Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak tam działaja wasze gruntowe wymienniki itp?


Recommended Posts

Gość Jacek K.
Pytanie trochę bez sensu. Cegła, kamień, porotherm, drewno, plastik.... Każdy materiał jest izolatorem i akumulatorem jednocześnie, chodzi tylko o proporcje jednego do drugiego. Jak jakikolwiek materiał może być akumulatorem nie będąc izolatorem, to jest dopiero pytanie na które nie ma odpowiedzi :-)

Rozciągnąłeś pojęcie izolacji na wszystkie materiały? A czy wełna akumuluje ciepło? Filozofujesz, bo w domu ma być 20-22 stopnie,a sama budowla ma być jak najtańsza i wg tego trzeba dobierać izolatory i akumulatory, a nie wg proporcji powietrza w betonie. Co Ci po tym, jak Ci się ten Ytong zawilgoci?

 

Co do wilgoci, to podobnie jak z mostkami - trzeba przestrzegać technologi. Skoro zakładasz, że wilgoć z domu wchodzi w ścianę z Ytonga, to słusznym jest też założenie, że może ona wyjść z drugiej strony, o ile nie napotka odgrody w postaci tynku akrylowego lub styropianu ( z założenia technologii ma być tynk mineralny i ściana niedocieplana ).

Tak sądzę.

 

Skoro nie da się wyeliminiować mostków, a jednocześnie para wodna hula w przegrodzie, która od zewnątrz jest wychładzana, to w tej przegrodzie musi wykroplić się woda. Jak dasz z zewnątrz odpowiednio gruby styropian, to miejsce wykraplania wody przesuniesz do styropianu. Jak dasz za mało styro, to może się zdarzyć, że Ytong będzie miał szanse wyschnąć tylko latem i to do wewnątrz. Czy to taka wspaniała perspektywa mieć wilgotne ściany i izolację w ciągu zimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Gość Jacek K.
A wsp u-0.29 oznacza?Bo taki sie podaje dla ytonga 36.5 , chyba ze to tez klamstwo.

A podaje się w jakich warunkach i przy jakiej wilgotności materiału jest to 0,29? Czy to jest U dla bloczku 36,5 czy dla ściany z bloczków 36,5? Czy nadproża i ich okolice też będą miały taką przenikalność?

A moja instalacja wentylacji nadal gubi chłod z gwc i co mam biedny począć

z 15 st na 25 st to chyba za duża strata,.

Czy ocieplone kanały to za mało? ile wełny trzeba położyć na nich żeby było ok?centrala jest w kotłowni i jest ocieplona 3 cm jakiejs pianki to chyba ok.

Może ktoś pomoże?

Pytanie zasadnicze: skąd wiesz, że masz te 15 st. z gwc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kali
Pytanie trochę bez sensu. Cegła, kamień, porotherm, drewno, plastik.... Każdy materiał jest izolatorem i akumulatorem jednocześnie, chodzi tylko o proporcje jednego do drugiego. Jak jakikolwiek materiał może być akumulatorem nie będąc izolatorem, to jest dopiero pytanie na które nie ma odpowiedzi :-)

Rozciągnąłeś pojęcie izolacji na wszystkie materiały? A czy wełna akumuluje ciepło? Filozofujesz, bo w domu ma być 20-22 stopnie,a sama budowla ma być jak najtańsza i wg tego trzeba dobierać izolatory i akumulatory, a nie wg proporcji powietrza w betonie. Co Ci po tym, jak Ci się ten Ytong zawilgoci?

 

Wełna? A co to , wyjątek z Planety Krypton? KAŻDY materiał akumuluje ciepło, powietrze też i minerały też. A wełna to matriał mineralny wymieszany z powietrzem. Tyle, że akumulacja jest niewielka w porównaniu do ciężkich materiałów jak np. cegła.

 

 

Co do wilgoci, to podobnie jak z mostkami - trzeba przestrzegać technologi. Skoro zakładasz, że wilgoć z domu wchodzi w ścianę z Ytonga, to słusznym jest też założenie, że może ona wyjść z drugiej strony, o ile nie napotka odgrody w postaci tynku akrylowego lub styropianu ( z założenia technologii ma być tynk mineralny i ściana niedocieplana ).

Tak sądzę.

 

Skoro nie da się wyeliminiować mostków, a jednocześnie para wodna hula w przegrodzie, która od zewnątrz jest wychładzana, to w tej przegrodzie musi wykroplić się woda. Jak dasz z zewnątrz odpowiednio gruby styropian, to miejsce wykraplania wody przesuniesz do styropianu. Jak dasz za mało styro, to może się zdarzyć, że Ytong będzie miał szanse wyschnąć tylko latem i to do wewnątrz. Czy to taka wspaniała perspektywa mieć wilgotne ściany i izolację w ciągu zimy?

 

Ja w ogóle nie mówię jakimkolwiek styro na ścianie z Ytonga. Mówię o ścianie 1W, z której wykroplona w przegrodzie woda może wyjść jak weszła, tylko drugą stroną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kali
A wsp u-0.29 oznacza?Bo taki sie podaje dla ytonga 36.5 , chyba ze to tez klamstwo.

A podaje się w jakich warunkach i przy jakiej wilgotności materiału jest to 0,29? Czy to jest U dla bloczku 36,5 czy dla ściany z bloczków 36,5? Czy nadproża i ich okolice też będą miały taką przenikalność?

 

Nadproża w ścianie 1W wykonuje się na kilka sposobów, bądź jest to nadproże systemowe z betonu komórkowego zbrojonego, bądź lane z betonu oddzielone od warstwy zewnętrznej muru wełną mineralną.

W jednym i drugim przypadku u nadproża jest zbliżone do u ściany.No chyba, że mówimy o nadprożach spartolonych, ale spartolić można wszystko i w każdej technologii.

 

Sorry, coś mi nie wychodzą cytaty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jacek K.
Ja w ogóle nie mówię jakimkolwiek styro na ścianie z Ytonga. Mówię o ścianie 1W, z której wykroplona w przegrodzie woda może wyjść jak weszła, tylko drugą stroną.

No ale ja mówię :-) Zaproponowałem izolację z odpowiednio grubej warstwy styropianu pokazując że musi być właśnie nie za cienka (niektórym się wydaje, że skoro Ytong jest generalnie "ciepły" i tylko trochę za "zimny" to wystarczy dać trochę styropianu).

 

Poza tym to taka piękna teoria o tym wychodzeniu pary wodnej. Materiały porowate transportują wodę w każdą stronę a i też nie widzę powodu dlaczego para wodna miałaby wracać do pomieszczeń. W pomieszczeniu panuje okreslone ciśnienie dyfuzyjne i jest ono dużo większe niż na zewnątrz przy -10 st. C, nawet gdy tego pomieszczenia nie używamy. Beton komórkowy i owszem potrafi zmagazynować "uderzeniową" ilość pary wodnej np w kuchni podczas gotowania, ale magazynowanie odbyć się może dopiero przy jakiejś zewnętrznej barierze, której brak w ścianie 1W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, ja mam kanadyjczyka (szkielet stalowy) z poddaszem nieużytkowym.

Powiem tyle: dom praktycznie nie nagrzewa się przez ściany (od zewnątrz pokryte styropianem), całe nagrzewanie jakie ma miejsce to przez okna. Ponieważ nie ma poddasza to wewnątrz warunki są znośne o ile zamknie się drzwi i okna. Jeśli są otwarte to do domu wchodzi ogrzane powietrze z zewnątrz no i temperatura się wyrównuje. Za to wieczorem szybko można chłodne powietrze wpuścić do środka.

Podsumowując - nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy moim kanadyjczykiem a domami z porothermu czy BK które mają znajomi. Po prostu wydaje mi się że ściany z cienkiej warstwy ceramiki i tak nie są w stanie zakumulować jakiejś istotnej ilości ciepła. To co piszecie o kamienicach to prawda, ale tam są mury grubości 50 - 100 cm z litej cegły - takich murów to nikt w domach nie stosuje od dawna. Może jak ktoś ma lite cegły, silkę, i to w większej ilości, to zauważy różnicę. Ale i tak zakumulowane w takich ścianach ciepło prawdopodobnie rozproszy się po 3-4 godzinach.

Najgorzej jak zauważyłem zawsze jest na poddaszach. Niezależnie od tego z czego jest dom, tam zawsze w upały jest piekło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jacek K.
Pytanie zasadnicze: skąd wiesz, że masz te 15 st. z gwc?

ło matko z termometru ,a zkąd?

No to włóż też termometr w tych miejscach, gdzie wydaje Ci się, że przecieka ciepło do instalacji (rur) i będziesz wiedział, na których odcinkach się nagrzewa.

 

No to co z tą akumulacją i pojemnością i styropianem na ścianie 1w ytong?

Mianowicie? Ja nie twierdzę, że materiał akumulujący ciepło jednocześnie nie przepuszcza tego ciepła. Xella tak twierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kali

Najgorzej jak zauważyłem zawsze jest na poddaszach. Niezależnie od tego z czego jest dom, tam zawsze w upały jest piekło.

 

No właśnie, czemu wszyscy budują użytkowe poddasza? Ja doszedłem do wniosku, że najlepiej, jak dach jest nad głową, bo do tego służy. Do mieszkania lepiej służą ściany. Sprawdzą się lepiej niż poddasze i GWC :) Ale to już temat na oddzielną dyskusję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok włoże.Oglądałem taki film jak facet przechodził przez sciany , chyba francuski był , no to zasuwam z termometrem.

 

Ale czy moze ktos z forumowiczów , docieplał kanały z wełną w srodku , jak tak to ile trzeba je dodatkowo docieplić zeby było ok , i jak?Kanały sa nad poddaszem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w największe upały - ok 34C, temp powietrza nawiewanego do budynku wynosiła 22C i była równa temperaturze panującej w piwnicy.

 

Nawiew działał przez cały dzień, czasem w nocy, co powodowało, że temp w domu utrzymywała się długo w granicach 25C, dochodziła później do 26C po 3 tygodniach ciągłych upałów.

 

Dobrze, że upały już się skończyły, a urządzenie oceniam pozytywnie, tym bardziej, że działa również zimą, a koszt jego instalacji we własnym zakresie nie jest znaczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...