Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

PANELE CLASSEN - wątek zbiorczy: opinie, kolory, sposób montażu, uwagi


Gość

Recommended Posts

Drewno jest lepszym magazynierem ciepła od kafli, ponieważ w drewnie znajduje się woda.

Czy nazwiemy to izolatorem czy inaczej nie ma większego znaczenia. Drewno potrafi zatrzymac w sobie ciepło znacznie dłużej niż kamień (kafelka)

napewno siedziałaś latem na kamieniu -przyjemny chłód do czasu, jeżeli zbyt długo następuje oddawanie ciepła z organizmu do kamienia staje się takie siedzenie nieprzyjemne. Tak się nie dzieje w przypadku styropianu -chroni przed stratą ciepła, podobnie zachowuje się drewno choc nie aż tak. Na drewnie

Z Twojego postu wynika,że będą to jednak kafle.

To co ja pisałem dotyczyło różnicy między drewnem a laminatem na ogrzewaniu podłogowym.

Oczywiście kafelka ma najniższy opór przenikania ciepła i trudno drewnu czy nawet laminatowi konkurowac z opłacalnością posadzki z kafli na ogrzewaniu podłogowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months później...
  • Odpowiedzi 125
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam,

 

Czy ktoś z Was drodzy forumowicze ma może u siebie w domu panele jak w temacie ? Bardzo zalezy mi na tym żeby zobaczyc jak sie prezentują na podłodze. W Łodzi nie ma ich w żadnym z miejsc, w których sprzedają Classena, mogę kupić przez Internet ale najpierw wolalabym chociaz podpatrzeć jak się np komponuja z meblami, kolorami ścian itp.

 

Z góry wielkie dzięki

Pozdrawiam wszystkich :)

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłam do regionalnego przedstawiciela Classena i wskazał mi punkt gdzie mogłam zobaczyć Zebrano Matadi - i UWAGA - są znacznie ciemniejsze niz na zdjeciach. Po ostatecznym namysle , wypożyczeniu kilku paneli i przymiarce do okien w domku zdecydowaliśmy się na Listone Bianco Classena.

 

Pozdrawiam

K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • 1 month później...
witam czy ma ktoś może panele classena zebrani matadi bardzo chciałabym zobaczyć te panele na zdjęciu u kogoś ponieważ chciałabym je kupić do salonu czy będą pasowały do nowoczesnego salonu?jak myślicie?

Witaj,

Też miałam ochotę na te panele, był problem ze znalezieniem ich w sklepie ale jak w końcu się udało to okazało się , że są inne niż na zdjęciach, ciemniejsze, bardziej "drewniane" - ostatecznie - tez do nowoczesnych wnetrz- wzielismy listone bianco :)

Pozdrawiam

K.

 

http://forum.muratordom.pl/panele-classen-city-zebrano-matadi,t166083.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months później...
Po ostatecznym namysle , wypożyczeniu kilku paneli i przymiarce do okien w domku zdecydowaliśmy się na Listone Bianco Classena.

 

i bardzo dobry wybor - do nas wlasnie dojechaly nasze bianco i sa suuuuper. mam nadzieje ze skoro to AC4 to w przedpokoju sprawdza sie idealnie. a jak sie sprawuja Twoje po roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

Witam,

 

zamówiłem panele w jednej ze śląskich firm razem z montażem w cenie.

Firma przyjechała, panele położyła i mam pewne problemy:

 

tak jak na zdjęciu, krawędzie zaczynają odchodzić.

 

22122011661.jpg22122011662.jpg22122011663.jpg

 

Znam przypuszczalne problemy, jak i nie zgodności prac montażystów względem instrukcji paneli z opakowania oraz dobrym praktykom z Internetu. Teść był i obserwował cały montaż, dawał dobre rady, bo sam niejednokrotnie montował panele, ale Panowie mówili, że tak ma być i wiedza lepiej.

 

Ale mimo to proszę użytkowników doświadczonych o wskazanie potencjalnych przyczyn występowaniu coraz to większej liczby takich przypadków jak na zdjęciu?

 

folia paroizolacyjna jest w całym mieszkaniu, maty jakieś ekopor zielone pod panelami i na to panele.

 

Za odpowiedzi i podpowiedzi dziękuję, jak na razie kilku znajomych doświadczonych wskazuje, FUSZERKĘ przy montażu.

Zaznaczam, podłoga ma ok miesiąca (kilka tygodni od położenia, mieszkanie puste ogrzewane, nie zamieszkane, jak to powiedzieli montażyści, podłoga powinna się ułożyć , więc dałem jej dużo czasu ;) ), nic ciężkiego się po niej nie nosi, od Tygodnia jak się wprowadzamy w kapciach rodzina 3 osobowa chodzi, brak obciążeń, normalne użytkowanie, żadnych zalań, problemy występują w każdym pomieszczeniu.

 

Dodatkowo powiem: przed montażem brak pomiaru u mnie, od razu przyjechali i montowali Panele.

Panele falują i skrzypią, tak jakby były w powietrzu ;).

Gdzieś wyczytałem, że panele powinny 24/48 godzin wcześniej przywiezione, odleżeć w temp. mieszkania i dopiero zmontowane...

 

Proszę o podpowiedzi, reklamację do firmy zgłosiłem, serwisant ma się kontaktować.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez gezzini
dodatkowe info.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

w każdej paczce znajduje się instrukcja montażu i na pewno są w niej określone wytyczne prac montażowych takiej podłogi.

Np:

-ile powinna wynosić dylatacja przy ścianach(minimum 8mm)

-jak długą podłogę można układać w ciągu(zdaję się że 8mb)

-dopuszczalne nierówności (2mm na metrowej łacie)

-na pewno czas tzw leżakowania (48h)

-wytyczne dotyczące podkładu (i tu wydaje mi się że calssen dopuszcza podkład o maksymalnej grubości 3mm a ekopor jest produkowany w 4mm 5,5,mm i 7mm grubości,)

mogę się delikatnie mylić w niektórych punktach ale te wartości będą zbliżone, każdy producent ma jakieś tam swoje uwarunkowania.

 

Czy winny jest montaż?

wydaje mi się że tak, ale musisz podać więcej info. aby wydać OSĄD SKAZUJĄCY:D

przede wszystkim napisz jak się mają szczeliny przy ścianach, jak duże są powierzchnie, no i czy te uniesione krawędzie są od samego początku czy pojawiają się w trakcie użytkowania.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

krawędzie zaczęły się pojawiać po montażu, nie zauważyłem ich w dniu montażu, po montażu w mieszkaniu prawie nikt nie był, ale mieszkanie było non stop ogrzewane 20 stopni.

Potem przychodzimy, chcemy się wprowadzać i co pomieszczenie patrzymy, a tu takie buble.

 

Poradźcie, czy te panele to jakiś bubel, czy ekipa montażowa to katastrofa?

 

Teść będąc przy montażu zauważył, co wg niego jest nie tak, ale montażyści mówili, że tak ma być:

 

- folie podkładowe nie są połączone taśmą i prawdopodobnie nie nachodzą na siebie na szerokość 20 cm zakładki, a mniej.

- panele nie powinny być dobijane, a dobijali je rękami - coś mi się wydaje że te wszystkie buły na krawędziach związane są z wbijaniem dłońmi/pięściami.

- panele podobno powinny być wciskane przez np. 2 osoby, gdy jeden pas paneli jest np. dłuższy i zaginane i wciskane, a tu montażyści wsadzali jeden panel, potem następny był wciskany w ten obok i ten z przodu, mam nadzieje, że rozumiecie, czyli nie pasami, a panel po panelu.

- podobno podkłady powinny być układane w kącie 45stopni, a te były równolegle.

- ten ekopor strasznie twardy i nie wiem jaką funkcję pełni, moim zdaniem lepszy byłby taki jak chciałem podkłady gumowane/piankowe, a nie takie coś.

- delikatne nierówności były, ale montażyści nie wskazali żadnych przeciwwskazań, jedynie zabezpieczyli się, bym podpisał papier, że zgadzam się na nierówności, bo podobno wszędzie są nierówności i każdy podpisuje. Nie wskazali mi najmniejszych problemów z panelami oraz skrzypieniami i innymi problemami, bo bym zrezygnował z montazu. Wcześniej, jak zamawiałem w firmie, miałem okazję porozmawiać z montażystami i powiedzieli, że najwyżej da się dodatkowe materiały by wyrównać. Zaznaczam, że firma nie wysłała do mnie nawet na pomiar dokładny montażystów, zaufała tylko temu co podałem, czyli metraż...

 

Nie wiem czy taki tok spraw jest prawidłowy, ja jestem jedynie klientem, który zaufał firmie i postępował wg ustaleń, teraz nie jestem zadowolony, bo gdy widzę problemy jakie występują odnoszę wrażenie kompletnej fuszerki, braku inwencji by ewentualnych problemów nie było, byle na metry i do domu...

Proszę o porady specjalistów, doświadczonych co i jak powinienem zrobić, jak na razie zgłosiłem reklamację i serwis ma być do 2 tygodni...

Zbieram argumentację, bo panele moim zdaniem sąd o wymiany (brak uszkodzeń z naszej strony, raz tylko ale to już po wycierana na wilgotno była podłoga, żadnych zalań itp.), proszę o porady.

 

Pozdrawiam

 

Dodatkowe informacje:

mieszkanie 88m2, 3 pokoje, przedpokój, kuchnia, wszystko prostokąty, problemy występują w każdym pomieszczeniu, dylatacje wydają się być właściwe.

Co jest winne?

Edytowane przez gezzini
dodanie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witajcie,

 

jakaś drobna paranoja, kierownik serwisu nie zadzwonił, odpisał, że odpowiedź na reklamację wysłał Pocztą.

Nic takiego do mnie nie dotarło, czekam... tylko zastanawiam się, co tam mógł napisać, skoro żaden serwisant nie był nawet zobaczyć na żywo uszkodzeń, problemów.

 

Coś czuję, że firma będzie robić problem, wykręcać się bo widać na zdjęciach ewidentnie problem dobijanych paneli rękoma lub narzędziami... Jasnym jest, że powinni wymienić panele i zmontować je zgodnie z instrukcją lub zostawić jak jest i zwrócić pieniądze za podłogę. Poczekam jeszcze kilka dni, potem zacznę dochodzić swoich praw, a że świadków montażu, sąsiadkę, która była ze skargą u mnie, gdy dobijali cały dzień podłogę albo narzędziem albo pięściami, mam, zatem powinno być łatwo i szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Treść pisma w odpowiedzi na moją reklamację:

 

"

dotyczy: zgłoszenia reklamacyjnego z dnia 21-12-2011

do zlecenia 4097/2011

 

W odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne paneli podłogowych oraz na podstawie dokumentacji w postaci operatu po skończonym montażu z podpisem osoby odbierającej montaż.

Uprzejmie informujemy, że zgłoszenie zostało określone, jako niezasadne.

Potwierdzeniem jest podpis klienta po zakończonym montażu o prawidłowo wykonanej usłudze bez zastrzeżeń.

Ponad to przypominamy, iż montaż został wykonany na nierównym podłożu co wiąże się z utratą gwarancji na panele oraz na montaż. Potwierdzeniem jest podpis klienta na operacie po zakończonym montażu.

 

W związku z powyższym Pana roszczenia uznaję za bezzasadne.

"

 

Proszę o informacje, czy to jakiś śmiech na sali?

Jak coś wyszło po montażu, to jak mogłem widzieć te kwiatki (krawędzie odchodzące), w dniu odbioru.

Za diabła, nikt nie poinformował mnie, że utracę gwarancję na panele i montaż, gdy zaczniemy montaż na nierównym podłożu, bo bym się nie zgodził na montaż.

Specjalnie zgodziłem się na folie paroszczelną, by gwarancja była.

 

No nic przygotuję materiał i skonsultuję temat z prawnikiem, bo najwyraźniej próbują mnie zbyć, a że sam znam się troszkę na prawie jak i gwarancjach, to takiego postępowania w kierunku klienta, który im zaufał i zapłacił nie pojmuję i nie rozumiem. No nic, te firmy schodzą na psy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...