Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Estetyka wspomnianych elementów mizerna. Przy oknie należy wstawić z prawej strony połówki i z całych dachówek dociąć brakujące fragmenty nie będzie wówczas widać zamków a pewnie i uszczelki. Gąsiory powinny się schodzić ale to wymaga podszlifowania a to z kolei czasu. Jak się robi tanio to tego czasu trochę brakuje. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • 2 weeks później...
Mam pytanie czy spotkał się Pan z sytuacją montażu styropianu między krokwie (mocowany na piance do krokwi) , pod deskowaniem oczywiście z zachowaniem odpowiedniej wentylacji ok 3-4 cm, a dopiero poniżej (od strony pomieszczeń) wełnę. Jak Pan ocenia taki sposób ocieplenia i czy są jakieś ewentualne przeciwwskazania takiej technologi jak chodzi o konstrukcję dachu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju jestem po kontrłaceniu, łaceniu, a nawet wciągnięciu dachówki na dach(polecam wszystkim co robią sami do wciągania windę dekarską z wypożyczalni) i w następstwie mam kilka pytań:

czym mocować kosze aluminiowe gięte wzdłużnie i czy łaty trzeba podciąć pod kosz AL?

jaka uszczelka do holenderka 11 Tondach do koszy -wystarczy uniwersalna samoprzylepna KLIN? czy może coś do tego typu dachówki.

Pewnie im dalej zabrnę to będzie więcej pytań.

A jeszcze jedno - czy mogę prosić o przekrój blach do obróbki szczytów tzw-chyba -"wiatrownicy"?- myślałem o struktonicie, ale jednak koszty za duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... czy mogę prosić o przekrój blach do obróbki szczytów tzw-chyba -"wiatrownicy"?

 

Nie bardzo rozumiem o co chodzi.

W koszach najlepsza uszczelka rozprężna (puchnąca). Kosze mocuje specjalnymi blaszkami, które samodzielnie się wykonuje z odpadów blaszanych.

Nie rozumie co znaczy "podciąć łaty pod kosz"?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy spotkał się Pan z sytuacją montażu styropianu między krokwie (mocowany na piance do krokwi) , pod deskowaniem oczywiście z zachowaniem odpowiedniej wentylacji ok 3-4 cm, a dopiero poniżej (od strony pomieszczeń) wełnę. Jak Pan ocenia taki sposób ocieplenia i czy są jakieś ewentualne przeciwwskazania takiej technologi jak chodzi o konstrukcję dachu.

 

Trudno profesjonalnie odpowiedzieć na tak postawione pytanie. Łączenie różnych materiałów izolacyjnych w dowolny sposób może stwarzać duże zagrożenie dla konstrukcji dachu. Takie rozwiązania wymagają dokładnych obliczeń. Styropian stwarza parze wodnej dość duży opór a wełna praktycznie żaden. W przypadku zbyt cienkiej warstwy styropianu na jego spodzie może kondensować para wodna. W aktualnie wykonywanym dachu stosuję takie rozwiązanie na stropie ale wełna będzie leżała na styropianie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem o co chodzi.

Nie rozumie co znaczy "podciąć łaty pod kosz"?

Pozdrawiam.

Dokładnie jak vip. dodał chodzi mi o podcięcie z wysokości łat, żeby zagłębiła się w nim blacha koszowa - czy jest to konieczne?

Co do koszy to czy dachówkę która będzie leżała na blasze koszowej się pod spodem wycina- żeby lepiej leżała?

O przekrój blach chodziło mi jak giąć blachy na obróbkę szczytów, ale to już za mną.

OK uszczelka rozprężna, ale jakiej szerokości, producenta?

Tak jak pisałem wcześniej - im dalej do przodu tym więcej pytań :).

Serdecznie dziękuję za odpowiedzi i poświęcony, jak widzę po godzinie wpisów, bardzo cenny czas. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można podciąć łaty w koszu ale nie ma takiej potrzeby bo dachówka też leży na łatach. Należy jej zeszlifować zaczep. Grubość uszczelki zależna od rodzaju dachówki. Producent np. IVT. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panie Andrzeju ten wątek to kopalnia wiedzy:yes: .

 

Mi natomiast nerwy psuje sprawa gwoździ :rolleyes: Dopiero przedwczoraj dowiedziałam się o istnieniu gwoździ ocynkowanych. Mam takie pytania

 

1) czy do desek 25mm i papy 4mm dawać gwoździe takie które wychodzą na wylot przez deskę czy mają nie wychodzić na wylot, jaka długość i grubość , czy mogą być w złotym kolorze( z czego to w ogóle może być ?) Czy muszą być ocynkowane w kolorze srebrnym.

 

2) łaty wys 30mm będą zagęszczane i tam gdzie będą wchodzić do wiązara to gwoździe 125mm( kontrłaty wys 40mm) a pomiędzy wiązarami jakie długie ( deska 25mm, papa 4mm) i jakie grube? ( wiem że najlepiej skrętne)

 

3) czy papę na zakład zamiast grzać można smarować lepikiem na zimno?

 

4) pan od dachu chce papę wyprowadzić ( zawinąć? ) do rynny i nie zamierza robić pasa podrynnowego.czy tak może być?

 

kąt dachu 30 stopni.

Bardzo proszę o pomoc :yes: Prace przy dachu już mi się rozpoczynają i jak wszystko będę miała źle to dostanę co najmniej zawału:rolleyes:

 

Ratunku, w Panu jedyna moja nadzieja bo znikąd pomocy:(

Pozdrawiam:bye:

Edytowane przez modena
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Drodzy Eksperci - zwłaszcza panie Andrzeju i Janie.

Bardzo proszę o pomoc - uwagi i rady.

 

Mój dach zaczął przeciekać po nabiciu łat i kontrłat - cieknie w każdym narożu, kalenicy, koszu i przy kominie.

Dekarze zaczęli układać dachówkę - gotowe są kukułki - nie podoba mi się jednak kilka rzeczy.

Dach został odeskowany i pokryty papą (membrana asfaltowa Delta Bituxx). Papiaki z podkładkami zostały nabite w górnej części i rzadziej w dolnej.

Papiaki następnie zostały zasmarowane masą asfaltowo-żywiczną (Izohan Izobud B) - na moją prosbę.

Początkowo chciałam na zakładach smarować lepikiem na zimno (SBS Tixo), ale było to tak gęste, że cieśla nie mógł nawet przelać tego do innego wiadra (było chłodno; później nawet trzymałam w ciepłym pomieszczeniu).

Zrezygnowaliśmy więc z lepiku. Papiaków nie było dużo nabitych, bo za tydzień miał wchodzić dekarz.

Moim zdaniem było szczelnie i woda nie dostawała się nigdzie. Wyjątkiem była kalenica i narożne krokwie, gdzie była szczelina wentylacyjna.

Dekarz nabił łaty i kontrłaty. Papę przy szczelinie wyciął szerzej i zakrył ją membraną (Dorken, Delta Vent S).

 

Dziś po 2 dniach deszczu, na betonie są mokre plamy, na krokwiach mokro. Główne miejsca przecieku:

- prawie każdy kosz

- niektóre narożne

- połączenie kalenicy domu z kalenicą garażu (dach garażu jest niżej) - najwięcej wody. Narożne garażu również - ściany są mokre aż do pomieszczeń na parterze.

Co teraz zrobić? Jak uszczelnić dach? Położyć nową papę w koszach, a w narożach i kalenicy nową membranę? Zasmarować czymś przy kontrłatach?

 

Druga sprawa - mam już pierwsze uwagi co do położenia dachówki - jeszcze nie ukończyli swojej pracy.

1) Papa nabita przez cieślę kończy się wraz z deskami. Dekarz nabił kontrłaty i łaty. Na papie jest blacha (pas nadrynnowy) i na to dekarz przybił pasek papy (czyli papa przykrywa ok 2cm blachy).

Papa i kontrłaty są jednak tak nabite, że zrobiło się korytko wody i woda nie spływa do rynny, ale stoi. Nawet jak naciągną papę i ją przybiją, to woda nie odpłynie do rynny (wg mnie powinna być nabita jakaś dodatkowa, niższa kontrłata)

Jak to poprawić? Planuję zamiast deski okapowej, podbitkę z deską czołową z tynku (osb, styropian, tynk). Nie chciałabym mieć zacieków.

2) Dachówki zostały obcięte w koszach i wg mnie wygląda to kiepsko. Po pierwsze cieli na dachu (nie widziałam; wiem bo wszędzie jest pył) - jutro im powiem, żeby to umyli. Pomiędzy kontrłatami i łatami jest bardzo dużo trocin po cięciu i one tam zostaną, bo jak to zczyścić.

Dachówki w koszach mają widoczne zamki (zcieli pod ukosem, odsłaniając zamki dolnych dachówek). Czy te zamki powinny być zeszlifowane? Czy miejsce cięcia maluje się czyms?

Są luźne ostatnie koszowe dachówki - jak na razie nie przymocowali (może jeszcze to zrobia?) - mogę sama wyjąć

3) Komin - na razie nie dokończony. Na rogach chcą przymocować listwy z blachy. Czy układać struktonit na styk czy szparę zakrywać listwą?

Już teraz widzę, że będzie szpara od dołu, chyba że ona nie przeszkadza

 

4) Okna dachowe czy nie są za nisko?

 

I pewnie jest wiele innych rzeczy, których nie widzę. Bardzo proszę o wszelkie uwagi od profesjonalistów.

01.jpg

03.jpg

04.jpg

07.jpg

DSC_1118.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"modena"

ad. 1. Gwoździe nie powinny wystawać z desek czyli papiaki długości 25 mm. Kolor cynku nie ma znaczenia.

ad. 2. Zagęszczane mogą być kontrłaty tylko w jakim celu? Rozstaw wiązarów powinien być taki jak krokwi czyli maksimum 90 cm.

ad. 3. Poziome zakłady nie muszą być klejone.

ad. 4. Papę należy wyprowadzić na pas nadrynnowy. Z tego opisu mogę wnioskować, że wykonawca może mieć problemy z poprawnym wykonaniem okapu.

Nie zleca się wykonania dachu firmie, do której nie ma się zaufania. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"iwika"

Ty nie masz papy tylko jakąś folię i to jest jeden z powodów przecieków. Twój dekarz ma dość miałką wiedzę o funkcji dachu i to jest drugi powód przecieków. Kosze źle wykonane, skośna kontrłata będzie powodować przeciek. Okap źle wykony, są zastoiny, będą przecieki. Czym będą osłonięte czoła krokwi? Cieśla w narożach nie wstawił krokwi tzw. "kulawek". Długie łaty bez podparcia mogą się uginać. Przy profesjonalnym wykonaniu płytki na kominie dochodzą na styk. Montaż kątowników blaszanych to tandetne rozwiązanie. Widoczne zamki dachówek w koszu powinny być przykryte kawałkami dachówek, które można przykleić lub powiesić. Wszystkie dachówki w koszu powinny być mocowane. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję za odpowiedź.

Użyta papa (producent nazywa to papą lub membraną asfaltową) jest to "membraną z modyfikowanego asfaltu (SBS) na osnowie z włókniny poliestrowej". Tę papę doradzał mi telefonicznie przedstawiciel Izolmatu, który produkuje ją dla Delty (w Izolmacie jego nazwa to Izolmat Plan Optimax)

 

Czoło krokwi planuję zrobić z tynku tj. podbitkę (osb, styropian, tynk).

W jaki sposób uszczelnić dach, wyeliminować przecieki? Czy przecieki biorą się z nabitych kontrłat? Nowa warstwa papy (innej?) tylko w miejscach przecieku? Czy membrana (typu folia Delta Vent S) może być w kalenicy i narożach?

Jeszcze raz bardzo dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że producent choć dobry to polecił zły produkt (za cienki). Kosz i okapy należy wykonać od nowa. Twój wykonawca nie upora się tymi problemami bo nie rozumie funkcji dachu. Radziłbym pomyśleć o zmianie wykonawcy. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...