Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Izolacja fundamentów - IZOHAN


bendzamin

Recommended Posts

U mnie to leży na dachu i na razie spisuje się dobrze. Po niepowodzeniu spowodowanym za niską temperaturą zeszłej jesieni (ok. 0-2 st. C) położyłem jeszcze raz i działa.

 

Aby lepiej rozróżniać, pozwoliłem sobie wprowadzić nowe, opisowe nazwy: WL to gównolep, bo służy zasadniczo do przyklejania styropianu i rzeczywiście się lepi, a WM - gównomaz - kładzie się na powierzchni. Przedrostek gówno- opisuje znakomicie konsystencję i kolor.

WL po rozcieńczeniu 50% służy też jako grunt na podłoży murowanych. Na moje oko WM to WL+masa wypełniająca z włókienek czegoś tam. Obydwa wodorozcieńczalne. Niezła dokumentacja jest na stronie Izohana (o ile jeszcze istnieje, bo wykupił ich Atlas).

 

WM kładzie się pacą, bo jest dość gęsty. Warstwę równej grubości jest dość trudno położyć. Na pewno pomaga kładzenie w dwóch ratach. Inaczej na 100% zostaną za cienkie miejsca. Aha - warto mieć równe podłoże, albo trochę nad nim popracować zawczasu, bo inaczej zużycie znacząco rośnie.

 

Cena mniej więcaj taka, jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem zamiar zastosować Izohan ale cena mnie troszke odstraszyła. Izohan WL to chyba coś jak dysperbit...Skończyło się u mnie na zakupie dysperbitu firmy Izolbet

za 40 zl/20kg. Konzystencja i kolor tez jak wspomniane wcześniej wyroby Izohana...:)) Chyba wszystkie taki maja. Ja ścianę pomalowałem 1x podkład (1:1 z wodą) i potem 2x bez rozcieńczenia. Trochę chyba ciensze warstwy nakladałem (ale jakoś nie oszczędzałem specjalnie) i wyszło mi zużycie mniejsze niż producent podaje.

 

Pzodarawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jesli zastosujemy mazidło na rozpuszczlniku i na to ma byc przyklejony styropian to nic sie znim nie stanie?

oczywiscie wyschnie wszystko rozpuszczlnik wyparuje i dopiero przyklejac

 

Z tego co się orientuje to ni powinniście tak robic - wybierzcie Dysperbit. On jest na bazie wody a nie rozpuszczalnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze jedno potem jak dam juz styropian to czy na niego zacią gnąc klej z siatka czy mozna dać np. geowłóknine zatopioną w jakims mazidle, przyznam ze dzisiaj widziałem na próbce takie cudo zasmarowane własnie dedadizolem eko - S i wyglada rewelacyjnie

Nie bardzo widze czemu służy geowłóknina zatopiona w masie izolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem Dysperbitu Izohanu jako I-szej warstwy , a następnie Izohan WM jako właściwej izolacji. Na to ekstrudowańca. Polecam.

 

Ostrożnie z Dysperbitem, są różnej niestety jakości na rynku. Te najtańsze to gówienko niestety.

 

Te najtańsze to ile wg Ciebie? Ja widzę że większość producentów ma ceny 40-49 zl/20 kg (Izolbet, Icopal...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izohan ma w swojej ofercie również dysperbit.

Dysperbit NIE JEST środkiem do izolacji przeciwwilgociowych fundamentów. To jest zwykłe złe przyzwyczajenie wykonawców. Po obsypaniu ziemią po kilku latach staje się biodegradalny. I po izolacji.

Dysperbit służy do renowacji i wykonania bezspoinowych pokryć dachowych.

Cena: 37,20 brutto/ 20 kg. Wydajność: 0,2-0,5 kg/ 1m2

 

IZOHAN IZOBUD WL to wodny lepik do sytropianu. Może służyć również do wykonywania izolacji części budynków stykających się z gruntem. W rozcieńczeniu 1:1 z wodą służy do gruntowania podłoża przed zakładaniem izolacji.

CENA: 86,23 brutto / 20 kg. Wydajność: 0,5 kg/ m2

 

IZOHAN IZOBU WM służy do wykonywania izolacji przeciwwilgociowych wszelkiego typu. Jest rózwnież wodną dyspersją asfaltów, kałczuków i dodatkó modyfikujących, jak WL. Różni się dodatkiem włókien zbrojących, co pozwala na położenie grubszej warstwy - izolacja ciężka.

Cena: około 93-95 zł. brutto/ 20 kg. Wydajność: 0,5-4,0kg/ m2 w zależności od stanu podłoża i grubości warstwy.

 

http://www.izohan.pl/cgi-bin/index1.php3?p=oferta&id=9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Czytam o tej izolacji i coraz więcej mam wątpliwości czy ja to wszystko dobrze pojmuję

 

Więc może pomożecie mi zrozumieć te mazidła

jeśli będę robić styrodur

to mam zagruntować najpierw izohanem wl rozcieńczonym 1:1

(ile tego się daje dwie warstwy przelecieć)

a potem jeszcze mam któreś z tych mazideł nakładać pacą jak tynk

czy przykleja się na izohan wm te płyty

błagam was pomóżcie kobicie

i napiszcie jak te mazidła się robi

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years później...

witajcie..

mam pewną wątpliwość, a w sumie dwie. niby wszystko jasne, ale..

1. jaka kolejność warstw - zewnątrz fundamentu - mur z bloczka - WL jako grunt - warstwa WM - XPS klejony na WK - fondulina - obsypka

 

czy może

 

mur z bloczka - WL jako grunt - XPS klejony na WK - warstwa WM - fondulina - obsypka

 

2. czy izolować ścianę fundamentu z dwóch stron? od środka i od zewnątrz, czy tylko od zewnątrz?

 

:) proszę o wyrozumiałość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months później...

U mnie akurat praca wre z owym "gównomazem".

Tytułem wstępu: dom niepodpiwniczony, działka 100% glina z niewielkim spadkiem w stronę pobliskiego potoczka.

Fundament wylewany z betonu (monolityczny).

Po dłuuuuugich lekturach zdecydowałem się na następujący system izolacji:

- odczekanie 4 tygodni żeby beton "dojżał"

OD WEWNĄTRZ:

- Izohan WL 1:1 jako grunt

- 2 x IZOLEX "COŚTAM" - rozpuszczalnikowy, dostałem gratis po budowie od ciotki dwa wiadra po 20 kg i stykło

OD ZEWNĄTRZ (smarowana ściana + ława fundamentowa):

- Izohan WL 1:1 z wodą jako grunt,

- Izohan WL 10:1 z wodą (2 litry na wiadro) żeby się dało nakładać szczotką.

Na tym etapie stwierdziłem, że izolacja jest nieciągła - przy szalunku ław pozostały pęcherzyki powietrza nie wypełnione betonem. Po rozszalowaniu pozostały "jamki" w ścianie o średnicach od 2x2 mm do nawet 10x5 mm, które nie sposób było zapełnić Izohanem WL nakładanym szczotką z powodu napięcia powierzchniowego tego mazidła. Zostawały irytujące białe punkty na pomalowanej ścianie, a wiadomo, że izolacja nieciągła, to brak izolacji. Zapadła więc decyzja, żeby następną warstwę nanosić już nie szczotką tylko pacą.

- Izohan WL nierozcieńczony nanoszony szpachelką, dokładnie jak cholera (robiłem SAM i DLA SIEBIE),

- kolejna warstwa Izohan WL 10:1 z wodą (2 litry na wiadro) żeby trochę pogrubić powłokę i poprawić ewentualne niedociągnięcia po szpachlowaniu.

W ten sposób osiągam zuzycie na poziomie prawie 2 kg/m2 co zdecydowanie spełnia zalecenia producenta :-)

- XPS Synthos 10 cm klejony na placki na Izohan WL

- folia kubełkowa kubełkami do zewnątrz - może pomoże, napewno nie zaszkodzi :-)

Wokół drenaż opaskowy ze spadkiem 1%, rura drenarska PbsypceP 110mm, w o ze żwirku sortowanego 20-30 mm do połowy wysokości ścian fundamentowych, oczywiście wszystko owinięte geowłókniną. Na to około 50 cm zagęszczonej gliny ze spadkiem od budynku żeby nie dopuścić do zalewania dernażu wodą opadową.

Oczywiście do zebrania wody opadowej z podwórka oraz z rynien osobny system rur PP 160 mm. Wszystko połączone w jednej studni z 4 kręgów 80 cm i odprowadzone do pobliskiego potoczka. Ważne: odpływ ze studni jest 60 cm poniżej wejścia do niej rur z drenażu opaskowego, więc wyklucza to cofkę do drenażu nawet przy oberwaniu chmury.

 

WYDAJNOŚĆ IZOHANA na niewyrównywanej ścianie monolitycznej:

1:1 jako grunt: ponad 130 m2 /wiadro 20kg

10:1 nanoszony szczotką: 50 m2/wiadro 20kg

nierozcieńczony nanoszony szpachelką: 20 m2/ wiadro 20 kg

klejenie XPS na placki: ?? szacuję około 20m2 /wiadro

 

W sumie koszt mojej izolacji + drenażu + odwodnienia (dom o wymiarach 12,5 x 11m, wysokość ławy 40 cm, wysokość ściany fundamentowej 105 cm:

200 kg Izohanu WL: 920,-

40 kg IZOLEXU rozpuszczalnikowego: ZA FRIKO :-)

90m2 folii kubełkowej: 315,-

110m2 geowłókniny: 320,-

7m3 XPS: 2550,-

55mb peszla PP 110mm: 260 zł

3 studzienki rewizyjne z rury karbowanej 315 mm + dekle: 380,-

4 kręgi 80 cm + pokrywa na studnię zbiorczą :460,-

6 rur 160mm po 6mb do zebrania deszczówki z rynien i przyszłego odwodnienia liniowego podwórka: 300,-

10 rur 160mm po 6 mb od studni zbiorczej do rzeczki: 500,-

3h pracy koparki: 270,-

15 ton żwirku filtracyjnego + transport: 750,-

kilkanaście dni własnej ciężkiej i brudnej pracy fizycznej w upale: NIEMIERZALNE :-/

 

SUMARYCZNY KOSZT HYDROIZOLACJI, DRENAŻU, KANALIZACJI DESZCZOWEJ I OCIEPLENIA FUNDAMENTU: 7000zł

SPOKÓJ NA LATA : B E Z C E N N Y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...