nydar 16.03.2014 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 a powiedz mi jak to jest że ja mam w te mrozy 9-10* ...? Bo widzisz jasiek kszhu to taki gość co za srebrniki wykpi wszystko .Nawet ......... Może przesadziłem ale o to go podejrzewam . Jak GWC jest metr od fundamentu gdzie pod chudziakiem 16oC a na metrze 12-14oC, nie wspominając że na 4-5m jest non stop 9-10oC,to i w największe mrozy możliwe jest 5oC ,bo przy WW mało powietrza potrzeba,a podgrzanie go ze średniej miesięcznej zimowej do +5oC to ledwo 145kWh/m-c .Dla części GWC o dł. 20mb to żaden wyczyn tylko norma. Ale za srebrniki można gadać ,że GWC to niewypał i porażka,nieopłacalne itd. Zresztą kol. kszhu nie używa GWC zimą.Czeka aż zaśmiergnie ,coby latem się inhalować . Taki system ma. I bardzo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.03.2014 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 ale to tylko z GWC czy coś tam jeszcze ze swoich wynalazków podpinasz ? ja mam nawiew bezpośrednio z wymiennika gruntowego przez cały rok na okrągło, zmienia się tylko wydajność zależnie od temperatur ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 16.03.2014 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Przepust w płycie mam 160 mm dlatego chciałem kontynuować tą średnicą. O wydajność się nie boję gdyż nie zamierzam wymieniać dziesiątek kubatur na dobę . Rozważył bym zamiast tihelmana,jedną rurę .W razie czego,jedną rurę przeczyścisz choćby wacikiem namoczonym w środku dezynfekującym przy pomocy linki tam zostawionej z przezorności albo przy pomocy wentylatora bocznokanałowego.W tihelmanie nie dasz rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.03.2014 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 tak mało - łe to ja wcale nie robię jeżeli planujesz rekuperator to 15-20m odcinka wystarczy jako osłona ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 16.03.2014 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Rozważył bym zamiast tihelmana,jedną rurę .W razie czego,jedną rurę przeczyścisz choćby wacikiem namoczonym w środku dezynfekującym przy pomocy linki tam zostawionej z przezorności albo przy pomocy wentylatora bocznokanałowego.W tihelmanie nie dasz rady. Kiedyś tak własnie sobie to wyobrażałem. Prosta rura (jakie fi) czy meandrująca ? Ile mb minimalnie ? No i jaka głębokość ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 16.03.2014 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 jeżeli planujesz rekuperator to 15-20m odcinka wystarczy jako osłona ... no w tej kwestii i całościowym ujęciu wentylacji to ja ciągle liczę że mi pomożesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.03.2014 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Jak długi, jak głęboko, jaka średnica i jaki przepływ? wystarczający... wystarczająco... wystarczająca ... wystarczający ... jesteś takim ekspertem od wszystkiego to powinieneś wiedzieć ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 16.03.2014 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Jak długi, jak głęboko, jaka średnica i jaki przepływ? A czy ty potrafisz zrozumieć, że robienie w każdym temacie syfu nie ma sensu? Po co kłapiesz w kółko swoje bzdury nic nie wnoszące do tematu? Jak tam jest GWC to pasie się gigantycznymi stratami z budynku. I bardzo dobrze. Męczy mnie odpowiadanie na durnotę,ale co tam .Straty są takie co puszcza 18cm styropianu 0,035 i gradient 5-6oC.Ot . Tycie są. A do tematu wniosłem sporo bo od odwiedzenia od tihelmana blisko:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 16.03.2014 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Kiedyś tak własnie sobie to wyobrażałem. Prosta rura (jakie fi) czy meandrująca ? Ile mb minimalnie ? No i jaka głębokość ? Dla potrzeb zimy wystarczy fi 110 z wentylatorem lub fi 160 bez wentylatora. A fi 160 wystarczy dla funkcji klimatyzacji latem . Zrobiłem 5mb prostopadle do ściany fundamentowej a reszta wzdłuż w odległości 1m od ściany i na głębokości 1m. Spadek bym zrobił od czerpni do 10-tego metra i tam odpływ skroplin a potem z powrotem do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 16.03.2014 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Wczoraj posadzka była już i 25stc więc gradient koło 10stC, jutro będzie co innego, pewnie i temp. z GWC się zmniejszy... wiesz, może lepiej ucz się od jaska jak odpowiadać - będzie przynajmniej śmiesznie, bo, że to co piszesz to ewidentna ściema to od dawna wiadomo:D Powtarzam ci od dłuższego czasu ze ty nie stabilny psychicznie jesteś i nie czytasz ze zrozumieniem . Jasiek ma z GWC 16-9oC i to na prawdę nie jego wina. Ja mam temp. posadzki przy temp.zewnętrznej 0oC 21-22oC W silne mrozy daje czadu i ma 25oC. Co w tym dziwnego. Temp. posadzki w funkcji temp. zewnętrznej ? Nie wiem czy wiesz ale jak jest zimniej to straty większe i należy je energią uzupełniać. Zamiast się czepiać,lepiej byś opowiedział o swoim GWC maxowym co to zimą nie warto używać i pod dom warto wsadzać.Pouczające będzie.Dla następnych pokoleń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 16.03.2014 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Tia, jasne! Na -1m latem będzie taki chłód, że w domu w swetrze będzie trzeba chodzić. Tylko jakoś tobie się nie udało i całe lato nie wiedziałeś jak sobie z upałem poradzić do tego stopnia, że za standardy pasywności się bierzesz i już wkrótce wszyscy będą projektować okna od wschodu i pełne ściany od południa:D Może chociaż mic-a nie oszukuj. Znowu mam powtarzać? Oleje tym razem. Drzewiej jak domy były słabo izolowane a przez to energochłonne ,słońce faktycznie od południowej strony zbawienne,bo i tak nie było w stanie przegrzać . Dzisiaj jak dom izolowany i suszarką od włosów można ogrzać , to słońce nawet marcowe jest problemem.Stąd pomysł aby okna od wschodu a nie południa. Było nie było pół roku kłopotów. A czy ktoś w to uwierzy przy domach pasywnych ,to mnie gila. Takie moje zdanie i tyle. Od zbierania energii słonecznej jest dedykowane urządzenie zwane kolektorem a nie niesterowalne okno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 16.03.2014 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Na pewno nie z takiego samego nieszczęścia jak sobie sprawiłeś. Określ się może jednoznacznie ile wtedy ta delta wynosi. Wszystko wiele razy "opowiedziane" jak doskonale wiesz więc jak widzisz już chyba czas aby coś na sklerozę zacząć brać. Nie sądzisz,że się ociupinę ośmieszasz .Tu mówimy o GWC- genialnie prostym urządzeniu energetycznym za psie pieniądze a nie o mojej delcie. Odpóść. Wpadnij na wątek o kolorach ścian ,czy elewacji .Tam porozrabiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 16.03.2014 23:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 Dzisiaj robisz ze mnie narodowca ,jutro faszystę. Goebes by nauki mógł pobierać u ciebie . Zastanawiałeś się kiedyś ,jakie są koszty odgrodzenia od nadmiaru słońca.Markizy, wydłużony okap .Bo przecież za darmo nie masz dachówki. Klimatyzacja latem ,też za darmo nie jest.Prąd żre a to ma wpływ na 15kWh/m2 .Wydłużony okap to jesienią wcześniej włączona żarówka i takie tam. Ja młody jestem to odbieram świat trochę inaczej .Ktoś to liczył. I dobrze . Tylko powiedz co chciał udowodnić ,bo jak wiesz wszystko idzie udowodnić.Żyję z południowymi oknami trzeci sezon i wybacz ale w te wyliczenia nie do końca wierzę,bo nijak się sprawdzają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek_myslowice 17.03.2014 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 (edytowane) Moja polemika j/n ma na celu wybrania najlepszego systemu a nie jego dyskwalifikacji. Przy wys. stanach wód gruntowych - wyżej niż 0,8m i braku zgody na wypiętrzenie żwirowego, rurowy GWC jest najlepszy i wielokrotnie go wtedy polecałem. Ogladam zdjecia, wypowiedzi nt rurowego GWC: 1) glebokości wykopu 1,5m na kilkadziesiąt m2 , 2)zrujnowanej wielkiej powierzchni gruntu rodzimego (trzeba bedzie na to kilkanaście wywrotek humusu 1szt min.500zł) - nie wystarczy humus który wczesniej zgromadzono. 3) problem z skroplinami itp itdPrzy żwirowym nie ma tych problemów i działa 24h (tzw.syjamski) na dobę z 12h regeneracja temp. z gruntem rodzimym .GWC-Ż - odp na pkt j/w.:ad 1 głeboki wykop 2-3m - klikanaście m2ad 2 Ten problem nie istnieje lub jest znikowyad 3 Problem z skroplinami - w żwirowym jest bardzo pożyteczny - płucze z zanieczyszczeń żwir spływajac po nim i wsiakając do jego dna. Dzięki grubej izolacji termicznej nad GWC może być płytko posadowiony a nawet wypiętrzony - przy wys. stanie wód gruntowych Przy cenie żwiru brutto 40zł/tona - loco żwirownia obok Raciborza i kilku mb rurze dolotowej 250mm z GWC do budynku - pełnowartościowa klimatyzacja moca wentylatora +/- 150W to jest najbardzie efektywne, najtańsze i najzdrowsze (minimum plastiku)Tu jest link do polemiki z Fanem rurowego GWC:http://taniaklima.pl/?p=p_7&sName=rurowy-czy-zwirowy-co-wybrac Edytowane 17 Marca 2014 przez witek_myslowice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 17.03.2014 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Znowu Pan przedstawia te fałszywe "badania"! O filtrowaniu bakterii i grzybów przez kamienie! - po pierwsze - jaki jest ekonomiczny sens gwc, gdy są pompy ciepła powietrze powietrze?- po drugie - GWC MUSI być dobrane do centrali -po trzecie - kondensat tak samo można odprowadzać z rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek_myslowice 17.03.2014 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Znowu Pan przedstawia te fałszywe "badania"! O filtrowaniu bakterii i grzybów przez kamienie! Ma Pan na myśli te badania czy jakieś inne: http://www.instalator.pl/archi/2006/mi2(90)/18.pdf http://www.instalator.pl/archi/2006/mi2(90)/19.pdf - po pierwsze - jaki jest ekonomiczny sens gwc, gdy są pompy ciepła powietrze powietrze? Bo sa tansze w wykonaniu i eksploatacji np dla domu do 150m2 moc wentylatora ok 150W dla przesyłu powietrza z powietrza z GWC dla klimatyzowania całego budynku. Latem rekuperator dla domu 150m2 - na pierwszym biegu do 20W - po drugie - GWC MUSI być dobrane do centrali Oczywiście tu ma Pan 100% rację -po trzecie - kondensat tak samo można odprowadzać z rury. Ale GWC-R'owy trzeba ciagle obsługiwać: wymieniac filtry na czerpni, ciagle spradzac i wg potrzeb pompowac kondensat (jezeli woda gruntowa jest 1.5m lub mniej), co kilka lat przeciągąc wycior przez rure chyba że na czerpni jest filtr powietrza - tego akurat nikt nie robi bo jak to zrobic gdy rury są ułożone w układ Tichelmann,a (drabinowym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 17.03.2014 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Ma Pan na myśli te badania czy jakieś inne: http://www.instalator.pl/archi/2006/mi2(90)/18.pdf http://www.instalator.pl/archi/2006/mi2(90)/19.pdf Tak te! I Sanepidu też. Przy 150 W wentylatora - to przez gwc przejdzie maksymalnie 300m3/h - to mniej niż z pompy a ta jeszcze dogrzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek_myslowice 17.03.2014 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Tak te! I Sanepidu też. Cieszę się że Pan ma te z Sanepidu? Może Pan mi je udostępnić? Przy 150 W wentylatora - to przez gwc przejdzie maksymalnie 300m3/h - to mniej niż z pompy a ta jeszcze dogrzeje. Nie wie Pan jaki opór stwarza żwir w GWC i tak strzelił z kciuka i wyszło 300m3/h - Gieroj GWC też potrafi zagrzać, prosze przeczytac i to o ile np -25C do 0C - Pana pompa p/p zdycha w takiej temp. To potrafi prawie każdy GWC http://taniaklima.pl/files/ankieta1.jpg http://taniaklima.pl/files/ankieta2.jpg http://taniaklima.pl/files/ankieta3.jpg http://taniaklima.pl/files/ankieta4.jpg Te ankiety gdzies na forum już były. Cały czas Pan kwestionuje parametry z GWC - dlatego dla przypomnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 17.03.2014 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Cieszę się że Pan ma te z Sanepidu? Może Pan mi je udostępnić? Nie wie Pan jaki opór stwarza żwir w GWC i tak strzelił z kciuka i wyszło 300m3/h - Gieroj GWC też potrafi zagrzać, prosze przeczytac i to o ile np -25C do 0C - Pana pompa p/p zdycha w takiej temp. To potrafi prawie każdy GWC http://taniaklima.pl/files/ankieta1.jpg http://taniaklima.pl/files/ankieta2.jpg http://taniaklima.pl/files/ankieta3.jpg http://taniaklima.pl/files/ankieta4.jpg Te ankiety gdzies na forum już były. Cały czas Pan kwestionuje parametry z GWC - dlatego dla przypomnienia. Bez porównania więcej da kWh !!! Przecież gwc podgrzewa powietrze przed rekuperatorem - to i o tyle cieplejsze będzie wyrzucane z domu. A pompa ciepła ma przy - 25 COP 3 z hakiem Gwc zimą nie ma żadnego znaczenia energetycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 17.03.2014 14:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 I tu jest moje niedowierzanie w możliwości pompy w takich warunkach. Bo jak jest tak zimno, to budynek potrzebuje dużo energii do ogrzania (taki pasywny koło 100m2 około 40kWh/dobę). Żeby tyle wyssać z tak zimnego powietrza, pompa musi przewalić kilka-kilkanaście tysięcy m3 zimnego powietrza na dobę (w zależności od pompy) czyli pracować praktycznie na max i na okrągło. A gdzie szronienie, przerwy itd.? Mam zapewnienie od mitsubishi i hitahi . Nie mogłem sprawdzić, bo od 4 zim najniżej było -23. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.