abuq1 28.09.2012 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2012 W taki sam sposób rozwiązałem przejście na strych , dwoma kanałami 220x90. Znalazłem fajną nasadkę na czernię. Macie inne propozycje?http://www.ampar-silesia.pl/wpliki/wyrzutnia-dachowa-prostokatna-typ-b_258_125.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matkor 17.10.2012 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2012 (edytowane) Po przeczytaniu całości wątku (co zajeło mi parę ładnych wieczorów) pozostały mi nastepujące wątpliwości. Buduję żwirowy dla domu 200 m². W czasach wykopu piwnicy wykopałem sobie dziurą 6x3x2m na żwirowy - planowałem złoże 6x3x1.8m. 1) Teraz, z tego co rozumiem że tak wysokie złoże nie jest optymalne, bo bardziej istotna jest powierzchnia złoża. Jestem ograniczony do maksymalnej powierzchni dna wykopu 7x4m. Ponadto orientując się w rozmiarach dostepnego transportu wychodzi mi że najtaniej byłoby tam wsypać 50t (2x25t). To daje 28m³ czyli złoże wyszło by 7x4x1m. Czy tak jest najoptymalniej czy jednak zostawić aktualny wykop i wsypać wyżej czy może jeszcze jakoś inaczej (wsypać połowę na pół metra i wykopać sobie drugi GWC potem ?) 2) czy dla złoża 28m³ lepiej jest je podzielić na dwa i pracować w cyklu "wyzysk/regnearcja" czy pozostawić jeden GWC w pracy ciągłej (chodzi o wsparcie chłodzenia domu który jest energooszczędny) ? 3) jakie są optymalniejsze średnice rur 200mm czy 250mm w obu przypadkach? 4) z racji że będe miał dość nieprostopadły ciąg rur dolotu i wylotu z GWC myśle, czy zamiast kupowania drogich kolanek, nie wziąść sobie prostą rurę, pociąć ją rozsądnie i zrobić sobie delikatne łuki tak jak potrzebuje, sklejając klejem do twardego PCW? Np taki http://dobrekleje.pl/pl/realfix-professional-klej-do-twardego-pvc-pcv.html ? Zły pomysł, jakies uwagi? Edytowane 17 Października 2012 przez matkor literówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 19.10.2012 20:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2012 Potrzebujesz dla pracy ciągłej 20m3 złoża rozłożonego na możliwie dużej powierzchni (w warstwie około 0,7m).Masz więcej jak potrzebujesz...Wsadź tam jakie kształtki - będzie solidniej i łatwiej...Dużo ich nie wyjdzie... Dla domu o kubaturze rzędu 500-600m3 rura fi 200 jest dobra... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek_myslowice 19.10.2012 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2012 Dla domu o kubaturze rzędu 500-600m3 rura fi 200 jest dobra... Do wentylacji fi 200 jest ok. Przyjmując do klimatyzacji 1,5 wymiany to dla domu o objętości 500m3 wychodzi 750m3/h - dla cichej pracy warto wtedy zastosowac rurę fi 250mm pzdr Witek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 19.10.2012 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2012 Do wentylacji fi 200 jest ok. Przyjmując do klimatyzacji 1,5 wymiany to dla domu o objętości 500m3 wychodzi 750m3/h - dla cichej pracy warto wtedy zastosowac rurę fi 250mm pzdr Witek przy odpowiednio zbudowanej wentylacji nie ma potrzeby takich wydajności ... o kosztach takiej centrali nie wspomnę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bluenet 21.10.2012 05:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2012 Mężowi nie chce się na stryszek wchodzić za często - wymiana filtrów, przełączenie czerpni, bajpasu. Jak często mąż zmuszony jest tam zaglądać. Mam podobny dylemat. Za chwilę będą wylewane ławy a ja zastanawiam się dokąd skierować rurę. Czy do pomieszczenia gospodarczego gdzie będzie piec kondensacyjny (ok. 10m powierzchni) czy na stryszek nad użytkowym poddaszem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monika.KIELCE 21.10.2012 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2012 Jak często mąż zmuszony jest tam zaglądać. Do obsługi centralki to ze 4-5 razy w roku przed latem i po lecie przełączyć bypas wewnątrz reku, no i wymiana filtrów. Mam okolicę, gdzie z każdego komina idzie inny kolor dymu (zielony, żółty, niebieski). Z 70% dzielnicy pali wszystkim (choć i tak z roku na rok jest lepiej). Z tego względu zimą to pasuje filtr zmieniać co miesiąc. Latem 1 filtr wystarczy od maja do września. Do tego pasowałoby dość często zaglądać, żeby zmienić czerpnię ściana/GWC, w zależności od aktualnych temperatur . Jakoś tak ciężko się mężowi zebrać na przepustnicę z siłownikiem sterowaną z Janka, więc teraz cały czas idzie przez GWC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bluenet 21.10.2012 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2012 Do obsługi centralki to ze 4-5 razy w roku Z Twojego tonu wywnioskowałem, że 4-5 razy dziennie:yes: przed latem i po lecie przełączyć bypas wewnątrz reku, no i wymiana filtrów. Mam okolicę, gdzie z każdego komina idzie inny kolor dymu (zielony, żółty, niebieski). Z 70% dzielnicy pali wszystkim (choć i tak z roku na rok jest lepiej). Z tego względu zimą to pasuje filtr zmieniać co miesiąc. Latem 1 filtr wystarczy od maja do września. buduję w okolicy niemal dziewiczej gdzie najbliższy sąsiad zza miedzy będzie palił kumulacyjnym + kominkiem. Z racji tego, że jest zakaz budowania piwnic to nie sądzę aby pojawili się śmieciarze w okolicy. Do tego pasowałoby dość często zaglądać, żeby zmienić czerpnię ściana/GWC, w zależności od aktualnych temperatur . Jakoś tak ciężko się mężowi zebrać na przepustnicę z siłownikiem sterowaną z Janka, więc teraz cały czas idzie przez GWC. Jest możliwość sterowania tym elektronicznie? Czy to kosztowne rozwiązanie? Powiedz mi czy umieszczenie centrali wentylacyjnej na strychu nad poddaszem użytkowy jest wg. Ciebie dużo kosztowniejsze od umieszczenia w pom. gospodarczym na poziomie parteru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 21.10.2012 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2012 Samodzielne sterowanie elektroniczne by-pass-em to podstawa i kosztuje grosze w porównaniu do requ z b-p. Witaj . Wiem ze to może nie do końca dobry wątek ale możesz opisać jak wykonałeś sterowanie do siłownika na by-pass ? Ja nie jestem dobry w te klocki a chciałbym pogłębić swoją wiedzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monika.KIELCE 22.10.2012 05:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Samodzielne sterowanie elektroniczne by-pass-em to podstawa i kosztuje grosze w porównaniu do requ z b-p. jeśli elektroniczne sterowanie bypasem to podstawa, to czym zatem jest automatyczne przełączanie czerpni? Wstępem do podstawowych podstaw? Mnie chodziło o wykorzystanie gotowych wyjść z reku, celem podpięcia przepustnicy z siłownikiem. Przy czym największym problemem jest tu koszt samej przepustnicy. Jak dla mnie za drogo. No chyba, że macie jakieś namiary na jakieś tanie (100 - 200zł)? Druga sprawa to szczelność. Tu też bywa różnie. A o bypasie fullautomat w cenie barszczu też chętnie poczytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 22.10.2012 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Mnie chodziło o wykorzystanie gotowych wyjść z reku, celem podpięcia przepustnicy z siłownikiem. Przy czym największym problemem jest tu koszt samej przepustnicy. Jak dla mnie za drogo. No chyba, że macie jakieś namiary na jakieś tanie (100 - 200zł)? Druga sprawa to szczelność. Tu też bywa różnie. A o bypasie fullautomat w cenie barszczu też chętnie poczytam. tego tanio to "se ne da"... przepustnica z obejściem 120-150 zł siłownik 250-300 zł jakiś układ sterujący ze 200 zł plus jakieś drobne duperele i mamy 700- 800 ... następna sprawa to szczelność... aby dało się zrobić dobrze trzeba ominąć centralę a co wtedy z wentylatorem nawiewowym który jest w centrali ... kolejną sprawą jest sprawność całości ... może się okazać że nie warta funta kłaków ... i sensowniejsza wydaje się praca na okrągło wykorzystująca wymiennik ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monika.KIELCE 22.10.2012 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2012 I dlatego pozostaniemy przy bypasie ręcznym. Zdejmując ściankę obudowy do przestawienia bypasu, przy okazji zmieni się filtry, co i tak trzeba zrobić. Dopytałam też dokładniej i już wiem, że jeszcze mąż zaklejał kawałkiem grubej folii wymiennik, aby całe powietrze szło bypasem. Ale o tym już wcześniej pisano (chyba j-j w swoim reku, a w JanGazie Couliglion). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 22.10.2012 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2012 w sumie coś w tym jest. Czy oprócz lata włączamy bypass? Bo jeśli można to zrobić przy koniecznej zmianie filtra to nie widzę w tym większego sensu. Co nie oznacza, że rozwiązanie nie jest ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 22.10.2012 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Requ z wbudowanym by-pass-em i siłownikiem kosztuje ~10% drożej niż ten sam requ bez. Sam by-pass w okresach przejściowych potrafi przełączać się min 2x dziennie (noc, dzień). BY pass ma uzasadnienie tylko w przypadku dobrego GWC ... a do czego on w okresie przejściowym ...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 22.10.2012 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2012 BY pass ma uzasadnienie tylko w przypadku dobrego GWC ... Albo próby realizacji tzw. nocnego chłodzenia (choć trzeba być mocno zdesperowanym, żeby coś takiego próbować uskuteczniać). a do czego on w okresie przejściowym ...? Do chwalenia się przed sąsiadami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 22.10.2012 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Albo próby realizacji tzw. nocnego chłodzenia (choć trzeba być mocno zdesperowanym, żeby coś takiego próbować uskuteczniać). i walczyć o dziesiąte części stopnia na nawiewach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dm1719501316 22.10.2012 10:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2012 i walczyć o dziesiąte części stopnia na nawiewach ... Może mi ktoś wyjaśnić, po co Wam by-pass na GWC? skoro (jak wyżej napisano) zmiana jest rzędu dziesiątych części stopnia (pewnie tak jest - nie mierzyłem). U mnie chodzi cały czas na GWC. Chyba znowu próbujecie komplikować sobie życie. Jeśli jest jakiś praktyczny powód "pozostawiania" GWC w stanie "nieużywalności" to chętnie je poznam. Pozdrawiam Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 22.10.2012 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Może mi ktoś wyjaśnić, po co Wam by-pass na GWC? w praktyce nie ma sensu ... ale jak ktoś się uprze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 22.10.2012 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Sens to może i ma, ale z ekonomią trochę słabo stoi. Choć gdyby przepustnica przełączająca automatycznie między GWC a czerpnią ścienną kosztowała maks kilkadziesiąt złotych, to nawet ekonomicznie mogła by mieć uzasadnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monika.KIELCE 22.10.2012 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Może mi ktoś wyjaśnić, po co Wam by-pass na GWC? Mamy bypass standardowo w centralce, bo nie każdy ma GWC. A skoro już jest, to czemu nie używać, nawet dla 0,5 stopnia. Pytanie czy te pół stopnia to różnica temp w pomieszczeniu, czy różnica nawiewu. Jak przy dłuższych upałach wyciągamy z domu >23*, a za GWC mamy kilkanaście, to po co je podgrzewać? Natomiast jeżeli za ten bypass mam dodatkowo dołożyć 8-9 stówek, żeby się on kilka razy w roku sam przestawił, to ja tu sensu nie widzę. Jeśli jest jakiś praktyczny powód "pozostawiania" GWC w stanie "nieużywalności" to chętnie je poznam. 1. No było nieraz o tym, jak dobrać rozmiar złoża do kubatury. Jak ktoś zrobił za małe, to musi regenerować. 2. Jak w dzień upał, a w nocy zimno, to bez GWC lepiej schłodzimy dom przed następnym upalnym dniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.