Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

"ewadora" estetyka wykonania kosza fatalna! Bardzo szeroki kosz i do tego nierówno cięty. Bardzo wyraźnie widać połączenia blach koszowych. Nieestetycznie wyprowadzona blacha koszowa na dachówkę. Wydaje mi się, że kosz jest wykonany z malowanej blachy ocynkowanej (to kiepskie rozwiązanie). Najszczelniejszy i najestetyczniejszy jest kosz wykonany na "nokach" (dachówka do dachówki dochodzi na styk) ale nie każdy to potrafi wykonać. Co do "wolego oczka" to generalnie do przyjęcia choć można to wykonać dokładniej. Wydaje mi się, ze widać jakieś dziwne przejścia choć mogę się mylić. Połączenie z zasadniczą połacią powinno być płynne. Nie wiem co z wentylacją połaci "wolego oczka". Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Szanowni Forumowicze.

Dostałem prywatną wiadomość od johna2:

.

Niezależnie czy upubliczniać czy nie uważam ,że taki post świadczy tylko i wyłącznie o jego nadawcy !!!

Jak cos sie komus nie podoba to moze to kulturalnie wypowiedzieć. To tyle dywagacji.

Co do wentylacji moich wolich oczek to dekarze powiedzieli,ze napływ powietrza będzie od strony bocznych połaci dachu (" kanałami " pomiędzy łatami -ja to tak rozumiem. Wywiew to niestety tylko po jednym komplecie dachówek wentylacyjnych na szczytach :(

Blacha -płaska pural mat-miała byc najlepsza-szwedzka :roll:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za szczelność dachu odpowiada krycie wstępne! Druga szczelność pod gąsiorem. W żadnym wypadku nie wolno trwale łączyć gąsiora z kominem! To powinien wiedzieć Twój dekarz. Pozdrawiam.

To sama kalenica więc trudno tam mówić o szczelności pokrycia wstępnego :) Tam nawet przy papowaniu jest szczelina wentylacyjna. Gąsiora z kominem nikt nie zamierza na szczęście łączyć. Po prostu zaproponowano uszczelnienie przestrzeni pod gąsiorem (oczywiście po jednej stronie połaci) poprzez zacementowanie jej, aby woda nie podciekała przez kalenicę pod gąsiorem.

A co pan rozumie przez "Druga szczelność pod gąsiorem."?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Forumowicze.

Dostałem prywatną wiadomość od johna2:

 

Po co ją pokazujesz? Żeby zaczęły się kłótnie? Jeśli chcesz, by zobaczył to moderator, napisz do niego. Prywatnych maili, jakie by nie były, nie powinno się upubliczniać.

No cóż , chodziło mi tylko pokazać że można bez żadnego powodu kogoś wyzwać ot tak sobie bo ma się kaprys lub zły dzień .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...To sama kalenica więc trudno tam mówić o szczelności pokrycia wstępnego

 

A co ma piernik do wiatraka? Poprawnie wykonane krycie wstępne gwarantuje szczelność w takich miejscach: kalenice, naroża, kosze, przy kominach i oknach połaciowych nie wspominając już o połaciach. Uszczelnienie przez zacementowanie?! A od kiedy taka zaprawa chroni przed wodą? Takie połączenie jest sztywnym połączeniem, które będzie pękać! Pod gąsiorem montuje się taśmę kalenicową i to jest ta druga szczelność. Krótko mówiąc zła propozycja i jak dekarz nie potrafi wykonać tego profesjonalnie to jakiej gwarancji udzieli na swoja pracę? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Do wyboru mam gont bitumiczny albo blachodachówkę z posypką ceramiczną imitującą gont...

 

Rozumiem, że imitującą gont drewniany. Te materiały pokryciowe są nieporównywalne. Oczywiście zdecydowanie lepszym materiałem są blaszane pokrycia panelowe z posypką mineralną. Materiał i robocizna dwukrotnie droższa niż przy goncie bitumicznym. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Pana Zbyszka.

Bardzo przepraszam za uzyte zbyt mocne slowa.Ale pisze Pan, ze połozenie dachu w kwocie ponizej 120zl grozi katastrofa bydowlaną i jedynie fachowcy z Braasa potrafia to zrobic dobrze, ze taki dach kryje się 3 miesiace, itd..............Za każdym razem Pan lub Pana sasiad macie zepsute dachy bo byla tania ekipa ponżej 120zl. Oczywiscie wszytkie pokrycia sa zle za wyjatkiem tego które Pan proponuje itd Jeżeli kogokolwiek uraziłam za jak Pan twierdzi niezawinione uwagi to przepraszam ale ciekawe dlaczego Moderator usunąl wszytkie Pana wypowiedzi dotyczące dachu. Buduje dom w Warszawie /i nie jest to najtańsze miasto/ mam podpisana umowę na położenie dachowki ceramicznej za 60zl. Ekipa bardzo dobra i sprawdzona.

Forum Muratora jest najlepszym polskim fotum budowlanym i wielka chwała dla kierujących tym forum. Wiekszość inwestorów szuka tutaj inormacji bardzo waznych dla realizacji ich przyszłych marzeń a podbijanie cen temu nie służy Chyba że ten Pański Dzierżoniów jest dzienca Paryża.

Jeszcze raz bardzo przepraszam wszystkich tych ktorych uraziłam moja wypowiedzią ale czasmi trudno wytrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Panowie nie życzę sobie dalszych polemik na moim wątku. Pozdrawiam.

johna2 to Pani. :D

A Panem to jestem ja. :D

Do johna2: przed chwilą sprawdzałem moje posty i jakoś wszystkie są. :o

Nie jestem wykonawcą dachów.

Sprzedaję kabelki i pstryczki-elektryczki.

A opisywałem tylko i wyłącznie moje doświadczenia z moim dachem.

I to byłby koniec dyskusji w moim temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wydaje mi się że moi fachowcy coś sknocili. Wydaje mi sie, ale zanim zacznę z nimi o tym rozmawiać wole być pewnym.

Mocowanie szpilek w wieńcu pod murłatę powinno wyglądać w/g projektu symetrycznie względem grubości ściany tzn. mam ścianę 25 cm czyli centralnie gdzieś na 12,5 cm z każej strony. Murłata przewidziana o wymiarach 14x14 cm. Tymczasem panowie wypuścili szpilki/ kotwy jakieś 7 cm od krawędzi po zewnętrznej stronie wieńca. Czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne?? Do tej pory fachowcy nie popełnili żadnego błędu i niejednokrotnie wykazywali się wiedzą i umiejętniościami. Jednak w tym przypadku mam poważne wątpilwości czy czegoś nie skopali. Przecież poprzez murłatę przenoszone są obciążenia dachu na ściany. Więc logika wskazuje na to ażeby kotwy były po środku ściany, a nie prawie że na jej krawędzi.

Będę wdzięczny za informację co z tym fantem zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f946b8f78707bfdf.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/41500774b0f94f51.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01dea9ac8272a7b4.html

Panie Andrzeju czy z tym koszem to mniej więcej tak ? nie wiem co to jest kosz na nokach, i wyzedł taki . ciekawi mnie też czy są zastrzeżenia do obróbki komina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"banko" Twoi fachowcy nic nie sknocili! Wszystko jest OK. Wieniec jest zbrojony i tworzy monolityczną żelbetową belkę. Zamontowanie śrub po środku może skutkować koniecznością obtłukiwania krawędzi wieńca co najczęściej prowadzi do odsłonięcia zbrojenia. Drugim rozwiązaniem byłaby konieczność wycinania dodatkowego zamka w krokwi na wieniec (dodatkowa robota i osłabienie krokwi). Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"maciej40" komin obrobiony poprawnie ale bardzo nieestetycznie! Kosz jest OK. Cieśla coś sfuszerował skoro dekarz musiał tyle podkładać.

Kosz na nokach wykonuje się dla pokryć płaskich (karpiówka, płytki włóknocementowe, łupek, gont bitumiczny itp.). Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu niniejszego wątku pozwolę sobie zadań Panu kilka pytań dotyczących pokrycia dachu kopertowego, deskowanego i krytego papą termozgrzewalną - zimny dach.

 

 

W jednej z Pańskiej odpowiedzi zostało wspomniane, że prawidłowa wentylacja kalenicy przy szczelnym pokryciu z papy powinna zostać wymuszona przez między innymi rozszczelnienie kalenicy i ułożenie folii po 30 cm na każdą ze stron.

 

http://img24.imageshack.us/img24/5558/wenty.jpg

 

Jednakże w przeciwieństwie do spotkanego przeze mnie sposobu zaleca Pan ułożenie folii na kontrłatach i przybicie jej łatami - mam nadzieję, że się nie mylę. Czy w takim wypadku sypki śnieg nie zostanie zawiany na belkę kalenicową?

 

Kolejne moje pytanie dotyczy sposobu wentylacji przestrzeni międzykrokwiowych dochodzących do krokwi narożnych w dachu czterospadowym.

Na chwilę obecną spotkałem się z dwoma sposobami rozwiązania tego zagadnienia:

- przecięcie papy na krokwi narożnej i ponacinanie piła desek w taki sposób aby powstała większa szczelina wentylacyjna,

- w górnej części międzykrokwiowej wykonanie okrągłych otworów i przykrycie ich folią (rozłożenie większego paska na krokwi narożnej i wywinięcie go na boki tak aby zasłoniły wykonane wcześniej otwory).

 

Jeśli miałbym zgadywać to pierwszy sposób plus, na przykład folia wykonana w podobny sposób jak w przypadku kalenicy wydaje się być dobrym rozwiązaniem.

 

W Pana wypowiedziach spotkałem się z wycinaniem otworów i uszczelnianiem ich folią, czy mógłbym zobaczyć jak wygląda wykonanie takiego elementu?

 

Trzecie i ostatnie moje pytanie dotyczy wykonania okapu w dachu odeskowanym i uszczelnionym papą.

 

Jak powinno wyglądać zakończenie papy przy desce czołowej? Aktualnie papa jest równo przymocowana do deskowania. Deska czołowa jest szeroka (25 cm) i taką chciałbym zachować. Pytanie moje dotyczy sposobu wykonania okapu w momencie kiedy chciałbym uniknąć rozwiązania typu podniesienia ostatnich 25 cm papy za pomocą belki klinowej. Czy w takim wypadku możliwe jest wsunięcie pasa podrynnowego delikatnie pod papę? Pas nadrynnowego miałbym wtedy około 12 cm. Rynna zostałaby przymocowania w równo z górną krawędzią wiatrownicy (podbitka pozioma). Skropliny powinny wtedy wydostawać się po pasie nadrynnowym.

 

Pozdrawiam![/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowane przeze mnie przekrycie na kontrłatach może być wykonane dowolną folią. Przy takim przekryciu (25~30 cm) przewiewanie śniegu nie wystąpi. Folia wysoko paroprzepuszczalna może leżeć na papie. Na narożu takie rozwiązanie nie przyniesie efektów gdyż deski dolegają do krokwi narożnej. Pozostaje więc wycinane otworów najlepiej prostokątnych (wąskie a szerokie) lub podcinanie krokwi od góry (należy to wykonać przed deskowaniem).

Pomijając walory estetyczne szerokiego okapu i szerokiego pasa nadrynnowego takie wykonanie okapu jest mało skuteczne. Proszę zwrócić uwagę na fakt, iż przy kącie nachylenia połaci np. 45* i przy zastosowaniu kontrłaty 2,5 cm i łaty 4 cm najmniejsza odległość górnej krawędzi pasa nadrynnowego od rynny to 9 cm. Do tego wróblówka i dachówka to razem 13 cm! Przy trochę większym deszczu woda nie wpadnie do rynny. Jedynym profesjonalnym rozwiązaniem okapu jest zastosowanie belki klinowej lub podobnie usytuowanej deski. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dach z pełnym kryciem deskami i papą, na to blachodachówka.

Mam dylemat z prawidłową wentylacją czyli doborem odpowiedniej wysokości kontrłat.

Mam dach 2 spadowy o nachyleniu 40' i długości krokwi 7,6m

W projekcie mam 3x5cm ale to pod dachówkę, z innych źródeł propozycja kontrłat była 2x5x5 lub 2,5x4cm

Z tego co ostatnio wyczytałem to pod blachodachówkę i taką długość krokwi jest chyba stanowczo za mała wysokość kontłaty.

Moje pytanie: Jaka powina być minimalna wysokość kontłat dla prawidłowej wentylacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...