Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Panie Andrzeju, czy taka ilość kratek wentylacyjnych (zaznaczone kolorem zielonym) będzie wystarczająca? Kolorem niebieskim wskazałam długości na jakich będzie wykonana podbitka. Dach odeskowany, opanowany, kryty dachówką Brassa bałtycką. Kratki wentylacyjne Plastivan - średnica 7 cm (załączone na drugim zdjęciu). Zależy nam na właściwej wentylacji, ale nie na "przeciągach".

Z góry dziękuję za pomoc

elewacje.jpg

33310 kratki_wentylacyjne_w_podbitce.jpg

Edytowane przez Dzustaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panie Andrzeju, mam do Pana jako fachowca, pytanie: ponieważ chcę zmienić ocieplenie poddasza (domu, który kupiłem 3 lata temu) zerwałem dotychczasowe ocieplenie. Okazało się, że wygląda to następująco: 3cm styropianu, folia paroizolacyjna, 10cm wełny, folia paroizolacyjna (taka sama jak poniżej), przerwa dylatacyjna około 3 cm. Dalej jest pełne deskowanie, papa podkładowa, papa wierzchnia.

 

Niestety, wygląda na to, że nie ma żadnej cyrkulacji powietrza w przerwie między ociepleniem a deskami. Planuję położenie 10cm + 10cm super-maty. Problem polega na tym, że brak (jak mi się wydaje) odpowiedniej wentylacji może spowodować powstawanie w czasie późniejszym grzyba. Deski wyglądają w tej chwili dobrze (brak jest zacieków czy przegnić). Murłata jest docieplona z zewnątrz styropianem. U góry nie ma żadnego "wyjścia" dla powietrza.

 

Czy możliwe jest, aby zastosowanie podwójnej paroizolacji wyeliminowało konieczność wymuszenia cyrkulacji powietrza? Co można zrobić, aby taką cyrkulację wymusić? - wiercić dziury w murze i w dachu?

 

Dziękuję za ewentualną odpowiedź,

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym opisie brakuje informacji jaki jest kształt dachu i jakie jest pochylenie połaci? Podwójna warstwa paroizolacji nie gwarantuje w 100% odcięcia dopływu pary wodnej do konstrukcji drewnianej i poszycia dachu. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dach jest spadzisty z dwóch stron, nachylenie około 20 stopni. Sprawdziłem jeszcze, że między deskami a murem jest wypełnienie pianką. Czy jeśli rozszczelnię piankę po obu stronach i będzie prześwit, to czy taki "przeciąg" bez wyjścia na dach wymusi cyrkulację powietrza?

 

Jeszcze jedno pytanie: co zrobić z otworami po wkrętach (po stelażu) w drewnianej konstrukcji dachu? Czy należy je wykręcić i nie martwić się, bądź co bądź, sporą ilością nawierceń, czy należałoby je uciąć, a może po wykręceniu wkrętów i wyjęciu całej masy gwoździ uzupełnić czymś te dziury?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dorzucę jedno pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi w Internecie: co się dzieje z parą wodną, która przechodzi przez płytę KG i napotyka folię paroizolacyjną? Skrapla się na niej, opada na płytę? Czy lepsze są paroizolacje foliowe czy aluminiowe?

 

Zdaję sobie sprawę, że sporo pytań, ale wydają mi się podstawowe, a odpowiedzi nie udało mi się "wygooglać".

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie występują żadne przeciągi. Przepływy nie są burzliwe tylko laminarne a przy takim nachyleniu dachu jeszcze spowolnione. Aby był przepływ musi być wlot i wylot czyli obowiązkowo kalenicę należy otworzyć. Para wodna skrapla się tylko gdy występuje w stanie nasycenia. W przestrzeni pomiędzy płytą gipsową a folią paroizolacyjną praktycznie taki stan nie występuje. Natomiast może się zdarzyć kondensacja w przypadku niestarannego wykonania izolacji cieplnej. Znacznie większy opór parze wodnej stawia folia z natryśniętym aluminium. Wkręty i gwoździe usunąć a otworami się nie przejmować. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwe zrobienie otworów wentylacyjnych na szczycie dachu po ociepleniu? Dach ma pełne deskowanie, pokryty jest papą (w zasadzie dwiema, bo jeszcze podkładowa). Szczelina wentylacyjna powinna mieć około 5 cm (na pewno tej szerokości nie da się utrzymać na całej przestrzeni) - krokwie 15cm, wełna między nimi o grubości 10cm.

 

Ja to sobie wyobrażam w taki sposób: po "wiosennej zimie" wejść na dach, nawiercić otwory u szczytu, wstawić jakieś grzybki i obkleić papą.

Czy to jest możliwe? No i jaki może być tego koszt? Ewentualnie informacje odnośnie ceny/terminu może na mail'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już po pokryciu dachu tzn jeszcze budowlancy nie opuscili Nas. Przesyłam pare zdjęc do wgladu. Wszelkie uwagi i sugestie przyjmę z checią. Jest jeszcze jedna sprawa, chodzi o zdjecie z uszkodzoną folią, jakie mam alternatywy?PozdrawiamZdjęcie 001.jpgZdjęcie 006.jpgZdjęcie 010.jpgZdjęcie 016.jpgZdjęcie 017.jpg

 

 

 

ps. Czy mozna zamontowac schody kominiarskie bez demontowania dachowek? :)

Zdjęcie 001.jpg

Zdjęcie 006.jpg

Zdjęcie 010.jpg

Zdjęcie 016.jpg

Zdjęcie 017.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia dość tandetna. Wygląda na to, że uszkodzenia zostały spowodowane wysoką temperaturą np. od palnika. Ta folia wymaga szczeliny wentylacyjnej tak jak papa. Rząd dachowek okapowych unosi się "pieje". Rzędy pionowe dachówek nie tworzą linii prostych. W rynnie pod drabinką śniegową brak denka. Stopni i ław kominiarskich nie można zamontować bez demontażu dachówek. Wsporniki stopni i ław wymagają bowiem osobnej dodatkowej łaty, do której są mocowane. Dachówka, na którą wykłada się wspornik musi mieć podszlifowany zamek natomiast dachówka przykrywająca wspornik musi mieć podszlifowany dolny, spodni fragment. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia dość tandetna. Wygląda na to, że uszkodzenia zostały spowodowane wysoką temperaturą np. od palnika. Ta folia wymaga szczeliny wentylacyjnej tak jak papa. Rząd dachowek okapowych unosi się "pieje". Rzędy pionowe dachówek nie tworzą linii prostych. W rynnie pod drabinką śniegową brak denka. Stopni i ław kominiarskich nie można zamontować bez demontażu dachówek. Wsporniki stopni i ław wymagają bowiem osobnej dodatkowej łaty, do której są mocowane. Dachówka, na którą wykłada się wspornik musi mieć podszlifowany zamek natomiast dachówka przykrywająca wspornik musi mieć podszlifowany dolny, spodni fragment. Pozdrawiam.

 

 

Witam,

Chciałem podziękować za dzisiejsza rozmowę telefoniczna. Nie zrozumiałem jeszcze o co chodzi z tym "pianiem" dachówek. czy mógłby Pan mi jeszcze raz wytłumaczyć . Mam tez jeszcze jedno zdjęcie chodzi mi o dachówki z prawej strony okna czy można to jakoś tak zrobić aby nie było widać tych zamków. Pozdrawiam

 

ps. Folia to membrana paroprzepuszczalna firmy Kolber. Nazywa sie Forte jest dodatkowo zbrojona sd = 0,03

Zdjęcie 010.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...