Mawram 13.08.2009 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2009 dzieki za podpowiedź,czyli jednak 6 rurek fi 25 przepuszcze przez sciane fundamentowa i zrobie wyjscie w pom. gospodarczym, tam bedzie prosciej odpowietrzac i ewentualnie kontrolowac prace pętli.3 petle umiescze jednak miedzy ławami a nie pod ,ponieważ boję się osiadania budynku i uszkodzenia rur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panda 13.08.2009 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2009 U mnie wygląda to tak: http://www.ats.pl/~piotrw/gwc_1.jpg (na pierwszym planie baniaczek - pomysł Piczmana - do dolewania glikolu) http://www.ats.pl/~piotrw/gwc_2.jpg a to już pomysł na nalewanie i odpowietrzanie - wiadro z wklejoną rurą. Nalewamy do pełna, odpalamy pompę na najwyższym biegu i czekamy na bąbelki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mawram 13.08.2009 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2009 dzięki za fotki, bardzo przydatne,a można wiedzieć jak przepuściłeś rury przez fundament?w jednej osłonowej rurze? z izolacją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panda 13.08.2009 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2009 jak przepuściłeś rury przez fundament? w jednej osłonowej rurze? z izolacją? Prostokątny otwór, każda rura w osobnej izolacji (zaizolowane mniej więcej 2 metry poza ścianę budynku), ciasno obok siebie. Szczeliny uzupełniłem pianką do okien i na koniec tynk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mawram 13.08.2009 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2009 dzięki za pomocpzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 14.08.2009 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 panda dobra robota ! Mam nadzieję że już nikt nie spędzi na odpowietrzaniu kilku dni jak Ja,,, A reszta śpi? Do roboty ludziska bo Zima idzie , na fotki czekamy Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aawol 14.08.2009 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 szkoda że nie mam kanałów w domu - stoi sobie nieużywana studnia z kręgów na głębokość 19 metrów byłoby jak znalazł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mawram 14.08.2009 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 wodny1 mam opanowany:),dzięki Waszej pomocy; będzie wykorzystany głównie do podgrzewania podjazdu w zimie(ciekawe czy sie sprawdzi?)planuje dodatkowo wykonać GWC żwirowy w obrębie garażu dla WM;jak wcześniej kilka osób zauważyło zasypywanie fundamnetów żwirem zamiast paiskiem powoduje potanienie wykonanaia GWC -niewiele ale jednak.tak będzie u mnie:GWC w garażu 9x5x1 m czyli ok. 45-50m3( dom 750m3).czerpnia po stronie płn-wsch. -optymalne miejsce , od zachodu mam sąsiada prowadzącego intensnywne gospodarstwo rolne , więc odpada lokalizacja od zachodu.Reku będzie w pomieszczeniu gospodaczym.nie chce prowadzić przewodów wentylacyjnych z gwc na dużej odległości wewnątrz domu.to parametry niezmienne.od strony domu izolacja fundamentu 20cm styro+ folia.od strony zewnętrznej bez izolacji termicznej tylko folia.poziomo 10 cm styro + styropian poziomy ok 1,5 poza obrys fundamentu (poprawa funkcji GWC). folia wewnątrz garażu celem możliwowsci wykonania zraszania i zapobiegania zawilgocenia fundamentów.mam problem jak prawidłowo i optymalnie położyć rury doprowadzajace i odprowadzające do GWC i sama konstrukcja GWC.(założenie- czerpnia w miejscu zadanym, rury z GWC do reku jak najkrótszą drogą )na rysunkach poniżej załozyłem moim zdaniem najlepsze możliwe rowiązanie tj. rury na krótszych ściankach. rura doprowadzająca ok. 20m z kolankiem 90st.http://img44.imageshack.us/img44/5130/gwcwirowy.th.pnghttp://img269.imageshack.us/img269/8527/gwcwirowyprzekrj.th.png wątpliowści:czy nie lepiej wykorzystać dłuższe ściany?gdzie wykonać wejście do garażu?rura doprowadzająca 20m nie spowoduje wyraźnego zwiększenia oporu przy wejściu ok. 90 st.?rury w GWC chcę ułożyc ok 20-30 cm od dna poniewaz okresowo tj. 1-2 x na 2-3 lata woda gruntowa może podnosić się o taką wysokośc, dlatego podwyższenie ułożenia rur.poza tym zakładam ewentualną możliwość czasowego unieruchomienia GWC.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panda 15.08.2009 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 wodny1 mam opanowany:),dzięki Waszej pomocy; będzie wykorzystany głównie do podgrzewania podjazdu w zimie(ciekawe czy sie sprawdzi?) Podłogówka na podjeździe??? Skąd Ty takie temperatury tam chcesz wyciągnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mawram 15.08.2009 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 taki mam plan, zdaję sobie sprawę ,że niewielka różnica temperatur może wystarczyć na pokrycie strat przesyłowych i/lub dla skuteczności takiego rozwiązaniaalbo potrzebny długi czas albo podniesienie temperatutu np. pc.przy wymianie gruntu musiałem wykopać ok. 1-1,3 m do tego podniesienie gruntu o następny 1 m.zakup rurek pe jest niewielkim wydatkiem . kupiłem , położę rury a jak to wykorzystam w przyszłości to pokaże praktyka.myslałem aby położyć na podjeździe zamiast rurek pe, system kapilar tak jak w ogrzewaniu sufitowym.położyć na 5 cm styro 200, na to wykończenie na piasku. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
himlaje 16.08.2009 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Ja mam układ wodnego 1 na dwóch obwodach fi 25 ale łączenie tych dwóch obwodów jest zakopane w ziemi poza budynkiem, czyli dostęp do niego będzie zdecydowanie ograniczony. Do budynku wchodzą mi dwie rury fi 32 i jak będe napełniał układ glikolem to właśnie w te rury fi 32. Czy będe miał problemy z odpowietrzeniem, albo może być tak jak pisze panda, że glikol będzie płynął tylko po jednym obwodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mawram 16.08.2009 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 podnoszę moje zapytanie parę postów wyżej.jestem na etapie wykopów i chciałbym niepotrzebnie uniknąć ponownego kopania miejsca pod rurę doprowadzającą z czerpniponiżej inne wersje konfiguracji rur w obrębie złoża:http://img43.imageshack.us/img43/1092/gwczwirowy2.th.pnghttp://img299.imageshack.us/img299/8594/gwczwirowy3.th.pnghttp://img8.imageshack.us/img8/2269/gwczwirowy4.th.pngktóre rozwiązanie Waszym zdaniem będzie najoptymalniejsze łącznie z propozycją z posta powyżej?założenie ,że reku i czerpnia jest w miejscu zaznaczonym. najmniejsze opory układu, sprawność i uniknięcie prowadzenia przewodów doprowadzających do reku w pomieszczeniu garażu lub domudzięki z góry za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 16.08.2009 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 wg mnie:uno - wersja dryga czyli rura na całej długości i cała podziurkowanadue - rura nie 10 czy ileś nad dnem ale w połowie złoża jeśli chodzi o wysokość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mawram 16.08.2009 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 ... w wersji 2 nie wiem czy bliskość rury doprowadzającej i odprowadzającej nie ograniczy wydajności złoża. na większości wykonanych instalacjach widziałem że rury układacie na dnie wykopu. ja ze względu na niebezpieczeństwo zalewania podniose ok. 30 cm.najpierw drobny żwir potem wokół rury większy. wstępnie chciałem zrobić wersję z poprzedniego posta http://img38.imageshack.us/img38/3310/gwczwirowy1.th.png tylko bałem się zwiększonego oporu na wejściu do gwc - 90 st i słabego wykorzystania gwc poprzez krótsze ścianki. konstrukcyjnie jednak chyba najprościej.teraz juz sam nie wiem ,które rozwiązanie najlepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdk 16.08.2009 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Ja proponuję wersję trzecią tzn. rury ułożone wzdłuż najdłuższych boków i wyprowadzenia naprzeciwległe co pozwoli na wykorzystanie w pełni złoża i struga powierza będzie miała podobną długość do pokonania i tym samym takiej samen wymiany cieplnej. Osobiście właśnie mam tak zrobione... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mawram 16.08.2009 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Ja proponuję wersję trzecią quote] a wejście 180st nie będzie zbyt dyżym oporem? nie pamietam już ile przyjmuje się przy katch 90st.wątek przeczytałem cały rok temu i okazuje się,że człowiek ma pamięć krótką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdk 16.08.2009 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Ja tak zrobiłem właśnie, mam doprowadzenie rurą 160 a w GWC rura 200, nie bardzo jest jak ominąc te 180 st. Zresztą po drodze jeszcze mam kilka kolan 90st. ... ale myślę, ze będzie OK... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ogniowy 16.08.2009 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Ja proponuję wersję trzecią quote] a wejście 180st nie będzie zbyt dyżym oporem? nie pamietam już ile przyjmuje się przy katch 90st.wątek przeczytałem cały rok temu i okazuje się,że człowiek ma pamięć krótką Ja w swoim rurowym GWC dałem na wszystkie zakręty 90 st, trzy kolanka po 30 st. Hula jak ta lala.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ogniowy 16.08.2009 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Okopałeś się naprawdę porządnie! Pozycja nie do zdobycia! Z opisu wynika, że będzie bardzo dobrze. Spójrz na ten teren tak, jakby to był bojler takiej wielkości, że się w kadrze na raz nie mieści, a Ty właśnie wkładasz do niego wężownicę! Pospawać się tego nie da - to koparka! Ładny buforek. No, i stała w nim temperaturka rok cały! Pozdrawiam Adam M. Adamie drogi... Posiadając GWC rurowy, okazuje się że przy +30 wchodzi przed wentylatorem 16,5 st C, rury kanalizacyjne, po kilkunastu godzinach dochodzi do 17,2 max. Po podłączeniu do wodociągu pozostała mi studnia bita głebokości 24 m z temperaturą wody +8, co myslisz o wykonaniu studni chłonnej i podłaczeniu pompy do pozostałej studni i wykorzystaniu dodatkowo do schładzania poprzez wymiennik zastosowany przez Piczmana. Poza tym pomyślałem, że w przyszłości można ta studnię wykorzystać do PC, a na bierząco założyć wymienik i schładzać latem podłogówkę, w którą wyposażony jest cały dom. Jak myślisz, czy dokładać do GWC rurowego "chłodnicę" czy tylko zamontować cwymienik do schładzania podłogi?? Co będzie korzystniejsze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 16.08.2009 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Ja proponuję wersję trzecią tzn. rury ułożone wzdłuż najdłuższych boków i wyprowadzenia naprzeciwległe... yyy mi też o to chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.