adam_mk 25.07.2006 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 WitamOdwołuję się do doświadczeń praktycznych forumowiczów.Obieg cyrkulacyjny CWU to bardzo prosta i wygodna konstrukcja. Ale...Byłem w kilku różnych obiektach (domach) bardzo starannie budowanych i wszędzie istnieje taka właściwość tej instalacji, że pozostawiona na noc w stanie załączenia wychładza wodę w zbiorniku. W zasadzie nie powinna, bo pojemność tej rurki cyrkulacyjnej jest nikła i nikt jej gołej do ściany nie pchał tylko opatulił pianką. Pobór ciepła przez ten obieg to kW!Gdzie tkwi TEN diabeł? W których szczegółach? Budowanie energooszczędnego domu z wymyślnymi instalacjami i dokładanie tam takiej "czarnej dziury cieplnej" wydaje mi się mało zachwycające.Może temu szczegółowi trzeba się wspólnie przyjrzeć?Ostanio miałem możliwość obejrzenia tego faktu z pomocą precyzyjnego ciepłomierza (tam, gdzie katuję solary i inne konstrukcje z jeszcze jednym zapaleńcem).Pozdrawiam Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 25.07.2006 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 u nas cyrkulacja działa w okreslonych godzinach. 6 - 8, 17 - 23. W soboty i niedziele cały dzień, w nocy nigdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafałek 25.07.2006 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 Mam cyrkulację i faktycznie wychładza znacznie wodę dla tego latem gdy tylko okresowo podgrzewam wodę cyrkulację mam wyłączoną. Wszystkie rury w piance.Co do strat to wydaje mi się, że nie chodzi o pojemność rurki tylko o relatywnie dużą powierzchnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 25.07.2006 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 Ja mam (coś jak majka) pompę od cyrkulacji podłączoną do takiego "wtykanego do gniazdka" cyfrowego programatora i zaprogramowane godziny kiedy obieg jest włączony. Oczywiście na noc wyłączony jest zupełenie a i w dzień chodzi to tylko np. 20 min/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lonly 25.07.2006 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 Ktoś tu kiedyś podawał ciekawe rozwiązanie włączania cyrkulacji czujnikiem ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 25.07.2006 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 Czujnik ruchu? Ale gdzie?Nie wiem jak u was alu u mnie mija kilka minut (kilkanaście?) żeby całkowicie wychłodzona instalacja zapełniła się ciepłą wodą pod wpływem cyrkulacji. Więc np. czujnik ruchu w łazience się nie sprawdzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafałek 25.07.2006 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 Czujnik ruchu? Ale gdzie? Nie wiem jak u was alu u mnie mija kilka minut (kilkanaście?) żeby całkowicie wychłodzona instalacja zapełniła się ciepłą wodą pod wpływem cyrkulacji. Więc np. czujnik ruchu w łazience się nie sprawdzi... Mam podobnie (czas przemieszania wody). Od jesieni cyrkulacja sterowana zegarem ale mechanicznym - elektroniczne są drogie, a tanie dość zawodne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 25.07.2006 09:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 No to kopnołem w mrowisko!Powierzchnia w rurkach otulonych znaczenia nie powinna mieć. Wszyscy piszecie o zegarach, cyrkulacji załączanej tylko czasem a nie stale - czyli problem jest!Jaka może być pojemność rury cyrkulacyjnej? 10litrów? To czemu tyle bierze?Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 25.07.2006 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 To czemu tyle bierze Bo żadna izolacja nie jest doskonała... Inaczej nikt nie wpadłby na pomysł cyrkulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 25.07.2006 09:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 To znaczy że ta, która powszechnie jest stosowana jest do du... - tak?To czemu nikt nie stosuje dobrej? Atawizm? Lubią złą? Taką jaką mieli przodkowie?Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 25.07.2006 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 te otuliny na rurki sa grubości z pół centymetra, do tego rozciete w polowie. Jak to ma cokolwiek chronić? My mamy i tak nieźle, bo rury puszczone są wzdłuż stropu piwnicy /tam temperatura nie spada poniżej 16 stopni. Ale sa tacy, którzy rurki puszczają ścianą zewnętrzną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafałek 25.07.2006 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 Powierzchnia w rurkach otulonych znaczenia nie powinna mieć. Przy 30mb rury to będzie około 2,7 m2 czy coś źle policzyłem. Jeśli nie to jednak jest znacząca powierzchnia a otulina rury ma ca 0.5 cm czyli niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 25.07.2006 09:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 Z tego wynika, że powszechność popełniania tego błędu (brak skutecznej izolacji) usprawiedliwia wszystkich? - Tak? To dla mnie sprawa wygląda tak: Otuliny na rury stosowane do CO są wyrywaniem kasy z budujących. Mniej więcej izolują i pozwalają doprowadzić wodę do kaloryfera tak, żeby rura zasilająca była cieplejsza od powrotnej. Dadzą się sprzedać. Do wody powinny być te czarne pianki chłodnicze z atestem -20 do + 90. Rury CWU nie mogą oddawać ciepła "po drodze" bo zaczną wspierać CO kosztem temperatury zładu CWU. Ciepło w domu zostanie, ale w zbiorniku CWU nie. Funkcja jest źle realizowana! U WSZYSTKICH?! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafałek 25.07.2006 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 Do wody powinny być te czarne pianki chłodnicze z atestem -20 do + 90. Jaką masz gwarancję, że te będą lepsze? Co daje ten atest? To, ze otulina funkcjonuje przy tych temperaturach, czy, że idealnie izoluje. Jeśli możnaby zrealizować funkcję bardzo skutecznej izolacji przez materiał o grubości 0,5 cm to by był stosowany do ocieplania domów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 25.07.2006 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 chyba nie ma gwarancji jakąs podobną otulinę zastosowalismy w "starej chalupie". Jest ona w zimie nie ogrzewana, woda została spuszczona, niestety jakis zaworek nie był szczelny. Na wiosne trzeba bylo kuć ścianę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 25.07.2006 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 Ściany zewnętrzne ociepla się warstwą min. 10cm a rury 0,5cm... Czego więc się spodziewać po takiej izolacji? Albo inaczej... Jak wykonać (technicznie) warstwę 10cm wokół rurki 15mm??? Pamiętajcie też, że straty ciepła są wprost proporcjonalne do różnicy temperatur a CWU te kilkadziesiąt stopni ma.Jaki współczynnik przenikania ciepła może uzyskać taka "koszulka" na rurze? Nie mam pojęcia... 5 W/m2K? 10?Zalóżmy, że 5... Ktoś wyliczył, że 30mb rury to 2,7m2 więc dla temp. w pomieszczeniu 20 stopni a CWU 50 stopni mamy straty (teoretyczne - w praktyce wyższe) 405W na godzinę! Dobrze liczę??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
damiang 25.07.2006 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 A ja polecam sterowanie cyrkulacją przez instalację alarmową. Można zdefiniować godziny kiedy ma chodzić a dodatkowo jak nikogo nie ma w domu (alarm uzbrojony) to całkiem zablokować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 25.07.2006 11:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 Mnie nie o atest chodzi. Tamte pianki mają wszystkie pęcherzyki pełne, pozamykane. Normalne pianki tego nie mają.Nikt mi nie wmówi, że nie da się tych rur zaizolować dobrze. Po prostu - tego nikt nie rozważał i nie robił dobrze.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jeżyk 25.07.2006 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 http://www.murator.com.pl/forum/viewtopic.php?p=785917&highlight=#785917 pisałem już troche o stratach cyrkulacyjnych c.w.u.- polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 25.07.2006 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2006 grubość izolacji powinna wynosić minimum 13 mm, ale rzadko który Inwestor się na to godzi, izolacja o grubości 13 mm, zminiejsza straty ciepła w stosunku do rur nieiozlowanych o 82%, izolacja o grubości 20 mm, zmniejsza te straty o 86%, do adama_mk, ta czarna izolacja to izolacja nie z pianku poliuretanowej ale z kauczuku, różni się nie tylko kolorem ale i ceną, znacznie wyższą jest przystosowana do znacznie wyźszych temperatur pracy i jest odporna na promienie UV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.