sly1978 29.12.2009 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Witam Wszystkich, Potrzebuje solidnej ekipy do mojego dachu w projekcie: http://projekty.muratordom.pl/projekt?grupa=1&IdProjektu=1062&IdKolekc która byłaby skłonna wykonać go w Zielonce pod Warszawą Czy możecie kogoś solidnego i w rozsądnej cenie polecić? Dachówka - karpiówka Dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 29.12.2009 19:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Oczywiście mogę polecić siebie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 29.12.2009 20:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 "Karolina3" np. Mikcro-Roll czy Uni-Roll firmy IVT. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karolina3 29.12.2009 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 A proszę mi powiedzieć firma mdm i ich dodatki - taśma vent roll lub aluminiowa (taką proponują mi w hurtowni) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 29.12.2009 22:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Aluminiowa jest OK. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga i Zbyszek 03.01.2010 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 Witam Panie Andrzeju,mam pytanie odnośnie wykonania naszego dachu. Mamy położoną dachówkę betonową Euronit. Chcieliśmy krawędzie wykończyć dachówkami szczytowymi.Nasi dekarze wykończyli szczyty tymi dachówkami tylko z jednej strony, a z drugiej wykończyli blachą, ponieważ stwierdzili, że im dachówki nie pasowały by wykończyć szczytowymi. Czy nie ma sposobu, żeby z obu stron były szczytowe dachówki, bo coś mi tu lekko pachnie fuszerką. Poniżej zdjęcia części gdzie tak zrobili: http://www.toya.net.pl/~ina/01004m1.jpg http://www.toya.net.pl/~ina/01001m2.jpg http://www.toya.net.pl/~ina/01002m3.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 03.01.2010 23:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 Przed przystąpieniem do krycia należy dach rozmierzyć! Dekarzom brakło trochę wiedzy lub chęci. Tak się dzieje jak dekarz nie konsultuje się cieślą na etapie wykonywania więźby a projektant nie potrafi zaprojektować dachu pod określoną dachówkę. Sposobów jest kilka. Najprostszy w sytuacji gdy dach jest już pokryty to wstawienie "połówki" i podłużenie połaci na łatach lub rozcięcie i sklejenie dwóch dachówek. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga i Zbyszek 04.01.2010 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 Dziękuję za szybką odpowiedź. Dodam tylko, że więźbę robiła ta sama ekipa.Teraz przynajmniej wiem, że ich argument "inaczej się nie da" mogę obalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 04.01.2010 23:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 Skoro robili więźbę to bezwzględnie powinni poprawić, gdyż takie wykonanie świadczy o braku elementarnej wiedzy w rozmierzaniu dachu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kotruski 07.01.2010 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2010 Panie Andrzeju, Wnioskuje, że nie zajmuje się Pan pokryciem dachowym typu blacha tytan cynk na rąbek stojący. Czy może mi Pan kogoś polecić? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawa2000 18.01.2010 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 kupujemy 20 letni dom który ma dach typu szwedzkiego pokryty eternitem,cieknący i krokwie są napewno do wymiany-czyli już wiem,ze musze zdjąc eternit(spec.firma=dodatkowe koszty),wiem,że chcielibyśmy z niższej strony podnieśc troszkę ściane,czyli zmienic kąt nachylenia dachu-tak,żeby był w miarę symetryczny pod względem wysokości wewnątrz strych,nie zmieniając jednak wysokości szczytu domu,planujemu poprostu zlikwidowac tą mała pionową ściankę pomiędzy połaciami ,tak zeby połacie łaczyły sie w szczycie,jest tam doprowadzony prąd i woda-czyli nie planujemy też dodatkowych przyłączy-tu moje pierwsze pytanie troche nie związane z watkiem-czy musi być pozwolenie na budowę,aby wprowadzic taka zmiane,czy mozna to jednak podciągnąc pod wymiane pokrycia dachowego??a teraz pytanie do P.Andrzeja:planujemy ten dach pokryć gontem bitumicznym,powierzchnia dachu to ok 100 m2,jaki mógł by byc koszt materiałów+ robocizna(całkiem nowy dach)??[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 19.01.2010 11:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Konieczny projekt i pozwolenie na budowę gdyż są zmiany architektoniczne. Odnośnie drugiego pytania to profesjonalna odpowiedź będzie możliwa po projekcie. Całkiem orientacyjnie można szacować 150,-~200,- za 1 m2. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pepe2009 22.01.2010 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 Panie Andrzeju Pisze Pan,że falowanie blach płaskich łączonych na rąbek jest powszechnym zjawiskiem,trudnym do wyeliminowania,czy podobna sytuacja będzie z blachą trapezową o niskim profilu(T-7)... Pozdrawiam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 23.01.2010 11:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 Blachy formowane fabrycznie zachowują się trochę inaczej. Przy blasze trapezowej (małe płaszczyzny) falowanie nie wystąpi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzab 30.01.2010 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 Witam Panie Andrzeju mam prośbę o komentarz do poniższego tekstu. Jestem nową osobą na forum, lecz nie jest mi ono obce. Myślałem, że uniknę błędów, ale jednak budowa domu to rzecz niełatwa.Sprawa dotyczy dachu kopertowego. Wykonany został pod koniec lata wraz z deskowaniem i papą. Miał tak przeczekać zimę, ale w związku z łagodnym jej przebiegiem, przynajmniej na początku zdecydowałem się na wykonanie końcowe, czyli położenie ceramiki koramic L-15.Pokrycie wstępne dachu było bardzo szczelne, ponieważ przez 3 miesiące jesieni nie było kropli wody na poddaszu nawet przy kominach.Prace rozpoczęły się około 20 listopada. (zdjęcie)Po zrobieniu prawie całego dachu (zdjęcie) nastąpiła przerwa na okres Świąt Bożego Narodzenia. W tym też czasie przyszła dość mokra pora gdyż padał dość mocny deszcz i wiał silny wiatr.Poniższe zdjęcia uwidaczniają przecieki, jakie zaobserwowałem oraz stan dachu przed przerwą.Po przeczytaniu kilkunastu wątków na forum wynika, że wstępne krycie dachu odpowiada za 100% szczelności dachu wiec to ze dach nie był w tym czasie ukończony nie jest usprawiedliwieniem dla nieszczelności. Czy Tu Pan się ze mną zgadza?? Wykonawca twierdzi, że woda mogła się pojawić bo śnieg który zresztą widać na zdjęciach był zgarniany na połać przy roztopach mógł wejść pod kontrłate, Czy jest to wyjaśnienie przecieków.Drugi problem z jakim się do Pana zgłaszam to dachówka. Dach został ukończony (taśmy pod gąsiorami zostały do przyklejenia na wiosnę) zaraz po Nowy Roku. Obecnie ze względu na panującą zimie nie jestem w stanie sprawdzić przecieków.Sprawa polega na tym że dachówka jest bardzo nierówna co za tym idzie nie przylega idealnie do boku sąsiedniej dachówki tworząc czasem szczelinę do 1,5- 2cm . Czy jest to podstawa do reklamacji dachówki jeżeli dach został poprawnie ułożony? Proszę spojrzeć na zdjęcia i ocenić jakość wykonanego dachu. Wiem, że to jest tylko pewna część obrazu problemu z dachem, ale czy na tej podstawie może Pan coś stwierdzić (chodzi mi o dachówkę)?Wiem, że na drugim zamku dachówki oraz na połaci pod dachówką w niektórych miejscach zwiewa śnieg. Nie jest to coś strasznego, ale przy roztopach i nieszczelnym wstępnym kryciu mogę mieć wodę na izolacji termicznej poddasza.Proszę bardzo o opinie na temat problemu.PS Zdjecia przeslalem na privaZ poważaniemMaciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hamer 06.02.2010 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Witam Panie Andrzeju, jestem stałym czytelnikiem forum muratora i muszę powiedzieć, że mało jest forumowiczów z taką wiedzą jak Pańska i w związku z tym miałbym do Pana kilka pytań o mój dach. Jest to dach na kostce z lat 80 kryty blachą trapezową o spadku ok 10 stopni. W związku z planowaną przeróbką poddasza na użytkowe chciałem docieplić i uszczelnić dach od zewnątrz przez natrysk pianki PUR ale koszt takiego rozwiązania, z moich informacji i wyliczeń, przewyższa koszt wykonania nowego pokrycia z papy na deskowaniu. Pytanie 1: czy to prawda?. Planuję zdjąć blachę, na pozostawionych poprzecznych łatach(6x6, rozstaw 80-100cm) położyć membranę wysoko paro-przepuszczalną i przybić ją kolejnymi łatami 6x6(wzdłużnie od kalenicy do okapu) przypadającymi dokładnie nad krokwiami, na to deskowanie, papa wstępnego krycia przybijana i papa wierzchnia termozgrzewalna. Pytanie 2: czy to jest poprawny zamysł? Muszę dać 5cm wełny nad krokwie pomiędzy "stare" łaty dociskając do membrany, żeby uzyskać łącznie 25 cm ocieplenia dachu. Pytanie 3: jaką zastosować papę? na pewno wierzchnia co najmniej 5mm grubości, typu SBS, ale jaka podkładowa wystarczy? jakiej firmy? za co nie warto przepłacać?Myślę, że wyraziłem się w miarę jasno i liczę na Pana odpowiedź rozwiewającą mój brak wiedzy w tym temacie... A może jednak inaczej rozwiązać problem przeciekającej blachy trapezowej? konstrukcyjnie jest w znakomitym stanie przecieka na zbyt małych zakładkach i śrubach mocujących...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 07.02.2010 13:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Rozumowanie całkiem poprawne ale zastosowanie folii dachowej nie ma merytorycznie żadnego uzasadnienia. Remont Twojego dachu można wykonać na dwa sposoby: - pierwszy to demontaż starego pokrycia i łat a następnie deskowanie paroizolacja, twarda wełna lub laminowany styropian (styropapa) i papa termozgrzewalna wierzchniego krycia mocowana mechanicznie i zgrzewana na łączeniach, - drugi to demontaż starego pokrycia i łat a następnie nadbicie krokwi, montaż folii wysoko paroprzepuszczalnej, kontrłat i starych łat oraz ponowny montaż starego pokrycia. Należałoby zadbać o uszczelnienie połączeń i zastosowanioe nowych wkrętów tzw. "farmerów".Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hamer 07.02.2010 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Dziękuję za zainteresowanie moim problemem Panie Andrzeju:) co do zaproponowanych przez Pana sposobów na ten dach rozważałem obydwa i tak: kiedy chciałem zastosować styropapę na deskowaniu to zyskiwałem ocieplenie ale powstawał problem pozostawienia pustki powietrznej między ociepleniem w krokwiach a deskowaniem, montaż tam membrany byłby wielce kłopotliwy, dodatkowo traciłbym ok 3 cennych cm w krokwiach, w drugiej Pana propozycji odpada raczej ponowny montaż blachy bo wiem co to znaczy blacha na dachu np. w czasie ulewnego deszczu(słychać go dwie kondygnacje niżej pomimo grubych i docieplonych stropów ), z kolei chciałbym uniknąć nadbijania krokwi pod deskowanie z tego powodu że jeśli zostawię stare łaty to będę mógł ułożyć ocieplenie nad krokwiami w "poprzek" co częściowo zlikwiduje mi mostki termiczne na więźbie... z tego wynika moje najważniejsze pytanie: czy pozostawienie starych łat z ociepleniem pomiędzy, nabicie na nich łat "z góry na dół" nad krokwiami spełniające funkcję szczeliny wentylacyjnej pod deskowaniem jest właściwe? czy takie deskowanie nabite na łatach 6x6 będzie wystarczająco sztywne? Rozumiem, że dawanie membrany pod deskowanie uważa Pan za zbędny wydatek... Pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 07.02.2010 17:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Moje pierwsze rozwiązanie eliminuje układanie ocieplenia pomiędzy krokwiami! Usytuowanie izolacji cieplnej na deskowaniu likwiduje wszelkie mostki, możemy dowolnie dobrać jego grubość gdyż nie mamy żadnych ograniczeń, likwiduje problem wilgoci w konstrukcji, pozwala na ewentualne odkrycie krokwi. Krótko mówiąc daje same korzyści. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hamer 07.02.2010 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Niestety trudno mi się z Panem zgodzić, po pierwsze nie wyobrażam sobie po co miałbym dawać 25cm styropianu na zewnątrz skoro całe 20 mogę dać od środka, przy tym rozwiązaniu musiałbym również znacznie podwyższać obróbki blacharskie dokoła dachu i mocno kombinować nad założeniem rynien, kolejna sprawa to znacznie większe zużycie ocieplenia, bo od zewnątrz potrzeba mi go 120 m2 podczas gdy od środka to tylko ok 70-80 m2( szerokie okapy i grube mury)...Czy naprawdę ten mój pomysł jest nic nie wart? Muszę wymyślić coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.