Tomasz Brzęczkowski 27.03.2015 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Gdyby pomogło to wykonywanie gwc miałoby jakiś sens. A nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 27.03.2015 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Gdyby pomogło to wykonywanie gwc miałoby jakiś sens. A nie ma. Nie ma bo jest banalnie tanie. Dom energooszczędny zużywający 1,5kWh ,zużywa tą ilość energii zimą przy DT 40oC ,tym bardziej przy DT znacznie mniejszej . Nie daje rady, to oznacza ,że doopa a nie dom energooszczędny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tatanka 28.03.2015 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Wymiennik przeponowy wymienia wyłącznie ciepło jawne. Inaczej nie byłby wymiennikiem przeponowym. Myślę, że producent wymiennika robił obliczenia dla swoich wymienników i podając sprawność temperaturową wymiennika, uwzględnił minimalną ilość energii jaka ucieka wraz z odparowaniem wody z jego powierzchni. Ale to tyczy się wyłącznie wymiennika przeponowego. Natomiast kolega tatanka pisze wyłącznie o wymienniku gruntowym, a do swoich obliczeń przyjmuje wyłącznie przypadek skrajny Czyli powietrze przelatujące przez wymiennik nawilżane jest wyłącznie w procesie adiabatycznym. A największym błędem kolegi tatanka jest to, że szkołę skończył, ale łopaty w ręku jeszcze nie miał. Przynajmniej po tym wnioskuję, gdyż do obliczeń energetycznych stosuje przypadek teoretyczny, gdzie całkowitą energię potrzebną na odparowanie wody w wymienniku pochłania powietrze. A to jest błąd, ponieważ po to wymiennik zakopujemy w ziemi, wypełniamy złożem akumulacyjnym, by większość tej energii dostarczyła nam Ziemia. W kosztach końcowych ogrzewania domu, nie ma żadnej różnicy między wymiennikiem gruntowym: przeponowym (rury) i bez przeponowym (żwir). Różnica polega na wilgotności końcowej powietrza. To wylatujące z wymiennika bez przeponowego jest bardziej wilgotne. Ale to chyba oczywiste - bierze się to z braku przepony, oraz nieporównywanie większej powierzchni kontaktu powietrza ze złożem. Większa powierzchnia kontaktu, wyrównuje stratę energii potrzebną na odparowanie wody. Wynik końcowy jest taki, że różnice między nimi (rurowy i żwirowy) są MARGINALNIE małe. Jedyne co użytkownik powinien rzetelnie policzyć, to koszt wykonania takiego wymiennika. Uwzględnić przepływy powietrza, grzałkę w rekuperatorze i zestawić to z kosztami zakupu klimatyzacji kanałowej. Mi to nie wyszło na plus. Wynik końcowy zależny jest od tego na ile ktoś wycenia wartość swojej pracy. Pozdrawiam To wszystko liczylem dla rurowca gdzie przy podgrzewaniu wlatujacepo powietrza ilosc gram zawartej w nim pary sie nie zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tatanka 28.03.2015 22:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Taniej i prosciej jest ..... Kupic lodowke na alledrogo za 200zl. Latem przepuszczamy przez nia wlatujace do do domu powietrze i grzejemy CW. Zima chlodzimy wylatujace pow z domu i podgrzewamy wlatujace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 29.03.2015 00:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 (edytowane) Nie ma bo jest banalnie tanie. Dom energooszczędny zużywający 1,5kWh ,zużywa tą ilość energii zimą przy DT 40oC ,tym bardziej przy DT znacznie mniejszej . Nie daje rady, to oznacza ,że doopa a nie dom energooszczędny. nydar,dupcysz fleki i nic poza tym Mój GWC ma na wyjściu przy -15st.C +7st.C i czy taki nawiew o takiej temperaturze nagrzeje mi dom do +22st.C nawet jakby był zeroenergoszczędny ? Dla mnie GWC przy reku to bzdura i wyrzucenie kasy w błoto,powtarzam i będę powtarzał. Wentylacja to jest tylko wentylacja a nie system grzewczy. Edytowane 29 Marca 2015 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 29.03.2015 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 nydar,dupcysz fleki i nic poza tym Mój GWC ma na wyjściu przy -15st.C +7st.C i czy taki nawiew o takiej temperaturze nagrzeje mi dom do +22st.C nawet jakby był zeroenergoszczędny ? Dla mnie GWC przy reku to bzdura i wyrzucenie kasy w błoto,powtarzam i będę powtarzał. Wentylacja to jest tylko wentylacja a nie system grzewczy. Dla mnie reku przy GWC to bzdura i wyrzucenie kasy w błoto ,powtarzam i będę powtarzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 29.03.2015 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Dla mnie GWC przy reku to bzdura i wyrzucenie kasy w błoto,powtarzam i będę powtarzał. A jeśli GWC będzie w cenie grzałki i sterowania jej załączaniem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 29.03.2015 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 A jeśli GWC będzie w cenie grzałki i sterowania jej załączaniem ? No ja mam w cenie grzałki bo wyszedł mnie chyba 500zł i służy jedynie jako "grzałka" wymiennika bo nic więcej nie daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 29.03.2015 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 (edytowane) No ja mam w cenie grzałki bo wyszedł mnie chyba 500zł i służy jedynie jako "grzałka" wymiennika bo nic więcej nie daje czyli nie taka do końca bzdura. Bzdurą byłoby budowanie GWC jeśli kupiłbyś wcześniej reku z grzałką. EDIT: A co jeśli to tych 500zł doliczysz jeszcze nawilżanie oraz chłodzenie latem ? Edytowane 29 Marca 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 29.03.2015 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 EDIT: A co jeśli to tych 500zł doliczysz jeszcze nawilżanie oraz chłodzenie latem ? Nie ma czegoś takiego jak chłodzenie latem przy wydajnościach wentylacyjnych,nawilżanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 29.03.2015 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Nie ma czegoś takiego jak chłodzenie latem przy wydajnościach wentylacyjnych,nawilżanie ? Nawilżanie żwirowcem. Zimą. Chłodzenie, dlaczego nie ? Załóżmy, że mamy w domu 28oC. GWC nawiewa nam temp. 18oC ze strumieniem 300m3/h. Klima da nam nawiew 10oC ze strumieniem 600m3/h. GWC pracuje przez 24h. Klima 2-3godziny. Które "urządzenie" dostarczy więcej chłodu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 29.03.2015 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Nawilżanie żwirowcem. Zimą. Chłodzenie, dlaczego nie ? Załóżmy, że mamy w domu 28oC. GWC nawiewa nam temp. 18oC ze strumieniem 300m3/h. Klima da nam nawiew 10oC ze strumieniem 600m3/h. GWC pracuje przez 24h. Klima 2-3godziny. Które "urządzenie" dostarczy więcej chłodu ? Zanim GWC coś schłodzi to slońce na tyle przygrzeje,ze nie będzie żadnego efektu,chłodzenie potrzebne jest w dzień a nie nocą,aż takich upałów w Polsce nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 29.03.2015 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Zanim GWC coś schłodzi to slońce na tyle przygrzeje,ze nie będzie żadnego efektu,chłodzenie potrzebne jest w dzień a nie nocą,aż takich upałów w Polsce nie ma. Takie GWC o którym pisze Barth,da w upały 30oC, 1,4kWh .Jeżeli dom masywny a okna zabezpieczone od bezpośredniego promieniowania to w przypadku domu energooszczędnego w zupełności wystarczy. Klima ma tą przewagę ,że bardziej wysuszy latem powietrze i ma większą moc w jednostce czasu . Dla domu byle jak zaizolowanego i z niezabezpieczonymi oknami od południa ,zdecydowanie klima niż GWC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 29.03.2015 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Zanim GWC coś schłodzi to slońce na tyle przygrzeje,ze nie będzie żadnego efektu,chłodzenie potrzebne jest w dzień a nie nocą,aż takich upałów w Polsce nie ma. GWC możesz załączyć na dzień przed upałami. Nic się nie stanie. Jak to mówią, lepiej zapobiegać niż leczyć A GWC i w nocy może pracować. Mało to było ciepłych nocy, że nie szło spać ? Dla domu byle jak zaizolowanego i z niezabezpieczonymi oknami od południa ,zdecydowanie klima niż GWC I to nie byle jaka (odpowiednia moc). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tatanka 29.03.2015 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 CW i tak grzac trzeba.Lepiej robic to pompa ciepla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
loremipsum 31.03.2015 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Powietrze będzie szło górą, więc najwyżej 0.2m i jak najgłębiej. Poza tym centrala do 6x4x0.2 to 600m3/h mniejsza nie wykorzysta takiego gwc. Mam pytanko. Czy przy takiej wysokosci zloza nie rosną drastycznie opory? Widziałem, że niektórzy wykonawcy rozwiązują ten problem stosując 'grzebienie' z rury perforowanej. https://drive.google.com/file/d/0B_S5_H_L9q3caWZuQ3JVQ0dkYzA/view?usp=sharing Czy takie grzebienie mają sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 31.03.2015 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Widziałem, że niektórzy wykonawcy rozwiązują ten problem stosując 'grzebienie' z rury perforowanej. https://drive.google.com/file/d/0B_S5_H_L9q3caWZuQ3JVQ0dkYzA/view?usp=sharing Czy takie grzebienie mają sens? Jak najbardziej. Tylko cena ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
loremipsum 31.03.2015 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Jak najbardziej. Tylko cena ... Tzn? 50m drenarskiej perforowanej rury fi100 kosztuje 100zł. starczy na 12 odnóg po 4m kazda. Czy trzeba użyć jakiejś specjalnej rury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 31.03.2015 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 (edytowane) Tzn? 50m drenarskiej perforowanej rury fi100 kosztuje 100zł. starczy na 12 odnóg po 4m kazda. Czy trzeba użyć jakiejś specjalnej rury? Miałem na myśli rurę perforowaną HDPE. Zwykła zostanie raczej zmiażdżona. Poza tym HDPE jest gładka w środku przez co opory będą niższe. EDIT: Choć widać na niektórych zdjęciach żwirowców, że stosują zwykłe rury drenarskie: http://www.klima-pol.com.pl/www/gfx/strona_1/109/74/1987232992.JPG Edytowane 31 Marca 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rydzadam 04.04.2015 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Mam parę podstawowych pytań dot. GWC. Wiem, wiem, na pewno było, ale nie sposób czasowo ogarnąć mi wielu tematów budowlanych na forum jednocześnie i każdy wątek przeczytać od a do z, a jest jeszcze praca, rodzina, no i załatwianie papierów i materiałów na budowę....Za max. 2 miesiące powinno mi się udać rozpocząć budowę. Dom przemyślany, rozrysowany z każdej strony. Nie wdając się w szczegóły, mocno energooszczędny, z PC P-W i rekuperacją, ok. 145 m2 użytkowej, 185m2 grzanej podłogi, 33kWh/m2rok. GWC na pewno będzie, więc nie próbujcie mi tłumaczyć, że jest bez sensu, itp. Szkoda czasu. Chcę zakopać pomarańczowe rury lite. Mam do dyspozycji pas ok. 3m x 30m, gleba piasek/żwir, brak wody gruntowej/podskórnej. Reku będzie w granicach 350 m3/h (Asolt właśnie liczy...), Mitsubishi Lossney z "papierowym" wymiennikiem. Myślałem o pojedynczej rurze fi200 - takie wydłużone 30-metrowe U (60m rury w jednym ciągu) lub dwóch fi 200 obok siebie w układzie równoległym odsuniętych od siebie o ok. 1m, albo 30-metrowe U z dwóch równoległych fi160, czyli razem ok. 120m rury. Może macie inne propozycje poparte doświadczeniem?Wyprzedzając - glikolowego, ani żwirowego nie chcę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.