jasiek71 23.01.2017 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 Wiesz co,ja naprawdę jestem laikiem.Może nie rozumiem...Ale powiedz mi,czy rozwiązanie typu GWC -jedynie ze względu na pożądany poziom wilgoci w domu,bo zostawiam kwestie typu odszranianie -jest warte tyle dyskusji i zachodu? Bartek pisze,że w zimie nie może utrzymać w domu więcej z GWC niż 40 kilka procent.Kurcze,reku z wymiennikiem celulozowym i gotowanie w domu,a nie jedzenie MC Shitu,i mamy ten sam poziom... Przy wymienniku celulozowym to olej GWC ... Aby mieć w domu przynajmniej jako taką wilgotność to trzeba w nim mieszkać a nie tylko nocować ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 23.01.2017 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 Przy wymienniku celulozowym to olej GWC ... Aby mieć w domu przynajmniej jako taką wilgotność to trzeba w nim mieszkać a nie tylko nocować ... Jasiek,Ty,Bartek i kilku kolegów,tworzycie to forum.Zawdzięczam wiele i chylę czoła. Chyba ze 4 firmy (oprócz firmy projektującej dom) wykonały projekt WM. Ku przestrodze dla innych napiszę,że rozbieżności były od projektowanej jednostki 500m3/h do 250m3/h. Wybrałem 230m3/h,choć i tak nie umrę pewnie Temat sławetnego "przewentylowania" i zakupu dla "niego" większej jednostki-porzuciłem,bo nawet jako laik wydało mi się to zbędne na 2-3 większe zgromadzenia cielesne w roku. Kupiłem reku za 3,6k pln,z odzyskiem wilgoci,funkcją okapu kuchennego -która pęknie zagra kiedy poziom CO2 wyskoczy poza poziom. W reszcie całego mojego bytu w tym domu,reku zapracuje na minimalnej wymianie.I o to chyba chodzi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 23.01.2017 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 PS. Powietrze z wentylacji wyrzucam na jednostkę zewnętrzną pompy ciepła p-p. W ten sposób tylko pogorszysz sprawność tej klimy w temperaturach ujemnych. Będzie non stop zalodzona. Pomijam taką błahostkę jak zarżnięcie sprężarki, ponieważ ciepły wyrzut będzie przekłamywał temperaturę na czujniku i nie będzie grzało karteru sprężarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 24.01.2017 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 (edytowane) Jasiek,Ty,Bartek i kilku kolegów,tworzycie to forum.Zawdzięczam wiele i chylę czoła. Chyba ze 4 firmy (oprócz firmy projektującej dom) wykonały projekt WM. Ku przestrodze dla innych napiszę,że rozbieżności były od projektowanej jednostki 500m3/h do 250m3/h. Wybrałem 230m3/h,choć i tak nie umrę pewnie Temat sławetnego "przewentylowania" i zakupu dla "niego" większej jednostki-porzuciłem,bo nawet jako laik wydało mi się to zbędne na 2-3 większe zgromadzenia cielesne w roku. Kupiłem reku za 3,6k pln,z odzyskiem wilgoci,funkcją okapu kuchennego -która pęknie zagra kiedy poziom CO2 wyskoczy poza poziom. W reszcie całego mojego bytu w tym domu,reku zapracuje na minimalnej wymianie.I o to chyba chodzi. Pozdrawiam. [edit] ale ta minimalna wymiana to widzę że jest 180m3/h.... chyba trochę za dużo, ponadto pobór prądu min. to 85W.. również nie powala.. ps. .jaką masz powierzchnie wentylowaną? gdzie go kupiłeś w takiej cenie? Edytowane 24 Stycznia 2017 przez hektor80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 24.01.2017 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 W ten sposób tylko pogorszysz sprawność tej klimy w temperaturach ujemnych. Udowodnij. Żeby nie ciągnąć tematu od nowa to ustosunkuj się do tych obliczeń: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?245730-Tanie-ogrzewanie-domu-klimatyzatorem-od-splita-po-kana%C5%82%C3%B3wk%C4%99&p=7384590&viewfull=1#post7384590 Będzie non stop zalodzona. Niekoniecznie. Pomijam taką błahostkę jak zarżnięcie sprężarki, ponieważ ciepły wyrzut będzie przekłamywał temperaturę na czujniku i nie będzie grzało karteru sprężarki. Powietrze z wentylacji pcham na lamele jednostki zewnętrznej. Gdzie jest ulokowany czujnik grzałki karteru ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 24.01.2017 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Udowodnij. Żeby nie ciągnąć tematu od nowa to ustosunkuj się do tych obliczeń: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?245730-Tanie-ogrzewanie-domu-klimatyzatorem-od-splita-po-kana%C5%82%C3%B3wk%C4%99&p=7384590&viewfull=1#post7384590 Niekoniecznie. Powietrze z wentylacji pcham na lamele jednostki zewnętrznej. Gdzie jest ulokowany czujnik grzałki karteru ? Zapominasz o tym, że powietrze wentylacyjne niesie ze sobą wilgoć. Nie zwróciłeś uwagi ile jest tu na forum problemów z zaciekami i kapiącą wodą z wyrzutni. Ty chcesz to powietrze puścić na parownik, który zimą ma temperatury ujemne. Wymiennik ten będzie się non stop szronił. O ile czujniki zdążą zareagować, będziesz miał permanentny defrost. Najgorsza możliwość to zalodzenie lokalne (nie całego wymiennika) presostat niskiego ciśnienia tego nie wykryje, a lód zablokuje wentylator. Czujnik temperatury zewnętrznej masz na lamelach jednostki zewnętrznej. Wszystko by działało po twojej myśli, gdyby wentylacja nie wyrzucała z domu żadnej wilgoci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 24.01.2017 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Zapominasz o tym, że powietrze wentylacyjne niesie ze sobą wilgoć. I bardzo dobrze. Im bardziej wilgotne powietrze, tym więcej energii ze sobą niesie. Nie zwróciłeś uwagi ile jest tu na forum problemów z zaciekami i kapiącą wodą z wyrzutni. Nie zauważyłem tego problemu u siebie. Ty chcesz to powietrze puścić na parownik, który zimą ma temperatury ujemne. Wymiennik ten będzie się non stop szronił. O ile czujniki zdążą zareagować, będziesz miał permanentny defrost. U mnie taki układ działa od listopada i co ciekawe, ani razu nie widziałem zaszronionych lameli. Zauważ, że zanim dojdzie do zaszronienia to najpierw dochodzi do kondensacji. Kondensacja pary to proces który produkuje potężne ilości energii, w szczególności, gdy powietrze wyrzucane z wentylacji ma 10oC i 99% wilgotności. Dopiero kolejnym etapem przemiany fazowej jest zamiana wody ze skondensowanej pary w lód, ale to kolejne potężne ilości energii. Co ciekawe, nawet przy -16oC nie zaobserwowałem szronienia i jak to nazwałeś "permanentnego defrostu". Najgorsza możliwość to zalodzenie lokalne (nie całego wymiennika) presostat niskiego ciśnienia tego nie wykryje, a lód zablokuje wentylator. Czujnik temperatury zewnętrznej masz na lamelach jednostki zewnętrznej. Wszystko by działało po twojej myśli, gdyby wentylacja nie wyrzucała z domu żadnej wilgoci. Co ciekawe, miałem takie obawy przed takim montażem jednostki zewnętrznej. Jednak po zamontowaniu widzę, że to dość mocno teoretyczne spekulacje. A może to dlatego, że moja klima nie pracuję non stop? Możliwe, że nawet nie dochodzi o zamrożenia, ponieważ klima, nawet przy -16oC załączała się dość rzadko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 24.01.2017 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 (edytowane) [edit] ale ta minimalna wymiana to widzę że jest 180m3/h.... chyba trochę za dużo, ponadto pobór prądu min. to 85W.. również nie powala.. ps. .jaką masz powierzchnie wentylowaną? gdzie go kupiłeś w takiej cenie? He he,trochę za dużo.Zdziwiłbyś się jakie czytelnicy tego wątku mają kombajny na 130m2 (to moja pow użytkowa).Nie mniej niż 500m3/h,bo jak mnie poinformowała firma montująca reku,obowiązkowy jest 100% zapas na przewentylowanie Po lekturze opisu reku,mieli ciągle uśmiech na twarzy,że to zabawka. - Współpraca z okapem kuchennym (za pomocą stacji Netatmo (nadmierne stężenie CO2) i Fibaro (dzięki Bartek) można świetnie sterować prędkością wentylatorów) - W standardzie FILTR KLASY F8! - Automatyczna regulacja punktu pracy wentylatorów opcjonalnie: MOS-C1 - czujnik CO2 MSD-EAN1 – jonizator S-Plasma ion. Po montażu,miny mieli już nieco inne.Po wyregulowaniu układu wg.bilansu,gość napomknał,że ciszej pracującego reku przy wydajności 250m3/h (deklarowane jest 260m3/h) nie montował.Nawet Aeris,którego mi polecał,jego zdaniem bardziej hałasuje. Cena dla każdego (z 5-letnią gwarancją) kto ma wpis w PKD,że jest firmą od np. hydrauliki,dystrybutor Neoklima Kraków. Edytowane 24 Stycznia 2017 przez TwojPan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 24.01.2017 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Co ciekawe, miałem takie obawy przed takim montażem jednostki zewnętrznej. Jednak po zamontowaniu widzę, że to dość mocno teoretyczne spekulacje. A może to dlatego, że moja klima nie pracuję non stop? Możliwe, że nawet nie dochodzi o zamrożenia, ponieważ klima, nawet przy -16oC załączała się dość rzadko? Zaryzykowałbym takie rozwiązani,ale z możliwością (gdyby pojawiły się problemy) zmiany kierunku powietrza z wentylacji np.koniec wydechu zaopatrzony w skrętne kolano.W razie potrzeby kierujemy powietrze poza jednostkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 24.01.2017 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 za pomocą stacji Netatmo (nadmierne stężenie CO2) i Fibaro (dzięki Bartek) można świetnie sterować prędkością wentylatorów) Takie czujniki CO2 powinny być 2 - salon i sypialnia. W fibaro ustawiasz algorytm, że przekroczenie kórego kolwiek zwiększa prędkość nawiewu. Zaryzykowałbym takie rozwiązani,ale z możliwością (gdyby pojawiły się problemy) zmiany kierunku powietrza z wentylacji np.koniec wydechu zaopatrzony w skrętne kolano.W razie potrzeby kierujemy powietrze poza jednostkę. W twoim przypadku może być tak jak opisuje John. U mnie klima pracuję jedynie jako CO i to w domu dobrze ocieplonym. Dodatkowo przy temperaturach minusowych dogrzewam 2h dziennie podłogę w salonie, co również skutecznie ogranicza czas pracy klimy. No i łazienkę mam ogrzewaną prądem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 24.01.2017 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 He he,trochę za dużo.Zdziwiłbyś się jakie czytelnicy tego wątku mają kombajny na 130m2 (to moja pow użytkowa).Nie mniej niż 500m3/h,bo jak mnie poinformowała firma montująca reku,obowiązkowy jest 100% zapas na przewentylowanie Po lekturze opisu reku,mieli ciągle uśmiech na twarzy,że to zabawka. - Współpraca z okapem kuchennym (za pomocą stacji Netatmo (nadmierne stężenie CO2) i Fibaro (dzięki Bartek) można świetnie sterować prędkością wentylatorów) - W standardzie FILTR KLASY F8! - Automatyczna regulacja punktu pracy wentylatorów opcjonalnie: MOS-C1 - czujnik CO2 MSD-EAN1 – jonizator S-Plasma ion. Po montażu,miny mieli już nieco inne.Po wyregulowaniu układu wg.bilansu,gość napomknał,że ciszej pracującego reku przy wydajności 250m3/h (deklarowane jest 260m3/h) nie montował.Nawet Aeris,którego mi polecał,jego zdaniem bardziej hałasuje. Cena dla każdego (z 5-letnią gwarancją) kto ma wpis w PKD,że jest firmą od np. hydrauliki,dystrybutor Neoklima Kraków. mógłbyś coś więcej napisać odnośnie temp. nawiewu, sprawności, rzeczywistego poboru prądu itp. w odpowiednim wątku np tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?94269-Rekuperator-jakiej-firmy Jestem na etapie zakupu urządzenia i dość mocno ten Samsung mnie zainteresował... z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 24.01.2017 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Takie czujniki CO2 powinny być 2 - salon i sypialnia. W fibaro ustawiasz algorytm, że przekroczenie kórego kolwiek zwiększa prędkość nawiewu. Myślę o trzech.Salon,sypialnia dziecka i nasza Ostatecznie można jeden zabierać na noc z salonu do sypialni. Bartek,moduł zewnętrzny ma możliwość odczytu poziomu CO2? W twoim przypadku może być tak jak opisuje John. U mnie klima pracuję jedynie jako CO i to w domu dobrze ocieplonym. Dodatkowo przy temperaturach minusowych dogrzewam 2h dziennie podłogę w salonie, co również skutecznie ogranicza czas pracy klimy. No i łazienkę mam ogrzewaną prądem. Zaryzykuję.Musze tylko przemyśleć jak ukryć rurę z wydechu w elewacji na wys.2,5m,aż do jednostki naziemnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 24.01.2017 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 (edytowane) mógłbyś coś więcej napisać odnośnie temp. nawiewu, sprawności, rzeczywistego poboru prądu itp. w odpowiednim wątku np tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?94269-Rekuperator-jakiej-firmy Jestem na etapie zakupu urządzenia i dość mocno ten Samsung mnie zainteresował... z góry dziękuje Chętnie,jak zamieszkam Założę jakiegoś wall pluga z Fibaro na zasilanie i prześlę ci dokładne dane dot,zużycia energii el. Przy tych temp na zewnątrz i ok 1-2deg wewnątrz nieogrzewanego budynku,reku odpalam jedynie kiedy na zewnątrz jest plusowa temp.dla przewentylowania budynku-praca z otwartym by passem.Jedyne o czym mogę zapewnić na tę chwile,to bezszmerowa praca Póki co odsyłam do wątku o tym reku,choć info nie uzyskasz tam zbyt wiele... http://forum.muratordom.pl/showthread.php?166065-Rekuperatory-SAMSUNGA Edytowane 24 Stycznia 2017 przez TwojPan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 24.01.2017 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 (edytowane) Co ciekawe, miałem takie obawy przed takim montażem jednostki zewnętrznej. Jednak po zamontowaniu widzę, że to dość mocno teoretyczne spekulacje. A może to dlatego, że moja klima nie pracuję non stop? Możliwe, że nawet nie dochodzi o zamrożenia, ponieważ klima, nawet przy -16oC załączała się dość rzadko? Trzeba było od razu napisać, że ta klima nie pracuje. Podobne rozwiązanie mam przetestowane ale na pompie P/W, która pracuje cały czas z efektem taki jak opisałem. Edytowane 24 Stycznia 2017 przez _John Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 24.01.2017 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Podobne rozwiązanie mam przetestowane ale na pompie P/W, która pracuje cały czas z efektem taki jak opisałem. Zatem nie warto kombinować z wyrzutem z WM na jednostkę zewn,PC P/W? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 24.01.2017 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Witam a co sądzicie o wyrzutni żeby skierować ja do kotłowni żeby coś ogrzewało dodatkowo, w kotłowni mam wentylację grawitacyjną . Zimą bym miał zyski i zapachy ale znów latem nie będzie za gorąco? Jak mam tam chłodnice od ggwc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 24.01.2017 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Witam a co sądzicie o wyrzutni żeby skierować ja do kotłowni żeby coś ogrzewało dodatkowo, w kotłowni mam wentylację grawitacyjną . Zimą bym miał zyski i zapachy ale znów latem nie będzie za gorąco? Jak mam tam chłodnice od ggwc? Do zysków i zapachów dodaj jeszcze sporo wilgoci. Nadal chcesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 25.01.2017 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2017 W twoim przypadku może być tak jak opisuje John.. Bartek,próbowałbyś na moim miejscu z umieszczeniem jednostki PC przy "wydechu" z WM? Twoja jednostka naścienna montowana po wykonaniu elewacji,czy przygotowane wcześniej mocowania?Zastanawiam się jak można zamocować taką jednostkę na 30cm styro na ścianie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 25.01.2017 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2017 Bartek,próbowałbyś na moim miejscu z umieszczeniem jednostki PC przy "wydechu" z WM? Nie wiem ... Jeśli już, to możliwością odsunięcia rury wentylacyjnej od jedn. zewn. klimy. Z tego co pamiętam to qubic ma tak zrealizowanąinstalację - wyrzuca powietrze z wentylacji na PC p-w. Twoja jednostka naścienna montowana po wykonaniu elewacji,czy przygotowane wcześniej mocowania?Zastanawiam się jak można zamocować taką jednostkę na 30cm styro na ścianie.... Po. Montowana na 10cm styro, a ściana to BK. W twoim przypadku jednostka zewnętrzna będzie chyba dwu wentylatorowa, tak ? To nie lepiej postawić ją na ziemi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chemical 25.01.2017 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2017 Mam montowaną klimę na styro 30cm, wypuściłem 4 pręty gwintowane na etapie murowania, po zrobieniu elewacji, założem po 2 nakrętki skontrowane, a na to wspornik i kolejne nakrętki. Bałem się, że będą deformacje albo pęknięcia, ale nic takiego się nie dzieje. Klima oczywiście na podkładkach gumowych antywibracyjnych. TwójPan, pisałeś, że nie lubisz jak coś szpeci ścianę. Jakbym teraz robił, to wsadził bym ją 1,5m dalej i 1m wyżej do kapliczki nad wejściem, kapliczka teraz zabudowana blachą od przodu. Zrobił był z frontu taką ażurową ładną i przewiewną atrapę. Dostęp do klimy, mógłybyć z zewnątrz i z poddasza w moim przypadku. Nie wiem jakie masz mozliwości, ale może to by było dobre rozwiązanie, albo coś w ten deseń... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.