Mr_Mabram 10.04.2011 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Dzieki Adam, czyli musi być wystarczająco mocna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ahya 10.04.2011 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 MyślałAM Jani_63, jestem kobietą A jak to w takim razie teraz zrobić? Bo póki co moja wiedza ogranicza się do tego, że wiem co to gwc, wiem po co go chcę i rozumiem sens działania. Ale spiąć tego wszystkiego sensownie w całość, techniczne nie umiem Kopać dodatkową nitkę do dz pc? Adam - ideą moją było zakopanie ceramicznego nie w glinie, ale w pospółce (piach i żwir), bo i tak grunt muszę pod płytę wymienić na nie podciągający wody. Pytanie jak głęboko musiałby grunt być wymieniony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 10.04.2011 15:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Dokładnie a nie boisz sie że ta żółta popęka pod naciskiem ? jakieśtam ryzyko jest, chyba.. a może się mylę pomysł ciekawy bo długie to to może być, bez łączeń no i lekkie łuki można robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k62 10.04.2011 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 (edytowane) Wydaj mi się, że tu był dobry pomysł.Rury osłonowe do układania w ziemi.http://forum.muratordom.pl/showthread.php?61589-GWC-100-sposobów-zmieszczenia-jamnika-pod-szafą&p=1333894&viewfull=1#post1333894 I w innym wątkuhttp://forum.muratordom.pl/showthread.php?18098-KTO-MA-REKUPERATOR-KTÓRY-JUŻ-DZIAŁA!!&p=4655384&viewfull=1#post4655384 Edytowane 10 Kwietnia 2011 przez k62 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.04.2011 18:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 AhyaZłoże żwirowe jest TWARDE.Ceramiczny niby też, ale NIKT nie wie jak długo "uniesie" i płytę i dom.Żwir - w nieskończoność.Ceramika - puki się nie pokruszy.... (jak będzie się chciała kruszyć)Wielu rzeczy nie wiemy...OBA te GWC nie powinny pracować zalane wodą.Więc?Drenaż. Skuteczny.Trzeba by tu konstruktora który policzy, czy taka konstrukcja byłaby trwała.A głębokość?GWC przykryte domem nie zobaczy mrozów "od góry".Może być płytko pod (jak może...) W glinie dałbym wodny1 (glikolowy).Bezpieczniej i bez kombinacji.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ahya 11.04.2011 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 Ok, Adam, masz rację - nie wzięłam pod uwagę kruchości samej ceramiki. Czyli zostaje glikolowy. W sumie skoro i tak mam kopać i zakopać ok 500mb rury z glikolem do pc, to czemu nie połączyć tego z gwc glikolowym? Pytanko: robić dodatkową nitkę fi32 (długość 200mb?? spirale na głębokość ok 1,2m-1,5m; 1m to u mnie granica przemarzania gruntu), którą wpinam w wymiennik lamelkowy w-p i to do reku, czy wykorzystać już wykopany kolektor z pc. Jak to wtedy spiąć razem. Proszę o wyjaśnienie łopatologiczne . A jakby ktoś był na tyle miły i mi schemat podrzucił na pw, to będę wdzięczna. W sumie to ta idea z wykorzystaniem kolektora pc, który da bardzo przewymiarowane gwc i chłodek latem bardzo mi odpowiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej 76 13.04.2011 22:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 Witam, mam pytanie co myślicie o takim rozwiązaniu jak w załączniku. Jeżeli wilgotność będzie za mała załączyć pompę która z wysokości około 3m zrobi prysznic w róże doprowadzającej powietrze do reku. Pomiąłem problem dolewania wody ale to też myślę jest potrzebne. Nie wiem na ile podniosę wilgotność powietrza za reku, powietrze koło kilku stopni nie da się może odpowiednio nawilżyć. Oczywiście pompa by się załączała automatycznie jak wilgotność spada w domu. Co o tym sądzicie? Myślę że spadek w kierunku budynku jest bezpieczniejszy ze względu na możliwość zamarzanie wody koło czerpni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tatanka 14.04.2011 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2011 juz kiedys pisalem lac wode po pilkach do suchego basenu ( takie do zabawy dla dzieci ) masz wtedy duza powierzchnie wymiany400 pilek fi 6cm za 90zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 14.04.2011 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2011 Andrzej76, w przypadku rurowca doradza się wręcz odwrotnie - spadek od budynku do czerpni. Po to aby w razie niedoskonałości uszczelnienia i zalania rury można było wodę wypompować od strony czerpni. Schemat byłby taki jak twój, tylko "do reku" stałoby się czerpnią a ta rura w bok to GWC w kierunku budynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 14.04.2011 15:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2011 W sprawie max-owca i odporności nowoczesnej ceramiki na wilgoć to spotkałem ostatnio takie zdjęcie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 14.04.2011 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2011 A mozesz zapodac zrodlo zdjecia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kawiarz 14.04.2011 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2011 juz kiedys pisalem lac wode po pilkach do suchego basenu ( takie do zabawy dla dzieci ) masz wtedy duza powierzchnie wymiany 400 pilek fi 6cm za 90zl Zastanawiam się po co stosowac piłki skoro w przemyśle stosuje się od dawna pierścienie raschiga lub białeckiego (http://www.zpwk.com/oferta.html). My to stosujemy w skruberach i wieżach chłodniczych w gigantycznych ilościach i jest to ogólnie bardzo tanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 14.04.2011 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2011 A mozesz zapodac zrodlo zdjecia? Aukcja na allegro - szukać pod "cegła uszkodzona". P.S. http://allegro.pl/cegla-uszkodzona-i1553730949.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszja 16.04.2011 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2011 Witam. (...) do gwc glikolowego-2x100m rury fi 25 zakopanej w ziemii+ parenascie w domu fi 32 i nagrzewnica. Pozdrawiam Któryś już raz widzę proponowanie, by 2 x fi 25 przechodziło w fi 32 do domu. Tymczasem średnice (i opory) mi się nie zgadzają. Przy obu rurkach grubość ścianki to 2mm (takie znalazłem), średnica wew. to odpowiednio 21mm i 28mm. Przekroje: 10,5 *10,5 * 3,14 * 2 = 692mm2 (przy fi 25mm) a przy fi 32 to będzie 14x14x3,14= 615mm. Nie będzie problemu? Może warto w fi 40 zainwestować? Jak uważacie? Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.04.2011 04:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 Można...Pompka by była ze 20W...Nagrzewnica za to za 4000zł. (przepływ fi 40).Tyle , że pompek fi 40 i 20W nie robią...Są te "inteligentne", co moc dobieraja, ale tu cena byłaby spora. Generalnie - proponujesz koszt wybudowania systemu podnieść KILKA razy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszja 17.04.2011 23:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 Hmmm, czyli mój pomysł, by 2 x fi 25 łączyć i do domu wpuszczać już fi 40, nie fi 32 (tylko pierwsze i ostatnie metry GWC zrobić z fi 40) jest do bani. Rozumiem, dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dm1719501316 18.04.2011 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 A mozesz zapodac zrodlo zdjecia? Magus - nie panikuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 18.04.2011 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Magus - nie panikuj Ja sie tam nie martwie - mam maxy w piachu i z odprowadzeniem nadmiaru wody, jakby co. Na dodatek bez nadmiernego obciazenia. Wydaje mi sie, ze ta cegla ze zdjecia to musiala caly czas w wodzie lezec - wyglada nawet ciekawie, tak "artystycznie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rosomakx4 19.04.2011 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 Ze względu na to że po świętach musze podjąć ostateczną decyzje który typ GWC robić mam pytanie odnośnie systemu rurowego i systemu opartego na glikolu System glikolowy mam jakieś uprzedzenia - nie wiem dlaczego chociaż zastanawiam się nad połączeniem systemów rurowy i glikolowy ,tzn powietrze ogrzane miałoby być w systemie rurowym a potem przechocić przez nagrzewnice (tylko czy to coś jeszcze da ) mam obawy że jedyna zaleta to większa moc do wyciągnięcia i nic pozatym Czy system rurowy jakieś 150- 200 m (4 odcinki po 50 m) rury fi 100-125 będzie równie wydajne zimą i latem ?Rurki drenażowe będą zakopane około 1,8 -1,5 m odcinki 50 m ,bez łączeń Czy mądrym posunięciem będzie umieszczenie tych rurek pod fundamentami ,jaką izolacje fundamentów sugerujecie ?czym dodatkowo zabezpieczyć połączenia tak by spać spokojnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 19.04.2011 09:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 Wszystkie odpowiedzi już tu są.Zajmują sporą broszurkę.Nie da się co chwila pisać jej od nowa.... Zdecyduj się.Albo jeden albo drugi GWC.Masz zdefiniowaną i wcale nie potężną strugę powietrza wentylacyjnego (zazwyczaj 120-150m3/godz)ILE mocy chciałbyś tym strumyczkiem przenieść?Da się nie za wiele (ale wystercza!!!)Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.