Piczman 23.11.2011 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Dla dobrej pracy centrali w zimie nagrzewnica musiała by pracować ok. 2 miesięcy ze średnią mocą1 KW ( tu strzelam ale jestem bliżej prawdy niż dalej ).Liczyć umiesz i wiesz ile płacisz za energię . Zamiast całego moduły za te 9 tyś możesz mieć coś lepszego i o wiele tańszego .Może i nie wygląda bardziej efektownie ale robi co trzeba.Wyglądać to może obrazek w salonie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kotdachowiec 23.11.2011 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Dzięki! Kwestię modułu to spokojnie będę mógł później ogarniać. Ale to co potrzebuję teraz wiedzieć (do projektu się przyda) to ile rury i o jakim fi powinienem przy powyższej kubaturze zakopać i jak wyprowadzić całość z budynku. Założenie - prostota instalacji - więc jedna pętla. kWh na PLN to sobie spokojnie policzę dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 23.11.2011 22:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Dasz se radę albo i nie... Poczytałeś se te 165 stronek? WIESZ co chcesz sobie zbudować? Prosto i łopatologicznie... - A co w tym trudnego? - Rurka, koparka, podłączyć - i działa... Tylko - jak? COP tego ustrojstwa ma od 20 do 35. Jak kiedy, jak gdzie... Piczman wyraźnie napisał... Coś budujesz.... Dom chyba... No, ja tak wyczytałem! "Ale to co potrzebuję teraz wiedzieć (do projektu się przyda) to ile rury i o jakim fi powinienem ..." A przecieczcież to oczywiste, bo masz w projekcie... (Brak zadania domowego?) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kotdachowiec 24.11.2011 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Na razie jestem na stronie 40/83 (inne ustawienia) - na etapie jak Piczman odpala swoją instalację Tak więc dopiero przecieracie szlaki. Myślałem, że wycofałeś się z formum bo ostatnie kilka podstron Ciebie nie było. Ale widzę, że masz się dobrze Uszczypliwy jak zawsze Dobrze - podejmę rękawicę. Nie wiem co chcę wybudować (w sensie instalacji) - gdybym wiedział to bym nie czytał tego tematu i nie zadawał debilnych pytań Piszesz - rurka, łopata. To mnie mnie nie przeraża. Gorzej z ustrojstwem do którego końce tej rurki mam podpiąć. Od czasu jak przecieraliście szlaki pojawiło się kilka rozwiązań systemowych (pewnie dojdę do tego na kolejnych stronach) - ale ceny z kosmosu. Jak bym miał pudełko za 7kPLN dokupić do REKU to bym się w to nie bawił (oszczędność na prądzie ca 300 PLN/rocznie - nagrzewnica wstępna vs pompa w GGWC - absolutnie nie skłaniałby mnie ku takiej inwestycji). Reasumując - czytam bo chcę się dowiedzieć czy będę umiał GGWC zrobić metodą "zrób to sam". Jeśli tak - to wiem co chcę budować. Jeśli nie - też wiem - REKU z wstępną nagrzewnicą i tyle. Ale rozumiem też Wasze rozdrażnienie - kolejny laik zadający to samo pytanie Cóż - nie każdy jest ekspertem we wszystkim. Więc w kolejnych stronach powyższej dyskusji pewnie też i do tego dojdę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forumuser 24.11.2011 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 To ja Ci odpowiem tak: 1. rozumiem że zdecydowałeś sie na wentylację mechaniczną. I według mnie słusznie. Ale czy podjąłeś tą decyzję ze względów ekonomicznych? Czy chodzi o coś innego (vide wypowiedzi Piczmana - np. komfort). W ten sposób w zasadzie trzeba podejść również do GWC - ja osobiście wątpię żeby to miało się zwrócić. A jednak u sibie zamontowałem (właśnie odpalam). Czy będę zadowolony napiszę Ci za rok - jak Ci się nie spieszy to może poczekasz 2. Dzialka nieduza, 900 m2, piaszczysta z nisko polozonymi wodami gruntowymi. a jednak Jak już miałbym się decydować na GWC to tylko Wodny1 (w rurę nie wierzę a na żwirowy nie mam warunków) jak na moje to masz właśnie warunki na żwirowca a nie na Wodnego1 (zaznaczam że sam niewiele o żwirowcach wiem, sam mam Wodnego1 ) Ale moje warunki (Piczmana też, popatrz na zdjęcia) były diametralnie inne. 3. Martwi mnie skrzynka którą muszę do REKU podpiąć Bo taka z ww. stony to jakiś rozbój w biały dzień - cena (chyba bez AEIS) to aż 9 240 myślę że znajdą się na tym forum ludzie ktorzy zrobią Ci tą "skrzynkę" za nie wiecej niż połowę tej ceny (z pompą i instalacją). I w niczym nie będzie ustępować gotowcom. Nota bene budowanym na bazie tego co wymyślił adam_mk (Adamie, ciagle nie rozumiem dlaczego nie powalczyles o wlasna produkcje na szersza skale) 4. Jak bym miał pudełko za 7kPLN dokupić do REKU to bym się w to nie bawił (oszczędność na prądzie ca 300 PLN/rocznie - nagrzewnica wstępna vs pompa w GGWC - absolutnie nie skłaniałby mnie ku takiej inwestycji). Ewentualną elektryczną nagrzewnicę wstępną też musiałbyś kupić. Z GWC (szczególnie z glikolowym, ale z pozostałymi raczej chyba też) wiążą się również nadzieje/szanse na obniżenie temperatury latem, nagrzewnica elektryczna bedzie w tym temacie bezużyteczna. 5. gdybym robił ten Wodny 1 to robiłbym jedną pętlę (bo trójniki, odpowietrzanie i inne poruszane przez Was problemy) Problemy to mieli pionierzy tego wątku , poźniej sobie wyjaśniono gdzie trzeba dodać zawór i odpowietrznik żeby było okay. Ale do tego pewnie jeszcze nie doszedłeś 6. rozumiem też Wasze rozdrażnienie - kolejny laik zadający to samo pytanie Nie zrażaj się, Adam tak ma . Z drugiej strony jakby ktoś inny tyle razy to tłumaczył różnym osobom od początku jak on to pewnie też by tak miał. w każdym razie pytaj, licz, i koniecznie poinformuj wszystkich (dla potomnych) jak już dojdziesz do jakiś konstruktywnych wniosków pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 26.11.2011 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 (edytowane) Wykonałem GWC rurowy w układzie Tichelmanna wykonany wokół domu w odległosci conajmniej 3m od fundamentów.Rura czerpna to 3m fi200mm, potem rozgałęzienie na 2 nitki równoległe fi 160mm po około 60mb w odległości od siebie wynoszącej około 1,5m i zakopane na głębokości około 1,7-2,0m w zależności od terenu:1 nitka: (6mb - załamanie +90'[w lewo] - 18mb - załamanie +90' - 21mb - załamanie +90' - 15mb - załamanie +90' - 3mb - załamanie +30' - wejście do budynku w ścianie fundamentowej 0,8mb - ponowne rozgałęzienie ale zbiorcze z kątem 90') - razem 63,8mb2 nitka: (rozgałęzienie-załamanie +90' - 1mb - załamanie -90' - 5mb - załamanie +90' - 16,5mb - załamanie +90' - 18mb - załamanie +90' - 13mb - załamanie +90' - 2mb - załamanie +30' - wejście do budynku w ścianie fundamentowej 0,8mb - załamanie -90' - 0,7 ponowne rozgałęzienie ale zbiorcze z kątem 0')razem 57,0mbPo połączeniu nitek rura fi 200 biegnie spod posadzki aż na poddasze do centrali (około 4,7mb).Planowana max wydajność to 400-500m3/h a średnią planuję na 250-300m3/h dla kubatury netto 550m3Prędkość powietrza o wydajnośći 400m3/h w rurach fi160mm to 2,78m/s a w rurze fi200mm to 3,54ms. GWC rurowy w połowie długości ma najniższy punkt w terenie oraz ma w tym punkcie 2 studzienki rewizyjne (po 1 dla każdej nitki) wraz z miejscem na zbieranie skroplin. Spadek na długości 35m od strony wprowadzenia do domu wynosi 1,8m a od strony czerpni na długości 25m wynosi tyle samo. Kat nachylenia odpowiednio wynosi więc 2,94' i 4,12' więc mam nadzieję że wystarczy. Za pomocą wykresu Moliera można oszacować wykraplanie się pary wodnej w GWC latem podczas ochładzania powietrza w jego wnętrzu.Aby to zrobić trzeba znać temperaturę powietrza i wilgotnośc względną.Danych takich nie posiadam, ale często latem są dni burzowe o temp w zakresie 26-30'C i nieznanej bliżej wilgotności bo higrometru nie posiadam.Powietrze w GWC ochładza się do temp 15-20'C i na pewno osiągnie nasycenie przy którym nastapi wykraplanie się pary na ściankach GWC.Czy ktoś ma dane na temat wilgotności powietrza latem oraz temperatury i wilgotności powierza wpływającego z GWC rurowego do domu przez centralę rekuperacyjną (baypass)?Proszę o jakieś dane na podstawie których mozna określić ilość wody wykraplającej się w GWC np w litrach na dobę.Zastanawiam się teraz nad czerpnią powietrza i planuję zrobić wkład filtrujący od zewnątrz z fizeliny aby nie zasysało kurzu i ułatwiało czyszczenie tej fizeliny badź jej wymianę bez osypywania się syfu do wewnątrz oraz od wewnętrznej strony siatkę stalową na szczury i myszy tudzież ptactwo. Edytowane 26 Listopada 2011 przez rkowal79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 26.11.2011 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 (edytowane) witam chciałem się pochwalić swoim GGWC które dziś wykonaliśmy z Piczmanema reczej Paweł wykonał a ja mu tylko pomagałem>> szczegóły wykonania w dzienniku budowy >> http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=87148&d=1322335360 PozdrawiamKonrad Edytowane 26 Listopada 2011 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 26.11.2011 20:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 Ładny!Piczman zdolniacha był zawsze!Dokończcie robotę pchając piankę w te łuczki na bokach nagrzewnicy.Bo będzie i tam "płakać" w nie kontrolowany sposób, latem, w upały...Pianka z puszki a nadmiar obciąć ostrym nożem.Zresztą, Piczman wie o co idzie... (Pozdrawiam!) Tak na marginesie...Idealnie "podręcznikowe" wykonanie!Jest wszystko na jednym obrazku!!!Wyrazy uznania!!! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 26.11.2011 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 całość będzie dopieszczona za jakiś czas podczas wykonywania WM i łączenia urządzeń dodam tylko że dom 140 m2 pow. użytkowej2 pętle po ok 85 m w tym jedna pod płytą fundamentową Konrad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 26.11.2011 21:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 Widzę, że do dopieszczenia... Brak kabelka do pompki... Rozumiem, że gniazdo zasilania poza kadrem.... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 26.11.2011 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 elektryki brak ... wiesz Adam ... u mnie wszytsko jest od d... strony nie mamy jeszcze SSO - dach jest w trakcie realizacji o elektryce nie wspomnę ale pompka działa - została przetestowana sterownik będzie montowany razem z WM chcesz poznać dokładny stan naszych realizacji - rzuć okiem na mój dziennik Konrad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 27.11.2011 03:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2011 Rzuciłem okiem... Wiesz? Ja to raczej najpierw kładłbym kable a potem płytki... Dobrze idzie! Zadaszysz się to pójdzie jeszcze lepiej. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 27.11.2011 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2011 wiem... miałem do wyboru zamontować GGWC a później elektrykę i płytki lub tak jak zrobiłem , a kable do pompy i WM pójdą na wierzchu - wszystko puszczać będę w suficie podwieszanym - aż tak źle nie będzie Konrad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 27.11.2011 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2011 Proszę o uściślenie. Jak ma się to zalecenie GWC ŻWIROWY: 1m3 żwiru po przedmuchaniu go strugą powietrza "da" skokiem sporo ciepła a potem "stanie" z powodu wychłodzenia i trzeba regenerować złoże (czekać aż "naciągnie") 10m3 żwiru rozwiązuje problem dla 100m2 domku na 8 godzin, potem przerwa. 30-50m3 rozwiązuje ten problem naprawdę skutecznie i przy pracy na 1/2 możliwości pozwala na "pracę ciągłą" do tego Masz dobre miejsce na żwirowca. 5 x 6 = 30 (m2) 30 x 0,7 = 21 (m3) Kubatura około 500m to po podłogach około 150m2 Potrzebujesz , minimum dla ciągłej pracy, około 15m3 żwiru. Masz miejsce na 21. Główna rura dla takiego domu to fi 200. Większej nie ma potrzeby dawać. Jak kieszeń wytrzyma, to nie kombinuj! W związku z pewnymi różnicami pokazanymi powyżej ponawiam pytanie: czy frakcja 16-45 będzie odpowiednia? Pan adam_mk w tym wątku napisał że nawet 16-32 będzie się nadawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k62 27.11.2011 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2011 czy frakcja 16-45 będzie odpowiednia? Tak. Minimalna wielkość GWC żwirowego: 0,1 * 110 = 11 m3 przy grubośći warstwy kamieni 0,6 m, powierzchnia wyniesie 18 m2 dla 0,7 m, powierzchnia wyniesie 16 m2. To są minimalne wymiary by później być zadowolonym. Jeśli masz takie warunki by zrobić o 50% większy (24m2) GWC to zrób, potem pochwalisz się super wynikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 27.11.2011 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2011 (edytowane) Tak. Minimalna wielkość GWC żwirowego: 0,1 * 110 = 11 m3 przy grubośći warstwy kamieni 0,6 m, powierzchnia wyniesie 18 m2 dla 0,7 m, powierzchnia wyniesie 16 m2. To są minimalne wymiary by później być zadowolonym. Jeśli masz takie warunki by zrobić o 50% większy (24m2) GWC to zrób, potem pochwalisz się super wynikami. Ograniczony jestem do jednego transportu tz 27 ton/15m3, tyle wchodzi na jedno auto. Mam nadzieję że wystarczy do pracy ciągłej. Niestety okazało się że frakcja 16-45 jest zanieczyszczona (jeszcze w zeszłym tygodniu było ok). Będę brał z Żywca 32-64 26ton/15m3. Koszt transportu to około 1000 zł +1080 zł za żwir. Edytowane 28 Listopada 2011 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k62 27.11.2011 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2011 To będziesz miał całkiem duży GWC.4 * 5 * 0,7 = 14 m3Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 28.11.2011 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2011 Mam pytanie o geowłókninę: w mojej okolicy jest dostępna tylko o metrowej szerokości. Natomiast dostępne jest tak zwana włóknina ogrodnicza służąca do wykładania wokół świerków lub innych iglaków. Przez tę włókninę nie rośnie trawa a przepuszcza wodę. Można jej użyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tokar71 28.11.2011 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2011 Ograniczony jestem do jednego transportu tz 27 ton/15m3, tyle wchodzi na jedno auto. Mam nadzieję że wystarczy do pracy ciągłej. Niestety okazało się że frakcja 16-45 jest zanieczyszczona (jeszcze w zeszłym tygodniu było ok). Będę brał z Żywca 32-64 26ton/15m3. Koszt transportu to około 1000 zł +1080 zł za żwir. Witaj Klaudiusz _x Widzę że planujesz ciągnąć żwir aż z południa. Czy to najlepsze miejsce jakie znalazłeś? Ja szukam na północy naszego pięknego kraju ale nigdzie nie moge znaleźć dobrze płukanego żwiru. Czy możesz albo ktoś z forumowiczów dobrego tj pod względem jakości i oczywiście ceny dostawcę? Podobnie do ciebie będę potrzebował około 14-15m3 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 29.11.2011 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2011 (edytowane) Niestety frakcja z Żywca się nie nadaje.Pozostał jedynie 16-32 z lokalnego składu po 61zł/tonę.Na dziś popołudnie mam koparkę, więc muszę coś wymyślić.W najgorszym razie kupię porotherme (u 220 brak) EDIT: Wykop gotowy wykonany pod moją nieobecność.Jutro dokonam pomiarów, miał być wykonany na 6x5m od ściany piwnicy.Dno wykopu parę centymetrów powyżej ławy jednak nie mniej niż 2 metry głębokości. Jutro jadę skontrolować "żwir" do ostatniego składu. Jeśli nie wypali to będzie ceramiczny o powierzchni około 25m2.Chcę dać początek na około 1m od ściany/ławy piwnicy.Znalazłem maxy u220 po 2,74 brutto (najtaniej bez dowozu i na stanie).Mam pytanie czy dawać porothermę 25 czy maxy 20. Jutro pojadę negocjować cenę max-ów, jeśli będzie z dowozem po 2,7 to chyba się zdecyduję. Porotherma 25 wychodzi u mnie jednak na całości o 500 złoty więcej. Warto dla grubości "złoża" 5 cm tyle dopłacać? W sumie to koszty wyjdą (na oko) 1100 na 1600 zł.Jeśli żwir będzie ok to zamawiam na złoże 70 cm.Złoże chcę tak umieścić by w przypadku jego niedowymiarowania móc je swobodnie powiększyć o kolejne 25m2 (rura ssąca na środku ewentualnie powiększonego złoża). Edytowane 29 Listopada 2011 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.