SławekD 02.08.2006 04:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2006 Właśnie stolarze robią mi schody drewniane na betonie. Schody dwu biegowe. Po położeniu pierwszego biegu okazało się że ostatni stopień będzie ok 2 cm niższy niż wszystkie . Jedyne rozsądne wyjście to podnieść posadzkę na półpiętrze o ok 16-18 mm i jednocześnie spowoduje to że stopnie na drugim biegu też będą równe Półpiętro ok 10 m2. Teraz kwestia podniesienia o te 16-18 mm. Posadzka na półpiętrze wylana jest dość równo, sprawdzałem na długiej poziomicy, odchyłki ok 1-2 mm na 3 m posadzki. Razem doszliśmy do wniosku że na posadzkę dam gąbkę taką pod panele na to płytę wiórową na nią jeszcze raz gąbka i panele. Jak sądzicie czy takie rozwniązanie jest do przyjęcia ? A może doradzicie jakiś inny sposób, może lepszy, tańszy itp ? Myślałem jeszcze o styropianie tylko nie ma takich wymiarów Wszelkie uwagi mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anpi 02.08.2006 04:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2006 Może lepiej wylewkę samopoziomującą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 02.08.2006 05:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2006 Może lepiej wylewkę samopoziomującą? Też o tym myślałem tylko woreczki małe i troszkę kosztowne Wyszło by tego 10-11 worków po 25 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 04.08.2006 04:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2006 Nikt nie miał podobnego dylematu Po wczorajszym pomiarze pomiędzy panelem na piance a stopniem wychodzi 15 mm różnicy. Na dziś dzień sądzę że dam 12mm płytę wiórową i pod to piankę 2mm i powinno być ok. Obawy mam tylko co do nierówności posadzki pod płytą dlatego nie wykluczam przykręcenia płyty kołkami do podłogi. Czy ktoś coś takiego już testował ??? Czy tak się da zrobić ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysztofh 04.08.2006 05:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2006 Jeżeli jest to 15mm różnicy to to powinno być zgubione przez stolarza przed układaniem schodów. Powiniem był wykonać pomiary i rozmierzyć stopnie aby uniknąć takiej właśnie sytuacji. Znacznie taniej będzie zniwelowac stopnie niz podnosić poziom całego piętra.Później możesz mieć problem z parkietem, który miejscowo może odrewać wylewkę, choć jeżeli będzie dobrze wykonana to nic takiego nie powinno się stać, ale realia są takie że partaczy to u nas dostatek i nigdy nie wiadomo gdzie coś schrzanią.Jeżeli ułożony jest jeden bieg to jeszcze można spocznik oraz pozostałe 6-7 stopni romierzyć i wypadnie po 2mm na stopiu mniej więc i tak nie jest to tragedia.Poza tym czy wiesz jaka będzie grubość parkietu na górze, bo to też trzeba wziąć pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 04.08.2006 09:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2006 Jeżeli jest to 15mm różnicy to to powinno być zgubione przez stolarza przed układaniem schodów. Powiniem był wykonać pomiary i rozmierzyć stopnie aby uniknąć takiej właśnie sytuacji. Znacznie taniej będzie zniwelowac stopnie niz podnosić poziom całego piętra. Później możesz mieć problem z parkietem, który miejscowo może odrewać wylewkę, choć jeżeli będzie dobrze wykonana to nic takiego nie powinno się stać, ale realia są takie że partaczy to u nas dostatek i nigdy nie wiadomo gdzie coś schrzanią. Jeżeli ułożony jest jeden bieg to jeszcze można spocznik oraz pozostałe 6-7 stopni romierzyć i wypadnie po 2mm na stopiu mniej więc i tak nie jest to tragedia. Poza tym czy wiesz jaka będzie grubość parkietu na górze, bo to też trzeba wziąć pod uwagę. Problem polega na tym że stopnie sa już wszystkie ułożone Ja miałem podobną koncepcję jak piszesz czyli zrobienie wszystkich równich stopni na całym biegu i tak było ustalone ze stolarzem. Niestety jak przyjechałem na budowę to został do ułożenia tylko ostatni stopień na pierwszym biegu i oczywiście komentarz "... inaczej się tego nie da ... ostatni stopień będzie o 2 cm niższy ..." Stąd decyzja o zrobienie wszystkich równych co wiąże się z podniesieniem półpiętra. A to wszystko przez to że stopnie betonowe nie były równe i trzeba by je skuć. Gdybym coś takiego usłyszał na początku to na bank bym skuwał i po sprawie bo i tak skuwania było co nie miara ale niestety stopnie już założone - co najważniejsze dobrze i wszystkie na obu biegach równe tylko pozostaje to podniesienie półpiętra Wszystko biorę pod uwagę bo na półpiętrze będą panele 7 mm dlatego myśałem jak już pisałem czyli na posadzkę dam gąbkę taką pod panele by wióróka nie leżała bezpośrednio na betonie, na to płytę wiórową 12 mm na nią jeszcze raz gąbka i panele. Wersja z masą samopoziomującą raczej odpada ze względów na koszty - 10 worków x 40 zł no i niebezpieczeństwo niekontrolowanego rozlewu masy po schodach na dół a wiórówka wyjdzie ok 200 zł. Czyli mam dylemat nie mały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysztofh 04.08.2006 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2006 No to masz niezły zgryz, bo do takiego rozwiązania musisz mieć idealnie równy jastrych, co nawet przy robionym z miksokreta nie zawsze się udaje.Myślałem o kosztach zrobienia wylewki + panele a alternatywą parkiet (bo wyższy i bez wylewki. Pewnie by wyszło na to samo a podłoga drwniana to drewniana.Z tymi panelami to jest tak, że jak ułożysz równo wcześniej płytę OSB nie będzie problemu, ale jak podłoże pod panele będzie nierówne to kiszka. I nie ma co się łudzić, że pianka to wyrówna. Owszem 1mm, ale większe nierówności odbiją się na trwałości podłogi panelowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr B. CDS 04.08.2006 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2006 Moją propozycją jest zostawienie tego Czy ktoś jak będzie chodził podnosząc nogi dostzreże nierówności 1,5 cm ? Wydaje mis ię ze nie. Wizuanie też pewnei mało jest dostrzegalne. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kulin 04.08.2006 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2006 SławekD jak masz taką sytuację to bym to przemyślał i dołożym bym te 200 zł na tą samopoziomującą, wtedy będziesz miał wszystko super, a płyty wiórowe, przypuszczam że jak dasz to tak jak mówisz, to może ta podłoga za bardzo "chodzić", wylewka samopoziomująca jest naprawdę super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 05.08.2006 16:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2006 Hm, hm i ciągle dylemat Jeszcze mam kilka dni na przemyślenia i poczytanie waszych porad A jeśli by się zdecydować na masę samopoziomujacą to jaką wybrać ?? Teoretycznie Atlas Sam 100 jest najtańszy bo ok 35 zł za worek 3o kg, z tego co się dowiedziałem. Co byście wy polecili ? A może jest coś jeszcze tańszego wartego polecenia ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
invx 05.08.2006 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2006 Atlas Sam jest OK. ale pomysl z plytami jest dobry, jesli tylko jastrych jest rowny. Pianka, OSB, pianka i panele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kuleczka 05.08.2006 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2006 Hm, hm i ciągle dylemat Jeszcze mam kilka dni na przemyślenia i poczytanie waszych porad A jeśli by się zdecydować na masę samopoziomujacą to jaką wybrać ?? Teoretycznie Atlas Sam 100 jest najtańszy bo ok 35 zł za worek 3o kg, z tego co się dowiedziałem. Co byście wy polecili ? A może jest coś jeszcze tańszego wartego polecenia ?? Wyrównywaliśmy poziom podłogi w salonie do poziomu holu o 2 cm za pomocą Atlasa właśnie. Masakra, po wyschnięciu podłoże było tak miękkie, że palcem można było bez problemy dziurę wyskrobać. Parkieciarz urwardzał to potam jakimś mocnym płynem, czy gruntem przed ułożeniem parkietu. Na razie jest dobrze, ale martwię się, że kiedyś parkiet (odpukać) zacznie odchodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Juras XR4Ti 06.08.2006 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2006 Witam Połóż płytę wiórową lub OSB najlepiej wodoodporną. Na to podkład i panele.Ja tak mam w korytarzu na poddaszu i jest OK. Nie bawił bym się w żadne wylewki... No i oczywiście pare kołków. Tak ze cztery na metr kwadratowy. pozdrawiam - Juras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 06.08.2006 20:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2006 Hm, hm i ciągle dylemat Jeszcze mam kilka dni na przemyślenia i poczytanie waszych porad A jeśli by się zdecydować na masę samopoziomujacą to jaką wybrać ?? Teoretycznie Atlas Sam 100 jest najtańszy bo ok 35 zł za worek 3o kg, z tego co się dowiedziałem. Co byście wy polecili ? A może jest coś jeszcze tańszego wartego polecenia ?? Wyrównywaliśmy poziom podłogi w salonie do poziomu holu o 2 cm za pomocą Atlasa właśnie. Masakra, po wyschnięciu podłoże było tak miękkie, że palcem można było bez problemy dziurę wyskrobać. Parkieciarz urwardzał to potam jakimś mocnym płynem, czy gruntem przed ułożeniem parkietu. Na razie jest dobrze, ale martwię się, że kiedyś parkiet (odpukać) zacznie odchodzić. Podejżewam że to dla tego że ta masa schnie wg producenta dwa tygonie Po jakim czasie od lania wchodził parkieciarz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 06.08.2006 20:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2006 Atlas Sam jest OK. ale pomysl z plytami jest dobry, jesli tylko jastrych jest rowny. Pianka, OSB, pianka i panele. Podłogę sprawdzałem poziomicą ok 1,5 m i w najgorszych miejscach odchyłki są ok 1-2 mm. Trochę się zastanawiam czy jak dam płytę ( tylko wiórówkę czy jak piszesz OSB która jest trochę sztywniejsza ale i droższa ) to czy chodząc mimo wszystko nie będzie odczucia uginania ??? Może faktycznie kilka kołków rozwiąże to. Na dzień dzisiejszy 85 % na korzyść płyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 11.08.2006 05:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2006 Już prawie kupuję.... ale .... czy wiórówkę czy może OSB. Różnica na m2 to niecałe 5 zł co da 50 zł globalnie. Czy warto dopłacić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kuleczka 11.08.2006 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2006 Hm, hm i ciągle dylemat Jeszcze mam kilka dni na przemyślenia i poczytanie waszych porad A jeśli by się zdecydować na masę samopoziomujacą to jaką wybrać ?? Teoretycznie Atlas Sam 100 jest najtańszy bo ok 35 zł za worek 3o kg, z tego co się dowiedziałem. Co byście wy polecili ? A może jest coś jeszcze tańszego wartego polecenia ?? Wyrównywaliśmy poziom podłogi w salonie do poziomu holu o 2 cm za pomocą Atlasa właśnie. Masakra, po wyschnięciu podłoże było tak miękkie, że palcem można było bez problemy dziurę wyskrobać. Parkieciarz urwardzał to potam jakimś mocnym płynem, czy gruntem przed ułożeniem parkietu. Na razie jest dobrze, ale martwię się, że kiedyś parkiet (odpukać) zacznie odchodzić. Podejżewam że to dla tego że ta masa schnie wg producenta dwa tygonie Po jakim czasie od lania wchodził parkieciarz ? Po ok. 2 miesiącach. Co jakiś czas badał wilgotność wylewki i dopiero po tym czasie można było kłaść perkiet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mmmad 11.08.2006 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2006 Hmmm... u mnie stolarz powiedzial, ze na polpietrze (spoczniku) da plyte OSB i na to schody. I na ta wysokosc przygotowalem wysokosc montazu oscieznicy.Teraz mowi, ze plyta OSB jest niepotrzebna. A mi oscieznica fruwa w powietrzu. I mysle, ze jednak dam OSB na spocznik. I zastanawiam sie, czy w drzwiach nie zrobie spadku, zeby nie podwyzszac pomieszczenia na polpietrze (20 m2). Mur w przejsciu ma 50 cm, wiec jest gdzie to zrobic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andk 11.08.2006 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2006 Jeśli już płyta - to OSB. Obie wieczne nie są, ale OSB poleży dłużej. Pomimo że niby ta płyta nie ma skąd podciągać wilgoci to jednak zawsze coś wciągnie lub dostanie się z zewnątrz. Płyta wiórowa po 10 latach wygląda różnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaskaa 11.08.2006 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2006 Nikt nie miał podobnego dylematu Po wczorajszym pomiarze pomiędzy panelem na piance a stopniem wychodzi 15 mm różnicy. Na dziś dzień sądzę że dam 12mm płytę wiórową i pod to piankę 2mm i powinno być ok. Obawy mam tylko co do nierówności posadzki pod płytą dlatego nie wykluczam przykręcenia płyty kołkami do podłogi. Czy ktoś coś takiego już testował ??? Czy tak się da zrobić ??? W pewnym momencie, jak policzyliśmy ile trzeba wydać na 2cm zaprawy samopoziomującej to stwierdziliśmy, że położenie najtańszej terakoty/ gresu na kleju ( w celu podniesienia poziomu) mogłoby okazać się tańsze. A może daj cienką warstwę samopoziomującej (taką aby tylko zniwelować nierówności) a na to (jak wyschnie) połóż płytę OSB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.