Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

GWC - 100 sposobów zmieszczenia jamnika pod szafą


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 8,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

zimą mamy ledwo 1kW/h ciepełka - dla -20stC może być mało.

nawet gdyby mieszkanie z reku i miało potrzeby 30kWh/m2 rocznie - to daje 1650 kWh

Weźmy sezon 160 dni po 24h = 3840 h

To dlaczego Pan twierdzi, że mało. 1kW to chodzi w największe mrozy - a normalnie to 0.3 -0.4kW zimą!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak przy WG - sprawdzona, przez wieki, że wyrzuca wilgotne powietrze prosto na mróz.

Czy to problem w googlach "grafika" wyrzutnie wentylacyjne dachowe

 

ja będę robił próby niedługo. Chcę dać wyrzut w kanalizację. Strumień wyrzucany, wyjdzie ze studzienki 3 metry za domem. Jedynie potrzebne będą suche syfony. lub tradycyjne ale pojemne żeby nie wdmuchiwało z powrotem.

Edytowane przez vega1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadziwia mnie jak łatwo zanikły informacje SKĄD bierze się ciepło pod ziemią i JAK się przemieszcza.

Dywagacje o wychładzaniu domu strugą powietrza w GWC pod domem są... dziwne.

Zaczynacie rozważać byty nieistniejące co prowadzi wprost do mniemanologii stosowanej.

Z ciekawością obserwuję postęp w tym kierunku...

Może warto wrócić czasem do źródeł (początku wątku) dla przypomnienia sobie - skąd to wszystko się bierze i po co się to CZASEM robi?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o kierunek skroplin. U mnie jest taki, że leje w chłodną stronę więc będzie marzł. Na szczęście przeróbka to nie problem i wtedy może GWC zostanie tylko na lato. Nie będziesz miał dylematu z GWC pod posadzką:-)

 

Z tym kierunkiem skroplin to chyba za mało. Przy -5 i mniej reku zamarznie zanim woda spłynie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie kolego nie kwalifikujcie proszę do tego wątpliwego grona:-)

Ja próbuję delikatnie tłumaczyć o co chodzi.

Ale już mi słabo...

 

Pierwsza strona tego wątku:

 

"10m3 żwiru rozwiązuje problem dla 100m2 domku na 8 godzin, potem przerwa"

 

Przeliczmy to na twojego maxowca. Dla twojego domu 140m2 wychodzi 14m3. 14m3/0,1 (mówisz, że wysokość masz 10cm) = 140m2 powierzchni takiego GWC, który może pracować 8 godzin na dobę. Skoro masz tylko część domu - niech będzie 70m2, to twój GWC powinien pracować 4 godziny potem przerwa 20 godzin na regenerację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś chwalił się GWC maxowym wybudowanym pod płytą fundamentową ? Da się, czy ryzyko zbyt duże?

 

I drugie pytanie, czy ktoś myślał nad zrobieniem 2w1 reku i GWC z maxowca ? Kładziemy dwie warstwy. Górną warstwą prowadzimy wywiew ciepłego zużytego powietrza, a dołem ciągniemy świeże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z różnych powodów cienkiego max-a z którego jestem naprawdę zadowolony - tanie, małe a cieszy:-)

Popatrz w historii bud.

To jest esencja gruntowych wymienników ciepła - tanie, małe i ma cieszyć!

Strumień powietrza z wentylacji zimą, jest stosunkowo niewielki, wymienniki odzyskują przy takim strumieniu 90 i więcej %, więc zimą GWC to "układ antyzamrożeniowy" - Latem nie przesuszymy powietrza, można puścić na maksa, ale każde 100m3/h powietrza to circa 0.5kW mocy chłodniczej w upały.

Na określonej głębokości, powietrze może się schłodzić najwyżej do temperatury gruntu. Dlatego przewymiarowane gwc - są błędem.

Powietrze świetnie wymienia się ciepłem, zobaczmy jaką powierzchnię mają wymienniki w centrali!!! Po co robić 2, 3 czy 5 razy większą powierzchnię wymiany ciepła z gruntem.

Co do "zagrzania" gwc... Tu jest tabela pokazująca rodzaj gruntu i ile kWh potrzeba na 1m3 - by podnieść temperaturę tego m3 o jeden stopień i utrzymać taki stan przez sezon chłodniczy gwc.

pojemnosc_cieplna_gruntu_imagelarge.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezdyskusyjnie wentylacja z odzyskiem ( wbrew pozorom - bardzo prosta w wykonaniu w zamieszkałych mieszkaniach ) i bezpośrednia pompa ciepła.

Ps. Mieszkanie Pana, nie zużywa 16 000kW - to kocioł tyle zużywa.

Nie zajmuję się tym, ale jak 10 lat temu zaprosił mnie kolega pracujący w AUER na prezentację kotłów pulsacyjnych i okazało się, że dają z m3 koło 4kWh więcej od kondensacyjnych... Jak porównałem zużycie gazu i prądu w szeregowej zabudowie identycznych domów ( gotowców z fabryki ) w których były różne ogrzewania, to jestem przekonany, że kondensaty dają maksymalnie 5kWh z m3 gazu ziemnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. ja mam - zapraszam do historii budowy.

 

2. bez sensu - izolacja pomiędzy ciepłym a zimnym zbyt duża oraz brak izolacji całości od otoczenia - wynik takiej zabawy będzie mizerny.

 

1. Ty masz "normalny" fundament. Ja pytam o płytę fundamentową.

2. Izolacja zbyt duża ? Mówisz o ściance bloczka maxowego ? Ona nie jest izolatorem. Przy takim potężnym przeciwprądowcu byłoby to ciekawe rozwiązanie. No i nikt by nie czepiał się, że posadzkę wychładzasz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jestem przekonany, że kondensaty dają maksymalnie 5kWh z m3 gazu ziemnego.

Oj oj oj.... GZ50 daje 9,97 kWh, przy porządnym kotle kondensacyjnym o sprawności 110% spokojnie da się wycisnąć ponad 10kWh (teoretycznie 10,97kWh). W przypadku ogrzewania domu nie da się idealnie wyliczyć sprawności i kaloryczności, ponieważ nie znamy rzeczywistego zapotrzebowania na ciepło naszego budynku, a jedynie obliczeniowe. Mając dwa źródła ciepła moglibyśmy pokusić się o porównanie, ale tutaj również w grę wchodzą różne sprawności urządzeń. Ale któż jeden sezon będzie grzał gazem, a kolejny np prądem.

Natomiast można z dużym prawdopodobieństwem obliczyć sprawność i kaloryczność podczas "ładowania" zasobnika na podstawie temp. wody zasilającej, temp. wody końcowej, zużytego podczas podgrzewania gazu. Jak tylko odszukam swoje notatki z początków użytkowania kotła gazowego umieszczę informację. Z pewności będzie to dwukrotnie więcej, aniżeli przekonanie Tomasza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ja mam pod płytą podpodłogową. Wielkiej różnicy nie ma bo to podłoga na gruncie - izolacyjność jak w płycie fundamentowej.

..

I nie pisz już o stratach z posadzki bo to chyba nie tylko Adama już denerwuje. Rozpoznaj temat jak sugerowałem.

 

 

Nie chodzi mi o izolacyjność, tylko o ciężar płyty fundamentowej na której stoi budynek.

 

Straty do gruntu to nie mój wymysł. Podciągałem temat, żeby się dowiedzieć/zrozumieć. Nie jest/nie było moim zamiarem kogokolwiek denerwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...