksymalny rozstaw haków 60 cm ze względu na stabilność rynny. Ze względów estetycznych tak rozmieszcza się haki aby rozstaw pomiędzy nimi był jednakowy. O ile masz tak rozmieszczone krokwie (w co wątpię) to można. Tolerancja na łatach zależy od rodzaju pokrycia. Karpiówka, płytki włóknocementowe do 2 mm, dachówka zakładkowa nawet do 5 mm, blachodachówka nawet miejscami do 10 mm. Na moich dachach nie przekracza 3 mm. Na podkłaki stosuję sklejkę wodoodporną grubości 4 mm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 13.05.2009 21:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2009 ...Miałem montowaną blachodachówke w styczniu... Na obróbkach szczytów można tego zjawiska uniknąć wykonując otwory fasolkowe lub wiertłem 4 mm. Z pasem podrynnowym jest znacznie trudniej (mocowanie haków rynnowych). Ja przed montażem zimą trzymam obróbki w ciepłym pomieszczeniu i podgrzewam opalarką. Jest jeszcze skuteczna ale mało estetyczna metoda kopertowania blach. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rpilski 14.05.2009 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 Dziękuję serdecznie za odpowiedź. Moja architekt w końcu przekonała się do tego, że ten rozstaw to "jest" jednak problem i jakoś usiłuje wybrnąć z tej sytuacji. Wspomina coś o deskach 38mm zamiast calówek, ale ja jakoś nieufnie podchodzę do takiego rozwiązania problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 14.05.2009 17:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 Najprostsza rzecz to podwoić ilość wiązarów. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 15.05.2009 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 ja apropos impregnacji kupiłem dziś w Castoramie Sadolin - jakiś roztwór wodny w bańce 5L - rzekomo dobre cudo do impregnacji? Za baniuszkę dałem cos koło 100 Dobrze będzie tym spryskać czy jest coś lepszego? I czy warto? Tak sie dzis zastanawiałem z okazji jakiejś plagi w mojej okolicy wymiany dachów - cholercia przy poddaszu użytkowym aby później wymienić dach to niezła rozpierducha - wszystkie mieszkania tracą sufit. W gierkowej zabudowie (jakiej najwięcej u mnie) to były zazwyczaj kostki 2p ze stryszkiem Także postanowiłem moje drewno dobrze zabezpieczyć - niby impregnowane było ale zanurzeniowo i wiadomo co tam dolali... Co ekspert myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monia i marek 17.05.2009 16:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 Czy takie osadzenie okna dachwego jest właściwe? Na co zwrócić szczególną uwagę? Dach jest deskowany i papowany, a dachówka w trakcie układania.http://img33.imageshack.us/img33/9995/1605071.jpg http://img33.imageshack.us/img33/6655/1605048.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 17.05.2009 20:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 Nie bardzo rozumiem czego dotyczy pytanie? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monia i marek 17.05.2009 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 zapytam inaczej: 1. Na co zwrócić uwagę w osadzonym oknie połaciowym, żeby później uniknąć kłopotw z ewent. np. przeciekaniem wokół itp, 2. Czy te odległości okna od dachówki są właściwe? 3. Czy między oknem, a dachówką powinno być coś jeszcze? Jakaś dodatkowa obróbka, silikon, czy jakieś inne rzeczy (przepraszam, jesli głupie pytania zadaję, ale kompletnie się na tym nie znam). Czy nie będzie się tam wlewała woda i śnieg (pod te ucięte dachówki po bokach okna)? Jestem zadowolona z ekipy (póki co), ale chcę się upewnić czy to okno jest jak należy, żeby w razie potrzeby poprawić. Mam też pytanie a propos gąsiorów. Cieśle poprosili o zakup haków do mocowania gąsiorów (takie blaszane, powyginane blaszki). Czy one będą widoczne po nałożeniu gąsiorów? Jak dzisiaj sobie to przykładałam do gąsiora, to wygląda na to, że kawałek wygiętej blaszki będzie widoczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 17.05.2009 20:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 Z przedstawionych zdjęć widać, że jest OK. Odległość dachówek od okna limituje przetłoczenie w obróbce blaszanej. Dodatkowym uszczelnieniem jest specjalna gąbka. Ważną sprawą jest aby pod dachówką nad oknem była zamontowana rynienka odprowadzająca skropliny. Klamra gąsiora jest niezbędna do prawidłowego jego montażu. Takie klamry są produkowane w kolorach zbliżonych do koloru gąsiora więc są mało widoczne i nie psuje to estetyki dachu.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 17.05.2009 20:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 ...Dobrze będzie tym spryskać czy jest coś lepszego? I czy warto? Warto. Ja polecam impregnaty oparte na związkach miedzi np. Kuprafung. Można opryskiwaczem lub malować wałkiem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monia i marek 17.05.2009 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 Bardzo dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 18.05.2009 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2009 Mój "dachstory " ciąg dalszy . Mam prosbe o objerzenie jeszcze raz zdjęć http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/49fc89fc6a646ba3.html Nie podoba mi sie takie szerokie wykonanie koszy - chodzi o to ,że blacha w koszu jest w dużym stopniu widoczna. Dla mnie to jak rana na dachu-mam niestety takie skojarzenia CZy tak wykonany kosz jest poprawny? Widziałam kilka innych dachów z karpiówki i wszędzie tam blacha w koszu praktycznie nie była widoczna -i to mi sie bardzo podoba. CZy jest teraz jeszcze jakas mozliwośc zmiany tego ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/743a4312e300c92b.html tu prosiłabym raz jeszcze o ocene poprawności wykonania wolego oczka -dach zmyty przez deszcz;). NIe jestem w stanie zrobić dokładniejszego zdjęcia bo dach na wysokości 10 m . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vafel 18.05.2009 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2009 Panie Andrzeju, Mam pytanie o taki element jak ława kominiarska. Chciałbym u siebie na dachu coś takiego zamontować, żeby można się było w miarę bezpiecznie dostać do komina. Na dachu planuję dachówkę cementową. Taki np. Euronit ma przewidziane w tym celu specjalne dachówki. Problemem jest jednak koszt: dachówka kominiarska: 84 złstrzemię pod ławę: 16 złława 80 cm: 85 zł Dwie dachówki, dwa strzemiona i jedna ława to w sumie 285 zł. Na allegro można znaleźć coś takiego jak ława kominiarska - komplet do zamocowania (np. tutaj: http://www.allegro.pl/item628807746_lawa_kominiarska_0_60_mb_komplet_do_dachowki.html). Jak rozumiem, do tego nie są potrzebne już żadne specjalne dachówki ani strzemiona, więc różnica w cenie robi się istotna. Tylko czy coś takiego sprawdza się w praktyce? Jest to bezpieczne dla kominiarza i dla dachu? Z góry dziękuję za odpowiedź.Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosiek_M 19.05.2009 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 Cegła klinkierowa (połówkowa), którą obłożony jest komin styka się z gąsiorem (w górnej części komina). Jak prawidłowo wykończyć tę część komina aby nie było przecieków? Czy w tym miejscu gąsior należy zacementować?Dach kryty dachówką ceramiczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 19.05.2009 19:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 Za szczelność dachu odpowiada krycie wstępne! Druga szczelność pod gąsiorem. W żadnym wypadku nie wolno trwale łączyć gąsiora z kominem! To powinien wiedzieć Twój dekarz. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 19.05.2009 19:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 ... Jest to bezpieczne dla kominiarza i dla dachu? Tak na prawdę to dla Twojego dachu to wszystko jedno. Wszystkie takie produkty muszą mieć atesty! Stabilność tego rozwiązania i estetyka trochę gorsze od systemowego. Nie wiem czy produkty, które porównujesz wykonane są z tego samego materiału (chodzi o elementy metalowe). Osobiście montowałbym rozwiązanie systemowe bo oszczędności nie są wielkie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZBYSZEK_SK 19.05.2009 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 Szanowni Forumowicze.Dostałem prywatną wiadomość od johna2:cyt. :Od: johna2 Do: ZBYSZEK_SK Wysłany: Wto, 19 Maj 2009 15:45 Temat: uwaga Możesz gnoju nie mieszać ludziom na tym forum. Przeczytałam twoje uwagi dotyczące dachu, mam nadzieję że Cie cwaniaku moderatorzy usuną z tego forum. Zycze powodzenia przy budowie dachów. Ciekawe co sądzicie o tej wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.