fenix2 23.11.2010 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 (edytowane) Zainteresowal mnie pomysl z cyrkulacja wlaczana na zadanie - ale pod pewnymi warunkami. http://www.ceneo.pl/2712917 Kolego ta pompa jest do C.O. Jakie zadanie ? Tu masz : http://www.ceneo.pl/2712939 Edytowane 23 Listopada 2010 przez fenix2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 23.11.2010 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 ja mam taką..... http://allegro.pl/wilo-star-z15-nova-pompa-cyrk-nowosc-tylko-4-5w-i1300832533.html nie ma sie co ogladac tylko robic cyrkulacje, woda ma isc od 100do 150% do góry... Witam, Nie podawajcie lików do 'alledrogo' po prostu lepiej podać nazwę produktu. Aukcja skończy się za kilka dni i już link będzie nieaktywny! WILO STAR-Z15 NOVA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdk 24.11.2010 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 Fajną pompę ma Leszno. Zużycie prądu 3W !!! Niestety cenę ma dość sporą bo ok 360zł. PS.Wersja ECO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdk 24.11.2010 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 A ja cały czas zastanawiam się co u mnie zrobić z cyrkulacją... Jeszcze nie mieszkam, ale instalacja położona, kotłownia też już wyposażona. Ostatnio byłem przekonany do dwóch rozwiązań sterowania cyrkulacją: 1. Cyrkulacja włączana gdy temp. na powrocie jest niższa od xx stopni. 2. Okresowe załączanie cyrkulacji z czasem pracy i postoju regulowanymi niezależnie. Ja planuję zrealizować niejako dwa założenia w jednym układzie. Założenia: - pompa ma działać tylko do czasu osiągnięcia zadanej temperatury na powrocie cyrkulacji - włączanie pompy zadaniowe Zasada działania - wchodząc do pomieszczenia uruchamiany jest przekaźnik sterujący pompą cyrkulacyjną. Jeśli temperatura powrotu cyrkulacji jest niższa niż zadana to zostaje uruchomiona pompa która pracuje dotąd aż osiągnie zadaną temperaturę. W przypadku gdy ponownie wystąpi żądanie włączenia pompy a temperatura będzie wyższa od zadanej to nie będzie włączana pompa by niepotrzebnie nie ganiać wody w układzie. Zastanawiam się czy nie wstawić jeszcze trymetru by wyłączał pompę po pewnym czasie np. 10-15 min od włączenia a nie osiągnięcia temperatury zadanej ze względu na brak ciepłej wody w zasobniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdk 24.11.2010 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 He he wszystko już przemyślane i banalnie proste. W kuchni okablowanie położone do czujki ruchu a w kibelku i w łazience dodatkowe przewody do włączników PS Cyrkulację (rury) mam zrobioną w układzie szeregowym tj. najpierw łazienka, później kibelek a następnie kuchnia i powrót do kotłowni. Kolejność akurat zgodnie z odległościami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 24.11.2010 12:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 Ciekawe czemu aż taką rzeźbę uprawiacie...Nie da się DOBRZE tej cyrkulacji wykonać?Zanim zaczniecie to już zakładacie, że ta instalacja będzie wykonana nogami i w pospiechu? Spieprzona?Czemu?Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 24.11.2010 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 robdk moim zadnie przekombinowane. Wystarczy czasówka i żądanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdk 24.11.2010 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 Czy ja wiem czy przekombinowane? Termostat jest tańszy od czasówki i kupiłem w komplecie z pompą. Działanie układu tylko tyle ile trzeba, niezależnie od pory dnia. Odnośnie wykonania instalacji to nie była robiona nogami Całość idzie w podłodze w warstwie ocieplenia środkiem tj, w wypalanych lutownicą kanałach w dolnej jak i w górnej warstwie styropianu. Odcinki w ścianach zresztą krótkie podejścia (dom parterowy) wykute głęboko i ocieplone pianką PUR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 24.11.2010 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 IMO jak termostat to nie czasówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdk 24.11.2010 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 Myślałem o timerze takim kilku minutowym jako zabezpieczenie przed brakiem ciepłej wody bo będzie wtedy pompa ganiać cały czas. Oczywiście jest to tylko opcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojciechcz 24.11.2010 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 Kolego ta pompa jest do C.O. Jakie zadanie ? Tu masz : http://www.ceneo.pl/2712939 1. Producent (Grundfos) podaje,ze pompy UPS nadaja sie rowniez do goracej wody uzytkowej 2. Pompa, ktora proponujesz w zamian ma mx wydajnosc 0.8m3/h - przeciez napisalem, ze chodzi mi uzycie pompy o jak najwiekszej wydajnosci, zeby ciepla woda doplynela do kranu jak najszybciej. Ja chcialem uzyc pompy o wyd. 10m3/h - w jaki sposob mam ja zastapic 0.8m3/h? Ponawiam pytanie: - jak myslicie, czy taka silna pompa nie bedzie powodowala dziwnych efektow w instalacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 24.11.2010 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 Skoro producent zezwala na CWU to zastosuj taką w czym problem? A tą co ja podałem to tak dal przykładu jak wygląda typowa pompa do cuw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 24.11.2010 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 Ja niestety nie mam zbyt dobrze ocieplonych rurek, a skuwać posadzki raczej nie mam zamiaru. Dlatego muszę wspomagać się "inteligentnym" systemem. Poprzednio pisałem o cyklicznym puszczaniu cyrkulacji, jednak ostatecznie również skłaniam się ku włączaniu na żądanie. Do tej pory nie rozważałem tego rozwiązania, bo nie podoba mi się włączanie cyrkulacji włącznikiem w łazience. Uważam, że to bez sensu. Natomiast wymyśliłem, że cyrkulacja będzie wyzwalana czujkami na korytarzu. Wydaje się to może nadmiarowe, ale moim zdaniem jest to rozwiązanie lepsze niż czujka w łazience (chyba że ktoś ma baaaardzo dużą łazienkę). Generalnie rozwiązanie będzie polegało na tym, że każde naruszenie czujki na korytarzu (dół lub góra) powoduje uruchomienie cyrkulacji na pewien czas (przepchnięcie ciepłej wody przez wszystkie rury, około 20sek.) i wyzwolenie blokady na 15 minut. W ciągu tego czasu naruszenie czujek na korytarzu będzie ignorowane. Po upływie 15 minut (czas dobiorę doświadczalnie) kolejne naruszenie czujek spowoduje jednorazowe włączenie cyrkulacji i uruchomienie blokady. Konfigurację już zmodyfikowałem, pozostaje wysłanie tego do centrali i przetestowanie. Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 24.11.2010 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 Ponawiam pytanie: - jak myslicie, czy taka silna pompa nie bedzie powodowala dziwnych efektow w instalacji? 10m3/h to 10000l/h a to daje 166,7l/min. Trochę dużo dla rury 1/2". Przy ciśnieniu 3 Bary a takie występuje w instalacjach domowych, przepływ przez rurę 1/2cala to około 90l/min. U Ciebie woda ma płynąć dwa razy szybciej więc pewnikiem jakieś dźwięki się pojawią. Ale na ile one będą upierdliwe tego Ci niestety nie powiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 25.11.2010 20:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Jak wszystkie rurki są naprawdę dobrze opatulone i obieg cyrkulacyjny praktycznie WCALE nie traci ciepła, to wystarczy byle jaka pompka ze śladową wydajnością.Ot, tyle, żeby woda w tej rurce nie stała...Będzie natychmiast ciepła woda w kranie i nie będzie strat ciepła (wychładzania bufora/zasobnika).A jak ktoś budował w pośpiechu i nogami - to teraz cierpi...Wtedy kombinuje - wyłączyć i nie załączać - czy płacić!TĘ decyzję musi podjąć sam.Ja doradzam tyle termiozolacji na etapie budowy, ile potrafi się tam zmieścić!Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 25.11.2010 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Ja doradzam tyle termiozolacji na etapie budowy, ile potrafi się tam zmieścić! Adam M. Jakie jest minimum przy którym straty będą nieodczuwalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 26.11.2010 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 30 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 26.11.2010 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 Dla rurki 1/2 cala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 26.11.2010 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 Ja mam coś koło 15 cm i odczuwam straty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 26.11.2010 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 Żeby ograniczyć straty proponuję założyć zawór 3D na wyjściu z zasobnika i ustawić na 50'C. Piczman te 15 to chyba jak masz rurki w podłodze rozprowadzone i to jeszcze 15/2 czyli 7.5cm z każdej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.