Justyna P 03.07.2012 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Witam, Panie Andrzeju mam pilną prośbę - z tego co widziałam mamy deskę czołową wykonaną podobnie jak w poście 1579. Pisze Pan, że jest to nieprawidłowe rozwiązanie - czy mógłby Pan pokazać jak ma być prawidłowo przybita ta deska czołowa lub podesłać jakiegoś linka. Dach deskowanie plus papa, dachówka ceramiczna. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 03.07.2012 19:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Nie musi być ale warto ją zrobić. jak nie będzie stelażu to nie ma do czego zamocować czapy blaszanej. Powyżej dachu wyłącznie styropian. Wełna możliwa gdy wykonujemy stelaż i deskowanie no i wówczas czapa betonowa zbyteczna. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szkrab 16.07.2012 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Witam! Czy może dojść do zablokowania wentylacji dachu, gdy śnieg zasypie i dach i rynnę, w przypadku zastosowania pasa nadrynnowego? Czy zablokowane skropliny nie będą tworzyły lodu, który może uszkodzić membranę?Proszę o rozwianie moich wątpliwości, bo właśnie stoję przed dylematem co zamontować: pas nad- czy podrynnowy. Z góry dziękuję za wyjaśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 16.07.2012 18:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Montuje się oba pasy i nie mają one żadnego wpływu na to co dziej się zimą pod pokryciem. Zimą pod pokryciem może znajdować się wyłącznie nawiany śnieg a nie skropliny. Skropliny powstaną w czasie odwilży (wiosną) ale najpierw stopi się śnieg na pokryciu. Zablokowanie skroplin na folii jest możliwe tylko teoretycznie. Zamarznięte skropliny nie uszkodzą folii chyba, że lód będzie od niej odrywany mechanicznie. Śnieg, który pokryje dach i wypełni rynnę zablokuje okresowo wentylację poszycia dachu ale zimą nie przyniesie to praktycznie żadnej szkody. W przypadku gdy krycie wstępne jest wykonane folią wysokoparoprzepuszczalną zablokowana będzie również wentylacja warstwy izolacji cieplnej. Taka blokada nie wystąpi gdy krycie wstępne wykonamy papą. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 17.07.2012 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 Witam.Chciałbym prosić o radę: czy dla łat 40x60 na kontłacie 25x50 i na deskowaniu 25 mm powinno się stosować gwóżdż karbowany 150 mm ( fi 5 mm) bity młotkiem? niestety nie mam gwożdziarki więc mogę nawiercić np. fi 4 na głębokość ok 60 mm by ułatwić wbijanie i nie pogiąć gwożdzia , można tak? Będzie dobrze?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 18.07.2012 15:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 150 to za dużo. Jak karbowany to teoretycznie wystarczyłby 100. Optymalny to 125. Bez wiercenia a jak już to tylko w łacie czyli 4 cm. Gdyby gwoździe trudno wchodziły można je przed wbijaniem zanurzyć w oleju. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 18.07.2012 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 (edytowane) Witam.Dziękuję za odpowiedż. Jaka szkoda że nie mieszka Pan bliżej mnie i mój budżet nie przewiduje zatrudnienia prawdziwego fachowca. Położę dachówkę sam , zresztą jak sam ,poza więżbą, zrobiłem stan surowy, takie moje hobby, będzie co opowiadać wnukom. pozdrawiam.ps. pod wpływem Pana rad zdecydowałem się na deskowanie, papę, okap ze spływem skroplin do rynny , komin ze stelarzem kryty struktonitem. Edytowane 18 Lipca 2012 przez tomraider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 20.07.2012 19:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Jak będą jakieś problemy proszę pytać lub dzwonić chętnie doradzę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 22.07.2012 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 (edytowane) Witam. Proszę o radę. W 40 * deskowanym z papą dachu zamierzam zastosować dla dachówki harmonie neu aluminiową taśmę kalenicową micro roll ivt . Kłopot polega na tym że 300 mm szerokości taśma paskiem butylu sięga w środek zamka i w tym miejscu , chropowatym i z wypukłym napisem, średnio dobrze daje się przykleić ( zdjęcie A) . Czy lepiej dać vent –roll 390 mm lecz taśma będzie wystawać poza gąsior ( zdjęcie B) (estetyka dla mnie jest bez znaczenia) ile może/powinna wystawać poza gąsior(zdjęcieC)? Czy wszyta w środkowej części taśmy went roll włóknina to dobry i trwały dobrze wentylujący produkt? Może użyć dodatkowo uszczelniacza dekarskiego ( czy kleju butylowego ) by pewnie przykleić butyl taśmy ( 10 mm pasek kleju wygląda licho) A może poleci Pan inną taśmę? Czy położenie gąsiora na zdjęciu D z luzem ok. 5 mm ( dół gąsiora trafia w zamek dachówki) jest prawidłowe ? Czym pomalować krawędzie ciętych dachówek i gąsiorów? Montował Pan TRIVENTA - kominek wentylacyjny Ø125 mm ? trwały to produkt? pozdrawiam. ps. Po tym jak położyłem ,we dwóch, papę pasami poziomo ( rolka 36 kG) na 40* dachu przekonałem się jak trudno zarobić na chleb w tej branży ,jak papa parzy w tyłek na słońcu, pokonałem swój lęk wysokości i zrozumiałem dlaczego tyle praca dekarza kosztuje. Edytowane 22 Lipca 2012 przez tomraider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 22.07.2012 19:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 Ostatni rząd dachówek powinien być przykręcony (dachówka ma miejsce na wkręta) i taśma powinna zakryć łby wkrętów czyli rozwiązanie "B". Gąsior powinien sięgać też za zamek. Producenci dachówek podają w swoich instrukcjach montażu posadowienie ostatniej łaty od osi kalenicy. Taśma nie musi wystawać z pod gąsiora (można ją złożyć na łacie kalenicowej). Gąsior powinien być jak najbliżej górnej fali dachówki ale nie dotykać do niej. Rolkę papy można ciąć na mniejsze kawałki wówczas jest łatwiej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 22.07.2012 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 Gąsior powinien sięgać też za zamek. Dziękuję za odpowiedż. Dotąd myślałem że gąsior powinien wchodzić w zamek by szczelina między jego dolną krawędzią a dołem fali holenderki była jak najmniejsza. Oczywiście położenie dachówek zmieni się , łaty ,,pójdą w górę'' i taśma 300 mm starczy. Zatem gąsior ustawię tak jak na rysunku. Instrukcja Creatona nie jest precyzyjna, podaje wielkości dla kalenicowych dachówek wentylacyjnych ( 20 razy droższych od połaciowych). pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wieczoor 25.07.2012 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2012 Witam.Panie Andrzeju, mam pytanie dotyczące możliwości rezygnacji ze słupów w konstrukcji więźby. W projekcie jest 6 słupów, natomiast cieśla który robił zestawienie drewna na więźbę w ogóle ich nie uwzględnił. Fakt, że jętki zostały obniżone i podwojona ich liczba (przekrój 5x16). Ale czy to możliwe, żeby nie było słupów? (pokrycie-dachówka ceramiczna)Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 25.07.2012 21:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2012 Nie możliwe! Bez konsultacji z konstruktorem nie można tego zrobić. Jętek nie można dowolnie obniżać. Muszą być w miejscu gdzie zostały zaprojektowane. Najczęściej są one umiejscowione w odległości 2/3 od murłaty. Oczywiście można je podwoić i pogubić bez konsultacji z projektantem (konstruktorem). Można również pozbyć się słupów ale należałoby przeprojektować więźbę i zastosować ramę stalową. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wieczoor 26.07.2012 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 Nie możliwe! Bez konsultacji z konstruktorem nie można tego zrobić. Jętek nie można dowolnie obniżać. Muszą być w miejscu gdzie zostały zaprojektowane. Najczęściej są one umiejscowione w odległości 2/3 od murłaty. Oczywiście można je podwoić i pogubić bez konsultacji z projektantem (konstruktorem). Można również pozbyć się słupów ale należałoby przeprojektować więźbę i zastosować ramę stalową. Pozdrawiam. Ok, dziękuje za szybką odpowiedź. Tak też myślałem, więc dałem cieśli jeszcze raz projekt do przeanalizowania, może po prostu zapomniał uwzglednić w zestawieniu więźby tychże słupów. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 26.07.2012 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 Postanowiłem podnieść ścianę kolankową o 1 bloczek. Czy z tego tytułu wynikają jakieś komplikacje dla więźby po za tym iż muszę wydłużyć słupki o 20 cm. Ponadto zastanawiam się też nad przedłużeniem krokwi o 15-20cm aby zachować jakby formę budynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 27.07.2012 20:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2012 Nie ma żadnych komplikacji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 27.07.2012 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2012 Dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kedod 02.08.2012 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 Witam! Jak zamontować wróblówkę pod blachodachówkę? Może jakiś schemat okapu? Wróblówka ma kratkę wentylacyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1_Mariusz_1 09.08.2012 06:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2012 Witam Zamierzam przykryć dach 268 m2 blachą na rąbek czarny mat. Mam pytanie czy dobrym pomysłem jest zastąpienie łat drewnianych panelami ze sklejki o wymiarach szerokości 15 cm, długość 3 metry i grubości 12 mm. Podoba mi się dach przykryty rąbkiem ale obawiam się falowania blach, w ofercie pruszyńskiego pojawił się panel z falistym przetłoczeniem na całej szerokości, czy może ktoś już położył na swoim dachu taki panel i mógłby udostępnić fotki. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WiruSSS 09.08.2012 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2012 Witam Dziś została u mnie skończona więźba dachowa. (zdjęcie jest jeszcze sprzed zamocowania jętek oraz nie poobcinanych krokwi). 1. Dach będzie kryty dachówką zakładkową robena, z racji tego chcę zadeskować i papować tylko połacie z wolimi oczkami, czy można tak zrobić? 2. Jeśli mogę zadeskować tylko częściowo, w jaki sposób połączyć sąsiadujące ze sobą połacie (papa/folia) 3. Czy deski w kalenicy mam ze sobą połączyć czy zostawić jakąs szczelinę, jeśli tak to jakiej wielkości? 4. Wymiary moich kontrłat oraz łat to odpowiednio 2,5x4cm oraz 4x5cm. Mam dostęp do gwoździarki ale tylko do gwoździ 50-90mm ...czy gwoździe 90mm będą wystarczające czy muszę machać młotkiem? 5. W połaciach płaskich cieśle przybili łatę zaraz za deską czołową na kawałkach kontrłat, łata licuje się z zewnętrzną górną krawędzią owej deski. Cieśla podpowiedział mi, abym na połaciach deskowanych, pierwszą deskę przy desce czołowej zlicował podobnie podkładając kliny. Czy aby nie powstanie za duża różnica poziomów? ..na razie nie przychodzi mi więcej pytan do głowy ale zapewne będzie ich więcej w trakcie krycia dachu. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.