Andrzej Wilhelmi 21.06.2009 20:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 To dociśnięcie powinno nastąpić jak najszybciej bo inaczej klej butylowy na taśmie zostanie pokryty kurzem i połączenie z dachówką stanie się niemożliwe. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elena76 24.06.2009 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 Panie Andrzeju,Jak się okazuje, poprawki dekarzy niewiele pomogły, bo na kominach ponownie pojawiły się mokre plamy po wczorajszej ulewie. Prosze zerknąć na zdjęcia komina, czy to jest do poprawki? Komin mniejszy, zaciek od strony szczytu:http://foto2.m.onet.pl/_m/f61ae83f8d949092b34120ee56ff33ba,10,19,0.jpg komin większy zaciek od strony krawędzi dachuhttp://foto1.m.onet.pl/_m/7d84a3d4816ef68742c1504d07882add,10,19,0.jpg nakapało na podlogęhttp://foto3.m.onet.pl/_m/232f362f03c8e2057d5f10019825a76b,10,19,0.jpg obróbki i fugi na większym kominie http://foto0.m.onet.pl/_m/0528f68aea66962a9301eb7d6c6427c0,10,19,0.jpghttp://foto1.m.onet.pl/_m/d6bab2cc9611f7b8057f3e5a72ca7c95,10,19,0.jpghttp://foto0.m.onet.pl/_m/4dc0cc6f9182e8f6f934db7d7bb3450c,10,19,0.jpghttp://foto0.m.onet.pl/_m/1a18b9271da86858ede5547c984b5cd8,10,19,0.jpghttp://foto3.m.onet.pl/_m/c6e7773037334079dbd09659f4354f13,10,19,0.jpghttp://foto3.m.onet.pl/_m/11a66179bd9b1e8c38385b3a5dd125f7,10,19,0.jpghttp://foto1.m.onet.pl/_m/7312a81b143493f55109fae0f4d0e429,10,19,0.jpghttp://foto1.m.onet.pl/_m/ffa053b84c322fa34b3a83c97a92fa1d,10,19,0.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 26.06.2009 19:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 Fugi na kominie są fatalne. Wydaje mi się, że uszczelnienie obróbek też nie jest pełne ale na przeciek praktycznie nie ma to wpływu. Z przestawionych zdjęć nie widać jak jest wykonane krycie wstępne w obrębie komina. Na pierwszy rzut oka wygląda, że coś jest nie tak. Zdecydowanie komin należy zafugować! Krycie wstępne powinno być wykonane tak jak przy oknie połaciowym. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
johna2 27.06.2009 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2009 Mam w projekcie węiżbe pod dachówke ceramiczną:krokiew 8x16krokiew koszowa10x20jetka 8x16miecz 7x14slupek 12x12murłata 12x12 płatew 12x14Mam pytanie czy moge zwiekszyc przekroje np. murłate na14x14 i czy nie pozmieniam kątów dachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elena76 27.06.2009 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2009 Dziękuję za odpowiedź. Spróbujemy sami jakoś poprawić fugi. Fugi na kominie są fatalne. Wydaje mi się, że uszczelnienie obróbek też nie jest pełne ale na przeciek praktycznie nie ma to wpływu. Z przestawionych zdjęć nie widać jak jest wykonane krycie wstępne w obrębie komina. Na pierwszy rzut oka wygląda, że coś jest nie tak. Zdecydowanie komin należy zafugować! Krycie wstępne powinno być wykonane tak jak przy oknie połaciowym. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
akapap 01.07.2009 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Panie Andrzeju, dwukrotnie dla podobnego dachu gdzie dachówka była ułożona zaraz po więźbie zauważyłem, że cała połać dachu jest wklęśnięta, wygląda to tak jakby dach ugiął się pod ciężarem dachówki na samym środku dachu. Co może być przyczyną takiego stanu? Rozumiem, że możliwy jest scenariusz gdzie dekarz nie wyprostował dachu na łatach ale dziwi mnie fakt, że miało to miejsce na dwóch bardzo podobnych dachach. Możliwy jest np. scenariusz, że mokra więźba pod naporem dachówki się wykrzywiła? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Michał i Magda 01.07.2009 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Witam serdecznie, Panie Andrzeju, nie jeden dach w życiu Pan widział, może mi Pan pomoże. Musimy pilnie wybrać kolor podbitki, będziemy mieli także widoczne końcówki krokwi. Dachówka jest antracytowa, dekarz mówi, że antracyt ładnie wygląda z podbitka w kolorze palisander, ale mi wydaje się on za ciemny. Wprawdzie widziałam próbki drewna pomalowane różnymi kolorami lakierobejcy, ale ciężko wyobrazić mi to sobie na dachu. Wiem, że wszystkie kwestie estetyczne zależą od gustu i są gusta i guściki, ale nawet antracyt może się gryźć z niektórymi kolorami, a ja nie widząc tego w pełnej okazałości nie jestem w stanie ocenić. Będę wdzięczna za poradę. Pozdrawiam,Magda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 01.07.2009 17:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Skoro nie mówimy o gustach to nie mówmy, że jakieś kolory się gryzą. Radzę zasięgnąć porady architekta. Większość moich klientów kolor podbitki dobiera do koloru okien. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 01.07.2009 17:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 ... mokra więźba pod naporem dachówki się wykrzywiła... Jak usuniemy z tego twierdzenia słowo "mokra" to będzie odpowiedź na stawiane pytanie. Są praktycznie dwa rodzaje ugięć. Jedno pomiędzy krokwiami wynikające ze złego doboru przekroju łat, drugie to ugięcie krokwi wynikające najczęściej z braku jętki w konstrukcji więźby. Obie te wady mogą wystąpić jednocześnie. Przy ich wystąpieniu bezwzględnie należy zasięgnąć opinii konstruktora. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 01.07.2009 18:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 "johna2" Odpowiedziałem na to twoje pytanie w innym wątku. Przypomnę tylko przekroje zawsze można zwiększyć. Jak cofniesz murłatę do środka o 1 cm to kąta nachylenia połaci nie zmienisz tylko Twój dach uniesie się o 1 cm a przy powiększeniu zamka w krokwi wszystko pozostanie bez zmian. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom13 01.07.2009 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Panie Andrzeju,Komin jest wykonany z cegły klinkierowej (niestety dziurawki ) murowany na pełną fugę. Czy jest konieczność wypełnienia tych fug na równo z cegłą, czy może zostać tak jak jest na zdjęciu? Proszę również wypowiedzieć się na temat obróbki blacharskiej - pytam dlatego, iż w ostatnim czasie podczas silnych deszczów komin przeciekał w dwóch różnych miejscach.http://img505.imageshack.us/img505/8461/pict8122.jpghttp://img526.imageshack.us/img526/6192/pict8136.jpg Z góry dziękuję za odpowiedźPozdrawiamTomek[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 02.07.2009 21:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Tylko wówczas gdyby zaczął przeciekać. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom13 03.07.2009 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 Właśnie przecieka.Komin był wybudowany w październiku 2008r, zaczął przeciekać w maju tego roku – wykonawca wymienił silikon w tym miejscu i poinformował nas, że we wrześniu wymieni nam na silikon na całym obwodzie komina (powiedział też , że takie zabiegi trzeba wykonywać raz w roku). Pomogło ale nie na długo bo podczas ostatnich deszczów znów przecieka ale w innym miejscu. Czy rzeczywiście ten silikon tak trzeba tak często wymieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 03.07.2009 19:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 Jak został zastosowany silikon dekarski to jego praktycznie nie można wymienić gdyż doskonale łączy się z wieloma materiałami! Co najwyżej minimalne pęknięcia można uzupełnić po kilku latach. W Twoim przypadku pozostaje zafugowanie komina dobrą fugą do klinkieru a gdyby to nie pomogło należy dodatkowo zaimpregnować fugi. Dalsze wizyty dekarza nie są potrzebne (darmowe oczywiście tak). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom13 03.07.2009 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 Dziękuje za odpowiedź. Prosze jeszcze o informację jaki Pan stosuje silikon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 03.07.2009 22:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 Soudal. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
akapap 04.07.2009 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2009 Jaką długością gwoździ powinno się przybijać łaty i kontrłaty gdy: krokwa, deskowanie (calówka), papa 4 mm, kontrłata 2,5 cm, łata 5 cm. Wydaje mi się, że 5 cali ocynk to trochę mało? W przypadku wentylacji pomieszczeń nie powinno się używać kominków ceramicznych. Alternatywą pozostają plastikowe, jednakże dla dachówki ruppceramika sirrius 13 jest dostępny jedynie model plastikowy bez ocieplanie na plastikowej dachówce pośredniej. Czy taki produkt spełni swoją funkcję. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nitubaga 05.07.2009 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2009 dzień dobry znów tu wracam, bo znów potrzebuję pomocy mam pytanie czy dach z głównymi połaciami nachylonymi do poziomu na 38 i 45 stopni - kwalifikuje się do wymogu posiadania ław i stopni kominiarskich regulowanych normą? odpowiedz jest dla mnie istotna, bo ich brak zarzuca nam kominiarz, a developerzy nie pokwapili się z ich wykonaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 05.07.2009 09:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2009 Kąt nachylenia połaci dachu nie tu znaczenia, najważniejszy jest bezpieczny dostęp do kominów. Chodzenie po pokryciu nawet okazjonalne też jest niewskazane. Te elementy powinny być zamontowane na dachu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 05.07.2009 09:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2009 "akapap" Kontrłatę mocujemy gwoździami 3' a łatę w Twoim przypadku 5' i z całą pewnością będzie poprawnie. Dla lepszego trzymania można zastosować gwoździe karbowane (paleciaki).Takie kominki wentylacyjne z reguły nie spełniają swojego zadania gdyż krótka rura przyłączeniowa uniemożliwia poprawne funkcjonowanie wentylacji grawitacyjnej. Kominki do wentylacji pomieszczeń powinny być ocieplone i rura przyłączeniowa powinna być też ocieplona. Brak izolacji cieplnej spowoduje wykraplanie pary wodnej i spływanie skroplin do kratki wentylacyjnej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.