Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dziękuję za wskazówki.

Panie Andrzeju mam taki plan . Proszę o info czy idę dobrą drogą bo mam jeszcze kilka wątpliwości.

Punkt wyjściowy to postawione wiązary przez firmę X tworzące konstrukcję dwuspadową 24st. . Mam zamiar zacząć od napicia klinów długości 24 cm na okapie. kliny będę robił z łat na wysokość 6cm .( Zmniejszy mi się kąt do 10 st ) Następnie do klinów i krokwi ( pasów wiązara ) dobijam z boku deskę okapową 18 cm. Od tego momentu zaczynam deskowanie dachu w górą opierając pierwszą deską na desce okapowej.

Pyt .1 Czy na tym etapie wycinać otwory pod wentylację kanalizacji do kominków ceramicznych ??

Po wydeskowaniu kładę papę podkładową mocując papiaki w górnym rzędzie i nakrywając kolejną warstwą. Dodatkowo dobijam kontrłatami.

Pyt. 2 jak uszczelnić otwory wentylacyjne ???

Następnie zaczynam rozmierzać łaty. W poprzednim poście zostało mi to już wyjaśnione więc nie będę wracął do tematu. Generalnie sprawa jasna.

Pyt 3. Czy rynny montujemy przed przybiciem pasa nadrynnowego ?? Tochę tego nie widzę że rynny wiszą a ja wnoszę dopiero dachówkę. Z tego co widze to wszyscy rynny montują na końcu . Proszę o sprostowanie.

 

Dachówka Roben Piemont z duża toleracją rozstawu w pionie ( prawie 4 cm ) więc będzie git. Nurtuje mnie jeszcze jeden temat . Toleracja rozstawu dachówki w poziomie jest mała i będę musiał wyjść z dachówka skrajną kilkanaśce cm poza połać. Ze względu na konstrukcję wiązarów nie moge przesuwać skrajnego wiązara . Połówkowa odpada bo brzydko wygląda .Ponieważ jest deskowanie więc deski i łaty moge śmiało wysunąć ale jak zamocować deskę szczytową ??? Czy warto obrabiać taką deskę blachą ??

I jeszcze jedna kwestia tj obróbka kominów ( systemowy Schiedel ). Mam zamiar na etapie kładzenia papy wyjechać 15 cm na komin i dokleić lepikiem. Potem styropian i płytki klinkierowe. Dopiero po położeniu dachówki obróbka z blachy góra po dachówce ( wcinka w płytki i styropian ). Będzie dobrze ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

ad. 1. Nie! Otwory wykonujemy dopiero po zamontowaniu łat, dokładnie w tym miejscu gdzie będzie dachówka przejściowa.

ad. 2. Jest to dość trudne a wręcz niewykonalne. Należy nad starannie wykonanym otworem zamontować z blachy lub papy rynienkę odprowadzającą a po wprowadzeniu rury, szczeliny pomiędzy nią a deskami wypełnić pianką.

ad. 3. Tak! Najpierw wnosimy dachówkę rozkładając paczki na połaci. Następnie montujemy rynnę, pas nadrynnowy, wróblówkę i dopiero przystępujemy do krycia dachu dachówką. Ci co montują rynny na końcu z reguły mają problemy z okapem (to 80% dachów).

Deska, konmtrłata, łata to minimum 9 cm więc nie ma żadnego problemu z zamocowaniem deski szczytowej.

Papa na komin systemowy 10 cm po zagruntowaniu. Komin powinien być obrobiony tak jak okno polaciowe! Jak blacha to dolna obróbka na dachówkę a pozostałe pod. Jak ołowiem czy inną taśmą to na dachówkę natomiast za kominem na dachówke ale tak daleko aby podeszła pod następna dachówkę. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem kilka sposobów obróbki krawędzi dachu w przypadku rezygnacji z dachówek krawędziowych i prosiłbym o poradę, który jest właściwy a może oba

 

wersja 1

dachówki ułożone na równo z nadbitką (krawędzie dachówek pokrywają się z krawędzią nadbitki i krawędziami łat) do łat nabijamy deskę, której wierzch jest równy wierzchowi dachówek i na tą deskę mocujemy dwie obróbki jedna w formie obróconego"L" która zachodzi na wierzch dachówek, a druga w formie małego l z tym że jest zakład na pierwszej obróbce zaś krawędź - spód jest zrównany ze spodem deski (która to wychodzi poniżej nadbitki w zależności od upodobań:)

wersja 2

dachówki ułożone na równo z nadbitką (krawedzie dachówek pokrywają się z krawędzią nadbitki i krawedziami łat) do końców łat nabijamy łatę (na cały bok) której góra pokrywa się z wierzchem dachówek natomiast dół łaty jest zrównany ze spodem nadbitki i do tej łaty poprzecznej mocujemy obróbkę w kształcie "C" ,która górą zachodzi na dachówki zaś spodem na nadbitkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompleksowe wykonanie dachów,

Krycie dachów dachówką ceramiczną, cementową, płytką włóknocementową, łupkiem, gontem bitumicznym, blachą na rąbek,

Remonty dachów,

Montaż podbitki,

Montaż izolacji cieplnej,

Demontaż pokryć azbestowych,

Montaż instalacji odgromowej w obrębie dachu,

Ekspertyzy.

Opinie,

Porady.

P1010314.jpg

P1010323.jpg

P1030797.jpg

P1010338.jpg

P1010342.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnimi czasu szukając papy na deskowanie ( docelowo na tym dachówka ) natknąłem się, a raczej przedstawiono mi produkt firmy

Busscher Hoffmann o nazwie ZIB - membrana dachowa wstępnego krycia z wkładką z włókniny szklanej modyfikowana SBS + flizelina PP . Według producenta są to specjalne papy na deskowanie dachu . Grubość takiej papy to 2mm . Oczywiście są cieńsze i grubsze ale ponoć te 2 mm to grubość optymalna i pod dachówke więcej nie trzeba. Czy ktoś stosował takie rozwiązanie ????

Miałem w ręku produkt ZIB 10 i wygląda na produkt dobrej jakości ale ze względu na grubość ( 1 mm ) łatwo rozerwać. Poniżej link.

( http://www.bueho.pl/index.php?option=com_content&view=article&catid=5%3Asteildach&id=17%3Asteildach-schalungs-und-unterspannbahnen&Itemid=22 ). Miałem tez w ręku papę podkładową 4mm tej firmy SBS na poliestrze - 1 m2 to koszt niestety 18 zł ale

muszę powiedzieć że jakość rewelacyjna. No i znowu dylemat !! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produktów papopodobnych nie stosuję właśnie ze względu na grubość. Materiały na dachu powinny być podobnej jakości i żywotności więc skoro dachówka to wyłącznie papa podkładowa termozgrzewalna jak rycie docelowe do roku. Natomiast jak krycie docelowe później to papa termozgrzewalna wierzchniego krycia. Grubość to absolutne minim 3,2 mm. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc liczyłem Panie Andrzeju, że taką radę dostanę bo napaliłem się na te podkładowa 4mm Busscher Hoffman jak szczerbaty na suchary. Wszyscy zachwalają jakość tej papy. Mam jeszcze kolejny dylemat. Zamierzam kupić gwożdzie. Moje szacunki są następujące. Proszę mnie skorygować .

1. Na deskowanie 8cm kręcone ocynk - 30kg

2. Na papę - papiaki ocynk 2,5 cm - 6kg

3. SPAX'y na okap

4. Kontrłaty - 10cm kręcone ocynk - 12kg

4.Jakie gwożdzie i ile ich na przybijanie łat ???? , Czy wystarczy przybijać je jednym gwoździem do kontrłaty ???

 

Powierzchnia dachu dwuspadowego - 310m2 - wiązary co 1m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do bicia kontrłat wystarczą 80 mm skrętne ocynk. łaty o grubości 4 cm gwóźdź 100 mm karbowany lub skrętny , łata grubości 5 cm gwóźdź 125 mm karbowany lub skrętny. Ja się nigdy nie zastanawiam ile gwoździ kupuję ilości hurtowe. Łaty montuje gwoździarką to już inne gwoździe i inny poziom montażu. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...