efilo 16.10.2009 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2009 No i przyszła kryska... i ja też przyszłam się poradzić Dach wykonany rok temu. Od poniedziałku zaczynamy robić podbitkę. Zaczęłam czytać o prawidłowej wentylacji połaci dachowej i mam takie oto dwa pytania: 1. czy jeśli: - dach pokryty jest dachóką ceramiczną - dach nie ma pełnego deskowania - została zastosowana folia wysokoparoprzepuszczalna Tyvek można nie robić otworów wentylacyjnych w podbitce? 2. czy konieczne jest stosowanie wróblówki? ja ją zakupiłam ale z tego co widzę po przepełnieniu pudła z nią to raczej na dachu nie jest. nie wiedziałam że jest istotna i jak mi panowie o niej marudzili to machnęłam ręką. wrócą jeszcze zamontować płotki przeciwśniegowe to jeśli to możliwe na tym etapie to by mi to wcisnęli jeśli to konieczne. Dodam bo widzę że to ma znaczenie że mam dachówkę płaską - creaton domino Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 17.10.2009 11:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2009 W podbitce otwory ani elementy wentylacyjne nie są potrzebne. Kratka wentylacyjna bez grzebienia (zwana wróblówką) bezwzględnie tak. Skoro dach jest wykonany i nie klapnął pierwszy rząd dachówek to pierwsza łata została postawiona na sztorc konieczne więc będzie przerobienie okapu bo inaczej końcówki dachówek pierwszego rzędu uniosą się do góry. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kattharina 18.10.2009 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Witam Panie Andrzeju! Mam pytanie odnośnie obróbki okien dachowych. Czy folia paroprzepuszczalna może być rozcięta na brzegach jak na zdjęciu poniżej? Czy montaż okna od wewnątrz jest prawidłowy?http://images44.fotosik.pl/216/529bacd1245e060am.jpghttp://images38.fotosik.pl/212/727e76321f347ee2m.jpg Drugie pytanie dotyczy wykusza. Nad wykuszem zrobiono daszek. Pod daszkiem nad betonem jest papa termozgrzewalna i 20 cm wełny. Tyle, że wełna wystaje na razie z boku, wiadomo na to pójdzie ocieplenie ze styropianu 15cm, ale czy taka wełna nie zawilgotnieje?http://images45.fotosik.pl/217/f42ba80b0c421ca7m.jpghttp://images40.fotosik.pl/212/95cc01e2cd5556e4m.jpg I ostatnie pytanko odnośnie dachówek wentylacyjnych - są wstawione w drugim rzędzie od góry, czy to nie za wysoko (niestety zdjęcie trochę niewyraźne)?http://images48.fotosik.pl/216/8c3344e679a1d709m.jpg Pozdrawiam Kasia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 18.10.2009 21:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Ad. 1. Wygląda poprawnie. Montując okno stosuje się dodatkowy oryginalny kołnierz z folii lub wykonuje się go z pasków folii.Ad. 2. Nawet jak wełna zawilgotnieje wilgocią z powietrza to jest to normalna rzecz i nic złego się nie dzieje.Ad. 3. Dachówki wentylacyjne wspomagające montuje się w czwartym rzędzie od kalenicy. Mają one wspomagać ruch powietrza pod pokryciem. Wylot tego powietrza następuje przez taśmę pod gąsiorami. Wykonawca prawdopodobnie nie rozumie funkcji dachu traktując te dachówki jako wywiewki. W przypadku gdy długość połaci Twojego dachu nie przekracza 6 m nie będzie to miało żadnego znaczenia (tych dachówek mogłoby nie być).Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arahijka 19.10.2009 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2009 witam Panie Andrzeju czy wg pana jest jeszcze w tym roku szansa na położenie gontów? czy użycie palnika ma jakiś negatywny wpływ na właściwości gontów? i drugie pytanie: jak prawidłowo zapewnić wentylację w dachu pokrytym gontem? czy układ: folia wysokoparoprzepuszczalna (dorken Delta VENT S Plus) - szczelina wentylacyjna (tu łaty 4x6) - OSB 18 - papa podkładowa - gont to dobry układ? dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 19.10.2009 23:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2009 Znam tylko jedną firmę, która twierdzi że ich gonty można zgrzewać przy pomocy palnika to ISOLA. Trzeba bardzo dużego doświadczenia i wprawy aby przy stosowaniu palnika nie uszkodzić gontów. Przy takich temperaturach nie ma żadnych szans na samowulkanizację gontów bitumicznych czyli z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że nie zgrzeją się nigdy. Odnośnie drugiej kwestii to oczywiście tak pod warunkiem zapewnienia wlotu i wylotu powietrza no i co oczywiste montażu konrtłat wzdłuż krowi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agol 22.10.2009 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2009 Ja mam pytanie trochę z innej beczki....planowałam na początku nst roku zabrać się za dach, czyli połozyć blachodachówkę, rynny okna dachowe itp....(może w nst roku bym w nim zamieszkała) lecz teraz zastanawiam się czy oby zamiast dachu nie zrobić elewacji zewnętrznej, ocieplić otynkować itp.... i ewentualnie ocieplić dach od wewnątrz (sprawa kosztów oczywiście...budujemy tyle na ile odłożymy ) dodam że mamy papę póki co.... i pytanie czy po ociepleniu dachu nie ma potem problemu z wycięciem okien dachowych... i ogólnie jakie potem mogę mieć problemy skoro dach planuje zrobić na końcu....i moze jest coś co koniecznie muszę zrobić chcąc mieszkać pod samą papą, nie długo mam nadzieję ale pewnie z rok będę tak musiała...sama nie wiem jak sprecyzować to pytanie zastanawiam się poważnie nad tą zmianą planów dlatego gdyż w polsce zima trwa pół roku grrrrrrrr i myślę że może bardziej przyda mi się ocieplenie elewacji i dachu wewnątrz skoro chciałabym zamieszkać na jesień przyszłego roku..... Myślę że ktoś mnie zrozumiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 22.10.2009 21:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2009 A konkretnie kogo miałaś na myśli? A wracając do meritum to nie ma obowiązku krycia dachu blachodachówką. Można mieszkać pod dachem pokrytym papą! Należy zwróć tylko uwagę na fakt, iż jedna warstwa papy nie stanowi pokrycia dachu (nie daje gwarancji szczelności). Należy zamontować dwie warstwy papy i ta druga musi być papą wierzchniego krycia. Wykonanie ocieplenia dachu nie stanowi żadnej przeszkody w montażu okien połaciowych, może być co najwyżej droższe. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agol 23.10.2009 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2009 Fachowców oczywiście, kogoś to pomoże ja zupełnie nie znam się na budowaniu domów Dziękuję za odpowiedź.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RafajelE 23.10.2009 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2009 w jakim przedziale cenowym jest usługa położenia nowej lepszej papy na starą.Dach z lekkim spadkiem około 5 % powierzchnia około 370 m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 23.10.2009 23:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2009 To zależy w jakim stanie jest dotychczasowe pokrycie i co jest na dachu (kominy, świetliki, ogniomury itp.). Około 14,- (netto) za 1 m2. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meg60 24.10.2009 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2009 Witam Pana, Panie Andrzeju, mam pytanie, czy jest możliwe zrobienie wyceny dachu kompleksowo + więźba ? Mieszkamy w Łodzi, więc wizyta u Pana w firmie nie byłaby dla nas problemem, ale jeśli to nie kłopot,czy można e-meilowo ? Pozdrawiam Meg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 25.10.2009 19:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2009 Proszę o przesłanie rzutów i przekrojów. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaśka73 25.10.2009 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2009 Co do sposobu produkcji dachówek to chciałabym się upewnić: Creaton Klassik -Kera Bibier antracytowa (tyle kasy niestety nie mam ) Creaton Klassik- Nuance czarna Czy dobrze rozumiem Nuance jest angobowany, a Kerra bibier barwiony w masie ? RuppCeramika - Opal antracyt angoba Koramic- angoba antracyt Jopek- grafit A z tych tylko Jopek jest barwiony w masie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meg60 25.10.2009 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2009 Dziękuję bardzo ! pozwoliłam sobie już przesłać na skrzynkę e-meilową. Pozdrawiam meg 60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
muchrem 31.10.2009 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2009 Mam pytanie odnośnie tasmy butylowej, którą chce przykleić wywinietą membrane wookół komina. Przy dzisiejszej pogodzie mam mokrą cegłe, a zakres stosowania taśmy jest od +5stopni ciepła, i taśma nie chce sie kleić do komina. Czy taśma kalenicowa którą kleimy do dachówek także przy niskiej temperaturze będzie utrudniała klejenie? Jak sobie radzić z tym problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej z Wadowic 02.11.2009 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 Mam pytanie odnośnie tasmy butylowej, którą chce przykleić wywinietą membrane wookół komina. Przy dzisiejszej pogodzie mam mokrą cegłe, a zakres stosowania taśmy jest od +5stopni ciepła, i taśma nie chce sie kleić do komina. Czy taśma kalenicowa którą kleimy do dachówek także przy niskiej temperaturze będzie utrudniała klejenie? Jak sobie radzić z tym problemem. Ja poradziłem sobie podgrzewając taśmę butylową do komina zwykła suszarką do włosów. Tak podgrzana robiła się bardzo plastyczna i lepka. Poczekałem na suchy dzień, podsuszyłem tynk (marmurit). Komin mam systemowy obłożony 5 cm styroduru więc jego nasiąkliwość jest żadna. Myslę że porządne posuszenie jego powierzchni powinno załatwić sprawę. Ja membranę troszkę inaczej mocowałem do komina. Membranę przymocowałem do komina za pomocą dwustronnej taśmy do łączenie membran. To wystarczyło mi na jej wstępne przytwierdzenie. Ale dopiero nałożenie rozgrzanej taśmy bitumicznej Tytan (jednostronna z zewnętrzną warstwą aluminium) na membraną i komin dało bardzo trwały efekt. Taśmę dekarską dawałem pasami od dołu kilkoma pasami na zakładkę aż osiągnąłem połaczenie z tynkiem na kominie. Niskie rozpoczęcie kładzenie taśmy bitumicznej było wymuszone nieszczelnymi narożnikami gdzie membrana dolegała do komina. Myśłe że choć trochę pomogłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 02.11.2009 20:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 ... Jak sobie radzić z tym problemem. Aktualne pogody nie sprzyjają takim pracom. Dachówki muszą być suche i wolne od pyłu. Klej butylowy oraz dachówkę można podgrzać przy pomocy opalarki. Folię do komina można przykleić za pomocą specjalistycznego silikonu dekarskiego (nawet na wilgotny tynk). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcos3 04.11.2009 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Panie Andrzeju,jak powinno się prawidłowo mocować dachówki cięte w koszu oraz na narożach (dach czterospadowy). Dowiedziałem się że na takiej przyciętej dachówce robi się nacięcie i za pomocą drutu mocuje się do łaty, dodatkowo mozna przykleić taką dachówkę silikonem. Czy jest to prawidłowe rozwiązanie ? Wiem że są specjalne klamry do nabijania na dachówkę ale u mnie one są po ok 4zł a ja potrzebowałbym ich około 400szt (tyle dachówek do przycinania). Stąd moje pytanie czy można te klamry zastapić mocowaniem drutem (np. ocynkowanym lub miedzianym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 04.11.2009 22:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Element mocujący ciętą dachówkę to specjalna spinka zwana potocznie krokodylem. Te oferowane przez IVT z pewnością są tańsze. Ciętą dachówkę w narożu o ile jej wielkość pozwala można nawiercić i przykręcić ocynkowanym wkrętem. Mniejsze kawałki po przewierceniu można mocować do łaty narożnej drutem (miedzianym lub cynkowanym ogniowo). Można również przykleić małe kawałki do sąsiedniej dachówki ale nie silikonem tylko specjalnym klejem do dachówek. W przypadku gdy występują dachówki połówkowe wskazane jest ich zastosowanie w celu uniknięcia małych docinek. W koszu ciętych dachówek nie przykręcamy tylko wieszamy na drucie lub kleimy. Spinka też nie zda egzaminu gdyż będzie unosić dachówkę zakrywającą. O tym wszystkim powinien wiedzieć Twój dekarz. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.