Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Panie Andrzeju zaczynam ocieplac miedzy krokwie wełną toprock 150 mm ,(krokwie180mm) wiem że Pan twierdzi że nie trzeba dawać sznurkowania między wełnę a deski żeby była drożna szczelina. Tak więc założyłem jeden kawałek ocieplenia (niedociskałem do desek- wisi na sznurkach pod krokwiami) ale patrząc z góry między deski a wełnę za bardzo drożna nie jest. Czy można jakąś długą deską docikać wełnę do sznurkowania pod krokwiami, czy sama opadnie? Edytowane przez prezes413
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Panie Andrzeju czy zimą w pomieszczeniach nieogrzewanych lub częściowo dogrzewanych ( np, kozą) nie można kłaść ocieplenia poddasza ( dachu). Chcę położyć folię paroizolacyjną na wełnę i na to płyty g-k. ? Nawiązuję do dyskusji Pana Nitki http://forum.muratordom.pl/archive/index.php/t-28675.html? Pozdrawiam Edytowane przez prezes413
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem dla Pan Wojtka Nitki mamy w pewnych sprawach odmienne zdania. Każdy może wybrać taką opinie, dla której uzasadnienia przytoczone argumenty go przekonują. W każdej porze roku można montować wełnę i zakrywać ja paroizolacją. Dodam, że zimą powietrze jest bardziej suche więc nie ma żadnych przeszkód. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem stosowania tzw. opóźniaczy czasami nawet demagogicznie nazywanymi "inteligentną folią". Takie folie mają współczynnik Sd >30~50. Jest to świadome wpuszczanie pary wodnej w izolacje cieplną! Folia paroizolacyjna powinna mieć współczynnik Sd minimum 100~150. Zasadnicze błędy popełniane przy wykonywaniu dachów czy ścian budynków szkieletowych to źle wykonana wentylacja lub całkowity jej brak. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju po odwilży zauważyłem że wełna jest wilgotna między krokwiami. Nie ogrzewam poddasza więć jest wligotno na poddaszu potwierałem wszystkie okna dachowe żeby zrobić przeciąg i żeby wełna wyschła. W przyszłym tygodniu majstry bedą układać drugą warstwę wełny i zakładac folię paroizolacyjną oraz płyty g-k. Czy wełna wyschnię później jeśli nie zdąży do przyszłego tygodnia oraz czy bedą problemy jesli do końca nie wyschnie a oni zrobią drugą warstwe folie oraz płyty g-k?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkiego Dobrego w Nowym 2013 Roku panu i wszystkim forumowiczom.

 

Panie Andrzeju,

Proszę o poradę odnośnie adaptacji poddasza.

Istniejący dach jest dwuspadkowy, jętkowy. Długość krokwi w części poddasza to 4200mm ustawione co 400mm, wymiary krokiew i jętek to 125mm x 50mm. Jętki są bite do krokiew na gwoździe. Rozpiętość jętek to 5600mm. Wysokość poddasza od góry jętki do kalenicy to 3150mm. Krokwie są podparte zastrzałami pod kątem i bite do jętek.

Na piętrze pod poddaszem wydzielone są pokoje i podzielone ścianką działową drewnianej konstrukcji o wymiarach drewna 75mm x 45mm, 600mm centrum.

 

W dachu chcę wstawić dwa okna dachowe i ocieplić wełną mineralną o grubości 100mm.

Nie jestem pewny co do wyboru odpowiednich izolacji, tzn folii. Dach nie jest ocieplony ( jest niezagospodarowany ). Pokrycie dachu to: odeskowanie, membrana "oddychająca" i kamienna dachówka płaska - łupek. Są widoczne lekkie skroplenia wody na przebijających się przez deski gwoździach mocujących dachówki. Krokwie w dobrym stanie, suche.

 

Teraz żeby cokolwiek zrobić na tym poddaszu musiałbym wyciąć zastrzały podtrzymujące krokwie i mój pomysł jest taki ( rysunek drugi ) żeby podeprzeć krokwie kantówkami w pionie ( ścianka kolankowa ) i dodatkowo zamocować jętki na wysokości około 2450mm od góry istniejących jętek na podłodze.

 

Pytania są takie:

1- czy i jak wpłynie to na konstrukcję dachu kiedy wyciąlbym te zastrzały i zastąpiłbym je podparciem krokiew w kierunku pionowym i dodatkowymi "małymi" jętkami?

2- czy wysokość jętek (tj: 125mm ) jest wystarczająca na podłogę,

3- czy istniejące jętki wytrzymają ciężar dachu, szczególnie po prawiej stronie gdzie rozpiętośc jętek jest około 3,5 metra?

istniejacy dach.jpg

pomysl adaptacji.jpg

Edytowane przez yac.kowsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrafię odpowiedzieć na te pytania. Krokwie są dość "skąpe" stąd ich rozstaw co 40 cm. W tej chwili jest to jakaś namiastka kratownicy, która inaczej pracuje jak proponowane rozwiązanie. Zdecydowanie radzę zasięgnąć opinii konstruktora, który przeliczy więźbę i autorytatywnie się wypowie. Jak zaproponuje przeróbkę to i sposób jej wykonania. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Poniżej przedstawaim rysunki rozwiazan okapu do oceny.

 

Krotki opis:

Bede mial nadbitke 20mm.

Mebrana dachowa.

Dach ze spadkiem 40

podasze uzytkowe

 

1.Z tego co czytalem najlepszym rozwiazaniem jest wypuszczenie foli na pas podrynnowy, zeby uniknac kieszeni.

W jaki sposób wykonac to w przypadku jak nadbitka konczy sie i nachodzi na nia folia. Powstaje ok 2 cm uskok. Czy moze on powodowac "kieszen"?

1A. Czy miejscach gdzie nadbitka sie konczy trzeba storsowac jakiej deski klinowe( pisze tu o scianie szczytowej)

 

2.Co jest lepsze(trwalsze) dla foli zastosowanie deski klinowej i folia na pas nadrynnowy czy folia na pas podrynnowy?

 

3. Jezeli bedzie wypuszczona folia na pas podrynnowy nie musimy robic deski czolowej?

 

4.Czy dobrym rozwiazaniem jest zastosowanie papy na zaklad na okapie( UV szkodliwe dla foli)

 

5.Pas podrynnowy- czy montaz foli na tasme dwustronna do "tej blachy" jest trwalym rozwiazaniem

 

6. Ile w koncu ma byc przestrzeni wentylacyjnych? systemy-ocieplania-kreisel-turbo-zakonczenie-sytemu-ocieplen-przy-okapie-dachu-przyklad-1_dwg.jpgBez tytułu.jpg

 

Chciałem dodac, że wykonawca proponuje opcje z deska okapowa i folią naciągnietą bez uzywania deski klinowej.

 

OOO i z tego wszystkiego zapomnialm o najwazniejszym o zdjeciach. Czy sposób przedstawiony na zdjeciach jest dobry?

Z lektury forum wywnioskowalem, że :

1. Krokiew

2. Na okapie nadbitka 20mm pózniej kontrlata 20mm do szczytu

3. Folia (na pas podrynnowy)

4. Wlasciwa kontrłata i łaty

 

 

 

 

pozdrawiam wszystkich

Edytowane przez gregusjanus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze ja staram się nie stosować folii jako krycia wstępnego.

Po drugie zawsze odprowadzam skropliny z krycia wstępnego do rynny czyli na pas nadrynnowy.

Po trzecie jak stosuje się belkę klinową czy podobne rozwiązanie to właśnie po to aby odprowadzić skropliny do rynny.

Na zaprezentowanym schemacie sposób zamontowania belki klinowej (a w zasadzie trapezowej) jest nie poprawny choć dopuszczalny.

Przy montażu nadbitki można zastosować kilka rozwiązań:

- podciąć końcówki krokwi o grubość nadbitki,

- nadbić krokwie listwami grubości nadbitki,

- zniwelować różnice w grubościach kontrłat czyli cieńsza kontrłata na nadbitce grubsza na pozostałej części krokwi.

Folią można przejść łagodnie z krokwi na nadbitkę dla pewności należy złamać krawędź pierwszej od strony dachu deski nadbitki aby folia nie została uszkodzona.

Lepszym rozwiązaniem jest pokrycie nadbitki papą podkładową i wyprowadzenie folii na papę. Nie wiem czy zastosowanie taśmy dwustronnej jest dobrym rozwiązaniem bo nie wiem czy przyklei się ona trwale do blachy. Ja stosuję do tego celu specjalistyczny uszczelniacz dekarski lub uszczelniacz bitumiczny.

Przy zastosowaniu folii wysokoparoprzepuszczalnej jest jedna przestrzeń wentylowana, to przestrzeń pomiędzy tą folią a kryciem docelowym (w tym przypadku dachówką). Zalecam jednak niedosuwanie wełny do folii tylko pozostawienie tam szczeliny 0,5~1 cm.

Sposób wyprowadzenia skroplin z krycia wstępnego nie ma nic wspólnego z deską czołową. Gdy stosujemy haki rynnowe "dokrokwiowe" nie musimy montować deski czołowej (okapowej). I to by było na tyle. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...