daniel.r 18.02.2013 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Dziękuję za wskazówki. Panie Andrzeju mam taki plan . Proszę o info czy idę dobrą drogą bo mam jeszcze kilka wątpliwości.Punkt wyjściowy to postawione wiązary przez firmę X tworzące konstrukcję dwuspadową 24st. . Mam zamiar zacząć od napicia klinów długości 24 cm na okapie. kliny będę robił z łat na wysokość 6cm .( Zmniejszy mi się kąt do 10 st ) Następnie do klinów i krokwi ( pasów wiązara ) dobijam z boku deskę okapową 18 cm. Od tego momentu zaczynam deskowanie dachu w górą opierając pierwszą deską na desce okapowej.Pyt .1 Czy na tym etapie wycinać otwory pod wentylację kanalizacji do kominków ceramicznych ??Po wydeskowaniu kładę papę podkładową mocując papiaki w górnym rzędzie i nakrywając kolejną warstwą. Dodatkowo dobijam kontrłatami.Pyt. 2 jak uszczelnić otwory wentylacyjne ???Następnie zaczynam rozmierzać łaty. W poprzednim poście zostało mi to już wyjaśnione więc nie będę wracął do tematu. Generalnie sprawa jasna.Pyt 3. Czy rynny montujemy przed przybiciem pasa nadrynnowego ?? Tochę tego nie widzę że rynny wiszą a ja wnoszę dopiero dachówkę. Z tego co widze to wszyscy rynny montują na końcu . Proszę o sprostowanie. Dachówka Roben Piemont z duża toleracją rozstawu w pionie ( prawie 4 cm ) więc będzie git. Nurtuje mnie jeszcze jeden temat . Toleracja rozstawu dachówki w poziomie jest mała i będę musiał wyjść z dachówka skrajną kilkanaśce cm poza połać. Ze względu na konstrukcję wiązarów nie moge przesuwać skrajnego wiązara . Połówkowa odpada bo brzydko wygląda .Ponieważ jest deskowanie więc deski i łaty moge śmiało wysunąć ale jak zamocować deskę szczytową ??? Czy warto obrabiać taką deskę blachą ??I jeszcze jedna kwestia tj obróbka kominów ( systemowy Schiedel ). Mam zamiar na etapie kładzenia papy wyjechać 15 cm na komin i dokleić lepikiem. Potem styropian i płytki klinkierowe. Dopiero po położeniu dachówki obróbka z blachy góra po dachówce ( wcinka w płytki i styropian ). Będzie dobrze ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 18.02.2013 21:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 ad. 1. Nie! Otwory wykonujemy dopiero po zamontowaniu łat, dokładnie w tym miejscu gdzie będzie dachówka przejściowa.ad. 2. Jest to dość trudne a wręcz niewykonalne. Należy nad starannie wykonanym otworem zamontować z blachy lub papy rynienkę odprowadzającą a po wprowadzeniu rury, szczeliny pomiędzy nią a deskami wypełnić pianką.ad. 3. Tak! Najpierw wnosimy dachówkę rozkładając paczki na połaci. Następnie montujemy rynnę, pas nadrynnowy, wróblówkę i dopiero przystępujemy do krycia dachu dachówką. Ci co montują rynny na końcu z reguły mają problemy z okapem (to 80% dachów).Deska, konmtrłata, łata to minimum 9 cm więc nie ma żadnego problemu z zamocowaniem deski szczytowej.Papa na komin systemowy 10 cm po zagruntowaniu. Komin powinien być obrobiony tak jak okno polaciowe! Jak blacha to dolna obróbka na dachówkę a pozostałe pod. Jak ołowiem czy inną taśmą to na dachówkę natomiast za kominem na dachówke ale tak daleko aby podeszła pod następna dachówkę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 23.02.2013 16:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 Kompleksowe wykonanie dachówKrycie dachówMontaż izolacji nakrokwiowejRemonty dachówPoradyOpinieEkspertyzyhttp://www.witand.pl603375564 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 27.02.2013 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Znalazłem kilka sposobów obróbki krawędzi dachu w przypadku rezygnacji z dachówek krawędziowych i prosiłbym o poradę, który jest właściwy a może oba wersja 1 dachówki ułożone na równo z nadbitką (krawędzie dachówek pokrywają się z krawędzią nadbitki i krawędziami łat) do łat nabijamy deskę, której wierzch jest równy wierzchowi dachówek i na tą deskę mocujemy dwie obróbki jedna w formie obróconego"L" która zachodzi na wierzch dachówek, a druga w formie małego l z tym że jest zakład na pierwszej obróbce zaś krawędź - spód jest zrównany ze spodem deski (która to wychodzi poniżej nadbitki w zależności od upodobań wersja 2 dachówki ułożone na równo z nadbitką (krawedzie dachówek pokrywają się z krawędzią nadbitki i krawedziami łat) do końców łat nabijamy łatę (na cały bok) której góra pokrywa się z wierzchem dachówek natomiast dół łaty jest zrównany ze spodem nadbitki i do tej łaty poprzecznej mocujemy obróbkę w kształcie "C" ,która górą zachodzi na dachówki zaś spodem na nadbitkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 27.02.2013 22:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Oba rozwiązania złe. Może być nabita deska choć nie musi. Szczyt powinien być rozwiązany tak jak obróbka przyścienna. Obróbka blacharska szczytu zawsze dwuczęściowa. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 07.03.2013 22:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Kompleksowe wykonanie dachów, Krycie dachów dachówką ceramiczną, cementową, płytką włóknocementową, łupkiem, gontem bitumicznym, blachą na rąbek, Remonty dachów, Montaż podbitki, Montaż izolacji cieplnej, Demontaż pokryć azbestowych, Montaż instalacji odgromowej w obrębie dachu, Ekspertyzy. Opinie, Porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniel.r 12.03.2013 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Jeszcze dwa pytanka. Czy papa SBS na włókninie poliestrowej grubośći 3,2 mm wystarczy czy musi być minimum 4mm ???Czym gruntować komin systemowy przed przyklejeniem do niego papy ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 12.03.2013 20:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Grubość papy może być. Komin gruntować. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 12.03.2013 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Witam.Można prosić o ocenę i komentarz w wątku http://forum.muratordom.pl/showthread.php?213013-Okap-dachu-detal .pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniel.r 12.03.2013 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Po przeczytanym od dechy do dechy wątku i zapamiętaniu rad pana Andrzeja wydaje mi się że okap wykonany wzorcowo. Tak przynajmniej ja będę robił. Panie Andrzeju pytałem czym impregnować komin, a nie czy w ogóle to robić :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 12.03.2013 21:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 "tomraider" po twojej korekcie nie ma wiele do dodania. Coś tam wpisałem. Generalnie jest bardzo OK. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 12.03.2013 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Dziękuję bardzo ,okap zaproponowany na podstawie Pańskich podpowiedzi z licznych wątków ( a jest trochę tego ) .pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 12.03.2013 21:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Miło, że choć w niewielkim stopniu jestem przydatny. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 16.03.2013 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 Miło, że choć w niewielkim stopniu jestem przydatny. Pozdrawiam. BARDZO DUŻYM !!! CO PRAWDA SAM DACHU NIE BĘDĘ ROBIŁ ALE CHE WIEDZIEĆ na co zwrócić uwagę jak będą panowie go wykonywać żeby uniknąć błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 16.03.2013 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 Miło, że choć w niewielkim stopniu jestem przydatny. Pozdrawiam. P. Andrzeju nieśmiało chciałem się przypomnieć i obiecuję że więcej nie będę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniel.r 18.03.2013 06:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Ostatnimi czasu szukając papy na deskowanie ( docelowo na tym dachówka ) natknąłem się, a raczej przedstawiono mi produkt firmy Busscher Hoffmann o nazwie ZIB - membrana dachowa wstępnego krycia z wkładką z włókniny szklanej modyfikowana SBS + flizelina PP . Według producenta są to specjalne papy na deskowanie dachu . Grubość takiej papy to 2mm . Oczywiście są cieńsze i grubsze ale ponoć te 2 mm to grubość optymalna i pod dachówke więcej nie trzeba. Czy ktoś stosował takie rozwiązanie ???? Miałem w ręku produkt ZIB 10 i wygląda na produkt dobrej jakości ale ze względu na grubość ( 1 mm ) łatwo rozerwać. Poniżej link. ( http://www.bueho.pl/index.php?option=com_content&view=article&catid=5%3Asteildach&id=17%3Asteildach-schalungs-und-unterspannbahnen&Itemid=22 ). Miałem tez w ręku papę podkładową 4mm tej firmy SBS na poliestrze - 1 m2 to koszt niestety 18 zł ale muszę powiedzieć że jakość rewelacyjna. No i znowu dylemat !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 18.03.2013 17:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Produktów papopodobnych nie stosuję właśnie ze względu na grubość. Materiały na dachu powinny być podobnej jakości i żywotności więc skoro dachówka to wyłącznie papa podkładowa termozgrzewalna jak rycie docelowe do roku. Natomiast jak krycie docelowe później to papa termozgrzewalna wierzchniego krycia. Grubość to absolutne minim 3,2 mm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniel.r 19.03.2013 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Szczerze mówiąc liczyłem Panie Andrzeju, że taką radę dostanę bo napaliłem się na te podkładowa 4mm Busscher Hoffman jak szczerbaty na suchary. Wszyscy zachwalają jakość tej papy. Mam jeszcze kolejny dylemat. Zamierzam kupić gwożdzie. Moje szacunki są następujące. Proszę mnie skorygować .1. Na deskowanie 8cm kręcone ocynk - 30kg 2. Na papę - papiaki ocynk 2,5 cm - 6kg3. SPAX'y na okap4. Kontrłaty - 10cm kręcone ocynk - 12kg4.Jakie gwożdzie i ile ich na przybijanie łat ???? , Czy wystarczy przybijać je jednym gwoździem do kontrłaty ??? Powierzchnia dachu dwuspadowego - 310m2 - wiązary co 1m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 19.03.2013 09:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Do bicia kontrłat wystarczą 80 mm skrętne ocynk. łaty o grubości 4 cm gwóźdź 100 mm karbowany lub skrętny , łata grubości 5 cm gwóźdź 125 mm karbowany lub skrętny. Ja się nigdy nie zastanawiam ile gwoździ kupuję ilości hurtowe. Łaty montuje gwoździarką to już inne gwoździe i inny poziom montażu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniel.r 19.03.2013 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Jak na kontrłaty gwóźdź 8cm to jestem w stanie przetrawić , ale co do gwoździ 10cm na łaty wysokości 4cm to mam obawy. Praktycznie wejdzie tylko 1 cm w krokwię/wiązar.Proszę poradzić czy wystarczy tylko 1 gwóźdź bity w łatę do kontrłaty czy potrzeba dwa??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.