Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

GWC - 100 sposobów zmieszczenia jamnika pod szafą


Recommended Posts

Wiesz co,ja naprawdę jestem laikiem.Może nie rozumiem...Ale powiedz mi,czy rozwiązanie typu GWC -jedynie ze względu na pożądany poziom wilgoci w domu,bo zostawiam kwestie typu odszranianie -jest warte tyle dyskusji i zachodu?

Bartek pisze,że w zimie nie może utrzymać w domu więcej z GWC niż 40 kilka procent.Kurcze,reku z wymiennikiem celulozowym i gotowanie w domu,a nie jedzenie MC Shitu,i mamy ten sam poziom...

 

Przy wymienniku celulozowym to olej GWC ...

Aby mieć w domu przynajmniej jako taką wilgotność to trzeba w nim mieszkać a nie tylko nocować ...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Gość TwojPan
Przy wymienniku celulozowym to olej GWC ...

Aby mieć w domu przynajmniej jako taką wilgotność to trzeba w nim mieszkać a nie tylko nocować ...:)

 

Jasiek,Ty,Bartek i kilku kolegów,tworzycie to forum.Zawdzięczam wiele i chylę czoła.

Chyba ze 4 firmy (oprócz firmy projektującej dom) wykonały projekt WM.

Ku przestrodze dla innych napiszę,że rozbieżności były od projektowanej jednostki 500m3/h do 250m3/h.

Wybrałem 230m3/h,choć i tak nie umrę pewnie :)

Temat sławetnego "przewentylowania" i zakupu dla "niego" większej jednostki-porzuciłem,bo nawet jako laik wydało mi się to zbędne na 2-3 większe zgromadzenia cielesne w roku.

Kupiłem reku za 3,6k pln,z odzyskiem wilgoci,funkcją okapu kuchennego -która pęknie zagra kiedy poziom CO2 wyskoczy poza poziom.

W reszcie całego mojego bytu w tym domu,reku zapracuje na minimalnej wymianie.I o to chyba chodzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Powietrze z wentylacji wyrzucam na jednostkę zewnętrzną pompy ciepła p-p.

W ten sposób tylko pogorszysz sprawność tej klimy w temperaturach ujemnych.

Będzie non stop zalodzona.

 

Pomijam taką błahostkę jak zarżnięcie sprężarki, ponieważ ciepły wyrzut będzie przekłamywał temperaturę na czujniku i nie będzie grzało karteru sprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiek,Ty,Bartek i kilku kolegów,tworzycie to forum.Zawdzięczam wiele i chylę czoła.

Chyba ze 4 firmy (oprócz firmy projektującej dom) wykonały projekt WM.

Ku przestrodze dla innych napiszę,że rozbieżności były od projektowanej jednostki 500m3/h do 250m3/h.

Wybrałem 230m3/h,choć i tak nie umrę pewnie :)

Temat sławetnego "przewentylowania" i zakupu dla "niego" większej jednostki-porzuciłem,bo nawet jako laik wydało mi się to zbędne na 2-3 większe zgromadzenia cielesne w roku.

Kupiłem reku za 3,6k pln,z odzyskiem wilgoci,funkcją okapu kuchennego -która pęknie zagra kiedy poziom CO2 wyskoczy poza poziom.

W reszcie całego mojego bytu w tym domu,reku zapracuje na minimalnej wymianie.I o to chyba chodzi.

Pozdrawiam.

 

[edit]

ale ta minimalna wymiana to widzę że jest 180m3/h.... chyba trochę za dużo, ponadto pobór prądu min. to 85W.. również nie powala..

 

ps. .jaką masz powierzchnie wentylowaną? gdzie go kupiłeś w takiej cenie?

Edytowane przez hektor80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ten sposób tylko pogorszysz sprawność tej klimy w temperaturach ujemnych.

 

Udowodnij.

 

Żeby nie ciągnąć tematu od nowa to ustosunkuj się do tych obliczeń:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?245730-Tanie-ogrzewanie-domu-klimatyzatorem-od-splita-po-kana%C5%82%C3%B3wk%C4%99&p=7384590&viewfull=1#post7384590

 

Będzie non stop zalodzona.

 

Niekoniecznie.

 

Pomijam taką błahostkę jak zarżnięcie sprężarki, ponieważ ciepły wyrzut będzie przekłamywał temperaturę na czujniku i nie będzie grzało karteru sprężarki.

 

Powietrze z wentylacji pcham na lamele jednostki zewnętrznej. Gdzie jest ulokowany czujnik grzałki karteru ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udowodnij.

 

Żeby nie ciągnąć tematu od nowa to ustosunkuj się do tych obliczeń:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?245730-Tanie-ogrzewanie-domu-klimatyzatorem-od-splita-po-kana%C5%82%C3%B3wk%C4%99&p=7384590&viewfull=1#post7384590

 

Niekoniecznie.

 

Powietrze z wentylacji pcham na lamele jednostki zewnętrznej. Gdzie jest ulokowany czujnik grzałki karteru ?

 

Zapominasz o tym, że powietrze wentylacyjne niesie ze sobą wilgoć.

Nie zwróciłeś uwagi ile jest tu na forum problemów z zaciekami i kapiącą wodą z wyrzutni.

Ty chcesz to powietrze puścić na parownik, który zimą ma temperatury ujemne.

Wymiennik ten będzie się non stop szronił.

O ile czujniki zdążą zareagować, będziesz miał permanentny defrost.

Najgorsza możliwość to zalodzenie lokalne (nie całego wymiennika) presostat niskiego ciśnienia tego nie wykryje, a lód zablokuje wentylator.

 

Czujnik temperatury zewnętrznej masz na lamelach jednostki zewnętrznej.

 

Wszystko by działało po twojej myśli, gdyby wentylacja nie wyrzucała z domu żadnej wilgoci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapominasz o tym, że powietrze wentylacyjne niesie ze sobą wilgoć.

 

I bardzo dobrze. Im bardziej wilgotne powietrze, tym więcej energii ze sobą niesie.

 

Nie zwróciłeś uwagi ile jest tu na forum problemów z zaciekami i kapiącą wodą z wyrzutni.

 

Nie zauważyłem tego problemu u siebie.

 

Ty chcesz to powietrze puścić na parownik, który zimą ma temperatury ujemne.

Wymiennik ten będzie się non stop szronił.

O ile czujniki zdążą zareagować, będziesz miał permanentny defrost.

 

U mnie taki układ działa od listopada i co ciekawe, ani razu nie widziałem zaszronionych lameli. Zauważ, że zanim dojdzie do zaszronienia to najpierw dochodzi do kondensacji. Kondensacja pary to proces który produkuje potężne ilości energii, w szczególności, gdy powietrze wyrzucane z wentylacji ma 10oC i 99% wilgotności. Dopiero kolejnym etapem przemiany fazowej jest zamiana wody ze skondensowanej pary w lód, ale to kolejne potężne ilości energii.

Co ciekawe, nawet przy -16oC nie zaobserwowałem szronienia i jak to nazwałeś "permanentnego defrostu".

 

Najgorsza możliwość to zalodzenie lokalne (nie całego wymiennika) presostat niskiego ciśnienia tego nie wykryje, a lód zablokuje wentylator.

 

Czujnik temperatury zewnętrznej masz na lamelach jednostki zewnętrznej.

 

Wszystko by działało po twojej myśli, gdyby wentylacja nie wyrzucała z domu żadnej wilgoci.

 

Co ciekawe, miałem takie obawy przed takim montażem jednostki zewnętrznej. Jednak po zamontowaniu widzę, że to dość mocno teoretyczne spekulacje.

A może to dlatego, że moja klima nie pracuję non stop? Możliwe, że nawet nie dochodzi o zamrożenia, ponieważ klima, nawet przy -16oC załączała się dość rzadko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
[edit]

ale ta minimalna wymiana to widzę że jest 180m3/h.... chyba trochę za dużo, ponadto pobór prądu min. to 85W.. również nie powala..

 

ps. .jaką masz powierzchnie wentylowaną? gdzie go kupiłeś w takiej cenie?

 

He he,trochę za dużo.Zdziwiłbyś się jakie czytelnicy tego wątku mają kombajny na 130m2 (to moja pow użytkowa).Nie mniej niż 500m3/h,bo jak mnie poinformowała firma montująca reku,obowiązkowy jest 100% zapas na przewentylowanie :)

Po lekturze opisu reku,mieli ciągle uśmiech na twarzy,że to zabawka.

- Współpraca z okapem kuchennym (za pomocą stacji Netatmo (nadmierne stężenie CO2) i Fibaro (dzięki Bartek) można świetnie sterować prędkością wentylatorów)

- W standardzie FILTR KLASY F8!

- Automatyczna regulacja punktu pracy wentylatorów

opcjonalnie:

MOS-C1 - czujnik CO2

MSD-EAN1 – jonizator S-Plasma ion.

Po montażu,miny mieli już nieco inne.Po wyregulowaniu układu wg.bilansu,gość napomknał,że ciszej pracującego reku przy wydajności 250m3/h (deklarowane jest 260m3/h) nie montował.Nawet Aeris,którego mi polecał,jego zdaniem bardziej hałasuje.

Cena dla każdego (z 5-letnią gwarancją) kto ma wpis w PKD,że jest firmą od np. hydrauliki,dystrybutor Neoklima Kraków.

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan

 

Co ciekawe, miałem takie obawy przed takim montażem jednostki zewnętrznej. Jednak po zamontowaniu widzę, że to dość mocno teoretyczne spekulacje.

A może to dlatego, że moja klima nie pracuję non stop? Możliwe, że nawet nie dochodzi o zamrożenia, ponieważ klima, nawet przy -16oC załączała się dość rzadko?

Zaryzykowałbym takie rozwiązani,ale z możliwością (gdyby pojawiły się problemy) zmiany kierunku powietrza z wentylacji np.koniec wydechu zaopatrzony w skrętne kolano.W razie potrzeby kierujemy powietrze poza jednostkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za pomocą stacji Netatmo (nadmierne stężenie CO2) i Fibaro (dzięki Bartek) można świetnie sterować prędkością wentylatorów)

 

Takie czujniki CO2 powinny być 2 - salon i sypialnia. W fibaro ustawiasz algorytm, że przekroczenie kórego kolwiek zwiększa prędkość nawiewu.

 

Zaryzykowałbym takie rozwiązani,ale z możliwością (gdyby pojawiły się problemy) zmiany kierunku powietrza z wentylacji np.koniec wydechu zaopatrzony w skrętne kolano.W razie potrzeby kierujemy powietrze poza jednostkę.

 

W twoim przypadku może być tak jak opisuje John. U mnie klima pracuję jedynie jako CO i to w domu dobrze ocieplonym. Dodatkowo przy temperaturach minusowych dogrzewam 2h dziennie podłogę w salonie, co również skutecznie ogranicza czas pracy klimy. No i łazienkę mam ogrzewaną prądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he,trochę za dużo.Zdziwiłbyś się jakie czytelnicy tego wątku mają kombajny na 130m2 (to moja pow użytkowa).Nie mniej niż 500m3/h,bo jak mnie poinformowała firma montująca reku,obowiązkowy jest 100% zapas na przewentylowanie :)

Po lekturze opisu reku,mieli ciągle uśmiech na twarzy,że to zabawka.

- Współpraca z okapem kuchennym (za pomocą stacji Netatmo (nadmierne stężenie CO2) i Fibaro (dzięki Bartek) można świetnie sterować prędkością wentylatorów)

- W standardzie FILTR KLASY F8!

- Automatyczna regulacja punktu pracy wentylatorów

opcjonalnie:

MOS-C1 - czujnik CO2

MSD-EAN1 – jonizator S-Plasma ion.

Po montażu,miny mieli już nieco inne.Po wyregulowaniu układu wg.bilansu,gość napomknał,że ciszej pracującego reku przy wydajności 250m3/h (deklarowane jest 260m3/h) nie montował.Nawet Aeris,którego mi polecał,jego zdaniem bardziej hałasuje.

Cena dla każdego (z 5-letnią gwarancją) kto ma wpis w PKD,że jest firmą od np. hydrauliki,dystrybutor Neoklima Kraków.

 

mógłbyś coś więcej napisać odnośnie temp. nawiewu, sprawności, rzeczywistego poboru prądu itp. w odpowiednim wątku np tu:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?94269-Rekuperator-jakiej-firmy

Jestem na etapie zakupu urządzenia i dość mocno ten Samsung mnie zainteresował...

z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Takie czujniki CO2 powinny być 2 - salon i sypialnia. W fibaro ustawiasz algorytm, że przekroczenie kórego kolwiek zwiększa prędkość nawiewu.

Myślę o trzech.Salon,sypialnia dziecka i nasza :)

Ostatecznie można jeden zabierać na noc z salonu do sypialni.

Bartek,moduł zewnętrzny ma możliwość odczytu poziomu CO2?

 

W twoim przypadku może być tak jak opisuje John. U mnie klima pracuję jedynie jako CO i to w domu dobrze ocieplonym. Dodatkowo przy temperaturach minusowych dogrzewam 2h dziennie podłogę w salonie, co również skutecznie ogranicza czas pracy klimy. No i łazienkę mam ogrzewaną prądem.

Zaryzykuję.Musze tylko przemyśleć jak ukryć rurę z wydechu w elewacji na wys.2,5m,aż do jednostki naziemnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
mógłbyś coś więcej napisać odnośnie temp. nawiewu, sprawności, rzeczywistego poboru prądu itp. w odpowiednim wątku np tu:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?94269-Rekuperator-jakiej-firmy

Jestem na etapie zakupu urządzenia i dość mocno ten Samsung mnie zainteresował...

z góry dziękuje

 

Chętnie,jak zamieszkam ;) Założę jakiegoś wall pluga z Fibaro na zasilanie i prześlę ci dokładne dane dot,zużycia energii el.

Przy tych temp na zewnątrz i ok 1-2deg wewnątrz nieogrzewanego budynku,reku odpalam jedynie kiedy na zewnątrz jest plusowa temp.dla przewentylowania budynku-praca z otwartym by passem.Jedyne o czym mogę zapewnić na tę chwile,to bezszmerowa praca :)

Póki co odsyłam do wątku o tym reku,choć info nie uzyskasz tam zbyt wiele...

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?166065-Rekuperatory-SAMSUNGA

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe, miałem takie obawy przed takim montażem jednostki zewnętrznej. Jednak po zamontowaniu widzę, że to dość mocno teoretyczne spekulacje.

A może to dlatego, że moja klima nie pracuję non stop? Możliwe, że nawet nie dochodzi o zamrożenia, ponieważ klima, nawet przy -16oC załączała się dość rzadko?

Trzeba było od razu napisać, że ta klima nie pracuje.

 

Podobne rozwiązanie mam przetestowane ale na pompie P/W, która pracuje cały czas z efektem taki jak opisałem.

Edytowane przez _John
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a co sądzicie o wyrzutni żeby skierować ja do kotłowni żeby coś ogrzewało dodatkowo, w kotłowni mam wentylację grawitacyjną . Zimą bym miał zyski i zapachy ale znów latem nie będzie za gorąco? Jak mam tam chłodnice od ggwc?

 

Do zysków i zapachów dodaj jeszcze sporo wilgoci. Nadal chcesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan

W twoim przypadku może być tak jak opisuje John..

Bartek,próbowałbyś na moim miejscu z umieszczeniem jednostki PC przy "wydechu" z WM?

Twoja jednostka naścienna montowana po wykonaniu elewacji,czy przygotowane wcześniej mocowania?Zastanawiam się jak można zamocować taką jednostkę na 30cm styro na ścianie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek,próbowałbyś na moim miejscu z umieszczeniem jednostki PC przy "wydechu" z WM?

 

Nie wiem ... Jeśli już, to możliwością odsunięcia rury wentylacyjnej od jedn. zewn. klimy. Z tego co pamiętam to qubic ma tak zrealizowanąinstalację - wyrzuca powietrze z wentylacji na PC p-w.

 

Twoja jednostka naścienna montowana po wykonaniu elewacji,czy przygotowane wcześniej mocowania?Zastanawiam się jak można zamocować taką jednostkę na 30cm styro na ścianie....

 

Po. Montowana na 10cm styro, a ściana to BK.

W twoim przypadku jednostka zewnętrzna będzie chyba dwu wentylatorowa, tak ? To nie lepiej postawić ją na ziemi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam montowaną klimę na styro 30cm, wypuściłem 4 pręty gwintowane na etapie murowania, po zrobieniu elewacji, założem po 2 nakrętki skontrowane, a na to wspornik i kolejne nakrętki. Bałem się, że będą deformacje albo pęknięcia, ale nic takiego się nie dzieje. Klima oczywiście na podkładkach gumowych antywibracyjnych.

 

TwójPan, pisałeś, że nie lubisz jak coś szpeci ścianę. Jakbym teraz robił, to wsadził bym ją 1,5m dalej i 1m wyżej do kapliczki nad wejściem, kapliczka teraz zabudowana blachą od przodu. Zrobił był z frontu taką ażurową ładną i przewiewną atrapę. Dostęp do klimy, mógłybyć z zewnątrz i z poddasza w moim przypadku. Nie wiem jakie masz mozliwości, ale może to by było dobre rozwiązanie, albo coś w ten deseń...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...