ferrus3101 04.08.2006 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2006 Na tarasie nie wykonano spadków.Cała powierzchnia ok.18m jest wylana w poziomie,taras ma 6mx3m .Nie moge podnieść podłoża zbyt wysoko.Mam pytanie,czy mogę użuć do tego '' Zaprawy wyrównujacej Atlasu'' Grubość warstwy wyniosłaby od 25mm do 5mm .Płaszczyznę ustawilbym na profilach tynkarskich.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radomik 05.08.2006 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2006 a nie możesz tych spadków nadrobić lekko klejem? Nie muszą być duże.Zaprawa samopoziomująca jest bardzo rzadka. Jak chcesz zrobić nią spadki? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1296028 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ferrus3101 05.08.2006 20:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2006 Ustawię listwy prowadzące tynkarskie,na zagruntowaną Unigruntem powiefzchnię naciągnę [ nie wyleję ] zaprawę wyrównującą Atlasu,taką do wyrównywania ścian pod glazurę,następnie po ustawionych listwach nadmiar zbiote łatą.W ten sposób uzyskam równa płaszczyznę .Powinno byc ok. Zwykła wylewka betonowa pewnie by się odparzyła i pokruszyła.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1296246 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
invx 05.08.2006 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2006 spadki powinny byz rzedy 1-2%, jak masz waski taras to faktycznie mozna to zrobic klejem, jak radzi poprzednik, ale przy klejeniu plytek zdecydowanie dobrze miec już wyprowadzoną płaszczyznę. Pomysł z zaprawa wyruwnująca jest OK, tylko odbrze przygotuj podłoże !, zagruntuj, a jesli mocno chlonne, nawet dwukrotnie, a przed samym wylewaniem zaprawy, zmocz powierchnie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1296267 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ferrus3101 06.08.2006 09:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2006 spadki powinny byz rzedy 1-2%, jak masz waski taras to faktycznie mozna to zrobic klejem, jak radzi poprzednik, ale przy klejeniu plytek zdecydowanie dobrze miec już wyprowadzoną płaszczyznę. Pomysł z zaprawa wyruwnująca jest OK, tylko odbrze przygotuj podłoże !, zagruntuj, a jesli mocno chlonne, nawet dwukrotnie, a przed samym wylewaniem zaprawy, zmocz powierchnie. Obawiam się że nalozenie 20 mm warstwy kleju byloby bardzo trudne ,kleje sa ciagnące i 2 cm warstwa mogłaby popękac.gd uzyje się zaprawy wyrównującej -nie samopoziomującej -można ją bez problemu sdciągnąć łatą . Ta jak wspomniałeś konieczne jest zagruntowanie podłoża.Bardzo dziękuję Twoją opinię na ten temat.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1296663 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mack 06.08.2006 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2006 Na tarasie nie wykonano spadków.Cała powierzchnia ok.18m jest wylana w poziomie,taras ma 6mx3m .Nie moge podnieść podłoża zbyt wysoko.Mam pytanie,czy mogę użuć do tego '' Zaprawy wyrównujacej Atlasu'' Grubość warstwy wyniosłaby od 25mm do 5mm .Płaszczyznę ustawilbym na profilach tynkarskich.Pozdrawiam. Atlas Ten 10 dopuszcz minimalna grubość warstwy 5 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1297158 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zezo 06.08.2006 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2006 Proponuję najpierw dobrze zaizolować, a zaizolować dobrze taras to jest sztuka i to jest temat nr 1, nie myśl że wystarczy tylko zagruntować. Co do spadku to zastanów się co można zrobić w tej sytuacji?? w/g mnie spadek jaki wyjdzie przy układaniu glazury taki bedzie on ma zapewnić raptem tylko odpływ wody, pewnie że ten spadek ma mieć 1-2 stopni jak pisze invx nawet czytałem gdziś że powinien mieć 3 stopnie , ale jakie masz wyjście??????? Jak już jesteśmy przy tych tarasach to też gdzieś czytałem że ta warstwa dociskowo-spadkowa powinna mieć odpowiednią grubość i na pewno nie było to 5 mm jak zamierzasz zrobić tylko więcej coś koło 3-4 cm i to w najcieńszym miejscu. Takwięc decyzja należy od Ciebie powodzonka Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1297218 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ferrus3101 06.08.2006 19:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2006 Proponuję najpierw dobrze zaizolować, a zaizolować dobrze taras to jest sztuka i to jest temat nr 1, nie myśl że wystarczy tylko zagruntować. Co do spadku to zastanów się co można zrobić w tej sytuacji?? w/g mnie spadek jaki wyjdzie przy układaniu glazury taki bedzie on ma zapewnić raptem tylko odpływ wody, pewnie że ten spadek ma mieć 1-2 stopni jak pisze invx nawet czytałem gdziś że powinien mieć 3 stopnie , ale jakie masz wyjście??????? Jak już jesteśmy przy tych tarasach to też gdzieś czytałem że ta warstwa dociskowo-spadkowa powinna mieć odpowiednią grubość i na pewno nie było to 5 mm jak zamierzasz zrobić tylko więcej coś koło 3-4 cm i to w najcieńszym miejscu. Takwięc decyzja należy od Ciebie powodzonka Taras ten nie jest połozony nad żadnym pomieszczeniem,sądzę więc że izolacja nie jest potrzebna,nie mogę rownież podnosic podłoza więcej niż 30 mm,ze względu na drzwi ,tak więc możliwości manewru są niewielkie.Bardzo dziękuje za wszelkie porady.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1297316 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zezo 07.08.2006 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2006 ferrus3101 napisał Taras ten nie jest połozony nad żadnym pomieszczeniem,sądzę więc że izolacja nie jest potrzebna, zrobisz jak zechcesz, ale wiedz jedno czy nad pomieszczeniem czy nie, jeżeli jest wylana płyta betonowa izolacja jest zalecana a wręcz konieczna, dziwne rzeczy dzieją się z betonem gdy zawilgotnieje, ale decyzja należy do ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1298712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafallogi 08.08.2006 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2006 Co to za zaprawa wyrównująca? Nadaje sie na zewnątrz? Spadek na kleju możesz zrobic klejem (na tarasy i ogrzewanie podłogowe)Atlas CAL N- możesz kleić do 2-ch cm spokojnie i nie ma dużego skurczu (nie zasysa płytek) tak jak Plus. Powodzenia. A swoja drogą to powinien być zalany chudziak, na to papa, która stanowi warstwę poślizgową dla pracującej płyty betonowej, na papie wspomniana płyta ze spadkami, na płycie warstwa izolacji przeciwwilgociowej np. folia w płynie w 2-ch warstwach i dopiero na tym kleimy płytki na klej elastyczny i mrozoodporny. O odpowiednim odwodnieniu płyty już nie wspominam a często się o tym zapomina i taras staje sie po 2, 3 latach kolosem na glinianych nogach, bo okazuje się że podmurówka jest zawilgotniała, zaczyna pękać, opada tynk... i pomimo mocnej i pięknie wykonanej płyty nasz taras zaczyna chylić się ku upadkowi. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1299714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaskaa 08.08.2006 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2006 Na tarasie nie wykonano spadków.Cała powierzchnia ok.18m jest wylana w poziomie,taras ma 6mx3m .Nie moge podnieść podłoża zbyt wysoko.Mam pytanie,czy mogę użuć do tego '' Zaprawy wyrównujacej Atlasu'' Grubość warstwy wyniosłaby od 25mm do 5mm .Płaszczyznę ustawilbym na profilach tynkarskich.Pozdrawiam. Nie! nie! nie! Miałam problemy z wylewkami w domu. Panowie użyli tej zaprawy na większe powierzchnie i wszyskoo popękało. Producent (atlas) nie zaleca stosowania zaprawy wyrównującej na powierzchnie większe niż 1m2! Trzeba w tych przypadkach stosować Terplan N (2-10mm) lub Terplan R (10 -50?? mm) lub SAM xxx (nie pamiętam który). Ale uwaga to dotyczy wyłacznie pomieszczeń wewnętrznych. Na zewnątrz nie znalazłam żadnej zaprawy Atlasa. Za to znalazłam Ceresit CN 76 (cytat ze strony "...Zaprawa Ceresit CN 76 przeznaczona jest do bezpośredniego wylewania na stropy lub podłoża betonowe. Można z niej wykonywać posadzki użytkowe lub warstwy wyrównujące pod posadzki, np. z płytek ceramicznych. Materiał może być stosowany wewnątrz i na zewnątrz budynków. Posadzki wykonane z CN 76 grubości od 6 do 50 mm są odporne na duże obciążenia mechaniczne i ścieranie..."). Niestety worek 25kg to wydatek około 80zł! I jeszcze jedna ważna rzecz. Konieczne dobre wysprzątanie powierzchni i zagruntowanie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1299821 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
invx 08.08.2006 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2006 jesli pod plyta tarasowa nie ma zadnych pomieszczen, to jej izolacja nie jest rzecza konieczna. Trzeba tylko zadbac o dobre przyklejenie pkladziny poprzez klejenie podwujne, czyli smarowanie zarowno podloza jak i plytki (przy samrowaniu pojedynczym robia sie wolne miejsca w ktore w tym przypadku moze wniknac woda) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1300449 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ferrus3101 09.08.2006 17:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 Na tarasie nie wykonano spadków.Cała powierzchnia ok.18m jest wylana w poziomie,taras ma 6mx3m .Nie moge podnieść podłoża zbyt wysoko.Mam pytanie,czy mogę użuć do tego '' Zaprawy wyrównujacej Atlasu'' Grubość warstwy wyniosłaby od 25mm do 5mm .Płaszczyznę ustawilbym na profilach tynkarskich.Pozdrawiam. Nie! nie! nie! Miałam problemy z wylewkami w domu. Panowie użyli tej zaprawy na większe powierzchnie i wszyskoo popękało. Producent (atlas) nie zaleca stosowania zaprawy wyrównującej na powierzchnie większe niż 1m2! Trzeba w tych przypadkach stosować Terplan N (2-10mm) lub Terplan R (10 -50?? mm) lub SAM xxx (nie pamiętam który). Ale uwaga to dotyczy wyłacznie pomieszczeń wewnętrznych. Na zewnątrz nie znalazłam żadnej zaprawy Atlasa. Za to znalazłam Ceresit CN 76 (cytat ze strony "...Zaprawa Ceresit CN 76 przeznaczona jest do bezpośredniego wylewania na stropy lub podłoża betonowe. Można z niej wykonywać posadzki użytkowe lub warstwy wyrównujące pod posadzki, np. z płytek ceramicznych. Materiał może być stosowany wewnątrz i na zewnątrz budynków. Posadzki wykonane z CN 76 grubości od 6 do 50 mm są odporne na duże obciążenia mechaniczne i ścieranie..."). Niestety worek 25kg to wydatek około 80zł! I jeszcze jedna ważna rzecz. Konieczne dobre wysprzątanie powierzchni i zagruntowanie Znam zaprawę Ceresit CN 76,ktorej cena niestety jest bardzo wysoka biorąc pod uwage potrzebne spore ilośći tego materialu.Zaryzykuje i zastosuję Atlas,zwrócę uwagę tylko na odpowiednie dozowanie wody przy mieszaniu , oraz bardzo dokładnie przygotuje podłoze.Pozdrawiam i serdeczne dzięki za wszelkie rady i uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1302250 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adamski 11.08.2006 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2006 Witam jesli pod plyta tarasowa nie ma zadnych pomieszczen, to jej izolacja nie jest rzecza konieczna. Trzeba tylko zadbac o dobre przyklejenie pkladziny poprzez klejenie podwujne, czyli smarowanie zarowno podloza jak i plytki (przy samrowaniu pojedynczym robia sie wolne miejsca w ktore w tym przypadku moze wniknac woda) Czyli mam rozumieć z powyższego że w moim przypadku (taras wylewany na gruncie) wystarczy zagruntowanie podłoża, klej i płytki? Czy lepiej dać jeszcze folię w płynie? Pozdrawiam Adamski Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1305204 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafallogi 11.08.2006 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2006 Płyta powinna mieć izolację hydro, aby przedostająca się woda wgłąb tarasu nie niszczyła samej płyty oraz jego ścian od wewnątrz.Ściany pęcznieją od wilgoci podczas mrozów. Oczywiście można zrobić na nich od wewnątrz obrzutkę i kilkakrotnie pomalować np. izolbetem- wtedy można by pokusić się o niezrobienie górnej izolacji hydro. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1305282 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ferrus3101 11.08.2006 18:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2006 Płyta powinna mieć izolację hydro, aby przedostająca się woda wgłąb tarasu nie niszczyła samej płyty oraz jego ścian od wewnątrz.Ściany pęcznieją od wilgoci podczas mrozów. Oczywiście można zrobić na nich od wewnątrz obrzutkę i kilkakrotnie pomalować np. izolbetem- wtedy można by pokusić się o niezrobienie górnej izolacji hydro. Nie rozumiem w jaki sposób woda miałaby się dostac pod płytki,przecież np.gresy nie przepuszczą wody,a spoina gdy jest dobrze połozona i pociągnięta impregnatem też powinna nie przpuszczać wilgoci .Moze wyjasnisz?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1305646 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adwalk 12.08.2006 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2006 Taras - pogoda jak ostatnio.Latem + 30 C powietrze, nagrzana słońcem płytka jeszcze więcejZimą - 30 CKażdy materiał ma rozszerzalność cieplną.Latem płytki maksymalnie się rozserzają, zimą kurcza.Im większa płytka tym zakres ruchu wiekszy.Zawsze w końcu pęknie na granicy płytka/spoina podczas kurczenia się płytki.W powstałą szczelinę dostanie się woda... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1306170 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JackD 12.08.2006 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2006 Taras - pogoda jak ostatnio. Latem + 30 C powietrze, nagrzana słońcem płytka jeszcze więcej Zimą - 30 C Każdy materiał ma rozszerzalność cieplną. Latem płytki maksymalnie się rozserzają, zimą kurcza. Im większa płytka tym zakres ruchu wiekszy. Zawsze w końcu pęknie na granicy płytka/spoina podczas kurczenia się płytki. W powstałą szczelinę dostanie się woda... jak zawsze wejdzie. to po hu...steczkę usczelnuiania. spoiny elastyczne. kleje i płytki mrozoodporne... połozyć gumolit i tyle..... echhh coś ściemniasz. albo masz zły humor Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1306275 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adwalk 12.08.2006 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2006 Napisałem by zburzyć wiarę, że płytki sa trwałą izolacją przeciwwodną.- Płytki mrozoodporne by po pierwszej zimie nie zmiatać kawałków płytek oderwanych od ich powierzychni przez zamarzającą wodę.- Klej elastyczny by płytka mogła się rozszerzać i kurczyć wraz ze zmianami temperatury nie odrywając się od podłoża- Spoina elastyczna by skompensować ruchy płytki. I jeżeli pod tarasem jest pomieszczenie to pod posadzką z płytek musi być izolacja przeciwwodna bo będzie ciekło na pewno - jest to tylko kwestią czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1306298 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacek70 12.08.2006 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2006 masz bok 3 m ,spadek 1,5% to 4,5 cm od ściany do 0 przy końcu tarasu. trzeba to uszczelnić bo już po pierwszej zimie pozbierasz płytki razem z tą zaprawą wyrównującą. Klejem nie rób spadków bo są to produkty cienkowarstwowe do 5 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/58738-spadki-na-tarasie/#findComment-1306612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.