Sergey 27.03.2003 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2003 Dave. Kiedy gadasz o poprawie humoru, to się zgadzam. Całkowite. A jednak:Nikt nie wie jaka będzie cena gazu za pięc lat. Pewno wyższa(Ja słyszłem że cena na gaz ziemny jest regulowana przez Państwo, tak czy nie?). Prąd? Diabli wiedzą, może i pozostanie na tym samym poziomie, a jak wzrośnie? Nikt nie wie ile będzie zarabiał za 10-20 lat. Może sie przyda wtedy mniesze rachunki? Nikt nie wie jakie normy będą w Polsce za 10-20 lat.A może tak się stać że zachcesz sprzedać dom. I nie trzeba Ci będzie wciskać kitu, że dom jest ciepły, bo ma grube ściany z BK-400 Ytong. (mam doświadczenie - właścicelka domu, w którym mieliśmy biuro, "sprzedaje" swój dom juz od trech lat i twerdzi że dom jest bardzo cieply - "patrzcie Panowie jakie grube ściany". Jeden problem że "Panowie" wiedzą co to jest ciepłe ściany i ile kosztuje ogrzewanie) I kominek Ja widzę tylko jako ozdobę i przyjemnosc. Wygląda pięknie i dosyć. Dogrzeje - super, nie dogrzeje - pies z tym kominkiem. Jakoś nie wyobrażam sobie ciągania drewna przez cały dom. Tak samo jak niew wyobrażam sobie piecu na węgiel albo butli z gazem płynnym na podwórku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 27.03.2003 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2003 Nadal kręcisz Sciana DW na poziomie 80,- za m2 "wyjdzie" mi tak samo jak Tobie TW za 100,- Ba mogę powiedzieć nawet, ze mi "wyszła" bo kalkulowałem ją na podstawie rzeczywistych ofert uzyskanych od dostawców. Żeby uprzedzć ewentualne zrzuty dodam, że brałem pod uwagę tylko materiały legalnie kupione i spełniające wszystkie normy. Z robocizną tak samo. Twoje twierdzenie o wzroscie temperatury NIE jest logiczne i wypraktykowane. Skoro w Twoim "zimnym" domu kocioł się wyłącza przy temperaturze "0" stopni to w moim "ciepłym" wyłączy się wcześniej, a więc będzę działał krócej niż Twój, a więc spali mniej paliwa, a więc przyniesie oszczędności. Jeśli "położysz" do kominka więcej drewna za słynne 30 srebrników to i ja to mogę zrobić i w efekcie dojdziemy do tego, że będziemy się ogrzewali li tylo drewnem, co nie zmienia faktu, że ja NADAL BĘDĘ ZUŻYWAŁ MNIEJ tego drewna. Dlatego zarzucam ci nielogiczność. Nie bardzo wiem jak odpowiedzieć na fragment o oszczędzaniu i komforcie bo użyłeś sformułowań subiektywnych, a pozatym nie rozumiem jaki wpływ na komfort mieszkania może mieć widok ścian przed otynkowaniem !? Natomiast Twoja pochwały łatwości wiercenia otworów i bruzd, modelowania ścian i prostoty wykonania, dotyczą wszystkich ścian z BK. W/w argumety nie świadczą więc o przewadze Ytonga mnad DW z BK, świadczą natomiast o przewadze DW z BK nad polecaną przez Ciebie TW z Max'a. Dave - to argumenty na poparcie moich tez, nie powinieneś tego pisac Framentu dotyczącego zwiększenia grubości ocieplenia do 15 cm nie będę komentował bo jest nie na temat. Ja cały czas piszę o ścianie z BK 24cm + 12cm styropianu. Widzisz Dave, nie rozumiesz jednej rzeczy. Ja nie mam zamiaru Ciebie do niczego przekonać, bo ty już Swój dom wybudowałeś. Mój też jest już na tym etapie, że na zmiany za późno. Ja tylko nie lubię jak ktoś oszukuje. Bo ty oszukujesz. Naciągasz dane, a subiektywne odczucia przedstawiasz jako obiektywne wady lub zalety. Dla Ciebie i wielu innych osób świadomość, że pod tynkiem jest Ytong zapewne jest powodem do dumy i zadowolenia. Ale jest sporo osób, którym to "zwisa". Te osoby (chociaż nie mam żadnych statystyk, to śmiem twierdzić, że jest ich zdecydowanie więcej) chcą mieć ściane o określonych parametrach, za jak najmniejsze pieniądze. A tak się składa, że to co dla ścian JW jest graniczne (max wsp.U i minimalna cena zł/m2) to dopiero początek tego co mozna uzyskać ze ściany DW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dave 27.03.2003 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2003 Sergey - oczywiscie ze nie przeiwdzisz jakie beda koszty za 10 lat. Dlatego ja wole nie inwestowac jesli ma mi sie zwrocic dopiero za 10 lat - bo wszystko w miedzyczasie moze sie zmienic. I dlatego teraz nie widze sensu z przesadzania ze styropianem. Moze zwroci sie szybciej jak ceny energii wzrosna a moze wolniej jak jednak nie wzrosna. A jak za 10 lat rachunki za ogrzewanie beda duze to zawsze moge na Ytong polozyc styropian i osiagnac np. k-0.18 Mam pelna swobode. Co do udowodnienia cieploty - nie ma problemu - wystarczy pokazac rachunki za gaz. Odnosnie kominka to ja lacze przyjemne z pozytecznym. Sadze ze jestem dzieki temu w stanie zaoszczedzic znacznie wiecej niz twoje 100zl rocznie ktore obliczas na podstawie wspolczynnika sciany. Bo kazdy 1m3 drewna spalony w kominku to oszczednosc 150-200zl. A w ciagu zimy mozesz spalic nawet 10m3. Roczna oszczednosc to 1500-2000zl. Porownaj to z twoimi "oszczednosciami" rzedu 100zl rocznie i zastanow sie teraz nad sensownoscia inwestowania w minimalnie cieplejsze sciany przynoszace zysk 100zl rocznie. D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sergey 27.03.2003 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2003 Sergey - oczywiscie ze nie przeiwdzisz jakie beda koszty za 10 lat. Dlatego ja wole nie inwestowac jesli ma mi sie zwrocic dopiero za 10 lat - bo wszystko w miedzyczasie moze sie zmienic. I się zmieni. Słowo honoru - w gorszę stronę. Już teraz ciepłe ściany są oplacalne. A w przyszlosci będzie tylko większy zysk. Moze zwroci sie szybciej jak ceny energii wzrosna a moze wolniej jak jednak nie wzrosna. A jak za 10 lat rachunki za ogrzewanie beda duze to zawsze moge na Ytong polozyc styropian i osiagnac np. k-0.18 Mam pelna swobode. Nie masz(raczej masz teoretycznie). Koszt takiego dociplienia będzie bardzo wysoki: Co najmniej 200 m2 * 50 zl = 10000. Masz mieć roczny zysk rzędu 500 zl. I to jest dopiero na granicy opłacalnosci - dobrze, jednak te 10000 i te 3000 straconych przy budowie... Dużo liepiej będzie wyłaczyć kocioł co i palić kominek. I plakać. Do tego pozostaną mostki sieplne przy oknach. A okna będą glęboką w ścianach. "Piękny" widok. Odnosnie kominka to ja lacze przyjemne z pozytecznym. Sadze ze jestem dzieki temu w stanie zaoszczedzic znacznie wiecej niz twoje 100zl rocznie ktore obliczas na podstawie wspolczynnika sciany. Kominek: Jotul 4000 Obudowa 2500 Komin,hm, 1000?. Wiata na drewno ? ----------------------- 7500+. Bo kazdy 1m3 drewna spalony w kominku to oszczednosc 150-200zl. Musisz zaoszczędzić co najmniej 350 zl rocznie, żeby inwestycja się opłaciła. A w ciagu zimy mozesz spalic nawet 10m3. Nie liczysz koszt swojego własnego czasu? Szkoda. A wiata na te 10 m3? Roczna oszczednosc to 1500-2000zl. No tak, drewno do kominka, popeł do pojemnika. Smierdzi i brudzi. Do tego to ciepło, to zimno, w sałonie - sauna, w sypialni - mróz. A DGP też co-nieco kosztuje. Nie tak różowo z kominkiem. Porownaj to z twoimi "oszczednosciami" rzedu 100zl rocznie i zastanow sie teraz nad sensownoscia inwestowania w minimalnie cieplejsze sciany przynoszace zysk 100zl rocznie. Ciepłiej, tańiej i ciszej. Zyck 80-200 zl rocznie - to porostu miła niespodzianka, która zawsze się przyda. Dave, mi to wszystko prsypomina czas kiedy Ja wybirałem monitor. Kupiłem Samsung NF-700coś. A nie Sony 17" coś. Wiesz dla czego? Bo Samsung był liepszy i tańszy. I nic mi nie obchodziło że Sony - "sama solidnosć, wygoda, tradicja", Samsung - to "koreański shit i kompletny bubel".Nie jestem na tyle bogaty żeby płacić łajdakam z Sony za ich "brand". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dave 28.03.2003 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2003 Sergey - przy obecnych cenach (rynkowych) propanu czy oleju opalowego nie oplaca sie docieplac Ytonga i nie zamierzam. Gwaltwony ich wzrost dawalby mozliwosc docieplenia ale nie wierze w to - ludzie zaczynaja wiecej wydawac na ocieplenie domow i zrodel energii jest coraz wiecej (zobacz jakie sa problemy ze sprzdaza wegla). Ceny kominka wziales z folderow a nie z zycia. Moj kominek kosztowal mnie 1,5tys, obudowy nie mam - bo cieplo lepiej sie rozprowadza, komin 1,5tys a i tak musialyby byc stawiane kanaly wentylacyjne. Wiaty nie mam a drzewo lezy pod balkonem. Kominek zwroci mi sie najszybciej, nie musze czekac nawet kilku lat jak w przypadku docieplenia styropianem. Kominek nawet bez DGP doskonale rozgrzewa wszystkie pomieszczenia - wystarczy zwykla konwekcja. Wiesz ze w Skandynawii nie stosuja DGP a ogrzewaja samym kominkiem caly dom ? Co do milej niespodzianki rzedu 80zl rocznie ja wole miec jeszcze milsza dzieki oszczednosci 800zl rocznie za pomoca kominka A monitor tez bym kupil Samsunga. Pod warunkiem ze Sony nie bylby drozszy o 5% - bo wtedy nie zastanawialbym sie i bral Sony. Tak samo w domu - koszt sciany z Ytonga wiekszy o 5% od sciany DW w ogole nie ma dla mnie znaczenia. Licza sie inne czynniki. A gdybym bardzo chcial oszczedzic na scianie - to postawilbym TW - cichsza, cieplejsza, solidniejsza niz DW. Co do mostkow nad oknami w Ytongu - to nie mam. Mam nadproza systemowe. D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sergey 28.03.2003 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2003 Sergey - przy obecnych cenach (rynkowych) propanu czy oleju opalowego nie oplaca sie docieplac Ytonga. Czyżby? olej 14800kWh*0.19zl = 2812 zl zysk(-0.05U) 2812*0,05 = 140 propan 14800kWh*0.15zl = 2220 zl zysk(-0.05U) 2220*0,05 = 110 Koszt ocieplienia - 880-1100 zl. Zawsze sie opłaca. Ceny kominka wziales z folderow a nie z zycia. Masz racje Dzwoniłem do Jotuła. Mało brakowało do dobrej kłótni. Moj kominek kosztowal mnie 1,5tys, obudowy nie mam - bo cieplo lepiej sie rozprowadza, komin 1,5tys a i tak musialyby byc stawiane kanaly wentylacyjne. A nie mówiłem. Żeby nie Ytong, to wystarczyło by Ci na obudowe! Kominek nawet bez DGP doskonale rozgrzewa wszystkie pomieszczenia - wystarczy zwykla konwekcja. Możliwe. Jednak ja chcę komfortu: 1. Nie chcę żeby żona paliła kominek a Ja wracam dosyć późno. 2. Pełnej automatyki, wole poczytać coś niż rozpaliać i regulować kominek. 3. Nie lubie nosić ciężkie rzeczy(drewno). 4. Nie lubie sprzątać. A monitor tez bym kupil Samsunga. Pod warunkiem ze Sony nie bylby drozszy o 5% - bo wtedy nie zastanawialbym sie i bral Sony. Po rabacie Sony koszował by dla mnie o 7% więcej. Nawet kiedy Sony kosztował by tyle samo albo taniej o te 7% nie kupiłem by Sony. Tak samo w domu - koszt sciany z Ytonga wiekszy o 5% od sciany DW w ogole nie ma dla mnie znaczenia. Licza sie inne czynniki. A gdybym bardzo chcial oszczedzic na scianie - to postawilbym TW - cichsza, cieplejsza, solidniejsza niz DW. Wczoraj w Piaseczno widziałiśmy TW ściane z pustaków MAX(w bidowie). Płakaliśmy, co to był za koszmar! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafał17 29.03.2003 06:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2003 On 2003-03-24 14:06, Grzegorz63 wrote: Przeczytane na temat ściany warstwowej z betonu komórkowego (takiej jaką buduje Jasiu) w czasopiśmie "Ładny dom". Oczywiście w/g Jasia zapewne jest to kłamliwy, sponsorowany artykuł: "...Oto popularne rozwiązanie spełniające wymagania norm ciepłochronności. Czasami jednak kłopoty może sprawiać odprowadzanie wilgoci: http://www.abcdom.pl/art/foto/y_b_s_010.jpg Wynikiem dobrych właściwości izolacyjnych betonu komórkowego oraz jego dużej paroprzepuszczalności jest zjawisko kondensacji. Para wodna przenikająca przez ścianę napotyka na opór warstwy styropianu o małej paroprzepuszczalności, a jednocześnie temperatura w tym miejscu znacznie różni się od tej, jaka panuje wewnątrz pomieszczenia. Dochodzi więc do skroplenia pary i zawilgocenia betonu komórkowego wewnątrz ściany. Ponieważ bloczki trudno wysychają, zawilgocenie może zwiększać się z roku na rok, jeśli woda nie zdąży odparować w ciągu lata. Zjawisku temu można przeciwdziałać, stosując od wewnątrz tynki, okładziny, farby o małej paroprzepuszczalności, oraz dobrze wentylując pomieszczenia. W tych konstrukcjach jako elewację stosuje się tynki mineralne lub syntetyczne na siatce zbrojeniowej..." Nasi demagogiczni teoretycy te argumenty zignorowali stwierdzeniem że i Ladny dom się myli. Jak zwykle tylko Sergey i Jasio są nieomylni i do tego dziwnym trafem wyjątkowo zaciekle od dawna zwalczający YTONG. Ich znajomość YTONGa to jak wynika z ich wypowiedzi to czysta teoria. Jeden dopiero zaczyna budowę, a drugi to zupełny teoretyk zamieszczający całe dziesiątki cyfr i próbujący zasugerować że za tym się coś kryje. Wszyscy "na słowo" mają im uwierzyć. A ja od ponad czterech lat mieszkam w domu ze ścianami jednowarstwowymi z YTONGa. Mogę potwierdzić że rzeczywistość potwierdziła to co podaje firma. Wracając do cytatu. BK zupełnie dobrze i szybko odsycha jeżeli to może następować przez obie powierzchnie ściany (czyli ściana jednowarstwowa) Natomiast problemem jest odsychanie ściany ocieplonej (zwłaszcza przyklejonym styropianem). Tu wilgoć znajduje sobie doskonałe miejsce na styku BK i styropianu. Ponieważ po zakończeniu KAZDEJ budowy w domu jest masę wilgoci to odsychanie w przypadku ściany dwuwarstwowej może być sporym problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafał17 29.03.2003 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2003 Myślę, że przeniesienie dyskusji o YTONGu w to miejsce będzie czymś oczywistym.A ponieważ Sergey coś nam obiecał, to pozwolę sobie przypomnieć pytanie:Quote:-------------------------------------------------------------------------------- Sergey wreszcie dobry krok. Mam nadzieję, że informacje z aprobaty YTONG zacytujesz bez cenzurowania. Ciekawe czy z równą zaciekłością będziesz dochodził potwierdzenia informacji od innych producentów. -------------------------------------------------------------------------------- Żadnej cenzury, napiszę dokładnie to, co zobaczę. Kiedy aprobata wskaże że Ytong ma 0.09 w stanie suchim, to wtedy moje obliczenia trzeba będzie skorygować. I przemyslić. No właśnie i jakie wnioski z przemyśleń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 29.03.2003 23:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2003 http://www.ytong.pl./system/wstep/sciany.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sergey 30.03.2003 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2003 Nasi demagogiczni teoretycy te argumenty zignorowali stwierdzeniem że i Ladny dom się myli. Się myli. Demagogia(patrz słownik) to co najmniej kłamstwo. Na razie Ja nie skłamałem ani razu. Jednak twój kolega Dave już był złapany. Jak zwykle tylko Sergey i Jasio są nieomylni i do tego dziwnym trafem wyjątkowo zaciekle od dawna zwalczający YTONG. Ich znajomość YTONGa to jak wynika z ich wypowiedzi to czysta teoria. I z tej teorii wynika, że Ytong jest drogi jak Rolls-Roys, zimny jak Siberia i głosny jak pankwoy zespół. Ta teoria podtwierdzona przez przedstawicieli Ytong(nie całkiem, a jednak)! Jeden dopiero zaczyna budowę, a drugi to zupełny teoretyk zamieszczający całe dziesiątki cyfr i próbujący zasugerować że za tym się coś kryje. Przykro mi, że nie miałeś czasu na naukę. Jednak matematyka na poziomie szkoły podtawowej jest niezbędna żeby zrozumieć o co chodzi. Wszyscy "na słowo" mają im uwierzyć. Matematyka - fakt. A nie słowo. A ja od ponad czterech lat mieszkam w domu ze ścianami jednowarstwowymi z YTONGa. Mogę potwierdzić że rzeczywistość potwierdziła to co podaje firma. Ja mam Ci wierzyc na słowo? Chyba odbiło Ci... Sam wybudowałeś dom w najdrozszy i najzimnejszy sposób, a teraz chcesz, żeby i mnie było zle? Heh, a ty czasem nie kłamiesz? Jak mierzyleś U w swoim domu? Wracając do cytatu. BK zupełnie dobrze i szybko odsycha jeżeli to może następować przez obie powierzchnie ściany (czyli ściana jednowarstwowa) Masz za mało wyobrażni! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sergey 30.03.2003 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2003 No właśnie i jakie wnioski z przemyśleń? Żadnych. Mam pełną aprobatę na nadprożą. Tylko. podaję: BK-500 - lambda 0.156.(aprobata stan suchi) W aprobacie lambda wskazana TYLKO dla stanu suchiego. od sotatnich aprobat tylko pierwsze strony. Zadzwonię jutro do Ytong, zapytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 30.03.2003 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2003 SergeyNie bądź taki sfrustrowany, może Cię kiedyś będzie stać na YTONGa! Ty masz dom obłożony styropianem i Samsunga, inny ma dom z YTONGa i Sony. Ale to nie jest powód, żebyś tak się dołował. Jak to mawiają: "...raz pod wozem, raz na wozie...". Do góry głowa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JMDomek 30.03.2003 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2003 Dużo mocnych argumentów zachwalało BK jednowarstwowy jako materiał paroprzepuszczalny, oddychaący, odprowadzający wilgoć. Mam jeno pytanie:Czy w temp. poniżej 0*C możemy mówić o parze wodnej? Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dave 31.03.2003 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2003 No coz Sergey - jak dla ciebie oszczednosc rzedu 100zl rocznie przy nakladzie 1tys jest oplacalna - to laduj kase w ocieplenie. DLa mnie inwestycja o choryzoncie zwrotu kilkunastu lat (uwzglednij odsetki) mija sie z celem. A w ogole jesli chcesz zaoszczedzic na wydatkach i ogrzewaniu - to proponuje ci zmniejszyc okna o 10%. Ty tego nawet nie zauwazysz a wydasz sporo kasy mniej na okna i zaoszczedzisz przynajmniej 100zl rocznie albo i wiecej. Ja tak zrobilem i to co ty zyskasz na scianie ja odzyskam podwojnie w oknach. Co do kominka - to jest on DODATKOWYM zrodlem ciepla. Nikt mnie nie zmusza do ciaglego palenia - jak nie chce albo mnie nie ma w domu to nie pale. Obudowy chyba nie bede robil - bo bez niej cieplo jest lepiej i szybciej rozprowadzane. A kazdy zaladunek do kominka to dla mnie 5zl oszczednosci (szczegolowe wyliczenia robilem kiedys na pl.misc.budowanie). A laduje 1-4 razy dziennie lub wcale. 100zl to ja moge zaoszczedzic dzieki temu przez niecaly miesiac a nie w rok jak ty to proponujesz D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sergey 31.03.2003 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2003 Nie bądź taki sfrustrowany, może Cię kiedyś będzie stać na YTONGa! Ytong - 2W = 3000 zl różnicy, dodatek gorsze parametry ciepłne i akustyczne. Po co mi Ytong? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadarek 31.03.2003 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2003 Czytam ten caly watek i zaczynam podziwiac ludzi, ktorzy znajduja uzasadnienie dla tezy, ze sciana DW jest lepsza od JW.Dodam, ze sam mieszkam w domu z Maxa plus styropianu, ale nastepny dom...jesli bedzie{?} na pewno bedzie z materialu jednorodnego, niekoniecznie Ytonga.Te cale przekomarzanie sie o k, ze lepsze o 0,04 jest troche smieszne.Teoretycznie tak, ale istnieje wiele miejsc w budynku, gdzie cieplo ma wieksze mozliwosci ucieczki niz przez sciany o k mniejszym o 0,04 ( drzwii, okna itp.}Moi rodzice mieszkaja w starym domu z cegly 36 cm, a teraz niedawno wymienili okna na nowe, gdzie k okien wynosi mniej niz sciany, ...teoretycznie. Bo jesli sie siedzi przy scianie czy przy oknie to czuc wyraznie, ze sciana jednak jest cieplejsza, od okna ciagnie..wiadomo, ze nie jest i nie powinno byc 100% szczelne.Ale teoretyzujac i opierajac sie dogmatycznie na wsp. k powinny byc cieplejsze.Nastepna sprawsa dotyczy zakorzenionego tu i ciagle p[owtarzanego mitu o tzw. oddychaniu scian, ktore rzekomo nie istnieje lub jest pomijalnie male np. 0-2%.2% to jest dla scian z cegly ceramicznej pelnej, natomiast dla betonu komorkowego siega w zaleznosci od jego porowatosci ok. 15% (pietnascie}.Wiec nie jest to drobny ulamek, a jesli beton komorkowy docieplimy styropianem to powstanie duzy problem z usuwaniem tej wilgoci , ktora dostanie sie do sciany, lecz bedzie miala problemy z ucieczka na zewnatrz, gdyz wszystko pokryje styropian o wiekszym oporze dyfuzyjnym przeciez.Wentylacja tego niestety nie zalatwia,co sie nieslusznie tu powtarza.Zawilgocone sciany maja wplyw na mikroklimat, czy tego chcemy czy nie.Natomiast sciana jednowarstwowa nie stwarza ani takich ani innych problemow.I jesli jest mozliwosc budowania takiej sciany JW w podobnej cenie i porownywalnym wsp. K jak innych DW czy TW to nie widze alternatywy.I nie mysle tu akurat o Ytongu czy innym betonie komorkowym ale osobiscie budowalbym najchetniej z ceramiki.Wtedy rzeczywiscie mozna oprzec drabine, dzieci nie zrobia dziur w elewacji, nie powstana pekniecia w newralgicznych miejscach( otwory okiennne itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 31.03.2003 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2003 On 2003-03-31 12:14, dadarek wrote: .... Nastepna sprawsa dotyczy zakorzenionego tu i ciagle p[owtarzanego mitu o tzw. oddychaniu scian, ktore rzekomo nie istnieje lub jest pomijalnie male np. 0-2%.2% to jest dla scian z cegly ceramicznej pelnej, natomiast dla betonu komorkowego siega w zaleznosci od jego porowatosci ok. 15% (pietnascie}.Wiec nie jest to drobny ulamek, a jesli beton komorkowy docieplimy styropianem to powstanie duzy problem z usuwaniem tej wilgoci , ktora dostanie sie do sciany, lecz bedzie miala problemy z ucieczka na zewnatrz, gdyz wszystko pokryje styropian o wiekszym oporze dyfuzyjnym przeciez.Wentylacja tego niestety nie zalatwia,co sie nieslusznie tu powtarza.Zawilgocone sciany maja wplyw na mikroklimat, czy tego chcemy czy nie.Natomiast sciana jednowarstwowa nie stwarza ani takich ani innych problemow. .... No dobra - to wyjaśnij jak odparuje ściana JW przy ujemnych temperaturach na zewnątrz. Z twojego wywodu wynika, że są to duże ilości wilgoci. I co się z nią dzieje ? I jaka musi być wilgotność wewnątrz aby powstał "duzy problem z usuwaniem tej wilgoci" w przypadku ścian DW I jaka musi być wentylacja, żeby do takiej wilgotności doprowadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sergey 31.03.2003 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2003 dadarek. Demagogia jest chyba najlepsza broń? 0.04 jest smieszne Wszystko jest smiesznie, kiedy nie trzeba płacić rachunki. Szczególnie po tym jak zapłaciłeś 2000-4000 więcej za żciany. Uwzględnij odsetki. Teoretycznie tak, ale istnieje wiele miejsc w budynku, gdzie cieplo ma wieksze mozliwosci ucieczki niz przez sciany o k mniejszym o 0,04 Może nie zauważyłeś że gadamy wyłącznie o ścianach? Możemy pogadać o dachówka kontra błachodachowka. Albo okna, drewno kontra plastyk! Nastepna sprawsa dotyczy zakorzenionego tu i ciagle p[owtarzanego mitu o tzw. oddychaniu scian, ktore rzekomo nie istnieje lub jest pomijalnie male np. 0-2%.2% to jest dla scian z cegly ceramicznej pelnej, natomiast dla betonu komorkowego siega w zaleznosci od jego porowatosci ok. 15% (pietnascie}. Sprobuj rozmawiać o rzeczach Ci znajomych, dadarek. Wtedy wypadniesz nie tak żalosnie jak teraz. Dla Ci(Dave, Rafal17, etc). Czytaj artukul. tu: http://www.styropian-sps.com.pl/oddychaj.html albo w miesięczniku Atlasa. Autorzy: Andrzej BOBOCIŃSKI Mgr inż., Instytut Techniki Budowlanej Jerzy A. POGORZELSKI Prof. dr hab. inż., Instytut Techniki Budowlanej ======================================== Ściany nie oddychają ! ======================================== Surprise, dadarek, surprise! ======================================== Założono, że ściany są z cegły pełnej, o grubości 25 cm i rozpatrzono 3 warianty: ściany nieocieplone, ściany ocieplone styropianem grubości 12 cm, ściany ocieplone płytami z wełny mineralnej o grubości 12 cm. ======================================== Oh, cegła! Ale: ======================================== Należy zaznaczyć, że wykonywanie analogicznych obliczeń dla innych materiałów ścian zewnętrznych (pustaki, beton komórkowy) nie znajduje uzasadnienia, gdyż ściany z tych materiałów charakteryzują się zbliżonym oporem dyfuzyjnym. ======================================== Chyba umiesz czytać. Co to jest ZBLIZONY OPÓR DYFUZYJNY zrozumiesz? Powiedz szczerze że skłamałeś o tych niebotycznych 15(piętnaście)%! ======================================== Jednak nawet przy bardzo dużej emisji wilgoci i słabej wentylacji, wielkości strumienia pary wodnej dyfundującej przez ściany nie przekracza 15 g/h, a zatem jest znacznie mniejsza od emisji wilgoci nawet od tylko jednego człowieka przebywającego w mieszkaniu. ======================================== I co ty na to? Nic. Heh, wiedzaiłem. =========================================== 4. Wnioski Strumień pary wodnej przepływający przez ściany zewnętrzne z cegły pełnej typowego mieszkania stanowi od 0,5 do niespełna 3% całego strumienia pary wodnej usuwanej z mieszkania - to nieznaczne zróżnicowanie zależy od sprawności wentylacji (głównie) i emisji wilgoci w pomieszczeniu, a w mniejszym stopniu od rodzaju izolacji termicznej ścian oraz zawartości pary wodnej w powietrzu zewnętrznym. Typowe ściany zewnętrzne nie są zatem w stanie nawet częściowo zastąpić wentylacji w funkcji usuwania pary wodnej z pomieszczeń, gdyż zyski eksploatacyjne pary wodnej są wielokrotnie większe od tej jej ilości, która w warunkach rzeczywistych może przepłynąć dyfuzyjnie przez ściany zewnętrzne mieszkania, nawet gdyby zrezygnować z ocieplania ich styropianem dla nie zwiększania ich oporu dyfuzyjnego. Nie znajduje zatem uzasadnienia podejmowanie specjalnych zabiegów, prowadzących do zapewnienia ścianom zewnętrznym jak największej paroprzepuszczalności, a zwłaszcza "zrzucanie winy" za nadmierną wilgotność w pomieszczeniach na ściany zewnętrzne, jako "nie oddychające", na przykład w wyniku ocieplenia ich styropianem. W szczególności wyniki obliczeń nie upoważniają do formułowania specjalnych zaleceń do projektowania lub termomodernizacji budynków mieszkalnych - ukierunkowanych na zapewnienie minimalnego oporu dyfuzyjnego warstw ściany zewnętrznej =========================================== Twoje argumenty, drogi dararek, smiecia warte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dave 31.03.2003 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2003 On 2003-03-31 13:11, Sergey wrote: Dla Ci(Dave, Rafal17, etc). Czytaj artukul. tu: http://www.styropian-sps.com.pl/oddychaj.html albo w miesięczniku Atlasa. Autorzy: Andrzej BOBOCIŃSKI Mgr inż., Instytut Techniki Budowlanej Jerzy A. POGORZELSKI Prof. dr hab. inż., Instytut Techniki Budowlanej Chcialbym zapytac jasnie oswieconych profesorow dlaczego wg nich beton komorkowy ma taka sama paroprzepuszczalnosc jak cegla i w jaki spob zapewniaja wentylacje w swojej sypialni - otwieraja okna na -20C mrozie ? D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sergey 31.03.2003 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2003 Co, Dave, już Ci nie podoba się ITB? Szkoda. Czasem nie Ty mowiłes, że ITB i Murator są dla Ciebie jedynym poważnym źródłem informacii? ITB już odpada z twojej listy źrodeł. No cóż, takie życie... Chcialbym zapytac jasnie oswieconych profesorow dlaczego wg nich beton komorkowy ma taka sama paroprzepuszczalnosc jak cegla i w jaki spob zapewniaja wentylacje w swojej sypialni - otwieraja okna na -20C mrozie ? Gadasz bzdury: 1. Nie "ta sama paroprzepuszczalność", a "zbliżony opór dyfuzyjny". Poszukaj w poradnikach. 2. Może slyszałeś, że jest taka bardzo dziwna rzecz, która się nazywa Wentylacia Grawytacyjna? A może nawet słyszałeś że ona potrafi działać? I z powodu jej działania rachunek za ciepło wzrasta prawie dwukrotnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.