Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Cyrkulacja CWU - Wór bez dna?


adam_mk

Recommended Posts

Witam

Odwołuję się do doświadczeń praktycznych forumowiczów.

Obieg cyrkulacyjny CWU to bardzo prosta i wygodna konstrukcja. Ale...

Byłem w kilku różnych obiektach (domach) bardzo starannie budowanych i wszędzie istnieje taka właściwość tej instalacji, że pozostawiona na noc w stanie załączenia wychładza wodę w zbiorniku. W zasadzie nie powinna, bo pojemność tej rurki cyrkulacyjnej jest nikła i nikt jej gołej do ściany nie pchał tylko opatulił pianką. Pobór ciepła przez ten obieg to kW!

Gdzie tkwi TEN diabeł? W których szczegółach?

 

Budowanie energooszczędnego domu z wymyślnymi instalacjami i dokładanie tam takiej "czarnej dziury cieplnej" wydaje mi się mało zachwycające.

Może temu szczegółowi trzeba się wspólnie przyjrzeć?

Ostanio miałem możliwość obejrzenia tego faktu z pomocą precyzyjnego ciepłomierza (tam, gdzie katuję solary i inne konstrukcje z jeszcze jednym zapaleńcem).

Pozdrawiam Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 525
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Czujnik ruchu? Ale gdzie?

Nie wiem jak u was alu u mnie mija kilka minut (kilkanaście?) żeby całkowicie wychłodzona instalacja zapełniła się ciepłą wodą pod wpływem cyrkulacji. Więc np. czujnik ruchu w łazience się nie sprawdzi...

 

Mam podobnie (czas przemieszania wody). Od jesieni cyrkulacja sterowana zegarem ale mechanicznym - elektroniczne są drogie, a tanie dość zawodne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kopnołem w mrowisko!

Powierzchnia w rurkach otulonych znaczenia nie powinna mieć. Wszyscy piszecie o zegarach, cyrkulacji załączanej tylko czasem a nie stale - czyli problem jest!

Jaka może być pojemność rury cyrkulacyjnej? 10litrów? To czemu tyle bierze?

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te otuliny na rurki sa grubości z pół centymetra, do tego rozciete w polowie. Jak to ma cokolwiek chronić?

My mamy i tak nieźle, bo rury puszczone są wzdłuż stropu piwnicy /tam temperatura nie spada poniżej 16 stopni. Ale sa tacy, którzy rurki puszczają ścianą zewnętrzną :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wynika, że powszechność popełniania tego błędu (brak skutecznej izolacji) usprawiedliwia wszystkich? - Tak?

 

To dla mnie sprawa wygląda tak:

Otuliny na rury stosowane do CO są wyrywaniem kasy z budujących. Mniej więcej izolują i pozwalają doprowadzić wodę do kaloryfera tak, żeby rura zasilająca była cieplejsza od powrotnej. Dadzą się sprzedać.

Do wody powinny być te czarne pianki chłodnicze z atestem -20 do + 90.

Rury CWU nie mogą oddawać ciepła "po drodze" bo zaczną wspierać CO kosztem temperatury zładu CWU. Ciepło w domu zostanie, ale w zbiorniku CWU nie. Funkcja jest źle realizowana! U WSZYSTKICH?! :o

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wody powinny być te czarne pianki chłodnicze z atestem -20 do + 90.

 

Jaką masz gwarancję, że te będą lepsze? Co daje ten atest? To, ze otulina funkcjonuje przy tych temperaturach, czy, że idealnie izoluje. Jeśli możnaby zrealizować funkcję bardzo skutecznej izolacji przez materiał o grubości 0,5 cm to by był stosowany do ocieplania domów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściany zewnętrzne ociepla się warstwą min. 10cm a rury 0,5cm... Czego więc się spodziewać po takiej izolacji? Albo inaczej... Jak wykonać (technicznie) warstwę 10cm wokół rurki 15mm??? Pamiętajcie też, że straty ciepła są wprost proporcjonalne do różnicy temperatur a CWU te kilkadziesiąt stopni ma.

Jaki współczynnik przenikania ciepła może uzyskać taka "koszulka" na rurze? Nie mam pojęcia... 5 W/m2K? 10?

Zalóżmy, że 5... Ktoś wyliczył, że 30mb rury to 2,7m2 więc dla temp. w pomieszczeniu 20 stopni a CWU 50 stopni mamy straty (teoretyczne - w praktyce wyższe) 405W na godzinę! Dobrze liczę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie nie o atest chodzi. Tamte pianki mają wszystkie pęcherzyki pełne, pozamykane. Normalne pianki tego nie mają.

Nikt mi nie wmówi, że nie da się tych rur zaizolować dobrze. Po prostu - tego nikt nie rozważał i nie robił dobrze.

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grubość izolacji powinna wynosić minimum 13 mm, ale rzadko który Inwestor się na to godzi,

izolacja o grubości 13 mm, zminiejsza straty ciepła w stosunku do rur nieiozlowanych o 82%,

izolacja o grubości 20 mm, zmniejsza te straty o 86%,

 

do adama_mk, ta czarna izolacja to izolacja nie z pianku poliuretanowej ale z kauczuku, różni się nie tylko kolorem ale i ceną, znacznie wyższą :evil:

jest przystosowana do znacznie wyźszych temperatur pracy i jest odporna na promienie UV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...