bombelo 25.05.2012 05:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 chodzi o to ze blad pomiaru na takiej przecietnej lacie to 0,5mm na 1 metr co daje 1,5mm na 3 metry poza tym wszyscy zdaja sobie sprawe jakie dokladnosci pionow, poziomow, katow i plaszczyzn panuja na budowie nie mowiac o dachu gdzie mamy do czynienia z drewnem, ktore jak sami wiemy idealne wymiarowo nie jest jesli naprawde tak Pan wyprowadza plaszczyzne to tylko zyczyc wszystkim inwestorom takich starannych dekarzy pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 25.05.2012 18:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Robiłem dokładnie ale przestałem gdyż uwypuklało to krzywiznę dachówki. Teraz jak coś nie gra przekładam dachówkę w inne miejsce tak aby niedokładności się znosiły. Takie wykonanie jest bardzo istotne przy karpiówce. Przy dachówce zakładkowej tolerancje mogą być większe. W załączeniu zdjęcia z jednej z moich realizacji. Trudność polegała na tym, że ja tej więźby nie robiłem a połać miała długość 25 m. Aby osiągnąć płaszczyznę w jednym miejscu kontrłata miała grubość 10 mm a w innym 60 mm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bombelo 25.05.2012 22:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Robiłem dokładnie ale przestałem gdyż uwypuklało to krzywiznę dachówki. Teraz jak coś nie gra przekładam dachówkę w inne miejsce tak aby niedokładności się znosiły. Takie wykonanie jest bardzo istotne przy karpiówce. Przy dachówce zakładkowej tolerancje mogą być większe. W załączeniu zdjęcia z jednej z moich realizacji. Trudność polegała na tym, że ja tej więźby nie robiłem a połać miała długość 25 m. Aby osiągnąć płaszczyznę w jednym miejscu kontrłata miała grubość 10 mm a w innym 60 mm. Pozdrawiam. Panie Andrzeju o co chodzi z tym przekladaniem dachówki w inne miejsce tak by niedokladnosci sie zniosly ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 25.05.2012 23:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Łaty nie są idealnie proste i dachówki też nie są proste. W przypadku gdy wypukłość łaty spotka się z dachówką wygiętą do dołu nastąpi uniesienie dachówki. Natomiast gdy położy się w tym miejscu dachówkę wygiętą do góry nierówności się pokryją. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bombelo 26.05.2012 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 Mam dachówke braasa baltycka i sa tam gdzies jakies dachowki na dachu ktore pieja i dokladnie tez ogladalem dachowki te ktore mi pozostaly i widzialem rozne ich wady ale raczej mialy je na zamkachnigdy nie widzialem by byly wklesle lub wypukle to takze dotyczy dachowek betonowych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 27.05.2012 06:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 Nie dotyczy bo to są dachówki proste stąd maja małe zamki. Ja pisałem o karpiówce. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 28.05.2012 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Witam.Chciałbym prosić o parę szczegółów dotyczących wykończenia komina systemowego struktonitem. 1. czy i jaki stelaż mocuje Pan do komina przed obłożeniem go płytą OSB ( jak grubą?)2. jak wykonać czapę by można ją obić blachą (jak łączyć)?3. jak wysoko nad deskowaniem wywinąć papę ,kleić lepikiem czy zgrzewać?4. jak wysoko nad łatą (dachówka creaton harmonie) wystawić obróbkę z blachy(ocynk powlekany?) Będę wdzięczny za poświęcony czas i rady z których inni też skorzystają.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bombelo 28.05.2012 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Panie Andrzeju czy jest sposób wymiany dachowki bocznej braas baltycka prawa jesli jest ona po srodku szczytu tzn na 20 szt. np 19 w rzedzie - niestety inaczej liczac 2 od okapu wlasciwie by do niej dojsc nalezaloby zdjac 18 poprzedzajacych sztuk przymocowania jest na 1 wkret blizej zamka ?dachowke podstawowa obok niej moge odsunac i wyjac bz problemu Dachowka jest uszkodzona i chcialbym ja wymienic bez koniecznosci zdejmowania calego rzedu dachowek szczytowych Myslalem, ze mozna ja potluc - wsadzic nowa jesli poprzednia pozwoli i juz jej nie przykrecac (bo nie bedzie jak) tylko zamocowac na spinke boczna IVT ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kurczak_77 28.05.2012 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Witam Panie Andrzeju. Proszę o info, co którą dachówkę należy klamrować na dachu kopertowym o kącie nachylenia 30 stopni (miejscowość Toruń - brak silnych wiatrów). Oczywiści wszystkie dachówki skrajne (okap, kalenica) będą mocowane plus wszystkie docinane w koszu i narożach. Dodam, że jest to dachówka bałtycka BRASS. Z góry dziękuję i pozdrawiam Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 28.05.2012 17:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Mocowałbym co czwartą lub piątą dachówkę. Teoria mówi, że powinny być to rzędy skośne. Ja aż tak daleko nie idę gdyż przy takim dachu praktycznie na połaci można by wcale nie mocować. Jednak w Polsce można zaobserwować coraz częściej dość skrajne zmiany pogody a więc mocujmy. Ja robię to poziomymi rzędami czyli co czwarty lub piąty rząd każda dachówka. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 28.05.2012 18:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 ...Myslalem, ze mozna ja potluc - wsadzic nowa... No i właśnie tak się to robi. Tylko z wyczuciem aby nie uszkodzić kolejnej. Trzeba też wyłamać lub wyciąć tego wkręta, którym była mocowana. Do mocowania można zastosować następujące produkty IVT: spinka 435 lub spinka 417. Można również po włożeniu dachówki lekko unieść wyższą, wywiercić otwór pod kątem i mocować wkrętem. Jest to dachówka prawa więc nic złego się nie stanie jak nie nie będzie zamocowana gdyż poza górną dociska ją jeszcze dachówka podstawowa. Można by zatem przykręcić tą podstawową. Jak widać jest to dość prosta sprawa i kilka możliwości mocowań. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 28.05.2012 19:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Chciałbym prosić... Prosisz i masz. Na wstępie taka luźna uwaga. Jesteś z Jeleniej Góry nie daleko Szklarska Poręba ze wspaniałymi trasami rowerowymi (jeździłem) a Ty wstawiasz zdjęcie z plaży. Oczywiście nic złego ale czy nie warto promować swojego regionu? Wracając do meritum: ad. 1. Stelaża nie mocuję do komina systemowego bo nawet nie ma jak i nie ma takiej potrzeby. Każdy narożnik komina obkładam dwoma łatami 4x6 cm i skręcam je ze sobą. Taki stelaż łączę deskami grubości 25 mm. Jak jest taka potrzeba wstawiam również łatę po środku dłuższych boków. Deski przykręcam do łat wkrętami (najlepiej ocynkowanymi). Pod łupek, płytki włóknocementowe i płytki metalowe nie stosuje się płyty OSB. Pomiędzy kominem a deskami mam szczelinę 4 cm. W tą szczelinę wkładam wełnę grubości 4 cm. Po zadeskowaniu cały komin obwijam folią wysokoparoprzepuszczalną. ad. 2. Deski kończę 1~2 cm na kominem i nakrywam płytą OSB, którą przykręcam do desek i też okrywam folią. Blaszaną czapę wykonuję tak aby przestawała po 2 cm poza obrys płytek i mocuję "farmerami". Otwory wentylacyjne otwieram na boki. ad. 3. Papę wykładam na komin 10 cm i przygrzewam uprzednio impregnując komin do tej wysokości. ad. 4. Obróbkę blacharską wykładam na deski minimum 10 cm i wykłam na nią folię, którą owinąłem komin. Robię tak gdy obróbki są z miedzi. W innych przypadkach stosuję taśmę ołowianą, którą mocuję do desek i wykładam na dachówkę. Dla zobrazowania kilka zdjęć z moich realizacji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 28.05.2012 19:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 I kolejne zdjęcia z różnych rozwiązań elewacji kominów. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bombelo 28.05.2012 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 (edytowane) No i właśnie tak się to robi. Tylko z wyczuciem aby nie uszkodzić kolejnej. Trzeba też wyłamać lub wyciąć tego wkręta, którym była mocowana. Do mocowania można zastosować następujące produkty IVT: spinka 435 lub spinka 417. Można również po włożeniu dachówki lekko unieść wyższą, wywiercić otwór pod kątem i mocować wkrętem. Jest to dachówka prawa więc nic złego się nie stanie jak nie nie będzie zamocowana gdyż poza górną dociska ją jeszcze dachówka podstawowa. Można by zatem przykręcić tą podstawową. Jak widać jest to dość prosta sprawa i kilka możliwości mocowań. Pozdrawiam. Bardzo Panu dziekuje za pomoc moze podpowie Pan jeszcze jak najlepiej wyciac ten wkret ?? mozna wyciac taki wkret przed potluczeniem majac dostep od strony zamka dachowki braas bocznej prawje jakims brzeszczotem? i chcialbym jeszcze zapytac czy taka spinka moze byc do zamocowania tej szczytowej http://ivt.pl/karta/355,spinka-nordmark-z-haczykiem Nie wiem jeszcze czy uda mi sie uniesc dachowke szczytowa wczesniejsza, ktora jest przykrecona tak by nie pekla i tak by pod nia podlozyc nastepna nowa szczytowa - jest jakis na to sposób? Przy okazji czy jest cos zlego w tym ze u mnie na dachu dekarze mocowali wlasnie dachowki szczytowe braas baltycka w wiekszosci przypadkow tylko 1 wkretem (dachowka ma 2 otwory na wkrety) ? Pozdrawiam i dziekuje Edytowane 28 Maja 2012 przez bombelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bombelo 28.05.2012 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Prosisz i masz. Na wstępie taka luźna uwaga. Jesteś z Jeleniej Góry nie daleko Szklarska Poręba ze wspaniałymi trasami rowerowymi (jeździłem) a Ty wstawiasz zdjęcie z plaży. Oczywiście nic złego ale czy nie warto promować swojego regionu? Wracając do meritum: ad. 1. Stelaża nie mocuję do komina systemowego bo nawet nie ma jak i nie ma takiej potrzeby. Każdy narożnik komina obkładam dwoma łatami 4x6 cm i skręcam je ze sobą. Taki stelaż łączę deskami grubości 25 mm. Jak jest taka potrzeba wstawiam również łatę po środku dłuższych boków. Deski przykręcam do łat wkrętami (najlepiej ocynkowanymi). Pod łupek, płytki włóknocementowe i płytki metalowe nie stosuje się płyty OSB. Pomiędzy kominem a deskami mam szczelinę 4 cm. W tą szczelinę wkładam wełnę grubości 4 cm. Po zadeskowaniu cały komin obwijam folią wysokoparoprzepuszczalną. ad. 2. Deski kończę 1~2 cm na kominem i nakrywam płytą OSB, którą przykręcam do desek i też okrywam folią. Blaszaną czapę wykonuję tak aby przestawała po 2 cm poza obrys płytek i mocuję "farmerami". Otwory wentylacyjne otwieram na boki. ad. 3. Papę wykładam na komin 10 cm i przygrzewam uprzednio impregnując komin do tej wysokości. ad. 4. Obróbkę blacharską wykładam na deski minimum 10 cm i wykłam na nią folię, którą owinąłem komin. Robię tak gdy obróbki są z miedzi. W innych przypadkach stosuję taśmę ołowianą, którą mocuję do desek i wykładam na dachówkę. Dla zobrazowania kilka zdjęć z moich realizacji. Pozdrawiam. chodzi mi o 1 zdjecie dlaczego ktos taki ladny komin z klinkieru oklada struktonitem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 28.05.2012 21:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 "bombelo" Wkręt wycinamy lub wyłamujemy po wytłuczeniu dachówki. Pokazana spinka może być. Prawidłowo przykręcona dachówka powinna mieć tyle luzu aby ja bez problemów unieść. Jak takiego luzu nie ma i jest mocowana na sztywno to istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie pękać. Mocowanie jednym wkrętem nie jest żadnym błędem. Dwoma wkrętami powinna być mocowana na dachu mansardowym (nachylenie połaci >60*). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 28.05.2012 22:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Cztery pierwsze zdjęcia dotyczą jednej realizacji. Trzy kominy były wykonane z cegły klinkierowej dziurawki i przeciekały pomimo, że były przeze mnie wzorowo obrobione blachą miedzianą. Kominy zostały oszalowane i obłożone płytkami z blachy miedzianej. Przed obłożeniem wyglądały tak jak na załączonych zdjęciach. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 28.05.2012 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 (edytowane) Witam. Dziękuję za szybką odpowiedż, bardzo się przyda. Jesteś z Jeleniej Góry nie daleko Szklarska Poręba ze wspaniałymi trasami rowerowymi (jeździłem) a Ty wstawiasz zdjęcie z plaży. Oczywiście nic złego ale czy nie warto promować swojego regionu? No już tak bywa że mając prawie wszystko zjeżdżone u siebie parokrotnie ,,wzdłuż i poprzek'' chętnie patrzymy, dolnoślązacy, na morze , a ci z nad morza spoglądają na góry. ad. 3. Papę wykładam na komin 10 cm i przygrzewam uprzednio impregnując komin do tej wysokości. ad. 4. Obróbkę blacharską wykładam na deski minimum 10 cm i wykłam na nią folię, którą owinąłem komin. Robię tak gdy obróbki są z miedzi. W innych przypadkach stosuję taśmę ołowianą, którą mocuję do desek i wykładam na dachówkę. Proszę napisać czym impregnuje się pustak keramzytowy przed zgrzewaniem papy oraz jaką( nazwa?) taśmę ołowianą polecałby Pan do dachówki ceramicznej? Z opisu wynikało by że nie powinienem na ostatnim ( powycinane na bokach otwory na wentylację od górnej krawędzi) pustaku wylać czapy betonowej? Jak wentylowana jest wełna wkładów ceramicznych? pozdrawiam. ps. z tarasu domu( po jego wybudowaniu) będę miał widok na Śnieżkę i Chojnik. Parę domów dalej mieszka Maja Włoszczowska . Jak będzie Pan znów u nas na rowerze , proszę dać znać , chętnie zaproszę na niejedno piwo. Edytowane 28 Maja 2012 przez tomraider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 28.05.2012 22:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 (edytowane) Kominy lub inne ściany izoluję np. Izolplastem firmy Izolmat. Ta taśma ołowiana to bleiCOLOR SK firmy IVT.Znam te okolice i zazdroszczę.Pozdrawiam. Edytowane 28 Maja 2012 przez Andrzej Wilhelmi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bombelo 29.05.2012 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 Cztery pierwsze zdjęcia dotyczą jednej realizacji. Trzy kominy były wykonane z cegły klinkierowej dziurawki i przeciekały pomimo, że były przeze mnie wzorowo obrobione blachą miedzianą. Kominy zostały oszalowane i obłożone płytkami z blachy miedzianej. Przed obłożeniem wyglądały tak jak na załączonych zdjęciach. Pozdrawiam. Piekne kominy klinkierowe szkoda ze wlasciciel nie probowal ich zafugowac dobra zaprawa i zaimpregnowac przed oblozeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.