Andrzej Wilhelmi 27.08.2013 22:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 (edytowane) KOMPLEKSOWE WYKONANIE DACHÓW 603375564 WWW.WITAND.PL Edytowane 27 Sierpnia 2013 przez Andrzej Wilhelmi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mk44arty 30.08.2013 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Witam, Zwracam się z prośbą o opinię. Co z tym koszem jest nie tak ? jak dla mnie ewentualne przecieki będą napierały prosto na łatę, czy to na pewno ma tak wyglądać ? jak można to jeszcze naprawić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 30.08.2013 20:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Jest to jeden ze sposobów wykonania kosza. Kosz jest wydeskowany i wyłożony folią. Trudno mi ocenić czy ta folia nadaje się na pełne deskowanie. Natomiast cienkie łaty biegnące po obu stronach kosza równolegle do osi są od niej dość oddalone więc nie podeprą blachy koszowej. Być może dekarz ma zamiar wykonać tzw. "pogłębiony kosz" to wówczas byłoby OK. Skropliny płynące z połaci trafią na zewnętrzne krawędzie wydeskowanego kosza i tymi krawędziami (mini koszami) spłyną w dół. Problem jest tylko jeden na obu połaciach ten spływ zostanie zablokowany kontrłatami, które dochodzą na styk. Należy kontrłaty skrócić lub ich końce ukośnie zaciąć co umożliwi swobodny spływ skroplin. Wydaje mi się, że po lewej stronie folia dochodząca do kosza jest za bardzo naciągnięta co może powodować wyprowadzenie skroplin pod skośną kontrłatę a to z kolei powodować przeciek. Natomiast przy tak wykonanym okapie mogą się tworzyć zastoiny. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mk44arty 31.08.2013 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 dziękuję za podpowiedź, kontrłaty już przycięte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 31.08.2013 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 Witammam pytanie czy w przypadku dachu o długości połaci 7,5 m są wymagane dachówki wentylacyjne (kontrłaty od dołu na długości 1,2m będą o grubość 4,5 cm dalej standardowe 2,5cm) mój dostawca dachówki wspominał coś że wg normy powinny być od długości połaci 9 m. Dodatkowo odradzał mi dachówki wentylacyjne twierdził, że nawiewa przez nie śnieg, dodatkowe nasłonecznienie i niszczy się tam pokrycie (papa lub folia). Jakieś dziwne podejście, czyżby nie chciał zarobić i rzeczywiście mówi jak to wygląda? dlatego pytam Pana o opinię? Jeszcze mam pytanie o szczelność taśmy pod gąsiorami czy te taśmy nie przepuszczają powietrza??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 01.09.2013 20:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2013 Dachówki wentylacyjne należy montować w czwartym rzędzie od kalenicy gdy połać przekracza 6 m a gdy przekracza 10 m to w dwóch rzędach. Skoro sprzedawca twierdzi, że dachówki wentylacyjne są szkodliwe to montowanie ich na połaci powyżej 9 m byłoby też szkodliwe więc co on na to? Po prostu opowiada bzdury. Te dachówki są konieczne! Przy Twojej długości połaci kontrłata powinna mieć minimum 3 cm grubości. Natomiast prawdą jest, że przez dachówki wentylacyjne będzie nawiewany śnieg podobnie jak przez okap i przez niektóre rodzaje taśmy kalenicowej oraz przez nieszczelne zamki dachówek na połaci. Właśnie dlatego montuje się krycie wstępne żeby nie było przecieków. Z tej też przyczyny zawsze odradzam wykonanie krycia wstępnego folią a zalecam papą! Taśmy kalenicowe mają perforację lub folię i dla tego przepuszczają powietrze i inne gazy np. parę wodną.A tak na marginesie to mamy pokrewne dusze bo moja żona też ma na imię Grażyna. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 02.09.2013 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2013 Mam jeszcze pytanie odnośnie zakończenia okapu tj. czy zawsze należy wprowadzać skropliny z krycia wstępnego (papy ) do rynny (wiem że tak zalecasz). Oglądałem kilka gotowych dachów i czasem w przypadku braku deski okapowej (czołowej tzn. tej przed rynną) nie było wprowadzenia do rynny, czy jest to wykonane niewłaściwie ??? Pozdrawiam żonę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
o_c 02.09.2013 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2013 Panie Andrzeju jeśli już mowa o wentylacji to... Połać u mnie przekacza 6m o 0,6m, kontrłata 32mm, czy dachówki wentylacyjne są konieczne?Czy jest konieczność otwierania kalenicy w przypadku nieużytkowanego poddasza? PozdrawiamR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 02.09.2013 20:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2013 ad.1. Tak.ad.2. Można nie otwierać ale ten strych jakoś trzeba wentylować. Mogą to być kominki wentylacyjne ale najskuteczniejsze i najtańsze jest otworzenie kalenicy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 03.09.2013 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2013 Chciałem przypomnieć jeszcze o moim pytaniu dwa posty powyżej 1907 bo chyba gdzieś umknęło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 03.09.2013 21:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2013 Wprowadzam skropliny z krycia wstępnego do rynny bo tak jest elegancko a i okap można zrobić węższy. Równie poprawnym sposobem jest wyprowadzenie skroplin na pas podrynnowy a przy jego braku na obróbkę zakończającą krycie wstępne. Takie rozwiązanie skutkuje permanetnym brudzeniem pasa podrynnowego przez kurz spływający z krycia wstępnego wraz ze skroplinami. Powoduje również koniecznoiść niższego posadowienia haków rynnowych, szerszym pasem nadrynnowym a więc i szerszym okapem. Może również skutkować przelewaniem rynny przy większym deszczu (woda płynąca z połaci przelatuje nad rynną). Pozdrawiam Was oboje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 04.09.2013 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Nie wiem czy się zrozumieliśmy poprostu w dachach które oglądałem, od dołu poniżej rynny widoczna jest tylko siatka ochronna okapu i nie zauważyłem aby poniżej była jakaś obróbka okapu, więc nie wiem gdzie były odprowadzone skropliny bo nie do rynny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 04.09.2013 19:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Jak najbardziej się zrozumieliśmy. Tam te skropliny odprowadzane są na ziemię. Natomiast spływając po kryciu wstepnym muszą trafić na obróbkę w miejscu gdzie się to krycie kończy bo inaczej będą zaciekać na nadbitkę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 04.09.2013 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Czyli poniżej siatki ochronnej powinna jeszcze wychodzić obróbka z kapinosem, a na tej obróbce w części niewidocznej (za siatką okapu) powinna być ułożona papa. Więc pokrycie które oglądałem miało jakiś błąd (brak tej obróbki) Pozdrawiamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 04.09.2013 20:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Tak jest. Powinna być obróbka chroniąca brzeg elementów drewnianych, na których jest montowane krycie wstępne. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 12.09.2013 21:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Zapraszam www.witand.pl Pozdrawiam odwiedzających ten wątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmur7 13.09.2013 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Witam. W domu, który postawiłem , a który własnie ocieplam, ściana kolankowa jest wykonana z płyty OSB ( jest to dom z bali). Poniżej wstawiam zdjęcie konstrukcji na którym widać zarówno ściankę kolankową , szczytową i kawałek deskowania dachu. Na łączeniu dachu i ściany kolankowej przygotowana jest już szczelina dylatacyjna z zamocowana siatką stalową. W tym obszernym wątku proponował Pan komuś zabezpieczenie wspomnianej szczeliny siatką do dociepleń. Pomysł ten z chęcią wykorzystam jednak mam pytanie dot. obu ścian, które są ocieplane podobnie jak dach. Ściana szczytowa od zewnątrz ma następujące warstwy: deski elewacyjne na listwach dylatacyjnych, folia przeciwiawtrowa Tyvek, płyta OSB. Ściana kolankowa to podbitka, folia Tyvek , płyta OSB. Wykonawcy domu sugerowali, że w przypadku tak wykonanych ścian kolankowych i szczytowych, nie trzeba juz szczeliny dylatacyjnej między płytą OSB a wełną. Chciałbym się upewnić na 100% przed założeniem ocieplenia, że to prawidłowe rozumowanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 13.09.2013 22:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Z całą odpowiedzialnością napiszę, że ci wykonawcy nie mają zielonego pojęcia o wentylacji warstwy izolacyjnej. Mieszkam w domu szkieletowym, który własnoręcznie postawiłem 20 lat temu a były to jedne z pierwszych w Polsce. Moje ściany są wentylowane. W tych domach ściana od dachu niczym się nie różni a Pańskie ściany nie są wentylowane. Na zewnątrz cały dom jest owinięty folią (wiatroizolacją) tylko po co? Oczywiście wykonawca powie, że taka jest technologia nie rozumiejąc funkcji tej folii. Płyta OSB już jest wiatroizolacją więc folia zbyteczna. Płyta OSB stanowi barierę dla pary wodnej więc jak będą oddychały ściany? W przypadku gdy izolacja cieplna jest montowana w przestrzeni konstrukcyjnej to pomiędzy tą izolacją cieplną a płytą OSB zarówno w ścianach jak i w dachu powinna być drożna (z wlotem i wylotem) szczelina wentylacyjna. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frodo55 13.09.2013 22:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Poniżej kilka obrazków mojego komina z prośbą o ocenę zaproponowanego rozwiązania a także kilka szczegółowych pytań: 1. Czy blacha aluminiowa 0,58mm pokryta farbą poliestrową będzie dobrym materiałem na obróbkę czapy komina (temperatura, kwaśne środowisko)? 2. Kapinos na obróbce z blachy czy na ostatniej warstwie cegieł (podcięcie)? 3. Fugowanie tą samą zaprawą użytą do murowania czy dedykowaną zaprawą do fugowania klinkieru (ten sam producent)? 4. Jaki materiał na uszczelnienie styku: obróbka z blachy i szalunek tracony Schiedel (wysoka temperatura)? 5. Pamiętam że jakiś czas temu widziałem Pana zdjęcie pokazujące sposób wykonania obróbki pomiędzy kominem a papą stanowiącą wstępne krycie dachu, prośba o namiary do tego posta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frodo55 13.09.2013 22:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Kolejne obrazki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.