Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

GWC - 100 sposobów zmieszczenia jamnika pod szafą


Recommended Posts

rura fi200 to przy prędkości 3m/s jakieś max 290m3/h, 45-50Pa oporów ciśnienia przy tym przepływie i temperatura za GWC w okolicy 0stC, a w lutym-marcu to pewnie już na minusie. Przy mniejszym przepływie oczywiście lepiej.

Oj. To mnie zdołowałeś. Myślałem, że przy takiej długości i tak małym przepływie utrzyma się te +5 co najmniej. Przynajmniej tak raportują ludzie posiadający taki wymiennik i to krótszy niż ja zakładam. :/ Co zrobić aby zapewnić wyższą temperaturę w zimie? Zwiększyć średnicę rury czy długość? Może położyć dwie rury o mniejszej średnicy -- jeśli tak, to w jakim odstępie od siebie?

 

Co do tych kolan to przy takich oporach rodzaj kolan nie ma większego znaczenia, co innego jakbyś gnał przez to po 500m3/h

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Móc -- mogę. I tak kopara będzie orać rów. Boję się tylko wód gruntowych jak pójdzie głębiej. Sąsiad ma naturalny staw na działce i woda obecnie stoi właśnie na około 2m poniżej poziomu drogi. Policzyłem dokładnie i wymiennik od czerpni do wejścia w murach będzie miał 66m. BTW zostało z budowy całkiem sporo spadów gazobetonu -- da się tym jakoś "uszlachetnić" wymiennik rurowy? Podsypać pod rurę, nasypać na nią?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dołuj się, zimą nie będziesz wentylował z tak dużym wydatkiem, wentylacja na poziomie 70-90m3/h to jest raczej standard (choć niektórzy wentylują jeszcze mniej), inaczej będziesz miał w domu Saharę.

 

A gruzobetonu to bym do wykopu nie pchał na tych głębokościach (do 2m p.p.t.) dużą rolę odgrywa słoneczko (nagrzewnie gruntu) i coś tam daje znać o sobie ciepło z głębszych warstw ziemi. Wsypanie odpadu gazobetonowego odcina te źródła ciepła, powietrze leci sobie wtedy izolowaną rurą i się nie ogrzewa ani nie ochładza (w teorii, w praktyce wilgoć załatwi gazobeton)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Jeszcze tylko jedno -- jak wygląda sprawa czystości takiego rurowego wymiennika? Przy założeniu, że wilgoć ze skroplin będzie usuwana na bieżąco i na wlocie będzie zastosowany filtr to nie zalęgnie się tam jakieś tałatajstwo po paru latach?

 

Nie. Wiedza się kłania ze szkoły - chyba nawet końca podstawowej - nie pamiętam już ;)

 

Jak będziesz pędził tą rurą do 150m3/h to spoko +6stC będziesz miał.

 

Osobiście dwie nitki równolegle obok siebie w rozstawie metra - lepsze efekty, wyższa stabilność temperaturowa do wydajności 350m3/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Jeszcze tylko jedno -- jak wygląda sprawa czystości takiego rurowego wymiennika? Przy założeniu, że wilgoć ze skroplin będzie usuwana na bieżąco i na wlocie będzie zastosowany filtr to nie zalęgnie się tam jakieś tałatajstwo po paru latach?

 

ostatecznie bierzesz niedużego kota (sierściucha, może być sąsiada), przywiązujesz do ogona sznurek i do rury ;)

sierściuch zgrubnie wyczyści, jak przeleci to masz sznurek żeby przywiązać wycior i przecignąć przez rury.. jak nie wyleci to wyciągniesz kota ;), a jak się zaklinuje to mierzysz ile sznurka weszło, łopata i w dół ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy. Wielka prośba do was. Poowiedzcie jak to zrobić (dotyczy wodny 1) - zatopiłem dwie pętle po 150m f32 , czy połączyć je przed fundamentem czy w budynku (łatwiej przejść dwoma rurkami). Kolejny szczegół to czy zwykły trójnik w kształcie T i czy pompka ma tłoczyć glikol w kierunku gleby czy wyciągać i jeszcze ile ocieplenia wystarczy wdomu na tych f32. Moje obawy są być może śmieszne ale cz glikol popłynie sobie akurat po pętli która ma mniej zakrętasów? Z góry dziękuję!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej łączyć rury w budynku (będziesz widział stan połączenia), jak masz tylko dwie pętle, to zwykły trójnik starczy (oczywiście zbiorcze wyjście na środku, pętle na końcach tego T). Na każdej pętli zawór odcinający (najlepiej na obu końcach). Pompa na wyjściu z budynku (czyli tłoczy w grunt) - przynajmniej dla napełniania i odpowietrzania, potem to w sumie bez wielkiego znaczenia. Jeśli pętle mają znacząco różne długości i/lub liczbę zakrętów, to będą różne opory przepływu, a więc i różny przepływ przez nie - może być potrzebne zdławienie którejś (przydadzą się zawory), choć bez jakichś wskaźników przepływu i tak tego nie zweryfikujesz raczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...